Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tsjechisch

Wij gaan in de herstvakantie naar Tjechie. Is hier toevallig iemand die een paar korte zinnetjes van het Tjechisch in het Nederlands kan vertalen voor mij? Of weet iemand een handige vertaalsite?
ElvO

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

07-10-2008 om 21:37

Echte vakantiezinnetjes?

Dobry den,
Ik heb wel zo'n vakantiewoordenboekje in het Tsjechisch. Kan ik je daarmee van dienst zijn?
Ahoi

Puck2

Puck2

07-10-2008 om 22:20

Als ik het zelf snel kan vinden (denk 't wel) mag je het tegen verzendkosten wel van me lenen. Als ik het maar terugkrijg want wij gaan vast een keer terug naar Tsjechië.

Annet

Annet

07-10-2008 om 23:43

Wel wat tsjechisch

Ik spreek wel een beetje Tsjechisch. Niet genoeg om van Nederlands naar Tsjechisch te vertalen maar andersom lukt misschien wel.
Anders kan ik je helpen aan iemand anders die het wel kan.
Kun je de zinnen hier neer zetten? Of wil je dit per mail doen?

Suzanne

Suzanne

08-10-2008 om 09:21

Tsjechie-forums

Op www.tsjechie.net vind je een forum waar je o.a. vertaalvragen kunt stellen.
Nog een forum is www.tsjechie-forum.com. Zelf heb ik met deze prima ervaringen, er wordt vriendelijk en snel gereageerd. Succes!

ElvO

ElvO

09-10-2008 om 22:51 Topicstarter

Geen standaard zinnen

Het gaat om zinnetjes voor onze hobby geocaching. Een vakantie woordenboekje hebben we ook wel, maar daar heb je niet veel aan. Inmiddels heb ik ontdekt dat je via google complete webpagina's kunt vertalen. Je krijgt dan wel vreemde vertalingen, omdat het letterlijk vertaald wordt. Dat is zeer komisch af en toe, maar we kunnen daar toch aardig mee uit de voeten. Bedankt voor jullie reacties.

Wat ik me herinner

Zaplaatiem prossiem: mag ik de rekening?
Heb je weinig aan bij geocachen vrees ik...

denny

denny

12-10-2008 om 10:18

Mailen cachelegger

Wij hebben afgelopen zomervakantie ook in tsjechie een aantal caches gezochten gevonden. Voor een cache beschrijving hebben we de cachelegger gemaild voor hulp met de vertaling naar engels. We werden vriendelijk geholpen. wellicht spreekt de cachelegger wel engels en kan hij je helpen.

ElvO

ElvO

12-10-2008 om 18:09 Topicstarter

Tip van denny

We hebben al een paar mensen gemaild, maar slecht 1 keer antwoord gekregen. Wel inmiddels een paar tweetalige caches gevonden. En ja, die google vertaalpagina. Je lacht je slap soms om de vertalingen, maar de hint is meestal goed te lezen. En ... ik leer al een paar Tjechische woordjes op deze manier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.