Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

03-05-2015 om 16:52

Spanje! Maar waar?

Ik ga in de zomer altijd met de kinderen maar zonder partner kamperen in Frankrijk. Zon, rivier, zwembad, wifi, niet al te grote of te kleine camping helemaal heerlijk. Nu hebben de kinderen aangegeven liever naar Spanje te gaan en dat lijkt me ook erg leuk. Alleen, ik ken het helemaal niet, heb geen idee hoe de campings daar zijn, wat een mooie regio is enzovoort. Bijkomstig probleem is dat één kind ontzettend wagenziek is en dat ik het niet zie zitten om helemaal naar Spanje te rijden. Dordogne/Ardeche was het meest ver en dat reed ik in twee keer.
Is het handig om met het vliegtuig te gaan en zo ja, welk vliegveld/welke regio? Is het handig om een auto te huren of is het OV makkelijk? Heeft iemand een tip voor een camping? Is het Spanje wel aan te rijden, valt het mee? Een hoop vragen, ik hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn !

Moni

Moni

03-05-2015 om 17:21

Bilbao

Wij houden niet van flinke warmte. Daarom is voor ons de Atlantische kust ideaal. Als je vliegt naar Bilbao, kun je vanaf daar makkelijk met een huurauto naar een camping aan het strand.
Aan deze kust is het 's morgens niet gelijk zo warm en koelt het in de nacht meer af dan in bijvoorbeeld Zuid-Frankrijk.
OV heb ik geen ervaring mee in Spanje.

guera

guera

03-05-2015 om 19:53

spanje

Ik heb geen recente kampeer ervaring in Spanje. Maar ik vind Spanje vele malen leuker dan frankrijk. Erg vriendelijke mensen, heerlijk eten. Wij houden ervan.
Sja wat zoek je?wil je bv vlakbij een stad? vliegen op girona kan dan een goede zijn en dan zit je vlkabij barcelona. Nog redelijk noordelijk en aantrekkelijk qua vliegkosten.
Zuid Spanje is echt heet.
Wij vinden het altijd fijn om een auto te hebben omdat je dan naar de leuke afgelegen strandjes kan. Campings liggen ook vaak niet naast de bushalte.
Het voordeel van vliegen is ook dat je alle overbodige zooi noodgedwongen thuis moet laten. Heerlijk! travel light.

Wagenziek

in Frankrijk zijn reisziektepilletjes te koop die echt goed helpen en waar je niet duf van wordt, Mercalm! Dus rij net over de Franse grens een dorpje in en koop bij de pharmacie (groot groen kruis) één of meerde doosjes en je rijdt zonder ziek kind naar Spanje. Wij rijden er zelfs voor naar Lille als ze op zijn, dochter wil geen andere pilletjes.

Lisetje

Barvaux

Barvaux

07-05-2015 om 11:28

Lisetje

Wat is er mis met suf worden als je toch anderhalve dag in een auto zit?

Overigens zijn er ook pilletjes in Nederland waar je in principe niet suf van wordt.

Barvaux

Als je zo lang in de auto zit is er niets mis mee, maar dochter wordt al heel snel ziek dus gebruikt ze ze in Nederland ook als ze bv 1 uurtje moet rijden naar een sportwedstrijd en dan is het wel fijn als je daar niet al te duf aankomt.
Ben wel benieuwd van welk merk, in Nederland te koop, je niet suf wordt?

Lisetje

Spanje

Is leuk en niet duur. Vliegen op de regio Barcelona is vaak spotgoedkoop, want veel concurrentie, en autohuur is in Spanje ook voordeliger dan in andere landen. Als je van campings houdt, is er in die regio volop keuze.

Juno

Juno

13-05-2015 om 22:29

Meisje Klein

Kan je meer vertellen over de campings? Is het vergelijkbaar qua sfeer met de franse campings, of weet je misschien een niet al te grote gezellige? Ik denk dat een auto huren handiger is, ik ben anders wel erg lang onderweg.

Nee

Niet uit eigen ervaring, ben geen kampeerder. Maar ik heb genoeg vrienden die er enthousiast over zijn en vaak terugkeren. Kijk even op zoover op campings in Pals, Estartit, etc. Je kan kiezen tussen campings pal aan het strand of juist in een bosrijke omgeving.

De omgeving is erg mooi, fraaie kustlijn, oude dorpjes en natuurlijk Barca

Spanjeganger

Spanjeganger

27-05-2015 om 22:21

Spaanse camping

Ik ben net terug uit Spanje en ik heb er een geweldige vakantie gehad. Mijn vriend is al heel vaak op die camping geweest en volgens zijn verhalen hebben zijn kinderen het er vroeger geweldig gehad. Zijn zoon zei dat er niks te doen was maar dat ze zich altijd fantastisch geamuseerd hebben
De camping waar ik was ligt op een berg dus je legt wel heel wat hoogtemeters af, had nu schoon en goed verzorgd sanitair en was lekker rustig. Ik denk zo maar dat het in de zomer heel anders is. De eigenaren waren heel vriendelijk en behulpzaam. Er werd gecommuniceerd in een mengelmoesje van Spaans, Duits en Engels Onder aan de camping is een klein overzichtelijk strandje waar wij heerlijk hebben gelegen en het uitzicht over de middellandse zee is echt onbetaalbaar. De kinderen van mijn vriend gingen toen ze ouder waren altijd stappen in het stadje een stukje verderop. Ik neem aan dat er openbaar vervoer is. Wij zijn met de auto naar dat stadje gereden en hebben daar de trein naar Barcelona genomen waar we een heerlijke dag hebben gehad. Bij Barcelona en nog ergens in de buurt zijn vliegvelden dus je kunt er ook makkelijk naar toe vliegen. Een huurauto lijkt mij heel handig maar ik weet dus niet hoe het gaat met het openbaar vervoer. Er zijn er natuurlijk veel maar goed, er is natuurlijk een reden dat mijn qua kamperen zeer ervaren vriend hier al ruim 20 jaar komt. http://www.rocagrossa.com/nl/

Moni

Moni

27-05-2015 om 22:46

Ziet er goed uit

Ik vind het altijd grappig als ze zeggen in Spanje dat de kampeerplekken heel ruim zijn. Dan praten ze over 70-100 m2. Dat is niet heel ruim. Dat is standaard, aan de kleine kant. Maar ik heb gezien dat dit in Spanje zo werkt.
Onze oplossing is dan om twee plekken te reserveren met bijvoorbeeld vijf personen. Dan kost het iets meer maar niet veel meer.

Ik heb deze camping opgeslagen in mijn Barcelona-map waar ik ooit nog naar toe wil....

Noord-Spanje

Hier ervaring in Noord-Spanje, van Pyreneën tot aan Galicië, en daartussenin.
Over het algemeen: kleine plekken, duurder dan in Frankrijk, goed sanitair. Maar dat verschilt uiteraard per camping!
In het hoogseizoen wil je niet op een camping aan het strand zitten: overvol, en je hebt geen plek tenzij je hebt gereserveerd.

camping in Spanje

"Hallo,

Als iemand, met kinderen, naar een camping in Spanje wil en niet weet waar, Dan heb ik nog wel een paar voorstellen op basis van de ervaringen van mijn familie.
We hebben 1 klein kind en we zijn er nu 2x geweest.
De eerste keer, omdat ons kind nog erg klein was, zijn we naar de costabrava gegaan. Daar word het niet zo warm als in het zuiden en is een erg bekende streek bij de Nederlanders. Wat het makkelijk maakt met de Taal. De spanjaarden spreken niet veel engels en we wilde een rustige vakantie.
In verband met de babay hebben we het vliegtuig naar Barcelona genomen en van daaruit de trein direct naar Blanes. We hebben in bungalows van [verwijderd door forumbeheer]. Deze zijn ons geweldig bevallen. Je bent aan het mediteraanse strand en het centrum van Blanes is op loop afstand. Het uitgaans gedeelte ligt dicht bij maar gelukkig niet naast de camping. Je kunt ook leuke uitsapjes maken naar de botanische tuin of mooie baaitjes. Op de camping is veel te doen voor kinderen ( zwembad, animatie, miniclub ).
Vorig jaar zijn we weer naar Spanje geweest. Dit keer aan de noord kust. In het dorpje Noja in Canabria. Dit keer zijn we met de auto gegaan en om de reis voor ons kind niet te lang te maken wilden we niet verder zuidelijk gaan. De camping had een kleine dierentuin en het strand was op loopafstand. Helaas is de zee erg koud en hebben we een aantal dagen regen gehad.
Als u op vakantie wilt naar Spanje dan raad ik aan een camping aan de kust in catalonie. Heel goed mete de auto te doen maar ook met het vliegtuig en een auto huren is erg gemakkelijk.
"

Mieke

Mieke

23-01-2017 om 18:00

Lauterbach

"De spanjaarden spreken niet veel engels en we wilde een rustige vakantie"

Wij zijn al vaak naar Spanje geweest en onze ervaring is juist dat Spanjaarden uitstekend Engels spreken.

Egel

Egel

23-01-2017 om 18:46

Engels? Vond ik niet, Mieke

Het ligt er misschien aan waar, Mieke, maar ik kom net terug uit Andalusië (het zuiden dus: Malaga, Sevilla, Granada Cordoba etc) en er werd slecht en/of weinig Engels gesproken. Ook door jonge mensen: geen Engels of mondjesmaat.
Alleen in de hotels, bij de receptie, was meestal wel 1 persoon die het prima kon, of minimaal redelijk. Maar in restaurants niet, overige hotelmedewerkers niet, bij musea soms, enzovoort.
Ze konden ook geen Duits of Frans (die talen spreek ik ook vrijwel niet maar mijn man wel).
Eerlijk gezegd: ik vond het bijna schokkend.

Egel

Egel

23-01-2017 om 18:50

overigens!

Verder overigens een fantastische vakantie gehad! Dit is al een oud draadje, maar echt: doen, in de kerstvakantie of allerlei andere vakanties (zomervakantie lijkt mij niet echt lekker daar met 40 graden): ongelooflijk mooi, verrukkelijk eten, prachtig land, veel cultuur. En als je niet in de kerstvakantie gaat kun je natuurlijk ook heerlijk bij het strand.
Wij hadden rond oud en nieuw meestal iets van 18 graden (soms 16, soms 20, 's morgens wel kouder) en altijd zon. Overal palmbomen en mandarijnenboompjes.
Fantastische manier om het vuurwerk te ontvluchten!

Amelie

Amelie

24-01-2017 om 22:21

Camping Ametla de Mar

Ametla is een kustplaats zo'n 50 kilometer onder Barcelona. De camping is Erg leuk voor kinderen, de omgeving is prachtig en plaatsen zoals Barcelona, Valencia en Taragona liggen op rij afstand. Het is zo'n 1700 kilometer rijden. Wij hebben het twee maal in 1 nacht doorgereden, 1 maal in twee keer en 1 keer met het vliegtuig gedaan. Ons bevalt een nacht doorrijden het beste. De kinderen slapen en je rijdt lekker snel door. In twee keer vind ik het te ver omdat je dan voor je gevoel twee dagen in de auto zit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.