Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

amk

amk

10-07-2013 om 21:43

wat te doen in delft?

Hebben jullie nog leuke ideen. We staan begin augustus 2 nachten toeristenbelastingloos op de camping in Delft. Wie heeft er nog originele ideeen om daar te doen met 2 meisjes van net 8/bijna 8.

We zetten maandagmiddag de tent op en fietsen woensdagmiddag weer naar huis. Alle standaard dingen hebben we al gedaan, maar misschien hebben jullie nog ideen waar wij nog niet aan gedacht hebben. We willen Delft liever niet uit. Pijnacker / Delfgauw is prima maar geen Rotterdam.

pooh bear

pooh bear

10-07-2013 om 22:17

Step

Mijn vriendin heeft in Delft wel eens een stadstoer gemaakt op de step. Die steppen kon je ergens huren. Ik weet niet precies waar maar waarschijnlijk kan je het wel vinden als je Google op steppen in delft

amk

amk

11-07-2013 om 14:51

Nog meer ideeen?

het steppen houdt ik in mijn achterhoofd. Delft is niet bepaald verkeersvriendelijk voor 7 jarigen. En het centrum met alle niet oplettende touristen al helemaal niet. (Net vanmorgen weer bijna 1-tje op mijn fiets, want de toren kon met 2 stappen achteruit beter op de foto. Ja, eh dan sta je wel op de doorgaande weg)

Delfgauwenaar.

Delfgauwenaar.

11-07-2013 om 16:05

Welke camping?

Sta je op de camping De Delftse Hout of de Uylenburg? Als je op de Delftse Hout staat en het is mooi weer is daarnaast gelijk de kinderboerderij en de waterspeeltuin. Ik vond het legermuseum erg leuk, maar dat is dicht. Je had ook serpo, de reptielenzoo, maar dat is ook al dicht. Bij de Porceleyne fles hebben ze vaak vakantieworkshops voor kinderen, even op hun site kijken. Ik vind het centum inderdaad bloedlink met kleine kinderen om te fietsen, vind Delft een zeer fietsonvriendelijke stad, al lijkt het stadsbestuur daar zelf heel anders over te denken. Op fietsafstand is ook Drievliet, een leuk en overzichtelijk pretpark. Voor Pijnacker en Delfgauw kun je ook even op de site van het plaatselijk suffertje kijken: telstar online. Hoewel je dan de indruk krijgt dat tegenwoordig in Pijnacker alleen maar hennepkwekerijen worden opgerold . Ook bij de Delftse Hout heb je de papaver voor natuureducatie, je kunt ook even op hun site kijken, soms organiseren ze wandelingen etc.

Ilva

Ilva

11-07-2013 om 16:38

Delfse hout inderdaad

Ja, lekker naar de Delfse Hout, heerlijk zwemmen in het meer. En als je inderdaad daar op de camping zit is het helemaal makkelijk.
Een stadwandeling is ook leuk. Of een rondvaart door de grachten. Je kan de kerk beklimmen. Pannekoeken eten op de markt. De musea bekijken als het slecht weer is. Heerlijk, Delft.

amk

amk

11-07-2013 om 17:21

Delftse hout

Uijlenburgh hebben we gister tijdens onze wekelijkse wandeling met taart afgekeurd. De taart gaan we volgende week overigens nog wel testen.

Pannenkoeken bij het Stadskoffyhuis zijn de lekkersten. Maar ja de jeugd houdt er niet van.

Die van het suffertje van Pijnacker houd ik zeker in de gaten. Het water van de grote plas zag er gister niet erg fris uit. Legermuseum hebben we vorige zomer gedaan toen we een dagje tourist in eigen stad deden. Was idd erg leuk, net als Serpo, jammer dat dat niet terug komt.

Wat ook heel leuk en gratis is is het recycle knutsellab bij de kunstafdeling van de bieb en daar hebben ze ook nog eens waanzinnig lekkere koffie.

Tips

Waterfietsen of rondvaartboot door de grachten.
Techniekmuseum. Voor meisjes ook leuk!
Toren nieuwe kerk beklimmen. (Ik liep een keer achter een hijgend Amerikaans jongetje: 'daddy what happend to the elevator!!!')

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

amk

amk

11-07-2013 om 18:39

Triple

je bedoeld het Science center. Is idd leuk maar laat dat nu net de werkgever van mijn reisgenootje zijn. Even goed bedankt voor de tip want het is idd ook heel leuk voor meisjes.

Het beklimmen van de toren gaat 'm zeker niet worden. Heb ik 1x geprobeerd en toen hebben ze me na een meter of 20, je zat nog in de kerk, naar beneden moeten praten. Totale paniek van de hoogtevrees.

waterfietsen neem ik ook mee, hebben we wel gedaan vanaf Knus. Ook een aanrader.

Knurf

Knurf

11-07-2013 om 20:10

Kinderboerderij en waterspeeltuin, prinsenhof

Vlak naast de camping zit een kinderboerderij, en vlak voor de ingang aan de linkerkant een leuke waterspeeltuin. Museum Het Prinsenhof, de stadsgevangenis (oud), de kerken met hun Koninklijke Grafkelder. En er schijnt een speciale kinderwandeling te zijn (Het '50 Punten Pad'), maar die heb ik zelf nooit gelopen.

Tudje

Tudje

11-07-2013 om 22:28

Delfgauw (ot.)

Brings back memories dit draadje. 22 jaar geleden in delfgaauw op kamers gezeten. In het huis van de fietsenmaker . Geweldig was dat. Weet iemand of dat nog bestaat, dat studentenhuis?
Enne; de appeltaart bij Kobus Kuch is toch ook een tip ?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

DenHoorn eo

DenHoorn eo

14-07-2013 om 13:14

Nog meer tips!

http://recreatie.middendelfland.net/
http://www.ophodenpijl.nl/activiteiten/
http://home.versatel.nl/vanwindenkaas/index.htm
http://www.delflandhoeve.nl/hoeve.html
http://www.vlietzicht.com/
http://www.dezweth.nl/

Als je net aan de andere kant van Delft kijkt, zie je ook een heleboel leuke dingen!

Groeten uit de andere kant van Delft!

amk

amk

14-07-2013 om 14:14

Klopt

maar we staan maar 1dag echt op de camping, en we moeten ook nog de schooltuintjes doen. Daarom beperken we het even tot de oost kant.
Hodenpijl is idd erg leuk, Vlietzicht is een trauma plek voor mij. Daar was ons laatste uitje als gezin, 2 dagen later meldde mijn ex dat hij wilde scheiden.

Ik vind het erg leuk om te lezen wat jullie favorieten zijn in de omgeving.
Zelf kan ik altijd erg genieten van de binnentuin van de Nonnerie, (bij het prinsenhof), ijsje halen bij Otelli op de markt. De botanische tuin is ook met kinderen erg leuk.
En dan natuurlijk de kinderparkeerplaats op woensdag of vrijdag bij Kadmium, ze kunnen er ook blijven eten.

Knurf

Knurf

14-07-2013 om 16:33

Nee joh!

'ijsje halen bij Otelli op de markt.'

Ijs haal je bij Van Bokhoven!!!!! Echt nergens anders hebben ze zulk lekker ijs als daar. Hoort bij de top van Nederland

amk

amk

14-07-2013 om 17:07

Knurf van bokhoven bestaat niet meer

is in 2010 een brasserie geworden met de naam Plan B. En als je plan B bent ga ik liever naar locatie A: Botelli.

amk

amk

14-07-2013 om 17:23

Correctie

het was 2011

Knurf

Knurf

15-07-2013 om 07:18

Waaaat?

Wat zeg je nou? Van Bokhoven weg? Jeetje, daar kwam ik in mijn studententijd zo vaak!

amk

amk

15-07-2013 om 11:31

ik vond het ook wel schrikken toen ik er achter kwam.

Wellicht toch maar weer eens een dagje Delft doen dan.

Knurf

Knurf

15-07-2013 om 16:04

What's the point

'Wellicht toch maar weer eens een dagje Delft doen dan.'

Wat heb ik nog in Delft te zoeken nu Van Bokhoven er niet meer is!

amk

amk

15-07-2013 om 16:50

Nou

je hebt de laatste tijd nog al wat andere lekkere restaurantjes er voor in de plaats gekregen. Restaurant Naast de Joffer bijvoorbeeld.

En de appeltaart van Kobus is er nog gewoon.

MariaR

MariaR

24-07-2013 om 23:49

Maar een dag?

Dan zou ik het volgende doen: even zwemmen op de camping. Naar de kinderboerderij/ waterspeeltuin (3 minuten lopen) daar drie uur blijven. Naar de Papaver Heempark (1 minuut lopen) door het weiland naar de Uylenborgh, (10 min lopen) daar eten. Nog even zwemmen in de Delftse Hout en afspoelen in het zwembad van de camping. Behalve het eten kost het niks en de kinderen hebben een werelddag gehad en jij geen stress

Yura

Yura

25-07-2013 om 15:15

Tudje

Welk huis was dat? Op de Noordeindseweg heeft een klein fietsenzaakje gezeten, maar kan me nauwelijks voorstellen dat daar nog plek was voor kamers. Delfgauw is meer dan verdubbeld sinds jij er woonde, met de vinexlocatie die er vanaf 1997 bij is gebouwd.

amk

amk

25-07-2013 om 23:49

Mariar

1 dag op de camping ja, maar we zijn touristen belastingvrij

amk

amk

25-07-2013 om 23:54

De planning

de kleine meisjes moeten eerst hun schooltuintje bijharken in Tanthof, bij warm weer laten we ze los met een waterfiets van Knus, is het wat frisser gaan ze lekker de speeltuin van de camping managen. De eerste avond eten we in het restaurant van de camping, de 2e avond mag de vader van vriendinnetje komen barbecueen, hij neemt dan de afwas mee naar huis om het in de afwasmachine te doen en op woensdag breken we de handel weer af.
Maar ons kennende zal het wel weer volkomen chaotisch anders gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.