Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Voor het eerst met gezin met auto naar frankrijk [kamperen, wat neem je mee]

We gaan voor het 1st echt kamperen in een tent, met onze 2 kids. We hebben er helemaal zin in, maar ik begin te twijfelen wat ik mee moet nemen voor de kinderen qua kleding. We gaan voor 3 weken en ik wil dit keer niet de hele kledingkast meenemen.
Ik heb een zoontje van 1,5 en een zoon van bijna 4.
Ik vroeg me af zijn de nachten koud? Ik kan me nog herinneren (toen wij nog geen kinderen hadden dat het in frankrijk zeer koud kan zijn de nachten, maar ja das dus echt ruim 7 jaar geleden) Ik zat zelf te denken aan 3 lange broeken mee en 3 lange mouwen shirt,5 pyama's en voor beide een trainingspak en dan geen jas mee (kunnen ze hun trainingsjas aan doen, of zou dit weer te koud zijn??) Verder uiteraard genoeg t-shirten,korte broeken en onderbroeken. Mijn jongste zoon slaapt nog in een slaapzak. Nu in een dunne katoenen en ik neem een deken mee, moet ik dan nog voor de zekerheid nog een dikke slaapzak meenemen?
Ow en we vertrekken rond een uurtje of 2 's nachts. Graag tips daarover. Hoe haal je je kind uit bed, wat trek je hem aan als je ze in bed legt? En neem je kleren mee, los voorin, in de auto wanneer ze 's ochtends wakker worden??


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou ehhhhh

Ten eerste is Frankrijk heeeeeeeeeel groot dus het hangt ook af waar je zit

Je kunt bloedhete nachten hebben maar ook koude nachten dus je moet op alles voorbereid zijn. Dus ook kwa kleding. Ga je onder Lyon dan ben je best vrij zeker van warm weer dus dan hoef je niet zoveel kleding met lange mouw mee te nemen.

Er is ook niet verandelijker dan het weer

thein

thein

13-07-2010 om 13:16 Topicstarter

Dichtbij lyon

Rhone zitten we, uurtje van Lyon af.

Puck

Puck

13-07-2010 om 13:40

5 pyjamas per kind???!

Mijn hemel, wat moet je met 5 pyjama's. 2, hooguit 3 is genoeg lijkt mij, je kunt ze ter plekke toch zo even uitwassen?
Verder zou ik vooral gaan voor veel laagjes: hemdjes (2 stuks, die ze ook overdag aankunnen), t-shirts korte mouw (stuk of 5), 2 t-shirts lange mouw, 2 sweatshirts, 1 dik vest en een regenjack. Dan ben je tegen alle weersomstandigheden gewapend. 3 lange en 3 korte broeken per kind zou ik ook doen, zeker als je smeerkeesjes hebt. Onderbroeken een stuk of 10, dat vind ik altijd lekker ruim, maar als je vaker even een handwasje doet dan kun je ook met minder toe.
Als je de kinderen de avond ervoor in bed legt dan zou ik ze een joggingpak/trainingspak al aandoen. Kunnen ze daarin slapen en als ze wakker worden hebben ze al kleren aan die lekker zitten in de auto en die ze aan kunnen houden. Korte broek in de auto meenemen voor als het overdag te warm wordt voor een joggingbroek.
En hou er verder rekening mee dat als je kinderen gewoon lekker in de auto slapen je zelf redelijk brak aan kunt komen na zo'n korte nachtrust en dat je dan nog wel heerlijk actieve kinderen hebt. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om zo ontzettend vroeg te gaan rijden. Wij vertrekken wel vroeg meestal rond een uur of 5 (ook afhankelijk van het reisdoel voor die dag)

Slapen in de auto en 's nachts rijden gevaarlijk

Wij hadden ook het advies gekregen om 's nachts te rijden, met slapend kind - "dan zou je geen omkijken hebben naar het kind." Omdat we zelf geen zin hebben om midden in de nacht te rijden of 's ochtends heel erg vroeg, reden we 's middags/'s avonds tot het begin van de nacht, zodat we geen last van files hadden. Maar onze ervaringen met slapen van ons kind in de auto zijn niet zo goed. Als baby (vanaf 10 maanden) vond ik dat hij erg onrustig sliep en erg warm werd in de maxicosi, voor een baby vond ik dat gevaarlijk; en sowieso werd hij binnen twee uur wakker voor een stop, hij houdt zich keurig aan de ANWB-richtlijnen En nu hij ouder wordt, slaapt hij nog minder. Als we hem slapend in of uit de auto proberen te leggen, wordt hij weer helemaal wakker. De laatste keer, bij ruim 2,5 jaar, bleef hij zo lang mogelijk wakker tijdens de autorit omdat hij zich zo op de aankomst verheugde.

Dus ik zie dat 's nachts rijden helemaal niet zitten, het lijkt mij niet gezond. Wij rijden nu met kind zoveel mogelijk overdag of desnoods 's avonds.

En om de twee uur een uitgebreide stop maken met tijd/ruimte om te bewegen en te spelen. En niet te lang op een dag rijden. En niet stressen en haasten. Wij hadden het vaak onverwacht ontzettend leuk bij de onderwegstops (zelfs bij die stomme wegrestaurants), maar het kost dan wel veel meer tijd dan zonder kind... als je dat accepteert dan kun je er van genieten.

Onze bestemming ligt ca. 650 km weg, dat vond ik nog wel net te doen, maar veel langer moet je denk ik niet op een dag rijden.

Als je om 2 uur 's nachts vertrekt, ben je dan echt fit genoeg om goed en lang te rijden?! Tussen 3 en 6 maken mensen ongelukken omdat dan de concentratie heel slecht is. Het is het "uur van de wolf"...
http://en.wikipedia.org/wiki/Hour_of_the_wolf
Hier een verontrustende studie over 's nachts rijden, met een testrit naar Lyon:
http://www.euroreizen.be/infopagina/slaperigheid.htm
"'s nachts rijden brengt geen soelaas. Dit is één van de conclusies van het onderzoek. Zelfs al is er 's nachts weinig verkeer, je rijvaardigheid is opmerkelijk slechter, waardoor het risico op een ongeval veel groter wordt. Kies daarom bij voorkeur voor een rit tijdens de dag."
"een analyse, van de ongevallen op de Franse snelwegen, duidelijk maakt dat vermoeidheid achter het stuur onderschat wordt als hoofdoorzaak van ongevallen op snelwegen. Vermoeidheid, slaperigheid achter het stuur en dalende waakzaamheid is hoofdoorzaak van 1 op 3 dodelijke ongevallen. Overdreven snelheid is medeoorzaak bij 1 op 2 dodelijke ongevallen (28% is vermoeidheid medeoorzaak). Op de Franse snelwegen doen 39% van de ongevallen zich 's nachts voor en vallen er 49% van de dodelijke slachtoffers, terwijl slechts 10% van het verkeer in die periode rijdt. (Bron: La Prévetion Routière, 2000)."
"'s Nachts stelden de onderzoekers vast dat er een continue verslechtering van de rijprestaties was, alhoewel ze fitter aan de trip begonnen. Vooral in de vroege ochtend (rond 3 uur) was er een uitgesproken achteruitgang. Bestuurders zwenkten meer over de weg en konden geen constante snelheid aanhouden. Lange ritten 's nachts zijn dus zeker af te raden! Tijdens het onderzoek werd vastgesteld dat de bestuurder denkt dat het rijden 's nachts beter verliep dan tijdens de dagrit. Toch bleek de rijprestatie duidelijk zwakker te zijn 's nachts. Men onderschat dus duidelijk de invloed van vermoeidheid op de rijvaardigheden!"
"Opgepast! Verwisselen van bestuurder is geen argument om 's nachts te rijden of een excuus om niet fit met de reis te starten. De begeleider die rust in een rijdend voertuig heeft tijdens zijn of haar rijtijd nog steeds die vastgestelde symptomen zoals eerder aangegeven."

m@ss

m@ss

13-07-2010 om 15:12

Hoi

Het ligt er idd aan waar je heen gaat.

In bretagne zijn de nachten koud, zeker in een tent.

Aan de westkust is het verandelijk weer. Dus moet je voor alle weertypes wat hebben.
In zuid frankrijk meer luchtere kleding meenemen. Ik neem liever teveel mee als te weinig. Zeker met een kind van anderhalf.

Ik zou ook niet 2.00 snachts vertrekken, je bent echt gaar de volgende dag. Wij vertrekkken ook meestal rond 4/5.00 uur. Ik leg de kids in pyma gewoon in bed. lekekr deken of slaapzak in de auto. en smorgens gewone kleren aan. Alles binnen bereik. De kleine in eigen slaapzak laten als dat kan gaatje maken voor de gordel?

Succes, wij gaan dit keer op de relaxte manier. sochtends 8.00 vertekken en dan een overnachting, volgende dag weer verder. Oja let op borden voor rust plekken, somigen hebben er ook een speeltuin bij, staat aangeven. Daar doen wij altijd lange stops, en dan weer rustig verder.

amk

amk

13-07-2010 om 19:48

En elk jaar waarschuwt de anwb om vooral niet 's nachts te rijde

en toch zijn het net ouders van kinderen, want er wordt toch niet geluisterd.

Lijstjes liggen op buro

ik ben begonnen met inpakken, hier gaan we 2 weken zuid Frankrijk met een dochter van 7,5 en dochter van 1. Ik was 2 a 3 keer komende vakantie.

Dochter van 7,5 ongeveer:
1 pyjama
1 joggingpak (broek + vest met capuchon)
5 onderbroeken en hemden, sokken
1 paar open birckenstocks, 1 paar slippers, 1 paar waterschoentjes
2 bikini + 1 badponcho of badjas
1 spijkerbroek lang
2 rokjes kort
2 jurkjes
2 shirts/tops korte mouwen
2 shirts lange mouw
2 vestjes
1 jasje
Zonnebril, petje, elastiekjes

Dochter van 1 jaar
1 pyjama
3 rompers hemdmodel, 2 rompers lange mouwen, 5 pr sokken
4 tricot broekjes/leggings
2 broekjes
3 shirts/bloesjes lange mouw
3 shirts korte mouw
2 jurkjes
1 badponcho
1 joggingbroek + 1 joggingvest
2 vestjes
2 slaapzakjes
1 jasje

Ik dit jaar heb besloten zo min mogelijk mee te nemen en vooral kleding met zo min mogelijk volume en zoveel mogelijk tricot dus ik ga dit jaar vooral mij leggings met tuniekjes dragen:
2x bikini
5 onderbroeken, 2 bh's, 3 pr sokken
slippers, sportschoenen, hakken
1 mooie jurk
3 leggings, 1 harembroek
1 mooie tuniek
2 tuniekjes/lange bloesjes
3 shirts/topjes
1 fleecevest
1 jasje
1 spijkerbroek
2 rokjes

verder: 1 krat met eten (hoofdzakelijk baby spul). Rugdrager, buggy, campingbedje. 3 grote badhandoeken, 4 hydrofiels + 1 baby baddoek, 4 handdoeken, 2 theedoeken, 2 keukendoeken, 2 gele doekjes, 1 pakje chloordoekjes, 3 dekbedden, 3x overtrekken, 3 kussens. 2 toilettassen. 2 spelletjes, boeken, tijdschriften, sudoko spelletje.

dit is mijn lijstje, ik heb de lijst van mijn vriend nog niet bekeken, maar zal overwegend het zelfde zijn. We zitten beide weken in een huuracc. met een ingerichte keuken en sanitair.

Oh ja ook niet onbelangrijk

1 pak biotex (moet ik nog kopen)

handtas: sleutels, paspoorten, portemonnee met beetje cash. In de auto zit ook nog geld en huissleutels.

bril en zonnebrillen, lenzen, zonnebrand spul, muggenlampjes, muggenspul, creme, antihistamine, zetpillen in 2 maten, ibuprofen en paracetamol, tampons, De pil.

voor onderweg 1 tas waar ook alles in zit voor de overnachting halverwege:

- babyfoon
- tandenborstels, shampoo/douche
- stapeltje luiers, doekjes, baby eten en drinken
- pakjes drinken, fruitkicks, koekjes, fles water
- ondergoed, pyjama's, schoon setje voor volgende dag
- zakdoekjes en een paar plastic zakjes en paar boterhamzakjes

thein

thein

13-07-2010 om 20:30 Topicstarter

Thanks

voor de mensen die gelezen hebben wat ik gevraagd heb meer tips zijn welkom, geen commentaar op het 's nachts rijden..

Vic

Vic

13-07-2010 om 20:51

Flauw

Je vraagt toch ook om tips voor het uit bed halen van je kinderen 's nachts? Waarom dan geen commentaar willen? Het is namelijk echt niet prettig. Mijn keuze is het niet maar ik heb het wel eens gedaan voor vliegvakanties. Dan liet ik de kinderen alvast in hun kleren naar bed gaan, zodat ik ze niet midden in de nacht hoefde aan te kleden. Ontbijten deden we niet om 3 uur 's nachts, we waren toch al misselijk van het slaaptekort.

Jesse_1

Jesse_1

13-07-2010 om 20:52

Nee, niet koud

Gezien de weersverwachtingen denk ik niet dat je koude nachten hebt. In Zuid-Frankrijk is het eerder te heet dan te koud 's nachts. Wat noordelijker kunnen de nachten wel koel zijn, maar ook dat is rond deze tijd van het jaar nog prima hoor (zeker ook gezien de vooruitzichten). Slaapzak en deken lijkt me echt wel warm genoeg! In geval van nood en kelderende temperaturen kun je altijd een grote strandhanddoek eroverheen doen als deken.
Ik neem veel minder 'warme' kleren mee voor de kinderen, maar wij verkassen ook als het weer echt flink afkoelt (mooiweerkampeerders . Dus bijv. in de auto een trainingspak en dan nog één lange broek. Voor als het koud wordt een sweatvest die over een t-shirt heen kan.
Maar ik draai ook altijd wel een was tijdens de vakantie, dus ik ben niet zo bang dat ik echt te weinig mee neem. We hebben altijd te veel sokken bij ons, ligt er ook aan of je er veel op uit gaat waarbij flink gewandeld moet worden. (bv Naar de supermarché gaan we ook op slippers.)
Kleren in de nacht ervoor: hangt af van de temperaturen hier. Wij hebben de strandhanddoeken altijd op de achterbank als dekentje en soepele kleding aan (bv trainingspak), dus als het hier koud is 's nachts, dan kun je ze daar ook in laten slapen.
Jesse

Petr@

Petr@

13-07-2010 om 22:00

's nachts vertrekken

deden wij ook toen onze jongens nog klein waren. We haalden de jongens uit bed en legden ze in pyama in de auto met hun slaapzak erover. We namen dan inderdaad kleren mee om ze 's ochtends na het ontbijt aan te kleden.
Voor tijdens de rustpauzes nam ik een voetbal en bellenblaas mee. En voor in de auto cassettebandjes met Bert en Ernie. Ik kan de liedjes nu nog meezingen ))
(Nu de jongens bijna 17 en 15 zijn willen ze 's nachts niet rijden en vertrekken we een dag van tevoren en nemen dan lekker een hotelletje. Maar goed, ik heb makkelijk praten want de heren vermaken zich goed op de achterbank, met wat te snoepen, stripboeken en Nintendo.)
V.w.b. kleding: ik zou geen vijf pyama's mee nemen, maar genoeg kleding voor een week en een keer per week een wasje draaien.
Ik wens jullie een hele fijne vakantie!!

Maylise

Maylise

14-07-2010 om 00:59

Vorig jaar

Vorig jaar hebben we ook gekampeerd hoewel wel met iets oudere kinderen. Ik had veel te veel kleren bij me. Je hebt eigenlijk weinig nodig met kamperen. Daar had ik me in vergist. Een warm vest of warme trui is handig. Ik zou zelf voor een vest gaan want dan heb je geen extra jas nodig. Ik zou minder pyama's meenemen. Die kan je makkelijk tussendoor even wassen. Verder zou ik vooral korte mouwen shirts meenemen en korte broeken. Verder lijkt met je lijstje wel prima. En dikke slaapzak zou ik niet doen denk ik. Misschien een fleece deken die je ook in de auto kan gebruiken en voor noodgevallen 's nachts.

's nachts rijden vind ik zelf niks maar mijn man vind het bijvoorbeeld niet erg en we hebben het vroeger wel vaak gedaan. Dan gingen we trouwens wel eerder weg. 2 uur 's nachts vind ik geen handig tijdstip. Voor die tijd slapen zou me niet lukken dus dan zit je alleen maar te wachten tot je eindelijk weg kan. Als we 's nachts reden vertrokken we echt 's avonds om een uur of 20:00/21:00 en dan dus de hele nacht doorrijden. Kinderen voor die tijd al in pyama en dan zo de auto in. Kinderen gingen dus niet voor die tijd al naar bed maar echt pas in de auto. Uit bed halen midden in de nacht vind ik niet handig want dan vallen ze misschien niet in slaap. Ik nam dan een losse tas mee met kleding voor 's ochtends. We stopten dan ergens bij een wegrestaurant om te ontbijten en daar kon ik dan ook de kinderen omkleden. Voor in de auto zijn fleece dekentjes ook wel handig want het kan fris zijn.
Als we 's avonds weg gingen reed ik meestal het eerste stuk (tot een uur of 0:00/1:00), dan man een stuk, dan ik weer een stuk en dan man weer en dan waren we er wel. We wisselden gemiddeld om de drie of vier uur.
Het is overigens absoluut niet mijn favo manier van reizen. Ik vertrek liever 's ochtends heel vroeg (uur of 5) zodat ik wel de nacht van te voren gewoon kan slapen. Dat vind ik echt veel fijner. Ook dan liet ik trouwens de kleinste kinderen in pyama voor de eerste helft van de reis. Ik haalden hun uit bed en dan gelijk in de auto. Zak croissantjes mee voor het geval er erge honger is. Niet thuis meer moeilijk gaan doen met ontbijten en dat dan weer op te moeten ruimen. De jongste kinderen sliepen dan meestal nog even en halverwege de ochtend stopten we dan voor een ontbijt en dan kon ik de kinderen omkleden.

De kinderen vinden en vonden 's nachts reizen altijd wel heel leuk. Als kind reed mijn vader ook altijd 's nachts. Mijn vader reed altijd want mijn moeder kon niet rijden en reed rustig 18 uur achter elkaar met af en toe een korte pauze. Als kind vond ik 's nachts reizen altijd reuze leuk. Ik sliep meestal niet heel veel maar vond het zo leuk om in die donkere auto naar de sterretjes te liggen kijken. Als autorijder reis ik echter liever niet in het diepst van de nacht.

Maylise

thein

thein

14-07-2010 om 06:43 Topicstarter

Bedankt

ik kan hier veel mee! Ik laat de kids lekker slapen in de pyama, neem spullen mee voor om te kleden in de ochtend (ook om zo het ritme een beetje vast te houden) deken van mn zoon moet ook mee, dus die kan die nog lekker over zich heen doen in de auto en mn andere zoon gebruikt gewoon zijn slaapzak als deken.
Vic ik vroeg om het praktische en niet om het nadelige of voordelige of meningen over het nachtrijden. Maar goed je vind me toch al flauw, dus hier onze reden waarom 's nachts.
Mijn man rijd alleen (zelfde idee als Maylise) mijn man is vaak weg van huis en rijd veel in de nachten(dus is nachtrijden gewend). We rijden met nog een koppel (ook met 2 kinderen) dus veel sociale controle zal er zijn onder weg. Dit koppeltje rijd altijd elk jaar 's nachts en zij hebben dit vaker gedaan, dus wij spelen een beetje op hun ervaring (misschien dat we de terugweg wel gewoon indd tegen een uurtje of 5 weggaan, das allemaal uitproberen)Das zo'n beetje de overwegingen.
Ow en die 5 pyama's, de reden zoveel is dat ze thuis elke dag schoonondergoed ('s ochtends en 's avonds aankrijgen) en een schone pyama voor de nacht. Dus vandaar de 5 pyama's, had berekend dat ze er nu wel 2 nachten mee kunnen doen en ik wilde eigenlijk maar 1 of 2 keer wassen, als het nodig is. Wil zo min mogelijk huishouudelijke dingen doen.
Bedankt voor de lijstjes kan ik echt wat mee, heb nu een beetje duidelijk wat ik wel en niet mee wil nemen!
Neem indd geen jas mee, maar vesten en lange broeken zal 2 voor ieder kind voldoende zijn. Pyama's ga ik nog ff over nadenken en indd voldoende onderbroeken!

thein

thein

14-07-2010 om 06:49 Topicstarter

Ow en nog iets

vervelen zullen ze zich niet onderweg. De oudste heeft een reistekentafel met allerlei spulletjes erin en de jongste een zak met allerlei dngetjes erin, en dan nog de lcdschermpjes met volop disney dvd's. Als we stoppen nemen we een bal mee en proberen we indd zoveel mogelijk speeltuintjes en velden op te zoeken waar ze lekker kunnen rennen (koppeltje heeft ook 2 zonen van dezelfde leeftijd) daar maak ik me dus niet druk over.

Janna3

Janna3

14-07-2010 om 08:50

Denk praktisch

Zeker als je gaat kamperen!
De afgelopen twee jaar Zuid-Frankrijk zijn de lange broeken en shirts met lange mouwen niet de koffers uit geweest. Driekwart broeken zijn veel handiger. Als het daar te koud is voor korte broeken regent het vaak ook en worden lange broeken van onderen nat op de camping. Het is daar toch altijd wel boven de 20 graden, dus dat kan prima met driekwart. Verder zijn t-shirts met korte mouwen het handigst. Als het fris is doe je er een fleecetrui over of een vestje. Tip: bij de Decathlon hebben ze dunne fleecetruien voor een paar euro.
Neem donkere kleuren mee, binnen een paar uur zitten er toch vlekken op. Over het algemeen zitten kampeerders niet zo met vlekkerige kleding. De meeste campings hebben wasmachines, de kleren worden daar niet schoon van, maar wel fris. Pyama's kunnen best langer dan een nacht, ik neem er altijd twee per kind mee. Je doucht ze toch 's avonds. Soms trok ik ze ook wel eens het shirt aan voor de volgende dag, dan konden ze zelf snel hun broek aantrekken en spelen!
Veel plezier! En dat 's nachts rijden zal best lukken. Wij hebben het de eerste jaren ook wel gedaan, maar vonden het uiteindelijk niet prettig. Maar dat had vooral met onszelf te maken en de 'day after'...

merene

merene

14-07-2010 om 10:39

Aanvulling

Het meeste is al gezegd. Maar, ik verbaas me over de pyjama's. Ik neem 1 pyjama per kind mee. Als het mooi weer is, is die pyjama zo weer droog. Ik neem echt zo weinig mogelijk mee. Ik vind het niet erg om regelmatig een handwasje te doen. Zoals al eerder geschreven is wordt de was in een campingwasmachine toch niet echt schoon. Alleen de handdoeken en eventueel de lange broeken doe ik in de wasmachine.

amk

amk

14-07-2010 om 12:48

Ach ja

en wij mogen nog steeds mijn neefje vertellen over zijn vader die hij niet kent omdat de mijnheer die zijn vader dood gereden heeft zo nodig het advies van de ANWB in de wind moest slaan.

Dus sorry, ik zal altijd aangeven dat 's nachts rijden niet verantwoord is.
De bewuste automobilist durft nu nog steeds niet te rijden, ziet nog steeds het stervende gezicht van mijn neef voor zich!! Dat gun ik niemand, jullie ook niet.

thein

thein

14-07-2010 om 12:52 Topicstarter

Thanks janna3

Goed omschreven en indd, ik neem 1 spijkerbroek, 1 lange mouwen shirt, en traningspak en trainingsjas kunnen ze ook aan doen wanneer het wat kouder is, dus neem verder geen jassen mee en dat van die 3/4 broeken vind ik erg slim bekeken! Daar hebben beide kids voldoende van en qua donkere kleding ook erg slim en neem ook kleding mee die van mij gewoon "afgedragen"mogen worden. Krijg ik ze niet meer schoon, gooi ik het daar weg.
Krijg al veel meer het idee hoe ik het aan wil pakken!
Ow en de pyama's....pff blijf de neiging houden om er 5 mee te nemen. Ach het zijn kleine dunne dingetjes, dus als ik de rest in beperking hou, dan kan het toch

Kinderen, hitte

"Ik heb een zoontje van 1,5 en een zoon van bijna 4."

Afgezien van de risico's van 's nachts rijden (lees die link eens goed na, die zijn aanzienlijk, en mensen die in ploegendienst werken zijn een extra risico):
Sommige kinderen slapen kennelijk goed in de auto. Andere kinderen (waaronder onze zoon 9 m. - 2,5 j) niet. Logisch vind ik, want hij kan niet lekker liggen maar moet in zo'n auto-stoeltje zitten, het is warm en lawaaiig. Ook heeft hij 's nachts last van de koplampen van de andere auto's. En oververmoeide, niet slapende kinderen kunnen de reis onaangenaam maken; of ze kunnen ziek worden. Dat hoeft niet zo te gaan, het kan allemaal goed gaan, maar wees niet verbaasd als het niet goed gaat.

Hou ook rekening met hitte. Vorige week was er een hittegolf in Frankrijk. Zowel tijdens de rit als bij het kamperen kan hitte heel vervelend zijn met jonge kinderen.
Een kennis vond 's nachts rijden met de kinderen ook zo handig. Ze kwamen toen op het heetst van de dag in midden-/zuid-Frankrijk in een hittegolf totaal vast te zitten in de file, met een dreigend brandstoftekort voor de auto en twee krijsende jonge kinderen, waarvan de jongste ook nog ziek werd en de rest van de vakantie ziek is gebleven. Tja, dit was hun laatste auto-vakantie, daarna zijn ze overgegaan op vliegvakanties.
Nogmaals het kan best allemaal goed gaan, maar neem de tijd als het tegen dreigt te zitten en wees verstandig. Goede reis!

thein

thein

14-07-2010 om 14:44 Topicstarter

Nog een vraag

janna3 had het over regen en nu mijn vraag: regenlaarzen mee voor kids?? Wilde alleen de crocs en sandalen mee nemen eigenlijk

ow en fijn voor "alle bezorgheid" maar ik verwacht ook echt niet dat het allemaal perfect gaat. Wij zijn 1 keer naar euro disney met de auto gereden en doordat we op de terug weg totaal verkeerd zijn gereden, hadden wij ook een 10 uur huilende baby aanboord. Ik weet wat het is. Het is niet zo dat we echt "leken"zijn en niet weten waar we aan beginnen.
Mijn man rijd vaker veel en 's nachts en klinkt gek maar wij liggen regelmatig rond 20.00 al in bed, dus van te voren zullen wij ook meteen met de kids in bed duiken en heerlijk slapen.
Ik zou ook wel weer met het vliegtuig willen, maar helaas door de afgelopen vliegrampen ziet mijn man dit niet meer zitten.
Nogmaals ik vroeg geen advies over het nachtrijden. Ieder z'n eigen keuze en jammer pelle dat je op zo'n harde manier moet reageren zeg toch ook niet wat voor kreng jij bent?? Ben d'r overuit, alleen mijn vraag over de regenlaarzen en sorry maar over het nachtrijden...ben niet over te halen om op een ander tijdstip te rijden en ja ik weet dat het geen pretje zal worden en ja, we komen er lekker moe aan en ja we zullen een zware warme dag krijgen met 2 vermoeiende kinderen. KOMT GOED!

Risico auto en vliegtuig

"Ik zou ook wel weer met het vliegtuig willen, maar helaas door de afgelopen vliegrampen ziet mijn man dit niet meer zitten."
Het risico op een fataal auto-ongeluk is vele malen groter dan het risico op een vliegramp. Heel irrationeel, dit argument.
Wij gaan ook autorijden en niet vliegen hoor, maar ik vind dat je je bewust moet zijn van de reële risico's.

Neem veel water mee

Neem in ieder geval heel veel drinkwater (leidingwater) mee. Zodat als je met de auto een paar uur in de bakkende zon moet stilstaan op een snelweg, er genoeg te drinken is en er ook nog genoeg water is om te verkoelen.

Regenschoenen

Crocs of Teva's lijken mij genoeg bij regen. Vorige zomer heeft onze zoon de hele tijd op Teva's gelopen, bij droogte en regen, nu nemen we weer Teva's voor hem mee voor natte omstandigheden (regen, modder, plassen, zwemmen, kliederen met water - zonder sokken natuurlijk. Als het zo hard regent en zo koud is dat het niet prettig is op Crocs/Teva's, dan zorg je waarschijnlijk toch wel dat je zo min mogelijk buiten komt. Regenlaarzen lijken mij niet zo handig en veel te zweterig. Die Crocs kun je ook lekker gebruiken als het niet regent.

Vera*

Vera*

14-07-2010 om 16:29

Bijkomen

Mijn zus en zwager rijden altijd 's nachts want dan is het zo rustig volgens hen. Dat mijn zwager drie dagen een wrak is (volgens mijn zus) nemen ze voor lief. Lekker begin van je vakantie, zelf moet ik er zo niet aan denken.

Overgevoelig?

Thein, je vraagt tips over hoeveel paar sokken, pyama's enz. mee te nemen, en je krijgt er goed bedoeld advies over een veilige reis van bezorgde ool gratis bij.

Zou ik alleen maar waarderen.

Idd ieder z'n eigen keuze maar dat geldt ook voor de hoeveelheid kleding die je meeneemt.

Inge M

Inge M

14-07-2010 om 19:02

Over advies waar je niet om vraagt

Tja, dit is een forum. Mensen reageren niet alleen voor jou maar ook voor alle anderen die het lezen.
Een forum is geen persoonlijk hulpadvies, het is een discussie. Dus dan krijg je ook ongevraagde adviezen.
Als jij deel wilt nemen aan een forum, negeer je de ongevraagde adviezen. Er is niemand die controleert of jij ze opvolgt. Of ze nu gevraagd of ongevraagd zijn. Maar zeuren over ongevraagde adviezen is niet acceptabel. Dan kun je beter een persoonlijke hulpadvies vragen via andere methoden dan een publiek forum.

rozenstruikje

rozenstruikje

14-07-2010 om 19:18

Ja maar hennah, en thein

Hennah, je beschrijft het alsof snachts rijden alleen maar nare gevolgen heeft. Maar in de file staan middenop de dag in de hete zon is geen gevolg van snachts rijden. Een dreigend brandstoftekort ook niet.

En nu on topic: Thein je paklijst lijkt mij er prima uit zien. Regenlaarzen zou ik lekker thuis laten, crocs kunnen prima tegen nat. Mocht je wat missen, kun je het altijd nog kopen natuurlijk. Vijf pyama's per kind lijkt mij wat veel. (Mijn kinderen hebben elk 2 pyama's en bij mij gaat een pyama wel een week mee.) Maar als je gewend bent 2x per dag schoon ondergoed en elke dag een schone pyama te doen, dan doe je dat toch ook op vakantie.

Rozenstruikje

Carmen

Carmen

14-07-2010 om 19:49

Nog even over 's nachts rijden

Dan blijf je in Europa, je vliegt niet, en dan zit je alsnog met een jetlag

Carmen.

thein

thein

14-07-2010 om 20:05 Topicstarter

Tja grappig

ik vraag om een praktische vraag en ik krijg als beloning geweldige uitspraken en meningen.
Bedankt erg vriendelijk en ow ik ga het in overweging nemen om toch maar lekker in de ochtend te vertrekken en het risico te lopen om met nog meer Nederlanders in de file terecht te komen. Lijkt me zo gezellig, lekker wat drinken d'r bij. Thanks! Voel me nu zo gelukkig dat ik dit draadje ben gestart, laten we er maar op houden dat ik zeer overspannen ben....kom maar op met jullie meningen, adviezen en uitspraken over mijn overspannenheid, ik zal het allemaal overwegen tijden mijn 3 daagse jetlag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.