Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Chippie

Chippie

16-08-2010 om 14:36

Verbazing Wassen en kleding meenemen op vakantie.

Wij vertrokken met 2 volwassenen en 3 kinderen voor drie weken naar een verre bestemming. Een bestemming waarvoor je geen lange broek of trui oid nodig hebt.
Ik heb me op het vliegveld ongelofelijk verbaasd over de hoeveelheid bagage die mensen meenemen. Een gezin met drie puberdochters (okee, die kleding neemt meer plek in dan het ministapeltje van mijn dochtertje) had meer dan 100 kg bagage bij zich voor een rondreisvakantie.
Zij begrepen niet dat onze bagage met gemak in 1 grote koffer en 2 rugzakken (1 dagrugzak en 1 rugzak met boekjes, speeltjes, etc) pastte. Ik zag het ook helemaal niet zitten om met tig stuks bagage en drie kinderen rond te reizen. Dan wordt je toch gillend gek? Bovendien, ik heb echt niet voor 100 kg aan zomerkleding.

Nu ben ik dus heel benieuwd. Hoeveel nemen jullie mee op vakantie. Voor deze vakantie (en de meeste andere zonvakanties) had ik dus mee per persoon: 1 lange broek (oprolbaar tot 3/4 broek), 4 korte broeken/rokjes/jurkjes, 6 shirtjes korte mouw, 1 shirt lange mouw, 1 pyjamashirt, 1 paar sokken (vliegtuig), 1 lange broek, 1 paar teva's, 7 onderbroekjes, 3 bh's voor mij, 2 x zwemgoed en 1 paar slippertjes. Daarbij voor iedereen een hydrofiel luier voor het geval er geen handdoeken zijn en twee sarongs (voor het geval er geen strandlakens zijn in het hotel). Een uitgebreide EHBO kit gepropt in een ziplockzakje, 1 toilettas voor de hele familie. Dat plus babyfoon, opladers en travelcot pastte allemaal met gemak in de grote koffer.

Natuurlijk moesten wij vaak onze was laten doen. Dat kan daar ook op iedere straathoek voor bijna niets. Maar je gaat toch ook geen 3 weken (of 1,5 week) je vieze was bewaren? Dus ja, daar ben ik ook benieuwd naar: wassen jullie op vakantie of pas als jullie thuis zijn?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sterre42

Sterre42

16-08-2010 om 16:21

Op vakantie wassen

Altijd, ik was altijd wel ondergoed, een t-shirt of een korte broek als ik op vakantie ben. Boeit me ook totaal niet. Ik ga niet voor 3 weken verschillende setjes ofzo meenemen Dus knijpers zitten ook altijd in de bagage.

Wanneer wij met 2 volwassenen en 1 puberkind op vliegvakantie gaan voor 2 weken hebben wij 1 koffer mee die ca. 25 kilo weegt. That's all.

Wanneer we echter met de auto meegaan dan hoef ik dat niet zo af te passen voor mijn gevoel, dan neem ik zeker meer mee.

Ongeveer idem

maar wel met handdoeken en een wat dikkere trui omdat we vaak kamperen. En dan eens in de 5 a 6 dagen gooi ik alles in de wasmachine op de camping of in het hostel. Wij gingen met twee puberdochters en twee volwassenen en twee rugzakken naar Australie voor 6 week vorig jaar. Kon met gemak.
Ik verbaas mij met jou over de hoeveelheden bagage. Zelfs wij komen met dingen terug die we niet eens hebben aangehad.

Lol puberdochters

Die willen van alles meenemen! We hebben dit een aantal jaar zelf ook ervaren toen we met 2 pubermeiden naar Thailand vertrokken voor een rondreis. Wij, ouders, reizen met een minikoffertje van 12 kg en de meiden kwamen wel aan de 20 kg + een rugzak vol zooi aan handbagage.
Ik vond het wel grappig! We hebben regelmatig in een deuk gelegen. Wij als ouders hoeven er niet mee te sjouwen, dus het maakte ons helemaal niks uit
Als we gaan kamperen nemen we mee wat we willen. We gaan nog met zijn 2tjes dus plek genoeg. Het meeste dragen we niet maar het is wel fijn om keus te hebben hahahaha.

Altijd te veel

wij kamperen altijd luxe,in een( huur) stacaravan .
en we nemen altijd te veel kleding mee.
aangezien we in Nederland blijven moet er voor alle weertypes kleding mee.
dit jaar hebben we twee weken stralend weer gehad,dus alle warme kleding is schoon mee terug gegaan.
meestal was ik 1x per vakantie alle handdoeken en wat ondergoed,dat gaat in de wasmachine op de camping.
de pubers krijgen bij ons 2 tassen, 1 voor kleding en 1 (kleinere) voor overige spullen.
Die tassen mogen ze zelf vullen ,meer mag er ook echt niet mee.

Zus

Zus

16-08-2010 om 19:04

Niet zoveel dit keer

Omdat ik vorige keren altijd terug kwam met stapels ongedragen kleding nam ik dit jaar mee voor 2 weken Frankrijk en 2 kinderen:
voor ieder kind 1 legging, 1 korte broek, 2 t-shirts en 3 jurkjes, pyama, sweatvestje. Ik had zelf 1 lange broek, 2 shirts en 2 jurken., sweatvest. Man maakte het bont met 1 lange broek, 1 korte broek en 2 shirts. We hebben 2 keer gewassen.
Nee, dan de terugweg, kofferbak vol met mooie franse kinderkleding uit de uitverkoop

rozenstruikje

rozenstruikje

16-08-2010 om 19:41

Niet gewassen

Ik was met mijn twee kinderen 1 week kamperen in NL en ik heb niet gewassen. Het waren 7 dagen dus ik had voor elk kind 8 setjes mee (een setje is korte broek of rokje met shirt of hempje, of een jurk). Voor elk nog 2 lange broeken, 2 shirts met lange mouwen en 2 warme vestjes. Regenkleding, zwempak, douchehanddoek, zwemhanddoek, pyama. En dan nog voor jongste rompers, een slaapzakje en luiers.
Het was niet zulk stralend weer dus ze hebben vrijwel alles gedragen. Ik was blij dat ik daar niet hoefde te wassen want er was slechts een piepklein wasrekje bij de huurtent inbegrepen en het heeft elke dag wel even geregend, dus echt goed zou de was niet drogen daar.
Zou ik langer gaan, dan had ik wel gewassen en dan had ik ook minder meegenomen, maar voor 4 of 5 dagen denk ik.
Eenmaal thuis was het op zich wel jammer dat ik zo veel was had natuurlijk.

Ben wel benieuwd: had je dan enkel kleding mee? Ik had namelijk ook nog 2 van die opvouwkratten met speelgoed mee, en een opvouwkrat vol met etenswaren/ boodschappen en dergelijke. Ik ging dan ook met de auto. Vorig jaar had ik veel minder speelgoed mee, maar dat heb ik toen echt gemist tijdens regen, koken en slaapje van de jongste, en nu bleek alles echt handig en werd het ook gebruikt.

En puberdochters hebben vast heel veel kleding nodig omdat ze elke dag meerdere malen een nieuwe outfit willen. En schoenen! En natuurlijk een mega-toilettas met ook een fohn, boeken, laptop, mobiel, opladers. Ik kan het me nog wel voorstellen hoor. Alhoewel het natuurlijk niet handig is.

Rozenstruikje

amk

amk

16-08-2010 om 19:53

In die hele grote koffers

zit meestal wel een deel kleding, maar ook veel etenswaren voor familie en vrienden en andere dingen die hier goedkoop zijn en daar niet te krijgen maar zeer gewenst.

Als mijn vader naar Suriname gaat met zijn vriendin zal elke kilo bagageruimte die er is benut worden om spullen mee te nemen. Weet je tenminste zeker dat ze aan gaan komen en het is stukken goedkoper dan verschepen.

Guinevere

Guinevere

16-08-2010 om 21:17

Geen idee

Geen idee hoeveel stuks van van alles ik meesjouw op vakantie, ik ga dat echt niet zitten tellen. Wel probeer ik het een beetje praktisch te doen, makkelijk draagbare en combineerbare kledingstukken etc.
T-shirts en ondergoed worden zéker gewassen op vakantie, dat ga ik niet voor 3 weken meenemen. Maar ik kan heus wel 3 weken met een korte broek, een rokje, paar leggings en een spijkerbroek doen.
Voor de zonen wel véél korte broeken, moet je die dingen eens zien na een dagje in de speeltuin!
Overigens, als we met het vliegtuig gaan, komt onze bagage vér onder het maximum voor 4 personen. En dat is dan inclusief speelgoed etc. Dit jaar waren we met de caravan en had ik trouwens wel een zak houten blokken van ongeveer 12 kilo meegenomen.

Hangt van het klimaat af

Als ik naar een plek ga waar spul makkelijk droogt dan was ik. Anders neem ik meer mee.

En soms zit je met het feit dat nieuw kopen goedkoper is als laten wassen.

Ik reis meestal met 2 kinderen en 2 koffers van ongeveer 25-30 kilo en 3 stuks grote zware handbagage.
Dat is nauwelijks kleding, maar wel electronica (laptop, ds etc), medicijnen, (school)boeken en zaken als rookworst, goede kaas, soepen enzo die ik in onze woonplaats echt niet kan krijgen.

Weinig

Wij nemen weinig kleding mee op vakantie, maar ik was wel. Ik heb geen zin om bijna 3 weken vuile was te verzamelen ( zoveel hebben we niet eens) en als ik thuis ben vind ik ook heel blij zo klaar te zijn met de was. We hebben nog geen pubers mee, dan zal het wel een ander verhaal worden.

gr

Brianna F

Brianna F

17-08-2010 om 09:35

Niet wassen

Ik peins er niet over om te gaan wassen. Ik heb namelijk ook vakantie. Dus wordt hier voor evenveel dagen kleding meegenomen als dat we op vakantie gaan.
Waarschijnlijk zag je ons dus met die zware koffers
Laten wij nu een gezin met 3 puberdochters zijn

Chippie

Chippie

17-08-2010 om 09:44

Brianna

Mijn nieuwsgierigheid groeit. Heb jij dan een stuk of twintig beha's, twintig jurkjes of korte broeken en twintig shirtjes per persoon? Ikke echt niet.

En vind je rondreizen met die grote koffers handiger dan twee keer een wasmachine aanzetten of de was weg te brengen? Ik vind dat echt geen moeite, maar dat gesleep met tig enorme koffers lijkt me vreselijk. Maar okee, puberdochters kunnen hun eigen koffer sjouwen (maar staat je hotelkamer dan niet tjokvol?)

Flora B

Flora B

17-08-2010 om 10:35

1 koffer 5 personen

wij gaan in de herfstvakantie vaak een weekje Turkije, onze kinderen zijn 6-11-13 jaar. Voor ieders een vestje voor de avond, vaak kunnen ze die ook al aan op de heen en terugreis, voor de rest alleen korte spullen en als het moet kunnen ze elke dag een ander shirtje aan. Nu hebben we wel een enorme grote koffer-tas, weegt wel 25 kg gevuld denk ik. Maar wij krijgen vaak reactie van andere reizigers, die ook op transfer staan te wachten...is dit alles??? p.s ik was niet. ( zomer op kampeervakantie wel)

Flora

Pas op dat je koffer niet te zwaar wordt. Want er is een maximum aan gewicht per koffer. Je kan beter 2 kleinere meenemen.

Maare dames

Het is toch ook helemaal afhankelijk van wat voor soort vakantie je hebt, hoe lang je weg bent en waar je naar toe gaat.

Wij zijn net 4 weken weggeweest in juni. Ik ga geen 4 weken was sparen! Ook variert het weer van fris/koud tot 35 graden dus allerlei kleding is er mee.

Ga ik nu een weekje zon dan heb ik ook aan een paar dingen genoeg en was ik ook niet!

Onze verre reizen zijn ook tot nu toe naar warme landen geweest en dus gaat er 1 vestje mee en zelfs geen spijkerbroek en reizen we zoals ik al eerder zei met 12/13 kg.

Je kunt dus nooit zomaar zeggen wat neemt hij/zij veel of weinig mee.

Guinevere

Guinevere

17-08-2010 om 12:34

Handwasje o.t.

Pelle, ik doe sinds kort geen handwasjes meer. Ik doe namelijk voetwasjes! Alle was in een grote krat, wasmiddel erbij. Meenemen in de douche, warme douche aan. En stampen maar met die voeten, alsof je druiven uitperst. Het werkt geweldig!

Maylise

Maylise

17-08-2010 om 14:00

Wel wassen

Ik neem niet genoeg kleren mee voor de hele vakantie. Mijn kinderen zijn ook niet meer heel klein dus alles neemt al ruimt genoeg in. Meestal huren we toch een huis/appartement en vaak zit daar al een wasmachine bij en anders gaan we 1 of 2 keer naar de wasserette tussendoor.
Bij hotels kan je ook vaak de was wel laten doen voor een extra bedrag.

Vorig jaar zijn we wezen kamperen maar dat was maar 1 week dus toen hebben we niet gewast.

Als ik met de auto wegga vind ik het niet zo erg om veel mee te nemen maar als ik ga vliegen of met de trein probeer ik het wel te beperken. Toch heb ik meestal wel een rugzak bij me, een kleine koffer en een handtas. En dat dus alleen al voor mij. Dan komt er nog een koffer voor man bij en koffers/tassen voor de kinderen.

Niet alleen kleding maar juist andere dingen wegen zo zwaar: boeken, laptop, camera, opladers voor telefoon/camera, reisgidsen, make up, parfum, zakmes, deo,fles water voor onderweg.....
De echte kunst van licht inpakken heb ik duidelijk nog niet onder de knie.

Maylise

Jesse_1

Jesse_1

17-08-2010 om 14:02

Pelle, elke dag schone bh

En laat ik nou denken dat jij al lang genoeg bij Ouders Online komt om alle draadjes met "hoeveel dagen draag jij een bh voor het te wassen" al eens gelezen te hebben?

Jesse_1

Jesse_1

17-08-2010 om 14:06

Zonzeker

Wij gaan redelijk zonzeker op zomer(kampeer)vakantie. Voor ongeveer 8 dagen gaan er kleren mee. Met 2,5 week vakantie wordt er dan 2x gewassen (met name ondergoed en handdoeken), even een was draaien in de wasmachine op de camping en dan in de zon hangen.
Kleding gaat iets langer mee dan thuis, maar het viel me dit jaar wel tegen (Guinevere zei het geloof ik ook) hoe vies de jongens 's avonds waren, droge gebieden zijn soms erg (vies) stoffig.
Jesse

Brianna F

Brianna F

17-08-2010 om 16:24

Chippie

Zoveel als jij opnoemt neem ik echt niet mee voor 3 weken hoor, het is vakantie en mijn vuilgrens wordt ineens een stuk hoger. Onze vakanties zijn altijd rondreizen, wassen op een hotelkamer is geen optie, want we zijn de volgende dag alweer vertrokken. En de was laten doen voor 5 personen wordt wel een hele dure aangelegenheid.

Geen zin om te wassen

Wij gaan meestal 3 weken kamperen en dan neem ik genoeg kleding mee om niet te hoeven wassen. Per persoon gewoon 1 grote tas. Bij mooi weer loop je vaak de hele dag in bikini en heb je je kleren niet veel aan dan kun je er best wat vaker mee doen. Verder gewoon 22 onderbroeken mee en niks geen gedoe met wassen. Bij thuiskomst alles lekker weer in m'n eigen wasmachine. Net zoals iemand al eerder schreef: ik heb ook vakantie! En verder vind ik het ook vaak best duur op de camping en dat geflodder met handwasjes en uitwringen trekt me al helemaal niet.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-08-2010 om 21:16

Hier:

Bijna drie weken weg en iedereen had 1 kleine shopper bij zich waar alle kleding + de slaapzak in zat. Mijn hele kampeeruitrusting inclusief tafel, stoelen, kast voor de tent, keukenspul ed zat in de auto. Zonder schoonmoederkoffer en met de hoedenplank er op.
Op vakantie was ik wel, of ik ga naar een wasserette waar ik het na betaling van een paar euro keurig gevouwen terug krijg of ik mik het op de camping in een wasmachine.
Dit jaar had ik bij me: 3 jurken, 1 korte broek, 1 joggingbroek voor 's avonds, ondergoed, bh's, 2 t shirtjes en een vest. Bikini en badpak, drie paar schoenen. Was veel te veel .
Ik denk dat het ook afhangt van wat je van huis-uit gewend bent én hoeveel kleding je hebt. Ik bedoel maar, 22 onderbroeken?!? Dat heb ik niet eens.

Jesse_1

Jesse_1

17-08-2010 om 21:44

22 onderbroeken?!

Zoveel heb ik er niet hoor, en vooral niet als je rekent dat je er thuis vlak voor het weggaan nog een schone aan moet en bij terugkomst (voordat je heb kunnen wassen).

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2010 om 01:16

Mijn dochter

Mijn jongste dochter is vandaag per vliegtuig afgereisd en moest dus precies weten hoeveel ze meenam. Ze mocht 20 kg mee, samen met vriendin dus 40. Ze zaten er net onder, 39,5. Ze gaan naar een appartement zonder wasmachine, dus ze moest wel voor iedere dag schone hemdjes mee, maar broeken doet ze vaker mee. Ze heeft zich op haar manier echt ingehouden. Maar drie soorten schoeisel. Er moest wel chocopasta mee. De margarine heeft ze maar thuisgelaten, ze nam gelukkig van mij aan dat ze dat daar ook wel konden kopen)
Toen wij met de kinderen op vakantie gingen hadden wij 2 grote koffers mee, met daarin ook bedlinnen en handdoeken. De kinderen hadden hun eigen koffer/weekendtas.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-08-2010 om 01:23

Wassen

Als ik weet dat op de camping een goede wasvoorziening is maak ik daar zéker gebruik van. Ideaal. We nemen bijvoorbeeld 8 handdoeken mee, maar daar kun je geen 2 weken mee douchen. Dus die worden halverwege gewassen. En het is toch heerlijk als je al een deel gewassen hebt en thuis zo in de kast kunt schuiven? Ik was wat af dus. Zolang het mooi weer is tenminste. Als het weer niet zo geweldig is droogt het voor geen meter!

Chippie

Chippie

18-08-2010 om 10:12

Kaaskopje

Ik vind dat dus ongelofelijk. Wij hadden in onze koffer (dus niet in handbagage waar we foto/video/boeken in hadden zitten) voor 5 personen precies 20.3 kg aan bagage. Daar zat dus ook een travelcot en een babyphone bij -> ik neem aan dat je dochter die niet nodig heeft. Dat heeft je dochter in je eentje dus in haar eentje mee. Ik snap best dat haar toilettas niet veel kleiner kan zijn dan die van ons (wij hebben maar één (klein flesje) shampoo mee) maar ongelofelijk.
Chocoladepasta is trouwens ook overal te koop

Ach

Het ligt er toch heel erg aan hoe je vakantie viert? Ga je regelmatig uit, uit eten, terrasjes, luxe avonden uit, dan heb je ook nog nette kleding en schoeisel nodig. Of ga je een week backpacken met 30+ graden C. Lig je alleen op het strand, of ga je de bergen in met bijbehoren zwaar schoeisel en kleding.
Dit jaar hadden de jongens zelf een rugzak ingepakt (met enige kledinginstructies) en echtgenoot en ik samen een weekendtas. Wassen doe ik alleen als het nodig is. Overigens deinsden zonen en ik abrupt twee meter achteruit toen echtgenoot bij thuiskomst zijn korte broek uittrok en vermelde dat die 4 weken niet gewassen was (en wel gedragen).

Hillary

Hillary

18-08-2010 om 12:09

Campingwas

Ik was meestal halverwege een keer in de wasmachine op een camping, voornamelijk inderdaad vanwege de onderbroeken. Ik vind toch niet dat het echt schoon wordt in zo'n wasmachine, ik zal het dus thuis niet weer in de kast leggen, wel dragen we de "gewassen" kleding op vakantie weer, maar thuis was ik het nogmaals. Ik heb ook wel eens erg veel netniet onderbroeken gehad voor de kinderen, die werden net wat klein maar konden nog een beetje, of er zat ergens een gaatje. Die droegen ze dan de eerste week en gooiden ze na gebruik weg. De tweede week werden de goeie gebruikt en mee terug naar huis genomen om te wassen. Voor onszelf doe ik het ook wel zo, uiteraard hebben we dan geen bijna te klein ondergoed, maar wel bijna kapot.

Jesse_1

Jesse_1

18-08-2010 om 13:05

Is dat zo chippie?

Hazelnootpasta (nutella) zie je wel overal, maar chocoladepasta zie ik in bijv. de Franse supermarché's niet staan.

mar

mar

18-08-2010 om 13:29

Veel

Dames hebben volgens mij altijd meer mee dan mannen.
Maar goed, afgelopen voor jaar naar Turkije geweest, 2 weken. Wij hadden drie koffers vol. Met kleding voor warm en koud weer (beiden nodig gehad), badhanddoeken, teva's, teenslippers, nette schoenen, regenkleding etc. Fotoapparatuur is bij ons een een camera met 3 lenzen en we hebben altijd een dagrugzak vol medicijnen mee (voor 2 wken dan).
Vorig jaar een maand lang naar Hawaii geweest, ook 3 grote koffers + extra losse tas. Toen natuurlijk meer medicijnen, snorkelspullen van dochter (de onze daar gehuurd), meer pleisters, zalf etc. , maar ook de kleding voor warm, koud en regenweer. Wel meer shoenen, ook wat nettere kleding en voor de rest afritsbroeken, shirts etc.
Daar heb ik tussendoor gewassen. In Turkije alleen dingen waar vreselijke vlekken op zaten en wat ondergoed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.