Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jenny

Jenny

20-08-2015 om 23:08

vakantie 2016

Zoals altijd ben ik (net terug in Nederland) en alweer aan het nadenken voor de vakantie van 2016. Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven voor een leuk vakantiepark in Zuid-Frankrijk, Italië, Spanje, Kroatië.

Liefst aan zee of in de buurt van een meer/rivier, in een interessante omgeving, met zwembad en mogelijkheid voor de kinderen om vriendjes te vinden (bijv. door voetbalveld/speeltuin).

Wij willen wel graag comfortabel op vakantie gaan dus airco en vaatwasser zijn een vereiste. Een camping mag evt ook, maar de huisjes of stacaravans moeten dan niet hutje mutje staan en verder moet het er dan niet te armoedig uitzien.

Budget is ca € 1500 per week.

Wie heeft er zelf ergens een leuke vakantie gehad en kan ons in de goede richting wijzen?


Half a twin

Half a twin

21-08-2015 om 07:41

Vraagje

Wat wil je met dat budget? Is dat alleen wat je kunt besteden aan verblijf of zitten daar ook vervoer, voeding en uitstapjes bij?
Wij hebben met kamperen €2000 opgemaakt in net geen 3 weken, dus om zinnig advies te geven en krijgen is het wel handig om te weten wat er van je budget betaald moet worden.

Wij hebben een eigen kampeermiddel en hanteren het vakantiegeld als budget voor een kleine 3 weken. Sommige mensen zeggen dat je daar dan geen kosten voor voeding van hoeft te betalen, omdat je thuis ook eet. Anderen roepen dat je wel afschrijving van kampeermiddel en auto moet rekenen, kortom wat moet er vN jouw budget betaald worden?

Jenny

Jenny

21-08-2015 om 10:39

huur

Dat bedrag is alleen voor de huur van het huisje.

Dit jaar betaalden we 1600€ pwk en gingen we 2 weken. Als we iets goedkopers vinden willen we volgend jaar wel 3 weken gaan. Maar we willen niet inleveren op comfort, het moet wel vakantie zijn en wat waren wij blij met airco toen het in Frankrijk 38 graden was.

bieb63

bieb63

21-08-2015 om 14:17

poe

Dat is wel HEEL veel geld alleen voor de huur van het huisje. Wij hebben altijd zeer luxe huisjes (en ja, daar zit ook zeker vaatwasser in e.d.), maar met 1000, 1200 euro zit je zeer luxe. Dus helemaal begrijp ik dat niet dat bedrag.
Kijk overigens is bij airbnb (particuliere huizen). Tip!

Barvaux

Barvaux

21-08-2015 om 14:22

Pff

We zaten dit jaar in een stacaravan met airco voor de helft, nou die 750 euro is snel verdiend met 7x afwassen, daar kan ik mijn kinderen nog wel voor betalen ook

De tweede week zaten wij in een landalhuisje voor niet veel meer geld, daar was een airco niet nodig maar er was wel weer een vaatwasser.

Ik zou mijn kinderen fors betalen voor de vaat en gaan zoeken naar een stacaravan met airco maar zonder vaatwasser.

Noet

Noet

21-08-2015 om 14:27

dat was niet de vraag

ze hebben gewoon een ruim budget en zijn bereid dat uit te geven, dan hoeven we toch niet te zeggen dat je daar flink op kunt besparen.

We kunnen wel tips geven voor locaties die meer of minder binnen dat budget vallen.

Helaas heb ik die tips dan weer niet. Ben nog nooit in een huisje in Frankrijk geweest in de zomer.

Katniss

Katniss

21-08-2015 om 14:28

Mwah

Bij Centerparcs ben je in het hoogseizoen ook een vermogen kwijt aan een huisje, en dan zijn het nog niet eens luxe huisjes. Ik betaalde dit jaar (slechts) 750 euro voor een week in een luxe huis, maar dat stond wel in the middle of nowhere. Voor volgend jaar wil ik wat meer gezelligheid en vermaak, in een warm land, en heb al gezien dat ik er dan niet ben onder de 950 euro per week. Daar zit dan wel een vaatwasser in (en Wifi), maar het is verder niet superluxe.

Half a twin

Half a twin

21-08-2015 om 14:43

Niet veel tips

Ben bang dat ik nu ik weet hoeveel er te besteden is en waarvoor iet echt zinvolle tips kan geven. Ons budget is plus minus €2000 en daar willen we zo lang mogelijk voor weg. Hoe goedkoper de camping hoe meer we kunnen besteden aan uitstapjes enzo.
Hele goedkope campings dan weer niet vanwege het gemis aan comfort. Zelf koken en afwassen, tja dat hoort erbij maar een wasmachine is dan weer mijn comfort eis.

Barvaux

Barvaux

21-08-2015 om 15:46

Katniss

Kijk eens naar een Landalpark, die zijn veel goedkoper.

Evanlyn

Evanlyn

21-08-2015 om 16:42

nog goedkoper

RCN. En ze hebben best een leuk publiek daar. Nou ben ik alleen in Nederland geweest, maar ze hebben ook parken in Frankrijk.

Katniss

Katniss

21-08-2015 om 17:27

Barvaux

Ik noemde dat als voorbeeld. Wij gaan alleen een keer per jaar een weekend met de familie naar Centerparcs (8-persoons huisje, 800-1000 euro voor een weekend). Niet vanwege het luxe huisje maar vanwege de activiteiten en faciliteiten op het park. Ik heb het idee dat dat op een Landal een stuk minder is, i.i.g. geen zwemparadijs zoals bij CP.
In Frankrijk heb ik vroeger wel huizen gehuurd via Happy Home. Redelijk betaalbaar en ook mooie huizen gehad. Je moet daar goed zoeken naar een huis zonder zwembad (ik had toen een peuter, dus wilde per se geen zwembad bij het huis).

Jesse_1

Jesse_1

21-08-2015 om 17:44

Centerparcs vs Landal (o.t.)

Wij kiezen juist voor Landal omdat het fijnere parken zijn (ruimer in opzet, prettige huisjes). Qua faciliteiten scheelt het per park, tropische zwemparadijzen hebben ze idd niet - maar verder hebben ze niet persé minder dan CP.

Tihama

Tihama

21-08-2015 om 21:58

Italie

Wij zijn dit jaar hier geweest:
http://www.sunclassbungalows.nl/

In de bergen bij het Gardameer op 600 m hoogte. Zwembad en entertainmentprogramma (voor onze pubers was alleen de disco van belang).

Het park bestond uit particuliere huisjes, die veel privacy bieden met een aangename tuin. Prachtig uitzicht. De prijs was € 1000 per week, maar er zijn ook goedkopere huisjes. Vaatwasser, koel-vriescombinatie en veel relaxmeubilair in de tuin. Goede bedden. De inrichting van de huisjes is echter sterk wisselend omdat het particulier eigendom is.

Het beheer is in handen van Nederlanders. Goed toezicht bij het zwembad en veel activiteiten voor jongere kinderen.
Omdat een groot deel van de bungalows door Nederlanders verhuurd worden, waren er heel veel Nederlanders op het park. Prettig voor de kinderen.

Je moet er wel rekening meehouden dat de tocht naar het Gardameer minstens 20 minuten is via veel haarspelden. Voor ons was dat geen bezwaar (we hadden zelfs de motoren bij ons, juist vanwege de mooie bochten), maar als je naar het Gardameer wilde was dat dus een afstand(je)

Madelief

Madelief

21-08-2015 om 22:54

Of hier

http://www.vertvallon.nl/
Het is geen huis op een park maar wel met wifi en vaatwasser.

Jenny

Jenny

22-08-2015 om 11:03

echt zo ruim?

Vinden jullie het echt zo'n ruim budget? Ik zie toch regelmatig dat de huur van een stacaravan zo rond die prijs is. Dan heb je nog niet eens de ruimte van een huis, maar zit je wel in de mooiste stacaravans op de mooiste plekjes (meer ruimte om je heen, aan zee, etc.).

Verder viert iedereen nou eenmaal op z'n eigen manier vakantie. Voor mij geldt dat ik zeker niet minder wil dan ik thuis heb, thuis was ik niet af en op vakantie ook niet. Vaak is er ook zo weinig servies dat je dat ook echt 3 keer per dag moet doen.

Dank voor de tips, ik ga ernaar kijken.

Half a twin

Half a twin

22-08-2015 om 11:15

Heel ruim ja

Alleen verblijf huren voor 1500 per week vind ik heel ruim.
Voor 500 extra kunnen wij 3 weken weg maar dat betekent wel inleveren op luxe voor ons. Wij gaan liever langer, dan korter met veel luxe.
Als je het kan betalen, geniet er dan van, iedereen viert vakantie op zijn eigen manier inderdaad.

Moos

Moos

22-08-2015 om 12:23

Goh

Alsof zuinig zijn een doel op zich is wat iedereen -ongeacht budget- zou moeten nastreven. Als Jenny nou gewoon ruim(er) in haar geld zit en waarde hecht aan haar comfort, prima toch? Waarom al die oordelen? Er zijn toch legio mensen die bakken met geld uitgeven aan vakanties en reizen? Good for them.
Kijk als je kinderen geen passende kleding hebben, honger hebben, niet kunnen sporten omdat jij zonodig in een luxe huisje wilt zitten op vakantie is t een ander verhaal. Maar als het nou gewoon kan, heerlijk, go for it.

On topic; geen tips, wij kiezen meestal of voor een doe vakantie of in een sta caravan op de camping waar de kinderen heel blij van worden.

bieb63

bieb63

22-08-2015 om 13:22

Jenny

Je moet echt eens bij airbnb kijken. Zóveel keus.

Barvaux

Barvaux

22-08-2015 om 15:52

Jenny

Misschien kijk jij alleen in hele dure landen op de duurste plekken? Ik vond die OO-camping op Normandië al duur maar ik haalde die prijs niet.

"Voor mij geldt dat ik zeker niet minder wil dan ik thuis heb, thuis was ik niet af en op vakantie ook niet. Vaak is er ook zo weinig servies dat je dat ook echt 3 keer per dag moet doen."

Dat betekent dus ook dat je drie keer per dag de vaatwasser aan zet?

Wij lunchen op vakantie zelden, het is vooral brunchen en avondeten en dan lukt het wel met het servies

Maar goed, ik zou zonder die vaatwasser, want die zit niet vaak in een stacaravan dus zo 500 euro in een week overhouden en daar was ik dan heel graag even voor af, duurt max 2x10 min en ja wij hebben ook een vaatwasser. Soms zit die er wel in, soms niet maar het is bij mij geen breekpunt.

Jenny

Jenny

22-08-2015 om 16:13

voorbeelden

Dit zijn voorbeelden van wat ik zo op het oog heb:
https://www.vacanceselect.com/nl/vakantiepark/italie/gardameer/park-residence-il-gabbiano/1038?gclid=Cj0KEQjwu-CuBRCQ2byQtMep7e0BEiQABQKlkb4kNskTOxxMKfN8idLuEVg-zl0sTUx_Jz2yBl8aSXQaAiQv8P8HAQ
mooie huizen, van alle gemakken voorzien en op kleinschalig park. Maar volgens mij zijn de mooie dorpjes van het Gardameer juist aan de zuid/oostkant.

http://www.leserignanplage.com/nl/ --> cabane pecheur op het strand. Mooi maar eigenlijk hou ik niet van grote campings. Ik zoek dus iets luxe maar dan kleinschalig. Bestaat dat?

http://www.belmontevacanze.com/nl/ --> te simpel??

Airbnb hebben wij in het verleden gehuurd en biedt volop mogelijkheden, maar ik zoek dus iets op een park/camping voor de kinderen. Zodat zij speelkameraadjes hebben. Voor weekendjes weg vind ik het wel ideaal.

Vergeleken met anderen hebben wij misschien een ruim vakantiebudget. Maar voor ons is dat toch ook echt het hoogtepunt van het jaar dus dat mag best wat kosten. Anderen geven er misschien veel minder om.

Geen tips dus?

Tihama

Tihama

22-08-2015 om 16:26

Gardameer

"Maar volgens mij zijn de mooie dorpjes van het Gardameer juist aan de zuid/oostkant."

Nee, de toéristische dorpjes zijn daar vooral. Mooie dorpjes zijn aan de westkant In de bergen.

Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk?

Bloemetje11

Bloemetje11

22-08-2015 om 17:10

Tip

Google eens op "Het mooiste park van Frankrijk". Vrienden vanbinnen zijn hier heel tevreden over. Résidence Château Cazalères heet het officieel.

Succes!

Jenny

Jenny

23-08-2015 om 14:07

Bloemetje11

Dankt je. Dat park heb ik eerder al gezien en ziet er leuk uit. Blijft zeker op mijn lijstje staan. Ik twijfelde alleen over de omgeving, of er leuke dorpjes in de buurt zitten. Maar volgens mij is het park zeker een aanrader.

Jenny

Jenny

23-08-2015 om 14:11

Tihama

Goed om te weten. Als ik op Zoover keek naar de beoordelingen van dorpjes krijgen bijv. Lazise en Sirmione een heel hoog cijfer en bijv. Moniga de Garda wordt juist weer saai bevonden. Vandaar mijn twijfel. Ik ben er zelf nooit geweest.

Oh en kids zijn 7 en 10.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-08-2015 om 20:25

Moniga

Is klein, maar heeft wel een leuk haventje waar je prima boten kunt huren. Manerba heeft een heel leuk haventje, is iets groter en is ook best sfeervol. Dat zijn echter de kleine plaatsen in het zuid westen. Je hebt daar ook nog Desenzano en Salo. Allebei weer heel anders. En als je wat meer naar het noorden gaat kom je in de echt mooie omgeving.
Wij zijn in Pieve geweest. De plaats zelf stelt niks voor, maar de weg erna toe is goud waard.

Het is ook wat je wil. Wil je surfen en een mooie natuur dan moet je in het noorden zijn. Wil je rondcrossen op het water dan moet je meer naar het zuiden. De oost kant is wat toeristischer en de west kant heeft de mooiste natuur, zegt men.
En Sirmione is, echt tja onbetaalbaar?

Tihama

Tihama

24-08-2015 om 07:53

Drie keer het meer rond

Wij zijn dit jaar 3 keer het meer rondgereden. Ik vond de zuidkant erg saai, maar de vraag is wat je wilt. Aan de zuidkant zitten de uitgaansgelegenheden, daar zitten de pretparken. Dus als je dat zoekt, dan moet je daar zijn.

Aan de zuidkant begint de Po-vlakte. Er is dus geen berg meer te zien. Aan de noordkant heb je nog volop heuvels. Halverwege aan de oostkant ligt zelfs een top van bijna 1800 meter. Je kunt daar met een kabelbaan omhoog en je mountainbike meenemen. Dan volgt een schitterende afdaling (met een paar colletjes van bijna 50 km.
Aan de westkant heb je Limone dat echt een prachtig dorpje is. Maar goed, een prachtig dorpje heb je ook wel na 2 keer gezien.

Wij hebben in het westen heel mooie motortochten gemaakt via alle kleine bochtige weggetjes. Deze kloof zat 10 minuten rijden van ons bungalowpark:


https://www.youtube.com/watch?v=IMnjfMQbAC0

Het klopt wel dat minstens 90% van het standaardvertier rond het Gardameer aan het zuiden zit.

De vraag is gewoon wat je zoekt. Met twee jonge kinderen wil je misschien meer pretparken, dan is Lazise of Pechiera uitstekend.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-08-2015 om 09:39

Gaat nog verder....


http://youtu.be/ajQWirGtHpY

Krijg weer kippenvel als ik het zie.

Tihama

Tihama

24-08-2015 om 20:19

Jaaaaa, mooi

Omdat het overdag bloedverzengend heet was (38 graden) en we nooit zonder beschermende kleding rijden, hebben we regelmatig avondtochtjes gemaakt. Gewoon een uurtje of 2, 3 met een stop tussenin op een leuk punt.

Het achterland was echt schitterend. Langs het meer was ook leuk, maar teveel tunnels en teveel licht-suïcidale Italiaanse motorrijders ;-(

Jenny

Jenny

24-08-2015 om 20:42

leuk!

Klinkt leuk allemaal!

Tihama: wij zijn niet op zoek naar pretparken e.d. maar wel naar gezellige, sfeervolle plaatsjes met marktjes, winkeltjes en terrasjes. Verder zullen wij dan wel een bootje huren o.i.d., maar we gaan niet mountainbiken.

Op Zoover worden de eerder genoemde plaatsen als hoogst beoordeeld, maar dat is waarschijnlijk ook omdat daar de meeste mensen naartoe gaan

Ik hoor ook van collega's dat de oostkant de campingkant is en dat je daar juist niet moet zijn.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-08-2015 om 21:09

Ja nogal hè Tihama

En in de korte broek op de motor. Wij hebben ons daar erg over verbaasd.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-08-2015 om 21:35

Ach valt wel mee...

Volgens mij is het daar ook best leuk. Ik geloof eigenlijk niet dat er een slechte kant is aan het Gardameer.

Bootjes huren moet je in het zuiden doen, in het noorden mag er (heb ik gelezen) geen gemotoriseerd vaarverkeer op het water. Kan ik je trouwens echt wel aanraden. Vanaf het water ziet het er toch weer heel anders uit. Maar er varen ook soort van lijndienstboten/rondvaartboten. Is ook wel leuk denk ik.

Markten zijn bijna in ieder dorpje. Heb een heel schema gezien van waar wanneer markt is.
Het noorden is meer bergachtig, in Riva heb je zelfs watervallen enzo. In het zuiden is het meer strandachtig. En uitermate goed geschikt voor kleine kinderen. Enige nadeel is dat er bijna overal steentjesstranden zijn. Maar dat went. En in Lasize (oostkust) is wel een zandstrand.
Volgens mij maakt het niet echt uit waar je zit. Overal is het mooi en afwisselend. En het Gardameer is nou ook weer niet zo groot dat je niet overal naar toe kunt rijden. En weer terug. En overal heb je natuur, strandjes, mooie dorpjes etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.