Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

oregano

oregano

12-09-2010 om 19:21

Wie rust nu echt uit op vakantie (nav eerder berichtje boven;)

Ik heb pas de off-topic discussies ontdekt en aangezien ik mij nogal veel afvraag vind ik dit een geweldig hoofdstuk.
Zoals: tijdens de afgelopen vakantie heb ik niet het gevoel gehad dat ik ben uitgerust.
het pakken vd kampeerspullen dagen van te voren, het rijden, de tent opzetten en inrichten (ook een dagje werk) te heet, geen schaduw, en waar we schaduw hadden gemaakt met de tarp een wespennest waardoor je nooit rustig kon ontbijten, nooit uitslapen door de hete zon werden we de tent uitgebrandt.
Klimmen naar het toiletgebouw, alwaar totaal geen privacy en tanden werden gepoetst en afgewassen naar de wc pot (dun muurtje met opening ertussen), als de wc of douche eindelijk vrij was geknerp vh grind want er stond alweer iemand te wachten.
Onderling gedoe wie heeft het voor het zeggen, wie bepaalt (wat we eten, waar we gaan liggen op het strand, waar we langs moeten rijdenetc) veel meer dan thuis (lat relatie)en puberella van 13 die alles maar saai vind en nooit weer 3 weken weg wil.
Thuisgekomen alle kampeerspullen weer uitpakken, gronzeil schoonmaken en alles nd zolder. We hebben rpachtige dingen gezien in Italie maat echt uitusten vind ik het vaak niet, misschien volgend jaar vliegen en een huisje oid.
gelukkig gaan w ein oktober nog even met z'n tweetjes naar Kreta, dat doen we vaker in het najaar en dat is echt fantastisch, huurautootje staat klaar en pioniern maar,geen verantwoordelijkheden verder, dat is wel genieten.
Ben benieuwd hoeveel jullie uitrusten in de vakantie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

12-09-2010 om 19:50

Ook hmm

Het lijkt er op dat als je je bestemming anders kiest er al veel gewonnen is. En misschien moet je je ook afvragen of kamperen met een tent wel de juiste manier van vakantievieren is voor jou.
"misschien volgend jaar vliegen en een huisje oid", lijkt me een uitstekend plan.
Zelf kamperen we ook altijd, maar ik moet niet denken aan een hete camping met (te) weinig schaduw en gebrekkig sanitair. Wij zoeken bij voorkeur rustige, kleine campings met veel groen, riviertje erlangs ofzo, en sanitair mag eenvoudig zijn als het maar goed schoon is en ruim voldoende voor de hoeveelheid gasten. En ja, daar rust ik echt van uit.
Kari

Ikke wel!

Wij zijn gaan trekken/kamperen. Met kleinere kinderen dan Oregano. Een hoop gedoe idd. Ook nog rekening gehouden met wisselvallig weer.

Maar ik ben er helemaal uit geweest. Totaal verfrist teruggekomen (nog even een pluim voor IJsvogeltje die de tour mede mogelijk gemaakt had met haar aanhangfiets).

Wat me vooral goed gedaan heeft was de natuur, het buiten zijn. De duinen in alle weertypes. De zee ook iedere keer anders. Buiten voor de tent zitten voordat de rest wakker wordt en het ochtendlicht op de bomen zien schijnen. Ik kwam echt als herboren thuis.

In mijn ervaring is verwachting killing voor vakanties. Als ik niet een hele wenslijst heb maar 1 of 2 dingen die ik graag wil bereiken in die vakantie dan lukt het meestal wel. Dat is meteen ook de reden dat het met anderen (Lat of niet) lastig kan zijn: veel van die verwachtingen worden nooit uitgesproken, zijn niet eens bewust. En als dan twee lange waslijsten op elkaar botsen in zo'n vakantie kan je erop gaan zitten wachten dat het tegenvalt.

Maar ik weid nogal uit. Nou ja, om maar te vertellen waarom ik wel heb genoten. Wat er verder nog bij speelde was dat mijn moeder heel ziek is en erop aandrong dat we toch nog zouden gaan. Dat geeft wel wat druk, maar als het dan lukt om te genieten (van precies die dingen waar zij zelf ook altijd zo van genoten heeft), ja, dat kan gewoon heel mooi zijn. De eerste week wist ik ook dat mijn moeder in goede handen was omdat er een familielid uit het buitenland over was gekomen die echt goed naar haar luistert (haar zus). Daardoor kwam ik nog beter in de vakantiestemming.

Nou ja, nog een uitweiding: wij hebben een paar jaar geleden een lijst van al onze vakanties gemaakt en gekeken hoe leuk we ze vonden, wat we er leuk van hadden gevonden, hoe het weer was geweest... toen hebben we ook nog een kolom gemaakt met of dat dekte met wat we hadden verwacht. Zo zijn we er op gekomen dat je je verwachtingen omlaag kunt zetten. Echt inzetten op 1 ding, dat lukt meestal wel. Op de een of andere manier worden de andere dingen dan ook leuker. We hebben weleens alleen maar op 1 uur intercity van onze woonplaats willen zitten. Verder geen eisen. Werd een heel toffe week!

oregano

oregano

12-09-2010 om 20:01

Kamperen..

We weten het nog niet, meestal na een paar maanden willen we toch wel weer kamperen..Maar niet weer zover en zo warm.
En minder hoge verwachtingen is ook een goede tip voor mij...
En dat we nu ook nog naar kreta gaan is omdat we (nog)niet samenwonen en we eigenlijk nooit met z'n tweeen zijn (wederzijdse kinderen)en dat wel hard nodig is af en toe . (En ik denk juist omdat we niet samenwonen zo'n zomervakantie van drie vakantie toch altijd weer wennen is.)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-09-2010 om 20:42

Ikke niet

Wij hebben na de laatste vakantie besloten volgend jaar thuis te blijven en van daaruit van alles te gaan doen. Ik vind op vakantie gaan met kleine kinderen echt vermoeiend. Ze zijn te vroeg wakker en dan vervolgens de hele dag druk bezig met van alles, maar te jong om zonder toezicht te zijn. Dus zijn wij ook de hele dag druk met van alles. En tegen de tijd dat het spul op bed ligt zijn wij ook afgebrand.
Daarbij is het enige wat dochter (zoon is nog te klein voor een eigen mening) belangrijk vindt op vakantie de speeltuin en het zwembad. Nou, die hebben we hier ook.
Dus wij doen het voorlopig niet meer. We gaan alleen nog naar pipodorp in het voorjaar.

Dendy

Ik wel

wij kamperen ook altijd,maar dan in een gehuurde stacaravan met douche en toilet.
Het enige wat ik hoef te bedenken is: gaan we vanavond uit eten,halen we iets of bak ik een ei?
ik lees veel boeken,maak leuke uitstapjes met man en kinderen,lig graag op een bedje in de zon,doe regelmatig een middagslaapje,ik zorg er voor dat ik uitgerust thuis kom.
toen de kinderen klein waren deden we het vaak om en om,de ene dag zorgde mijn man voor de kinderen,en kon ik lekker mijn gang gaan,de andere dag deden we het andersom.
je hebt zelf best veel invloed op het feit of je vakantie vermoeiend is of juist niet.

Guinevere

Guinevere

12-09-2010 om 21:35

Herkenbaar, maar

Ik vind het verhaal van een vermoeiende vakantie herkenbaar, maar wij hebben er dit jaar iets op gevonden: een ouwe caravan!!! Ik zweer het, voor het eerst heb ik het idee gehad dat ik uitgerust was op en na de vakantie. En dat met tamelijk jong grut (3 en 8 jaar). De truc was om de caravan zodanig neer te zetten dat we uitzicht hadden op het speeltuintje. Wij lekker aan de koffie en de kinderen in het klimrek of aan de tafeltennistafel.
Dat een camping wellicht minder gerieflijk sanitair heeft als thuis, ach, daar kan ik best tegen, daar leer je van.
Die caravan zorgde ervoor dat we niet steeds bezig waren met het in- en uitpakken van troep. Alles in de kast en daar blijft het! Aanhaken, karren maar.

Niets moet

Ik kom bijna altijd uitgerust van vakantie thuis, behalve als ik me heel erg heb moeten aanpassen. Met de kinderen (toen ze kleiner waren) was heerlijk. Zwembad, boekje, mooi weer, kinderen in het zwembad zoet en ik met een boekje op het zonnebed onder de boom. Daaaaaagen doorgebracht zo! Hangmat bij de tent opgehangen en de hele vakantie in de zelfde strandjurk rondlopen (wel af en toe uitgespoeld, dat wel) en alleen eruit voor boodschappen. Koken op een 2 pitjes, dus niet te ingewikkeld of uit eten. Werkelijk totaal relaxed.
Afgelopen vakantie ver weggeweest. Ook compleet uitgerust, maar de kinderen zijn nu ook al zo groot dat ik heel veel meer tijd voor mezelf krijg.
Kortom, ik denk dat het heel leuk en relaxed is, maar je moet niet te veel moeten van jezelf.

Hier half goed gedaan

het kost mij een halve week om te ontspannen, dus te wennen aan de camping en het niets doen. De truuk hier is om volgend jaar de juiste camping te vinden en niet zoals dit hjaar de 2e week en k-camping te hebben.

We huren altijd een huisje of een caravan/mobil home. Volgend jaar gaan we nog minder spullen meenemen dan dit jaar dus dat was achteraf de stress niet waard.

Verder overnachten we volgende keer in en kasteeltje oid en niet meer in een lowbudget hotel langs de snelweg zoals we dit keer op de terugweg hebben gedaan, erg a-relaxt.

Dus we zijn nu aan het overdenken wat het beste is. Bijvoorbeeld, toen we terugreden dit jaar hadden we zo'n zin om in 1 ruk naar huis te rijden, maar dat vonden we toch te ver, vandaar dat hotel langs de snelweg. Nu zitten we te denken om de 2e camping in midden frankrijk te doen, zodat we wel in 1 keer terug kunnen rijden.

Geen idee hoe het later wordt, mijn dochters schelen 6,5 jaar dus ik vermoed zo dat mijn oudste op haar 16e niet meer naar een kindercamping wil in z-frankrijk.

Manda

heb ik ook 2 keer gedaan, een kasteeltje onderweg met een dineetje erbij. Vond ik erg leuk. Even echt ontspannen in een mooie omgeving. Veel beter dan zo'n snelweghotel, lelijk en daardoor ademt het meteen de sfeer van "ik ben hier maar tijdelijk en ik moet morgenvroeg snel weer weg".

Kaaskopje

Kaaskopje

13-09-2010 om 02:04

Niet uitgerust

maar wel 'verkwikt'
We gaan niet op vakantie om uit te rusten, maar om er uit te zijn. We fietsen dan heel wat kilometers, bezoeken een museum of zoiets, pikken een terrasje... heerlijk. Uitrusten doe ik thuis wel weer. Ik zou ook nooit direct van vakantie weer aan het werk willen, er moet wel een rustdag of meer rustdagen tussen zitten.

Bastet

Bastet

13-09-2010 om 07:02

Ja,ik rust wel uit,maar wij kamperen dan ook niet...)
Bastet

emma43

emma43

13-09-2010 om 09:32

Uitrusten en kamperen

Uitrusten op een camping is mij nooit gelukt.Vorig jaar voor het eerst een vliegvakantie met de kinderen,toen we thuis kwamen meteen de caravan op marktplaats gezet,en dit jaar weer heerlijk uitgerust na 2 weken in een hotel op Lanzarote.

Sancy

Sancy

13-09-2010 om 09:39

Bijzonder

uitgerust was ik, na onze kampeervakantie. Het weer was uitermate vriendelijk -de enige zonnige week in augustus geloof ik en de kinderen vermaakten zich zo goed dat ze geen tijd of zin hadden om de camping af te gaan en kwamen uitsluitend voor eten en drinken bij onze tent. Ik heb dus een week met mijn boeken voor de tent gezeten in de zon.

Yta Chalne

Yta Chalne

13-09-2010 om 09:57

Vakantie

Vakantie vind ik altijd heerlijk (wij kamperen nooit bijdeweg), dit jaar waren we met dat hele mooie weer een weekje in Friesland: kleine boot, grote boot, huisje midden in een meer. Fantastisch. Ik rust alweer uit als ik er aan terugdenk. Nu ben ik aan het overwegen of ik eind van het jaar (alleen) naar Zuid-Afrika zal gaan. Dat is een stuk verder weg en meer geregel, dus ik twijfel nog of dat dan juist heel enerverend of heel ontspannend zal zijn. Denk ik ook maar enigszins dat iets van een vakantie stress gaat opleveren dan doe ik het niet. Overigens, stress is niet hetzelfde als inspanning.

reina

reina

13-09-2010 om 10:15

Ja!

Vooral bij kampeervakanties rust ik echt uit, we hebben een caravan tegenwoordig, dat scheelt veel in in- en uitruimen. De rit vind ik relaxed, hoe verder, hoe beter , op de camping doen we veel, een dag niet van de camping doen we zelden, maar we doen alles in ons tempo, gaan regelmatig ergens ziten, gaan zwemmen als we een meertje tegenkomen etc etc. Ik lees ontzettend veel, doe alleen dingen die leuk zijn, niks moet, alles mag, dat vind ik al rustgevend. Of we gaan kamperen of naar een hotel of huisje gaan maakt weinig uit wat dat betreft. Alleen stedentrips zijn voor mij geen echte uitrustvakanties, dan wil ik zoveel doen in een paar dagen dat ik veel te veel doe , komende herfstvakantie gaan we op stedentrip, maar heb ik tussendoor een paar dagen aan zee geboekt om dat te voorkomen. Ook een rondreis in verre oorden vind ik vermoeiender, heel veel zien, heel veel reizen, vaak vroeg op, weinig relaxtijd, want er is zoveel te zien, dat een dag niksen zonde is, daar kom ik vaak niet uitgerust, maar wel relaxed van terug. Ik ga echt op vakantie om uit te rusten, thuis zie ik altijd dingen on te doen, op vakantie is dat niet zo, alleen dat zorgt al voor een uitgerust gevoel. (Ik had dit gevoel ook toen de kinderen klein waren, tijdens vakanties deden we noot moeilijk qua vaste regels, maar pasten we ons aan aan de situatie en het ritme van het land waar we waren).

reina

reina

13-09-2010 om 10:23

Inderdaad sini

Je moet de vakantie kiezen die bij je past, ik ontspan vooral op een klein campinkje in the-middle-of-nowhere en krijg spontaan jeuk als ik op een groot vakantieresort loop, maar voor een ander is dat dé bestemming, dus dan moet je daarvoor kiezen. Je kunt niet zeggen welk type vakantie het leukst is, dat is zo persoonlijk! Voor mij is het inpakken van de caravan het begin van de pret, als ik de vertrouwde geur maar ruik ben ik al ontspannen, dus dat is kennelijk mijn ultieme manier van relaxen (al denk ik voor volgend jaar zomer wel weer aan een rondreis ver-weg, dat vind ik óók heerlijk!) Als je goed zoekt kun je ook een goedkoop hotelletje vinden of een pension in een klein dorp, kamperen is niet altijd de goedkoopste optie (zeker niet als je kiest voor grote campings met allerlei vertier)

Rembrand

Rembrand

13-09-2010 om 11:12

Reina ( herkenbaar ).

Ik heb ook iets met geuren. De vouwwagen ( voor hij ter ziele ging ) en de caravan ruiken betekend gewoon vakantie, ontspanning en even niets moeten......
Heerlijk, heb er nu al weer zin in haha.
M.

Hoeveel weken camperen jullie en staan

jullie dan de hele tijd op 1 camping ?

Hier tot nu toe 2x op de volgende manier op vakantie gegaan dus we zijn nog zoekende naar de ultieme combi. Het is wel de bedoeling dat we iig op 2 plekken in Frankrijk zijn geweest, dus of 2 campings doen of 1 camping 2 weken en dan nog een halve week of weekend midden frankrijk.

nu zijn we 2 weken weg geweest, 2 verschillende campings en 2 overnachtingen (heen en terugweg). Die overnachtingen zijn ook niet echt goedkoop als je het vergelijkt met 1 dag camping.

Ik rust op vakantie wel uit (ook hier geen kamperen) maar ik heb gewoonlijk eerst pre-vakantiestress (allemaal dingen die nog afmoeten) en na terugkomst post-vakantiestress (dingen die op me liggen te wachten). Da's dus minder. Op de vakantie zelf ben ik meestal reuze ontspannen. Ik vergeet ook vaak na een paar dagen al welke dag van de week het is.

Groeten,

Temet

Puck

Puck

13-09-2010 om 13:01

Verschillend

De afgelopen jaren hebben we altijd op 1 camping gestaan, soms met een tussenovernachting onderweg. Dit jaar hebben we in 3 weken 3 verschillende campings gehad. Was heel anders, ook leuk, maar mij toch iets teveel getrek. Voor volgend jaar hebben we al plannen om naar Zuid-Frankrijk te gaan in 2 of 3 etappes en dan ipv alleen overnachten en weer doorrijden 2 of evt. 3 nachten te blijven. op de eindbestemming wil ik dan minstens 2 weken blijven. Meestal gaan we bijna 4 weken op vakantie, dit jaar 3.

Drie weken (ot)

Wij kamperen altijd drie weken. Dit jaar voor het eerst op twee campings, met één extra overnachting op de terugweg. Dat inpakken en rijden voor de tweede camping vond ik prima te doen, juist leuk om weer wat nieuws tegemoet te gaan.

Die extra overnachting omdat je vanuit Frankrijk de terugweg niet 1x wilt rijden vond ik extra stress, ook al kwamen we uiteindelijk bij een hele leuke municipal in het Loire-kastelengebied terecht. Bovendien hebben we er van daaruit alsnog een hele dag over gedaan om terug te komen vanwege de files bij Antwerpen ;-(

Volgend jaar dus liever weer in 1 keer terug wat mij betreft. Moeten we gewoon de tweede camping wat hoger in Frankrijk kiezen.

En oh ja, ik ontspan wel op vakantie, maar eenmaal thuis zit ik al heel snel weer in de routine van alledag.

Chris

reina

reina

13-09-2010 om 13:10

Manda

Hoe lang we kamperen en hoeveel campings is verschillend. Meestal gaan we in de zomer 3 weken en hebben dan, met overnachtingscampings (onderweg naar bestemmingsland) erbij gemiddeld 7 campings. Vaak staan we een paar dagen op een camping voor we weer verder gaan, dit jaar stonden we 9 nachten op 1 camping, was een unicum . We gaan ook regelmatig (als het tenminste een mooi voor- en naseizoen is, dit jaar dus niet ) een lang weekend kamperen, 2 of 3 nachten. Of we gaan een week in de meivakantie. Wij kamperen zo vaak dat het inpakken routine geworden is, is zo gebeurd (met koffers/reistassen voor een hotelvakantie ben ik langer bezig ). Ook toen we nog met de tent en de kinderen kampeerden hadden we ongeveer hetzelfde aantal campings, langer dan een dag of 5 tot 7 bleven we nooit op 1 plek staan (wel korter ). Meestal reserveren we niet, dat geeft een stuk vrijheid, je kunt weg als je weer verder wilt of langer blijven dan gedacht als het mooier en leuker is dan je verwacht had, met de kinderen + tent namen we onderweg naar het land/de streek van bestemming meestal een hotel of pension.

2 tot 4 weken

En we trekken weg als we het niets meer aan vinden of ons gaan vervelen. Maar mijn kinderen vonden het altijd heerlijk om rustig aan op te staan 's morgens, uitgebreid met gebakken ei etc te ontbijten, in de hangmat te hangen en dan een beetje spelen/rondlummelen met een boekje, bal of water. En geen stress over naar school gaan, op tijd zijn of werken.
We zijn mooiweerkampeerders, als het regent gaan we weg. Heb ook alleen maar zomerkleding bij me die even uitgespoeld moet worden op 1 trui en lange broek na. Soms dus 1 camping, maar meetal 2 en soms 3.

Zo relaxt mogelijk

en toch wat zien (ik ben gek op oude mooie dorpjes en een dag flink shoppen), dat is eigenlijk het concept voor de volgende zomer.

We denken er aan om 3 weken te gaan, is wel weer duurder (we huren altijd een huisje of mobilehome op een camping). Ja wat is dan het meest relaxte, heel veel rijden van de ene naar de andere plek vind ik zelf niet relaxt, vriend vind het niet zo erg om lang in de auto te zitten, ik wel dus 3 verschillende campings lijkt mij ook zoals Puck zegt wat te veel in de auto. Dus het reizen zelf (dagen in de auto zitten) vind ik niet relaxt, dag tripjes met musea, lunchen weer wel.

hm, ik ga ook eens het archief induiken om te kijken hoe anderen dit doen.

Sera

Sera

13-09-2010 om 13:56

Ontspanning

Vakantie is niet altijd ontspannend maar ik ben daar ook niet echt naar op zoek. Mijn dagelijks leven is ook niet erg stressvol dus het is niet zo dat ik aan rust toe ben of zo. Meestal willen we op vakantie vooral veel zien. We houden allebei van reizen en vinden het heerlijk om een paar weken andere dingen mee te maken en zien dan we thuis hebben. Met een boek voor de tent zitten doen we af en toe wel maar zeker geen hele dagen. Dan kunnen we net zo goed thuis blijven want daar hebben we een mooie tuin, goede stoelen en een kast vol boeken. We willen juist wat zien en meemaken.

Verder gaan we ook vaak op familie bezoek naar het buitenland en dan is het doel ook niet ontspanning maar het zien van mensen die ons dierbaar zijn. Dit combineren we dan vaak met vakantie in die omgeving.

Ik vind zowel kamperen als een huisje huren als een hotel prima. Het maakt mij allemaal niet zoveel uit zolang er maar iets te ontdekken en te beleven valt.

Wij houden erg van culturele dingen zien maar ook sportieve dingen als wandelen, paardrijden en kayaken. Meestal zijn onze vakanties juist heel vol en komen we moe en vol van indrukken weer terug. Ik vind dat juist heerlijk en zou een week alleen maar bij de tent zitten echt helemaal niks vinden.

Thuis rust ik wel uit maar op vakantie hoeft dat echt niet. Ik vind het trouwens wel ontspannend maar mijn hele leven is gelukkig redelijk ontspannend. Ik stress niet graag en probeer stress tot een minimum te beperken.

Sera

Sera

13-09-2010 om 14:05

Pre vakantie stress

Inpak stress heb ik ook geen last van. Mijn man wel. Die wil alles het liefst weken van te voren al geregeld hebben. Hij maakt lijsten, bedenkt scenario's wat er allemaal mis kan gaan en wat je daar voor nodig zal hebben, hij bedenkt plan a, b en c en koopt ruim van te voren alles wat nodig is. Als hij niet zo onzeker was dan was hij een enorme aanwinst voor het leger geweest. Briljant militair strateeg. Ik kan daar dus helemaal niet tegen. Vorig jaar was ik een weekje alleen met de kinderen weggegaan. Ik ben een dag van te voren begonnen met inpakken, heb 's middags even zonnenbrandcrème en een paar andere dingen gekocht en klaar. Natuurlijk bleek op bestemming dat ik wat dingen vergeten was zoals petjes voor de kinderen maar die heb ik toen gewoon ter plaatse gekocht. Geen enkele stress dus.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn mans methode weliswaar van te voren voor stress zorgt maar dat hij ook nooit de paniekmomenten heb die ik soms heb omdat ik iets vergeten ben te doen. Het is maar wat je liever hebt, beetje stress over langere tijd of flinke stress momenten die zo weer over zijn. Voor een gewone vakantie vind ik zijn methode echter onzin; Zolang je een paspoort en creditcard hebt dan red je het wel. Voor een verhuizing is zijn methode weer beter.

Puck

Puck

13-09-2010 om 14:48

Manda

Op zich hebben wij niets tegen de dagen in de auto (en we reden maar een uur of 3 naar de volgende camping), maar gewoon het verkassen iedere keer als ik het idee had dat ik nog lang niet uitgekeken was als we alweer weggingen vond ik te onrustig. De reisdag wordt voor mij steeds meer vakantiedag en het waren in ons geval de perfecte dagen om in de auto te zitten. Onze reisdagen hebben we namelijk af laten hangen van het weer. Als het %$^#@-weer was zaten wij in de auto op weg naar een andere bestemming

Tihama

Tihama

13-09-2010 om 16:44

Tegenwoordig

geniet ik weer van mijn vakantie.

Tot een paar jaar geleden was het meer een ploegendienst.
"Ga jij nu 2 uur met de kinderen naar het zwembad, dan kan ik ff rustig lezen en ik kom je wel aflossen".

Sinds vorig jaar is er een kentering. Nu zijn de kinderen eindelijk op een leeftijd dat ze niet continu begeleid hoeven te worden en....nog belangrijker....ze zijn dingen leuk gaan vinden die wij ook leuk vinden.

Dus soms zitten we lekker met zijn vieren te lezen. Soms gaan we een museum of kerk bezoeken. En soms wandelen we in de natuur.

Eindelijk!

De laatste vakantie was een topper: we hebben maar liefst 6 kerken en musea bezocht. En de kinderen vonden het geweldig. Yes!

Tihama

Puck

aha dan ervaar jij dat anders, ik zelf vind het inpakken niet zo'n heel gedoe (we hebben geen tent), maar dat zitten in die auto doe ik liever zo min mogelijk.

En afgelopen keer vond ik het ook sneu dat de oudste hier afscheid moest nemen van tig vriendinnetjes die allemaal zwaaiend bij de weg stonden toen we weg reden.

Nee joh manda

Dat afscheid van die vriendinnetjes is juist schitterend. Ik heb ook nog een enige foto van oudste die zwaait naar beste vriendinnetje dat tot het eind van de wijk was meegelopen.. Zo schattig.

Er zit namelijk een beloning aan... het komt helemaal goed, ze krijgen elkaar terug!

Net als dat de kinderen aan het eind van de vakantie weer naar school willen. Zo leren ze dat wat omhoog gaat eerst omlaag moet zijn gegaan.

Sorry hoor, te pedagogisch voor dit draadje misschien? Maar dat afscheid vind ik dus echt bij vakantie horen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.