Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantie

vakantie

15-01-2013 om 17:13

Tent huren in italie

Ik was even benieuwd of jullie al iets hadden gereserveerd voor de zomervakantie.
Wij willen graag 2 weken naar Italie, - gardameer of Toscane, of aan zee.
Maar het huren van een tent/huisje oid vinden wij vrij prijzig. Heeft iemand een goedkope site om zo iets te huren.
En als jullie iets huren hoe doe je dat met het eten dan.
Gaan jullie elke dag uit eten.
Wij zijn met 2 volwassen en 2 kinderen en hebben niet altijd zin in koken, omdat het zo warm is.
Ik hoor graag jullie reactie wat jullie kwijt zijn voor zo'n vakantie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

15-01-2013 om 20:58

Aanpassen

Over tenten huren weet ik niets, want wij hebben een eigen tent. Maar ik weet wel wat we eten.
Elke dag uit eten doen we niet, te duur en te omslachtig, kost te veel tijd. Meestal van we een keer per week uit eten, maar als we een langer uitstapje maken, naar een stad ofzo,eten we 's middags ook vaak in een restaurant, en kunnen we 's avonds brood eten.
Meestal eten we om de dag warm, ik heb geen zin om elke dag te koken en uitgebreid af te moeten wassen. De andere dag eten we brood, vaak met een ei of knakworsten of een gebakken prutje bij het brood of soep of....
Verder passen we ons een beetje aan aan de hitte. Rond een uur of vier, vijf eten een tussendoortje: ijsje, chips, fruit etc. Avondeten is dan later, meest eten we om een uur of zeven, ook later (ik kijk niet zo vaak op m'n horloge). In de loop van de vakantie wordt dat ook altijd steeds later. (Meestal bedenken we als we zien dat mensen om ons heen gaan eten dat we ook maar moeten gaan koken, 'oh, is het al zo laat!' )
Kortom, we rommelen maar wat aan, koken zeker niet elke dag maar voelen ons ook niet verplicht om elke dag te koken. En als je later eet is het niet meer zo warm.

Huren

Wij zijn uitgeweken dit jaar naar Slovenie en Kroatie.

Het Gardameer zijn we al een paar keer geweest en we wilden eens wat anders.

Italie is best prijzig in de zomer qua huuraccomodaties. Tenten zijn nog ietsje goedkoper. Echt goedkope site zijn er niet. Ik raad je aan wanneer je een leuke locatie hebt gevonden, te googlen op de diverse aanbieders van die camping. Ik vind altijd veel prijsverschillen en boek dan bij de goedkoopste.

Richting Toscane en Umbrie is ietsje goedkoper dan aan de kust of het Gardameer. Je kunt er ook voor kiezen om iets last minute te boeken. Ieder jaar zijn daar via de diverse aanbieders (vrijuit, vacansoleil, vacanselect) daar ruimschoots mogelijkheden voor. Dan ben je ietsje goedkoper uit maar beperkter in je keuze.

En 2 weken uit eten? No way. Dat verveelt hier al snel. Ook in een huurtent zit een keukentje waar je prima kunt koken. Italie heeft veel supermarkten en er is er altijd eentje dichtbij. De Penny of de Lidl zijn de goedkopere, maar er zijn veel meer ketens, keus genoeg.

Veel huuraccomocaties bieden ook een bbq erbij, en op elke camping kun je wel een pizza afhalen. En als je geen zin hebt om te koken, beetje salade en een stukje vlees op de bbq of iets, easy does it.

Als ik zo vluchtig kijk op vacanselect dan kun je bij het gardameer een stacaravan boeken voor ca. 1500 voor 2 weken op een camping. Ik raad je aan wanneer je iets op het oog hebt, even verder te googlen op de diverse aanbieders zodat je de goedkoopste aanbieder vindt. Dat kan zomaar 200 euro schelen bv.

kastanjet

kastanjet

21-01-2013 om 13:06

Moppeke

Waar in Slovenië ben je geweest?

Re:

We gaan nog

Ik heb gewoon gespeurd op campings in Slovenie en elke camping bekeken of ze huuraccomodaties hadden. En daarbij kwam ik een mooi plekje tegen. We gaan richting Kobarid.
Geen camping met zwembad, maar een prachtig riviertje dat er achter stroomt.

Kost even moeite om te zoeken, maar ik denk dat ik wel een leuk plekje heb gevonden.

Campings italie

Hoi hoi!

Wij zijn nu aan het kijken voor de zomervakantie, denk dat het weer kamperen word, net als vorig jaar.. vorig jaar zijn we met de kids wezen kamperen aan het Gardameer, echt super leuk!! toen hebben we geboekt via kids vakantiegids, anders moet je eens kijken op http://www.kidsvakantiegids.nl/kinder-campings/italie, staat heel veel info op en vaak ook leuke deals.

Succes!
Groetjes Saar

Sanne01

Sanne01

29-01-2013 om 14:07

Italie inderdaad erg duur..

Ik wil ook zo graag naar Italië maar vind echt de campings zo duur. Nu hebben wij ook 4 kinderen dus het tikt snel aan maar we een eigen caravan. We betalen daar al snel 80 euro per nacht. Vind ik gewoon veel te duur, vind 50 echt wel de max! Kinderen willen ook heel graag een zwembad op de camping,( ik zelf eigenlijk ook wel haha)Dus ik lees hier even mee! Hopen op de tip! ;o)
Groetjes Sanne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.