Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

27-12-2014 om 18:19

Waar naar toe met 1 puber

Komende zomervakantie gaan wij, waarschijnlijk voor het laatst, met onze jongste zoon op vakantie. Die is dan bijna 16. Hij wil eigenlijk al wel op een jeugdvakantie, dus zonder ons, maar niet alleen. En helaas willen zijn vrienden allemaal nog met hun ouders/familie mee.. ze zijn nog (net) niet zo ver.

Nu hadden we vorig jaar ook alleen hem nog mee en dus een camping gezocht met NL jeugd. Maar aansluiting vinden bij anderen als je in je eentje bent, dat valt nog niet mee voor tiener.. We proberen dus voor komende zomer nog beter op te letten met onze keuze. Maar waarheen dan.. Waar vind ik die camping (ergens in Europa) met betaalbare huuraccomodatie (caravan, huisje) en activiteiten voor pubers? Hij wil graag 'met/zonder' ons, dus dagdelen optrekken met andere jeugd en daar een (sportieve) activiteit mee doen. Als je samen iets (georganiseerds) doet, maak je ook sneller contact..

Ik surf al een hele tijd rond maar kan 'je van het' niet vinden. Of heel erg duur (> 2000 euro voor 2 weken), of niets voor puber, of in een huurtent (en dat wil ik perse niet), of een 'familiekamer'. En voor de wederzijdse privacy is dat ook niks.. zucht... Moet toch een gat in de markt zijn, lijkt me. Wij zijn vast de enige ouders niet met nog maar 1 kind dat mee gaat.. Wie kan me de goede kant op sturen en weet de 'je van het' te vinden?


Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 18:28

Arawen

Mag ik naast jou in een stacaravan of huisje? Ik heb hier precies hetzelfde probleem met een puber van dan net 16.
Eigenlijk is het dit jaar voor het eerst gelukt, voor het eerst kwam hij op een avond rond 11 uur 's avonds thuis en had het ontzettend gezellig gehad. Een kleine camping in de Ardennen met een rivier door de camping en hij is gaan mountainbiken met een groep etc. Ik kan de stacaravan wel aanraden qua bed etc maar we hebben een week lang problemen gehad met de waterdruk van de douche, veel vliegen, er was geen tv en het tuintje had niet veel privacy Het grootste nadeel is dat ze geen echt voetbalveld hadden, alleen badminton en volleybal maar als je echt wil voetballen moet je even een doel maken.

Als je het toch aandurft: http://www.campingardennen.nl/

Mijn man is een dag met oudste gaan klimmen en een meisje van tegenover ons is gewoon meegereden met de begeleiding.

Ze hebben ook elke zomer arrangementen waar je met het hele gezin aan mee kan doen, wij hebben daar niet voor gekozen en daar waren we ook blij mee. Je eet de hele dag dan ook in groepen met de overige gasten van het arrangement maar het was niet noodzakelijk om aansluiting te krijgen.

Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 18:29

haha

Man en oudste zij helemaal enthousiast, als jij iets gevonden heb boeken wij dezelfde camping LOL

Deze

http://www.countrycamp.nl/campings/frankrijk/chateau-grange-fort/

Zelf op deze camping geweest met mijn ouders als puber, waren toen met eigen kampeerspullen, was erg leu, een dag rijden ongeveer

Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 20:04

marsy

Dat is dus wel een ervaring van lang geleden... ik kan niet echt vinden dat deze camping vooral geschikt is voor pubers en op zoover zijn ze ook niet al te enthousiast.

Weet ook niet

Hoe het nu is, weet van 15 jaar geleden dat er een outdoor organisatie op de camping zat waarmee je kon kanoën en meer van dat.

Zwembad op de camping, rivier beneden aan de camping en wandel mogelijkheden.

Maar misschien zoeken naar een outdoor organisatie op een camping?

Nog een optie maar wel verder: http://www.campingcanbanal.net/nederlandse/inici.html

Veeeel activiteiten, maar in een natuurlijke omgeving

Barvaux

Barvaux

27-12-2014 om 22:49

marsy

Ik las dat je in de rivier niet kan zwemmen bijv en dat het dus niet echt geschikt zou zijn voor oudere pubers.

Het probleem is dat ik zo vele campings kan vinden die op papier geschikt zouden zijn maar je kunt gewoon de pech hebben dat er net weinig pubers zijn of het is gewoon een camping die niet veel ouders met pubers trekt en dan zit je nog.

Ik heb wel in Nederland campings gevonden die zich speciaal richten op pubers maar ik heb niet zoveel zin in Nederland (en puber ook niet) en die campings had ik vooral gevonden voor als we zelf een caravan zouden gaan kopen maar dat doen we dus niet.

Ik snap het

Wij reserveren nooit, vroeger met mijn ouders niet en nu met mijn kinderen niet, we zien wel waar we stranden.

Beide campings heb ik als puber erg leuk ervaren, maar het zijn wel een bepaald soort campings: rustig, gericht op natuur, actief maar wel met eigen inbreng, dit soort campings zijn ook klein. Dat maakt dat je ze weinig terug vindt op zoover sites endergelijke

Arawen

Arawen

28-12-2014 om 11:02

Wij zoeken die parel

Haha Barvaux, doen we.. We hebben allang geprobeerd met anderen op vakantie te gaan, maar helaas.. niets met jeugd waar zoon in valt in onze vrienden/familiekring.. Of we beginnen gewoon een eigen camping. Volgens mij hebben we dan echt het gat in de markt gevonden.. Weet je, pubers zijn die onbevangenheid kwijt. Vorig jaar had de caravan naast ons ook een zoon van 14, maar elkaar opzoeken? Ho maar.. Dat automatische 'kom je mee voetballen' gaat er af zodra ze de puberteit bereiken..;-(

Wij zoeken dus dat pareltje.. die camping waar onze zoon (bijna) geheid zeker aansluiting vindt met de andere jeugd. Hoeft niet groot te zijn. Ik bedoel, wat heb je aan 5 zwembaden wanneer hij er alleen (of nog erger; met ons) naar toe moet?? En daar wordt je door de zoekmachines heen gestuurd wanneer je zoekt op een camping geschikt voor pubers.. Mag best kleinschalig zijn. Liefst iets met bergen (want daar houden we van). Disco is niet nodig, liever een kampvuur (zonder alcohol...

Iemand..??

Katniss

Katniss

28-12-2014 om 11:18

Cirkel / Estivant

Hebben Cirkel en Estivant geen gezinsvakanties meer? Dat is ideaal voor het vinden van aansluiting.

Barvaux

Barvaux

28-12-2014 om 11:30

arawen

Lachen, zitten ze de hele dag 15 meter van elkaar af

Ik zou dan toch eens kijken naar die camping die ik aan gaf. Je kunt daar dus met een groep mountainbiken, lasergamen, kanovaren, quadrijden en een dag bergsporten etc. Zo sluit je je dus bij een groep aan en doe je automatisch mee.

Arawen

Arawen

28-12-2014 om 23:21

Barvaux

Haha Barvaux, dan stuur ik jou naar Slovenie, daar waren wij afgelopen zomer:
http://www.campingmenina.com/nl/

Camping met geweldige recensies op Zoover. Veel NL jeugd, met kampvuur. Mooie stacaravans. Nadeel is het koude zwemmeer, maar nou moet ik zeggen dat wij slecht weer hadden (maar daar krijg je nu eenmaal nooit garantie op..)

Nog zo een, in Tjechie, ook geweest:
http://www.campingfrymburk.cz/nl

Stacaravans direct aan het water, ook weer veel Nederlanders. En, tegenover Nederland, nog zo heerlijk goedkoop.. daar kun je nog gewoon met je gezin uit eten!

Wij hebben ondertussen info aangevraagd bij die van jullie in de Ardennen (komt daar trouwens jouw nick vandaan..??)

vlinder72

vlinder72

28-12-2014 om 23:29

Atllantische kust

Op een camping in Messanges aan de Atlantische kust in Frankrijk werd destijds heel veel voor pubers georganiseerd. Surfen, kano varen in de branding, kampvuur.

Maar heeft hij wel behoefte aan een georganiseerd programma en "vrienden" op de camping. Ik kan van mijzelf nog herinneren dat mijn ouders destijds ook zo liepen te zeuren dat ik contact moest leggen en vrienden moest maken en naar de camping disco moest gaan en mee moest doen aan allerlei activiteiten. Terwijl ik dat echt niet wou en er ook geen behoefte aan had

Heeft overigens bij mij tot gevolg ghad dat nooit maar dan ook nooit mijn kinderen stimuleer of vrienden te maken op campings. Willen ze dat wel dan is dat prima, willen ze dat niet en blijven ze liever onderling spelen dan is dat ook prima.

Barvaux

Barvaux

28-12-2014 om 23:35

Arawen

Ok, gaan wij naar Tsjechië

Serieus, er zitten dus wel wat haken en ogen aan die camping maar als je serieus bent kan ik je dus daar wel antwoord op geven.

En ja daar kwam mijn nick vandaan. Ik wissel minimaal eens per jaar en dus altijd na de zomervakantie.

Barvaux

Barvaux

28-12-2014 om 23:39

vraagje

Mountainbiken en voetballen is een must, kon je dat daar?

Annet

Annet

28-12-2014 om 23:52

Barveaux

Mountainbiken is heel populair in Tsjechië. Ik weet niet of het ook georganiseerd gebeurd. Zelf zou ik niet kiezen voor zo'n erg Nederlands park. Op bijna alle campings in Tsjechië kun je huisjes vinden. Wel vrij eenvoudig.
Kijk eens op http://www.tsjechoreizen.nl/vakantie-tsjechie/actieve-vakanties/

Zelf vind ik het gebied boven Praag heel mooi (Cesky raj). Prachtig natuurgebied maar tegelijk maar 45 minuten rijden van Praag. Geweldige stad.
Omgeving Cesky Krumlov is ook prachtig, soort mini-Praag, veel watersport. Geen idee waar je het beste kunt mountainbiken. Zou ik aan Tsjechoreizen vragen. Die hebben er verstand van.

Annet

Annet

28-12-2014 om 23:54

Cesky Raj = boheems paradijs

Dat leest wat makkelijker op Nederlandstalige sites.

Barvaux

Barvaux

29-12-2014 om 00:22

Annet

Ik hoef ook in principe geen nederlanders maar vooral wel pubers... Het maakt mijn niet uit welke moedertaal ze spreken als mijn zoon maar een beetje Engels met ze kan praten.

camping menina

zijn vrienden van ons met hun pubers 2 x geweest en waren erg enthousiast. Mij lijkt t ook leuk,zoon is dan net 16 geworden en dochter 18 wil nog mee lekker goedkoop naast dr eigen reisje ) maar ik wil niet zo ver rijden.

bieb63

bieb63

30-12-2014 om 22:02

aansluiting

is geen garantie dat het lukt. Lastig als je in je eentje bent, lijkt mij, afhankelijk van het type persoon natuurlijk. Maar is een vriend meenemen geen optie? Dan gaan zij samen in een tent ofzo.

Arawen

Arawen

31-12-2014 om 15:13

Uppie

Nee, vriend mee wordt m ook niet.. die optie hebben we allang overwogen.. En hij gaat alleen mee, dus dat 'onderling samen spelen' wordt niks in z'n uppie..

Ik had gehoopt op Cirkel vakanties, dat type vakantie is eigenlijk wat wij zoeken, maar die hadden vorig jaar wel huisjes op een camping in de aanbieding maar dit jaar alleen maar huurtenten..;-( Wordt m dus ook niet..

Kortom, ik sta nog steeds open voor suggesties...

Juno

Juno

31-12-2014 om 15:53

Huurtenten

Die huurtenten van cirkel zijn wel luxe hoor. Het is een bungalowtent (= stahoogte). Je slaapt op stretchers of stapelbedden, er staat een tuinset zodat je op normale hoogte kunt zitten en eten en de keuken is ook prima. Er is stroom en verlichting. Ik weet niet meer of er een koelkast bij zit maar anders kan je die huren.
Het verschil met een huisje is dat je te maken hebt met campingsanitair.

Barvaux

Barvaux

31-12-2014 om 16:02

huurtenten

Er is toch wel heel wat meer verschil met huurtenten dan het campingsanitair! Ten eerste zit je dus altijd zo ongeveer buiten in de tent en als het vochtig weer is worden al je spullen klam. Ik vond dat wel een nadeel toen we een jaar of tien geleden voor het laatst in een tent zaten. Een tent is prima bij warm, droog weer en een enkele plensbui maar bij een hoge vochtigheid, motregen etc vind ik het niets. Het gras is ook altijd nat 's ochtends en dat helpt ook al niet mee.

Ik ben nog nooit in een tent geweest in echt een warm land maar daar willen we ook eigenlijk niet naar toe

Juno

Juno

31-12-2014 om 16:23

Barvaux

Als je niet zo'n kampeerder bent is het natuurlijk wel een voorwaarde om naar een warm land te gaan . Bij goed weer maakt het niet zo uit of je een huisje of een tent hebt, dat bedoel ik. Ik heb voordat ik kinderen had veel lichtgewicht gekampeerd en heb jaren later een vakantie bij Cirkel geboekt om te kijken of kamperen maar nu met kleintjes nog steeds beviel.
Het jaar erop heb ik een tent gekocht en een vrij uitgebreide uitrusting. De tent is zo groot dat we een keer toen het echt slecht weer was met tafel en stoelen binnen dvd's zaten te kijken .
Nu zijn we op het punt dat we weer wat meer terug naar het 'echte' kamperen gaan zodat we ook op de wat mooiere en stillere plekjes kunnen staan.

Barvaux

Barvaux

31-12-2014 om 16:26

Juno

Ik vind het gewoon zo simpel om te zeggen dat het enige verschil het sanitair is. Dat is het natuurlijk niet en je hebt niet altijd de garantie op mooi weer. Ik vind regen helemaal niet erg als ik maar niet in een klam bed hoef te stappen en 's ochtends weer klamme kleren aan moet doen.

Juno

Juno

31-12-2014 om 16:33

Barvaux

Zo ervaar ik het wel.

Annet

Annet

31-12-2014 om 16:39

Verwarming in de tent....

Wij hebben bij vochtig weer in de tent een kacheltje/blower aanstaan. Geen vochtige lucht, geen klam bed en zeker geen klamme kleren. Die hangen we gewoon aan een haakje in de binnentent.
Wij willen geen huisje omdat je dan vanzelf veel meer binnen leeft. Dat zie ik ook gebeuren bij mensen die een caravan of camper hebben. En de charme van kamperen is voor ons buiten leven. We koken ook buiten.
Binnen is voldoende plek om te zitten of te eten.
Wij kamperen wel luxe, oftewel grote plekken en een vouwwagen met keuken en zo. De camping mag simpel zijn, als er maar zwemwater in de buurt is.

Arawen

Arawen

01-01-2015 om 22:23

Tent wordt m niet

Dat naar het sanitair-gebouw moeten is net wat ik tegen heb op een tent. Ik heb een handicap waardoor ik moeilijk loop en daarom wil ik mijn sanitair graag dichtbij. Moet er niet aan denken om 's nachts naar zo'n gebouw te moeten. En nee, ik wil/kan ook niet op een emmer.. Verder leven we graag buiten op een camping. Zolang ik het comfort van binnen maar heb. Dus een stacaravan is prima. Hoeft echt niet luxe te zijn en een TV hoef ik ook niet.. Wifi graag wel, voor puber..

Mijn handicap is ook een van de reden waarom we sportieve aktiviteiten voor zoon alleen zoeken. Ik kan vaak niet mee doen. Man wel, maar die wil mij niet telkens alleen laten.. en daarnaast vallen wij als ouders in de categorie 'saai en stom'. Hij wil graag optrekken met andere jeugd.

Wat het nog lastiger maakt, is dat campings met grote hoogteverschillen (terassen) voor mij ook niet zo geschikt zijn. Ik wil graag ook nog een beetje uit de voeten kunnen (met hulpmiddelen). Ik hoop nog steeds dat iemand met een ultieme camping-tip langs komt..

amk

amk

01-01-2015 om 23:03

arawen

er komen steeds meer campings waar je prive sanitair hebt (tegen betaling natuurlijk) roompot heeft die bijvoorbeeld.

Barvaux

Barvaux

01-01-2015 om 23:52

Arawen

Onze campingervaring is dan wel goed voor je, de camping is vrijwel helemaal plat Wifi kun je kopen. Ik hoop alleen dat ze het waterdrukprobleem gaan oplossen deze winter zodat je ook echt schoon wordt onder de douche. Bedden zijn prima daar.

Barvaux

Barvaux

11-01-2015 om 23:36

arawen

Vertel nog eens wat meer over Slovenië want daar zijn we nu serieus naar aan het kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.