Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Wilgenkatje

Wilgenkatje

12-04-2017 om 17:22

Vakantievoorpret? Hmmm

Op vakantie zijn vind ik prima en onderhoudend. Als ik ergens ben, geniet ik van alles wat er te zien en te beleven is.

Maar van te voren heb ik helemaal geen zin! Niet in het inpakken, niet in het voorbereidende leeswerk, niet in al dat gedoe van de laatste dagen, alles glad voor de buren die op het huis passen en zo. Niet in nare gevoelens van 'stel dat we niet meer terug komen' die altijd de kop opsteken. Niet in de stress van zijn we op tijd en bah al dat wachten in de rij. En nog wat dingetjes.

Vakantievoorpret is aan mij niet besteed.

Raar genoeg voelt een vakantie na afloop zelfs nog leuker dan op het moment zelf.

Herkenning?


Half a twin

Half a twin

12-04-2017 om 18:17

Vakantievoorstress

Is geen tikfout maar zoals ik het voel. Moet nu aan tafel misschien straks meer.

Half a twin

Half a twin

12-04-2017 om 21:50

Wij kamperen

Hebben geen eigen terrein waar de vouwwagen kan staan, die komt dus pas uit de stalling 2 dagen voor vertrek. Dan ben ik al 3 dagen bezig om voor 4 mensen zoveel mogelijk schone kleren mee te kunnen nemen. Wassen, strijken stapeltjes maken die we alle vier zo in onze weekendtas kunnen leggen. Boodschappen halen om eten te hebben voor de reisdagen.
Dan moet die wagen open om alles in te pakken en weer dicht en meestal hebben we niet van dat vaste weer dat die wagen een paar uur open kan staan. Alle spullen uit de vouwwagenkeuken moeten na een jaar stalling even door een sopje en weer droog terug in die wagen.
Veel doen in 2 dagen altijd vakantiestress. Als we weg zijn heb ik rust. Kan ik de hele dag zitten, zeker nu er navigatie in de auto zit. Hoef ik niet meer met een briefje en een landkaart te "navigeren". En daar profiteer ik van! Doe ik lekker een dutje.

Vesta

Vesta

12-04-2017 om 22:29

nee geen herkenning

Behalve dat ik de week van te voren even denk: goh wat voor weer wordt het, en dat ik even bedenk wat handig zou zijn aan boodschappen (niet veel).
Bij onze fietsvakantie hebben we 2 uur voor vertrek alles bij elkaar gezocht en opgeladen. Bij onze vakantie vorig jaar, interrailen, hebben we het tot een uur van te voren weten te beperken.
kwestie van niet te veel mee nemen en beseffen dat je, tenzij je naar Antarctica of een onbewoond eiland gaat, je alles wel overal kunt krijgen.
3 weken = 3 broeken + 5 shirtjes, een vest, slippers, wandelschoenen, wat ondergoed, 1 handdoek, badpak. wat te lezen en een spelletje. tandenborstel, tandpasta, shampoo en de camera, veel meer gaat er niet mee. En als we kamperen komt er nog een tent, matjes, slaapzakken, brander en een pannenset bij met wat borden en bestek. Ook niet iets om je langer dan een uur over druk te maken. Je loopt de berging in: bak 1 is tent, bak 2 slaapzakken matjes, curverbak met de keukeninventaris inclusief brander. onderwijl kom ik dan wel het badminton net tegen en dan kan de speedmintonset ook wel mee, de frisbee en de pingpongballen en batjes zitten in de keukenkist. Et voila meer gaat er niet mee.

Guera

Guera

13-04-2017 om 18:19

Herkenbaar maar terugkomen is erger

Ik herken het wel al vind ik inpakken niet erg. Ik pak ook altijd in met het idee: alles is te koop. Boeit me niet zo. En gaat eigenlijk altijd wel goed. En hoe minder hoe beter WANT ik haat thuiskomen. De koffers liggen er minimaal nog een week want niemand heeft zin ze op te ruimen. Ik probeer op vakantie aan het einde te wassen zodat ik dat thuis niet hoef te doen. En dan heb je altijd van die spullen die blijven liggen. Ergens opgeduikeld maar waar ruimen we het op. De zaklamp. De koffers (vliering opklauteren). Ik weet niet op de een of andere manier doen wij dat niet handig. Heen plemp ik gewoon alles in de tas. Leeswerk doe ik daar wel. Angsten probeer ik de kop in te drukken. Ik kan ook nooit genieten van de laatste vakantiedag. Ik wil dan gewoon weg. Dus een vlucht terug om 19 u savonds vind ik vreselijk. De hele dag hang je tegen dat vertrek aan. Ik wil dan ook gewoon echt naar huis. Klaar mee .

Nou, dat red ik niet hoor, een uur

Ik begin toch echt een paar weken van te voren met het bijeen rapen, kopen, lenen van een heerlijke stapel boeken om mee te nemen. Dat heet ook voorpret. Maar daar heb ik geen stress vsn.

En ik check ook liever iets langer dan een uur van te voren of de buurvrouw op de poezen kan passen of dat ik iets anders moet regelen.

En het laatste uur voor vertrek pak ik niks in. Dat is dan hopelijk klaar, want ik ben dan druk met vuilniszakken leeggooien, koelkast ontdoen van bederfelijke waren, kattebakken verschonen, broodjes smeren voor onderweg, de thermostaat laag zetten en checken of de ramen dicht zijn boven. Dat soort dingen.

Dat 'ik kan dat in een uurtje' achtige verhalen doet me een beetje denken aan van die tv koks die moeiteloos de ingewikkeldste gerechten in elkaar flansen. Zo soepel, relaxed en snel...Dat lukt best. Maar alleen als alle ingredienten in huis zijn, en indien nodig voorgesneden of gehakt in de juiste volgorde op het aanrecht in afgemeten hoeveelheden klaarstaan....valt misschien niet zo op voor de ongeoefende kijker, maar t voorwerk is dus al wel eerder buiten beeld gebeurd..

Ingrid

Opruimen bij terugkomst daarentegen...

Dat kunnen wij hier heel goed in een uurtje. tassen worden bij binnenkomst in het washok leegekieperd, en de eerste draait al voordat iedereen goed en wel binnen is. De weekendtassen liggen dezelfde avond alweer op zolder, de ongelezen boeken op mijn nachtkastje, de rest in de gewone boekenkast.

Ingrid

Wilgenkatje

Wilgenkatje

13-04-2017 om 21:56

Opruimen bij thuiskomst

Dat gaat hier altijd gesmeerd. In no time is de eerste was weer schoon en al snel is er geen koffer of tas meer te bekennen. De enige troep die er dan is, zijn de achterstallige weekendkranten en andere post die we bekijken bij de koffie.

margaretha

margaretha

14-04-2017 om 00:02

Ik herken alles

Zowel het weken van te voren ermee bezig zijn, hier en daar al iets klaarleggen/ lijstje van wat mee moet ( toch vaak wel eens iets vergeten en ja je kunt nieuw bijkopen maar zonde vh geld en dan daarna dubbel). Ook van alles bij mekaar zoeken , in de caravan mieteren en wegrijden. Van te voren uitzoeken wat te gaan doen, leuk Tot stiekem wensen liever thuis te blijven omdat weer spullen opzoeken en later weer uitpakken. Stress om het rijden zelf, komen we wel weer veilig thuis? Thuiskomen en alles redelijk snel weer op orde , tot zoals nu dat sommige slaapzakken nog in de caravan liggen vanaf juli (ik denk dat ik wel wat schoongemaakt hebt toen) en ws nog wel meer ook. Het ligt daar niet in de weg, dat scheelt. Het maakt verschil hoe je op reis gaat, wie/ waarheen/ waarmee. Naar Polen met het hele gezin gaf meer gedoe dan naar een camping in de buurt waar er maar een paar meegaan.

Jaina

Jaina

14-04-2017 om 01:21

Organisatie

In 1 uur red ik het ook niet. Vroeger voor de kinderen wel maar nu allang niet meer. Het is nu inderdaad soms een halve militaire operatie. Hoewel, het makkelijker is geworden nu de kinderen allemaal meer dan groot genoeg zijn om hun eigen spullen in te pakken. Ik hoef nu alleen nog maar mijn eigen spullen in te pakken. Dat kan inderdaad in een uurtje (of zelfs minder)

Maar de rest kost veel tijd, zorgen dat bederfelijke etenswaren op zijn, honden naar pension brengen, was doen zodat we wat mee kunnen nemen aan kleding, kattenvoer klaarzetten zodat de buurvrouw voor de katten kan zorgen, zorgen dat de afwas gedaan is, alles afsluiten...
Het is makkelijker als er iemand op het huis komt oppassen. Dan hoeven we alleen te zorgen dat de was gedaan is en alles redelijk aan kant is. Dan kan je gewoon wegrijden zonder alles te checken.

Stresskip

Stresskip

14-04-2017 om 02:52

Vakantievoorstress

Ik ben zo ontzettend slecht in voorbereiden. In huishouden trouwens ook en ik gok dat er een verband is. Sinds ik een vriend met caravan heb ga ik regelmatig een weekend of een week of 2 weg. Zonder kinderen, dat scheelt al in stress en ik hoef alleen voor mijn eigen zaken te zorgen.
Maar dat is al lastig genoeg, kleren, medicijnen, toiletspullen. Ik vergeet altijd wel iets en meestal loop ik 5 minuten voor vertrek nog dingen te zoeken.
De stress maakt dat ik bij voorbaat al opzie tegen iets wat ik eigenlijk erg leuk vind. En elke keer bedenk ik dat ik dit echt eens goed moet aanpakken en elke keer is het weer een ramp.
Er wordt hierboven geschreven dat je alles wel kunt kopen maar dat klopt in het geval van bijvoorbeeld lenzen/bril/medicijnen niet en in andere gevallen is het zonde om iets te kopen wat je dan dubbel hebt. Vierdubbel ondertussen En vaak moet je speciaal naar een grote stad of loop je daar te zoeken naar dat wat je mist. Ik ben geen shopper, ik ga niet voor mijn plezier in een onbekende stad in een buitenland waarvan ik de taal niet of slecht spreek, op zoek naar wat ik mis.
Over 2 weken moet ik weer. De vakantie/het weekend is zo fijn maar dat gedoe van te voren

Vesta

Vesta

14-04-2017 om 05:04

planning en organisatie gedurende het jaar

ik denk ook dat het komt door planning en organisatie gedurende de rest van het jaar. Vakantie en uitjes zijn dan van die dingen die daar gewoon invallen.

Ik plan mijn boodschappen en wat wij eten per week afhankelijk van de activiteiten per week, bederfelijke etenswaren aan het eind van zo'n periode is hooguit een half pak melk.
Extra wassen hoef ik ook niet, we hebben voor de vakantie afritsbroeken die draag ik daarbuiten wel, maar dochter niet zo vaak. We hebben beiden wel voldoende shirtjes en ondergoed om even wat uit de kast te plukken.
De campingspullen worden na het kamperen schoongemaakt en in speciale bakken opgeruimd hoef ik niet meer naar te kijken.
En een zekere mate van relaxedheid en creativiteit mbt spullen die je vergeten bent helpt ook. Medicijnen en brillen zijn zo belangrijk die vergeet je hoogst zelden. Shampoo etc. maak je thuis gewoon weer op. Behalve shampoo en zonnebrand gaat er ook niet heel veel meer mee en het meeste zit al standaard in de toilettas die ik na de vakantie aanvul als het nodig is.
Thuis heb ik al weinig spullen dus je mist op vakantie niet heel snel iets en dan improviseer ik vaak voor ik iets vervangends koop. Dat is thuis niet anders. En veel dingen blijk je ook prima zonder te kunnen.

Oppas voor mijn 2 katten regel ik op mijn werk, dat doen een aantal collega's die toch tijdens hun lunchrondje langs mijn huis lopen. Het zorgen dat er voldoende voer en kattegrit is valt in de normale organisatie van het huishouden.

Ik merk ook naarmate mijn huis leger en leger wordt ik ook op vakantie steeds minder meeneem. Waar ik vroeger een grote rugzak en een grote trolley en 2 kleine rugzakken meenam we nu met 1 grote rugzak en 1 kleine rugzak toekunnen. Voor een weekendje weg gaat er nu nog maar 1 rugzak mee.
En hoe minder er mee gaat hoe minder ik er na hoef op te ruimen. De keukenkrat gaat mee naar boven, die was ik af, loop na wat aangevuld moet worden: plasticzakjes, lucifers, pingpongballen, kaarsjes, gaspatronen, toiletpapier, etc. vul dat aan en de krat is weer klaar voor de volgende ronde.
Door dingen na de vakantie aan te vullen weet je dat alles er is en heb je niet de stress dat het vlak voor de vakantie nog geregeld moet worden. En dat scheelt natuurlijk ook in tijd.

Vakantievierder

Vakantievierder

14-04-2017 om 08:12

paklijst

Ik heb inmiddels een paklijst en dat scheelt een hoop stress. Al kwam ik er laatst achter dat dat toch nog dingen niet op staan en dus, helaas, vergeten. Geen ramp, wel jammer.

Maar ondanks de paklijst begin ik ruim van tevoren. M.n. om gezin te waarschuwen op gewenste kleding nog in de wasmand te gooien, maar ook omdat di gen toch wel op allerlei bergplaatsen liggen en ik toiletspullen vaak nog in kleinere flesjes of zo mee wil nemen. We gaan ook regelmatig naar landen waar niet alles even makkelijk bij te kopen is en sommige (toilet)spullen zoals lenzenvloeistof wel onmisbaar is.

Nog een ander dingetje: vakantie uitzoeken zou leuk moeten zijn, maar maar we zijn vaak behoorlijk druk, gaan regelmatig met vakantie (en dus ook regelmatig ingewikkelder rondreizen) en dat kost dan soms best wel meer tijd. Hoe leuk het ook is, als we te laat beginnen, (te) weinig tijd hebben en moeten opschieten met boeken omdat de vluchtmogelijkheden afnemen en de vluchten steeds duurder worden, vind ik die "voorpret" dus toch minder leuk. Terwijl ik tijdens de vakanties wel weer erg geniet.

Triva

Triva

14-04-2017 om 08:16

tjonge

Ik ben lang niet zo georganiseerd als Vesta maar dat hoeft ook niet. Wij gaan altijd naar een huisje of stacaravan, hebben een grote auto en tot nu toe paste altijd alles er in. We nemen dus altijd teveel mee maar daar maal ik niet om. Als je zo weinig meeneemt is het logisch dat je kort van tevoren kunt gaan pakken maar daar moeten de stressers niet naar kijken.

Waar ik mij vooral over verbaas is dat de stressers lijstjes máken of dingen vergeten. Dat is echt zonde. Lijstjes heb je in je computer en die pas je aan aan de komende vakantie en aan eventuele nieuwe spullen. Dat geeft zoveel rust want de belangrijkste dingen staan er op en kun je niet vergeten. Dus Stresskip: investeer nu in dat lijstje en dan heb je daar de volgende keer plezier van.

Nare gevoelens over niet meer terug komen begrijp ik niet. Doe je dat ook als je naar je werk gaat? Nutteloze gevoelens die de stress alleen maar verhogen. Schrijf elk jaar een brief voor je nabestaanden als dit zo hoog zit en zet het dan verder van je af het hele jaar.

Let jij ook op hoe het huis van de buren er uit ziet? Is het het werkelijk waard om er zo'n toestand van te maken? Kun je niet bij het geven van de sleutel zeggen: ik heb eens niet alles netjes gemaakt maar ik ga met minder stress de vakantie in! Dan ben je pas 'baas'!

Met een vouwwagen: haal dat ding eens een paar weken eerder op en maak hem dan schoon. Stapeltjes maken? Doe het meteen in die tas! Sowieso als je met een vouwwagen gaat zit je uren naast dat ding, kun je beter niet drie dagen ervoor gaan wassen maar wassen op de camping.

Voor thuiskomen heb ik een man, op de één of andere manier vindt hij het prettig om na een lange rit zoveel mogelijk meteen op te ruimen. Weet niet waar ik dat aan verdiend heb maar ik kan me voorstellen dat dat niet is waar je zin in hebt. Een grote zolder werkt dan wel prettig, alles omkieperen en in bergen was sorteren.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-04-2017 om 08:39

geen last van

Vakantievoorpret is voor mij ook echt vakantievoorpret. Kan er juist van genieten. Plannen maken, alvast veel lezen over het gebied, soms routes plannen. Heerlijk.

Bagage gaat eigenlijk altijd in fietstassen of in de rugzak. Er gaat relatief weinig mee. We hebben een standaardlijst, maar inmiddels gebruiken we die niet eens meer. Het zit gewoon in ons hoofd, en we zijn er zo mee klaar. Er gaat niet veel kleding mee - en is bovendien grotendeels buitensportkleding. Die hebben we de laatste dagen/weken niet naar school of werk aan, dus de was hoeft niet gepland te worden. Alleen even letten op voldoende sokken en ondergoed. Dingen die gestreken moeten worden, gaan niet mee op vakantie

Ik denk dat het inderdaad een hele zorg extra is als je een 'tweede huis' meeneemt, zoals een caravan. Ik moet er (ook daardoor) niet aan denken om op zo'n manier op vakantie te gaan.

Half a twin

Half a twin

14-04-2017 om 10:18

vouwwagen drie weken eerder kan niet

Wij hebben geen eigen terrein waar dat ding kan staan. Wel een grote achtertuin maar ding kan niet door de brandgang. Volgens de APV vmag het ding max 72 uur langs de straat staan. Dus dat kan echt niet.
En kamperen is niet het doel van de vakantie. Daar zit ik niet dagen naast, zodat ik daar wel jan wassen. Op de camping staat onze vouwwagen als thuisbasis van waaruit wij vanalles ondernemen. Vroeg op pad en bij het avondeten weer terug.

Triva

Triva

14-04-2017 om 10:30

maar

Ik ken de regels maar je kunt de vouwwagen na schoonmaken toch weer terugbrengen? Kun je ook een zonnig weekend uitzoeken.

Half a twin

Half a twin

14-04-2017 om 11:10

schoon naar de stalling

Vouwwagen gaat schoon naar de stalling en aan het tentgedeelte hoeft weinig te gebeuren voor vertrek, dat wordt in de stalling niet vies. Dat moet uitgeklaptbom onder en op het bed bagage mee te kunnen nemen. Dat kan en wil ik niet al vantevoren doen. Schoenen en kleding heb ik jiet zoveel dat ik dan nog genoeg heb om te dragen die weken.
De aanhangende keuken heeft wat gaten (ventilatie ivm gasfles) die wordt wel weer stoffig, ook tijdens de rit trouwens.

Zon

Zon

15-04-2017 om 14:21

heerlijk!

Ik kan echt wel van de vakantievoorpret genieten. Wij kamperen niet, dus ik hoef m'n hele hebben en houden niet mee te nemen. Inpaklijstjes staan in de computer, dus die print ik uit en ik ga aan de slag. Alles wassen en strijken voor de vakantie? Niet nodig, mijn kleren liggen toch al schoon in de kast. Alleen het uitzoeken welke kleren in wel of niet meeneem kost wat tijd.

Ook zoek ik van tevoren uit wat leuke activiteiten zijn om te ondernemen en waar leuke restaurantjes zitten. Het is vakantie dus we gaan veel uit eten. Ik hoef dus ook geen etenswaren mee te nemen, behalve hagelslag e.d. voor de kinderen.

Astrid

Astrid

15-04-2017 om 23:52

Al jaren een lijst in de

Computer die ik hooguit aanpas, uitdraaide voor iedereen, aansporen dat kleding die ze aanwillen in de laatste week niet meer gedragen kon worden en koelkast leeg eten dus niets bijhalen.

Elk een half uurtje werk.

weinig stress

Hier komt de hulp twee keer in de vakantie, ik hoef dus niks schoon te maken voordat ik wegga. Het regelen van de kattenoppas is doorgaans een of twee appjes naar de reguliere oppas.
Kinderen pakken zelf hun koffers in. En inderdaad we gaan altijd naar een gebied waar gewoon tandpasta, sokken of een bikini te koop zijn.
Met partner ga ik altijd kamperen. Die pakt de auto in en ik hoef alleen maar aan mijn eigen spullen te denken.
Meeste werk hier is het zoeken van een appartement. Daar ben ik soms wel twee avonden zoet mee.

Teuntje

Teuntje

17-04-2017 om 21:04

Vouwwagen kan simpel

Hier ook met de vouwwagen. Die pakken we de avond tevoren even in, is in een kwartiertje gebeurd want ik zet in de loop van de voorafgaande week alles klaar. De spullen zitten in kratten en de kratten gaan op het vouwwagenbed. Het beddengoed leg ik 'omgekeerd' klaar zodat ik het zo op het vouwwagenbed kan leggen en dan daar de klaargezette kratten op. Wij hebben een speelgoedkrat, een schoenenkrat, een handdoek/zwemkrat, een boekenkrat, een kampeerhardwarekrat. Tafeltje en stoeltjes daar weer op, en wagen weer inklappen. Ik zet ook de keukeninventaris klaar in een krat maar die gaat in de keuken en de lege krat weer terug in huis.
Kleding gaat in de auto. Nooit meer dan voor 1 week want dan was ik z.n. wel weer.
Nu hebben wij wel een kleine slaapkamer over waar ik de spullen lekker kan neerzetten maar toen we dat nog niet hadden deed ik dat gewoon in een hoek van de huiskamer, die paar kratjes stonden me daar ook niet in de weg en ik vond het handig om er in de loop van de week telkens wat bij te kunnen mikken tot het compleet was.
Leeswerk van tevoren doen we niet aan, we weten toch niet waar we uit zullen komen.

Kamperen

Wij kampeerden vroeger met de kinderen in een tent. Het was wel erg veel werk om die spullen allemaal in te pakken, vond ik. Nu, met de vouwwagen, gaat het veel sneller, maar nog hebbenwe wel een dag nodig, inclusief dieren wegbrengen naar pension en broodjes smeren. We hebben een digitale paklijst en controleren ruim van tevoren de kratten die nog in de vouwwagen staan van vorig jaar. Die vullen we dan aan. De keukenspullen gaan in de afwasmachine, de keuken wordt schoongemaakt en ik geef de kinderen opdracht hun eigen kleding en toiletspullen te verzamelen. Ik heb trouwens gemerkt dat manlief veel beter is in het hele inpakgedoe, dus hij doet tegenwoordig het meeste. Gaat veel beter

Als we met het vliegtuig naar een hotel gaan gaat het allemaal wel veel sneller. Voor kamperen heb je toch meer kleding nodig (ook wat warms), handdoeken, beddegoed, etc.

Half a twin

Half a twin

18-04-2017 om 08:36

Als alles klaar staat

Is het inpakken geen klus van uuuuren. Dat is waar. Openklappen, spullen onder en op het bed en weer dichtvouwen, kan binnen 3 kwartier. We kunnen niet voor ons huis klappen maar moeten heen en weer lopen naar het parkeerterreintje 100 m verderop, kost iets meer tijd als dat je voor je deur of op je eigen oprit staat.
Sinds we de vouwwagen hebben is het op onze inpakdag altijd van dat instabiele weer, moeten we een moment vinden tussen de buien waarop het lang genoeg droog is om te klappen. De tent kan nat ingeklapt (voor de kenners 't is een CC) maar neemt dan wel iets meer ruimte in waardoor er minder ruimte overblijft voor de bagage.

Triva

Triva

18-04-2017 om 10:33

tja

Ik denk dat je er meer van maakt dat het is en dat het dan ook weer groter lijkt. Haal dat ding een week eerder op en breng hem weer terug of verplaats het ding elke drie dagen of vraag of je je vouwwagen even ergens anders kan stallen. Ik zou het nooit laten uitkomen op de dag voor vertrek alhoewel ik niet geloof dat we zulk onstabiel weer hebben in Nederland dat je élk jaar van dat regenbuienweer hebt

Half a twin

Half a twin

18-04-2017 om 12:14

Triva

Ooit gekampeerd? Lekker makkelijk oordelen van achter je beeldscherm! In sommige (oudere) wijken is het gewoon minder makkelijk om een vouwwagen in te pakken. En ja echt sinds we dat ding hebben was het op de dagen voor ons vertrek wat instabiel weer. 4 jaar heb ik het over. En ook al doe ik het maar een week vantevoren ik kan/wil geen kleren missen zo lang.
Heb geen buren waar het ding kan staan of familie.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2017 om 13:23

Oh... totaal het tegenovergestelde Wilgenkatje

Ik heb juist enorm veel en lang voorpret. Ik zoek en speur naar wat we zullen doen, kijk hoe voordelig mogelijk dat kan, wat daar te doen is, wat we mee moeten nemen, hoe... Ik stort me daar echt volledig op. Mijn probleem is eerder dat ik zo vol plannen zit, dat ik tijdens de vakantie zelf wel eens wat teleurgesteld raak, omdat mijn verwachtingen wat te hoog gespannen waren. Of dan ben ik opeens onzeker over waar ik man nú weer mee naar toe heb gesleept, maar dat is meestal onnodig. Over het algemeen zijn we allebei tevreden met en over onze vakanties.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-04-2017 om 13:26

Stress

Wat stress betreft, ja dat is er wel. Omdat alles zo perfect moet van mij. Eigen schuld dus .

Angela67

Angela67

18-04-2017 om 14:06

dingen die alleen vlak van te voren kunnen

Wat mij "stress" bezorgt/bezorgde: die dingen die echt alleen vlak van te voren kunnen. Ik wil eigenlijk gewoon uitslapen op de dag dat we op vakantie gaan, nog even wat brood smeren en dan de deur dichttrekken en weggaan. Ik snap ondertussen dat dat niet helemaal haalbaar is en nu ik het doorheb kan ik het parkerren tot het moment daar is. Ik heb dus nu meer plezier aan het voorbereiden van al die andere dingen (kampeerspullen checken, kijken of we vorig jaar nog wat hadden bedacht om aan te schaffen, locaties/ bestemmingen bedenken etc). Want ik laat de minder leuke dingen (dag voor vertrek en dag van vertrek) niet meer mijn vakantiepret bederven. Dus als wij zo'n vouwwagen-issue hadden en geen praktische oplossing dan zou ik het fijn laten tot het moment dat het écht moest en er maar niet aan denken dat ik ervan baal. En dan baal ik er dus minder van.
gr Angela

Half a twin

Half a twin

18-04-2017 om 14:20

Bederft mijn pret niet echt

Ik heb er nu nog geen stress van en als het klaar is is de stress weg maar tijdens die dagen is het wel even een dingetje. En het verpest ook mijn vakantie niet.

Triva

Triva

18-04-2017 om 16:32

tja halfatwin

Ik zou 'dingetjes', zeker die van het weer afhangen niet tot op het laatste nippertje laten aankomen. Zo moeten moeilijk doen omdat je bijv niet genoeg kleding hebt (strijken??) of dat er via een gaatje nog weer stof in je keuken kan komen (wat toch al onderweg gebeurt) kan ik me gewoon niet voorstellen, je kunt ook gewoon nog een tas met laatste kleding van allemaal in de auto zetten maar goed jouw keuze. Realiseer je je wel dat jij minstens VIJF dagen bezig bent om op vakantie te gaan met als doel vooral dat je niet een keertje hoeft te wassen TIJDENS de vakantie?

Zijn ze bij jou in de gemeente echt zo streng dat je na 2 dagen al een bekeuring hebt? Ook als je een keertje een klein stukje verplaatst?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.