Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

salie

salie

31-07-2017 om 10:09

uitjes met pubers, in Nederland

Mijn pubers van zeventien en vijftien, niet in Nederland opgroeiend, gaan logeren bij vriendin in Nederland. Vriendin en ik vroegen ons af wat leuk is om te doen of te laten zien aan pubers. Dagje Amsterdam en zo komt goed, maar wat is verder leuk voor die leeftijd? Liefst in het oosten van het land? Iemand tips?

Milcham

Milcham

31-07-2017 om 12:26

Hier

Mijn pubers worden warm van actieve dingen zoals boulderen, een klimmuur, mountainbikeparcours, tocht met een longboard, schaatsen. Met buitenlandse puberfamilie doe ik dit soort dingen ook. Met oma gaan ze dan wel naar Kinderdijk of zo.
Ik probeer er wel wat cultuur in te gooien maar dat wordt niet gewaardeerd.

Yaron

Yaron

31-07-2017 om 15:52

Enschede

Mijn puber had laatst een excursie van school naar Enschede, dat heeft veel indruk gemaakt, terwijl hij normaal niet van dat soort excursies is. Ze zijn naar een museum geweest en hebben het monument van de vuurwerkramp bezocht.

margaretha

margaretha

31-07-2017 om 17:40

ben net naar Bokrijk geweest

en ja dat is in Belgie maar in Nederland heb je ook een groot openluchtmuseum. Hier hebben ze (17, 17 en 19) ieg een leuke dag gehad. Heb je niet in Berg en Dal/ Nijmegen een Afrika museum en in Overloon iets over WO2 (allebeide deels openlucht en met nagebouwde tafereeltjes).
Oosten vh land...gaat van Noord-Groningen tot Zuid-Limburg, of bedoel je meer Twente, Salland en de Achterhoek?

salie

salie

31-07-2017 om 20:06

openluchtmuseum

Bedankt voor de leuke tips, die geef ik vast door. Een openluchtmuseum is er in Arnhem, zou dat wat zijn of is dat oubollig voor pubers? Yaron, weet je misschien welk museum je puber bezocht heeft in Enschede? Met oosten vh land bedoel ik inderdaad Twente/Salland

Pirata

Pirata

31-07-2017 om 20:15

Overloon

Het museum in Overloon is geweldig trouwens. Zo'n grote collectie oorlogsmaterieel heb ik nog nooit gezien.

Silvester

Silvester

31-07-2017 om 23:28

Misschien

Klimbos Avatarz in Oldenzaal, of klimbos Rutbeek in Enschede, ook een klimbos in Ruurlo, karten in Nijverdal bv, lasergamen of paintballen, in Enschede heb je het Rijksmuseum, het textielmuseum, museum Twentse Welle ( ik ken ze allemaal alleen niet echt)

40er

40er

01-08-2017 om 07:51

Iets minder actief

Blote voeten pad in Gelselaar
In Nijverdal kun je ook kano's huren en over de regge peddelen.

Kijk ook eens op de blog van Yvette http://vettt.nl/30-tips-voor-uitjes-in-de-zomervakantie/
Hier staan allerlei tips voor Twente op.

Yaron

Yaron

01-08-2017 om 13:18

Rijksmuseum

Het was het Rijksmuseum van Twente en Cultuurpark Roombeek, vooral het cultuurpark heeft indruk gemaakt, met het hele verhaal van de vuurwerkramp eromheen.

Enschede

Tja, ik weet het niet hoor. Mijn pubers komen regelmatig in Enschede omdat hun zus daar nu eenmaal huist. Maar dat ze blij worden van het cultuurpark kan ik niet zeggen (of desnoods maar onder de indruk zijn). Er is ook niet echt veel te zien vind ik zelf. En als je als niet-nederlander ook niks met die geschiedenis hebt, weet ik niet of ik het echt zou doen.
Twense Welle is wel leuk, Rijksmuseum vonden mijn pubers echt niks aan.

Maar goed, het hangt een beetje van de interesse van je pubers af

Openluchtmuseum in Arnhem is erg leuk, ook voor pubers. Er is genoeg te doen en te zien.

Als Drente tot de mogelijkheden behoort: Misschien vinden de pubers het interessant om Westerbork te bezoeken of het Gevangenismuseum in Veenhuizen, of een hunebed of zo. Of, nu ik toch op dreef ben, het Drents museum in Assen. Dat is echt superinteressant, met die veenlijken en zo.

salie

salie

01-08-2017 om 20:48

leuk!

Wat veel leuke tips! In de Welle in Enschede zijn ze toen ze kleiner waren wel geweest, vonden ze toen erg leuk. Giethoorn staat inmiddels ook op het lijstje, bootje varen is altijd goed lijkt me.

Tango

Tango

02-08-2017 om 14:27

Harry Potter

In Utrecht heb je nog de Harry Potter Expo. Geen idee of ze dat leuk vinden. Wij gaan er van de week naar toe met dochter van 16 en zoon van 12.
Bij ons vonden ze een blote voetenpad dan weer echt helemaal niets. Deed pijn aan je voeten, ze hebben de hele weg lopen klagen. Was ergens in Limburg volgens mij. Niet voor herhaling vatbaar in ieder geval

Giethoorn

Jee, wat ben ik daar onlangs ontzettend op afgeknapt. Ik was er als puber en twintiger geweest en toen vond ik
Het leuk.
Maar ik was er nu weer met Hemelvaart en het was er zoooooooo vreselijk druk. Eerst file op de weg toen file op het water. En allemaal groepen Chinezen. Hele grote storende groepen.
Ik ga nooit weer. Of het moet een keer eind januari zijn ofzo

salie

salie

05-08-2017 om 10:27

oei

Dat klinkt niet echt fijn Mach. Hopen dat het meevalt als ze gaan.

Steppen of karten

Via tripadvisor las ik deze leuke step-activiteit. Maar er in Oldenzaal ook een kartbaan.

En als een dagje amsterdam geen punt is, misschien is een dagje Efteling ook een optie.

https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g652327-d8459403-Reviews-Outdoor_Challenge_Park-Oldenzaal_Overijssel_Province.html

Als Efteling te doen is dan...

zou ik ook meteen naar de Loonse en Drunense duinen gaan, ook mooi ( zei zij trots ) Ligt echt letterlijk om de hoek bij de Efteling.

Annie

Annie

09-08-2017 om 20:30

Tips

Mijn pubers hoeven niet meer naar Openluchtmuseum in Arnhem. Zelf vind ik het nog steeds erg mooi.

Je zou ook een dagje Munster kunnen doen. Een mooie Duitse stad. Toch heel anders dan Nederland (of wonen ze in Dld).

Klimhal is altijd leuk.

Bij Rutbeek kun je waterskieen aan een baan. Beetje lastig uitleggen.

Succes!

Niet direkt in het oosten

Maar meer in het midden: waterlinie volgen (een stukje). Of het waterloopbos (mijn favoriet om Nederland te leren kennen) en daarna naar Urk.

Tsjor

salie

salie

11-08-2017 om 23:35

goede tips!

Wat een leuke ideeen allemaal! Ik ga ze doorgeven en zelf ook opslaan voor als we nog eens samen naar Nederland gaan. Het waterloopbos ziet er ook erg leuk uit, ik had er nog nooit van gehoord.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.