Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

suus36

suus36

29-10-2013 om 18:28

zonder vooraf te boeken door Frankrijk trekken (kamperend)

Hoi,

Wij vieren al jaren vakantie in een gehuurd huis met zwembad etc ergens onder de zon. Nu begint dat voor de kinderen erg saai te worden. In een goed gesprek gaven zij aan dat zij heel graag willen kamperen en rondtrekken. Vooral de vrijheid en het primitieve trekt. Zelfs na horrorverhalen van mij over vieze wc's etc. bleven ze enthousiast. Wij kampeerden vroeger altijd samen. En eigenlijk lijkt het me superleuk om het weer te doen. Niet zo afgebakend op 1 plek te zitten, maar rond te trekken. Alleen vroeg ik me af hoe het staat met plannen. Het liefst ga ik dan echt heen waar de wind ons brengt zeg maar. Dus niet plannen. Dat deden wij dus vroeger ook. Maar is dat te doen in het hoogseizoen met 5 personen en twee tentjes? Of lopen we het risico om constant gestresst op zoek te zijn naar een slaapplek?

Wij hebben geen hoge eisen aan een camping. Dus hoeft niet persé met zwembad en animatie.

Hoor graag jullie ervaring?
Alvast bedankt!

suus36

suus36

29-10-2013 om 18:29

kinderen zijn trouwens 14, 12 en 7

Nog even de leeftijden van de kinderen (14, 12 en 7)

Tijgeroog

Tijgeroog

29-10-2013 om 18:31

Geen probleem

Wij boeken nooit en doen ook maar wat. Op vrijwel elke camping is wel plek, en anders is er wel een ander in de buurt. Bovendien is het tegenwoordig veel makkelijker, want je kan met je mobiele telefoon van te voren even de camping die je in gedachte hebt bellen om te vragen of er plek is en of ze een plekje voor je vrij kunnen houden. En als je internetmogelijkheden in de vakantie hebt is het nog makkelijker.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

29-10-2013 om 18:52

Geen probleem

Wij trekken ook altijd, en boeken nooit. Prima te doen.

Tante Tiny

Tante Tiny

29-10-2013 om 19:27

Hier ook geen probleem

Alleen als je aan de kust van Frankrijk (middellandse zee) wilt kamperen, is reserveren handiger.
Verder kun je overal terecht, ook in andere landen.
Een ander voordeel: de camping hoeft niet perfect te zijn. Je blijft toch maar een paar dagen.

neteret mut

neteret mut

30-10-2013 om 00:34

trekken ook altijd

en wij waren met meer. Juist als je toch al wil rondtrekken en geen speciale wensen hebt bij een camping zou ik niet reserveren. Wel had ik vroeger altijd verschillende campingboekjes met adressen mee, tegenwoordig digitaal / internet.

Charis

Charis

30-10-2013 om 09:02

Gewoon proberen

Wij boeken wel altijd in het hoogseizoen in Frankrijk. Ik zoek van te voren campings uit die ons echt leuk lijken in een omgeving die ons aanstaat. Mijn vakantiedagen zijn me te kostbaar om ze te verspillen op een plek waar ik het niet naar mijn zin heb.

Maar in jullie geval zou ik het gewoon proberen. Er zijn zo veel campings in Frankrijk, dat je altijd wel ergens plek zult vinden ook al is die wat minder. Het is dan wel handig om bijvoorbeeld de dag voordat je vertrekt al rond te kijken/bellen/internetten voor een andere camping, zodat je niet om half zeven 's avonds nog gestresst rondrijdt met chagrijnige kinderen op de achterbank. Mocht het zonder reserveren toch niet bevallen, doe je het volgend jaar anders. Veel plezier, kamperen is leuk!

Puck

Puck

30-10-2013 om 09:36

Lukt met gemak

Zeker als je met 2 tentjes gaat en geen holadiejee-megacampings kiest dan zal het absoluut lukken om zonder reserveren door Frankrijk te trekken. Voor een paar nachten heeft iedere camping wel een plek beschikbaar.
Veel plezier.

camping municipal

En anders kan je altijd nog op zo'n veldje gaan staan ergens in een dorpje of stadje. Waar je het sanitair van de sportvelden mag gebruiken en waar een keer per dag iemand langskomt om af te rekenen of welkom te heten.

Hoor ik altijd weer erg leuke verhalen over, dat kleinschalige blijft tof.

Yura

Yura

30-10-2013 om 12:50

Geen probleem

Dat is geen enkel probleem. Wij doen dit altijd, zelfs met een grote caravan. Alleen aan de middellandse zee gaat het niet lukken. Ik heb altijd een campinggids bij de hand en zo in de loop van de middag bedenken we hoe laat we willen stoppen met rijden en waar we dan ongeveer zijn, dan zoek ik wat leuks op in de gids. Dan bel ik op in mijn beste Frans of er plaats is en dan wordt er regelmatig gewoon in keurig Nederlands geantwoord. Is nou eenmaal een grote hobby van Nederlanders: een camping beginnen in Frankrijk. Maar eigenlijk nog nooit mee gemaakt dat er geen plek was dus. Bevalt de camping, blijf je een paar dagen, bevalt het niet, ga je de volgende dag weer verder.

suus36

suus36

31-10-2013 om 18:42

Fijn

Nou, klinkt goed. Ik word er nu echt enthousiast over. Heerlijk om zo zwervend door Europa te gaan! Ook gewoon weer eens wat avontuurlijkers. Bedankt voor de geruststellende woorden.

Groetjes,
Suus

Vera*

Vera*

01-11-2013 om 12:47

nog even

De overgang van een mooi vakantiehuis met eigen zwembad naar rondtrekken van camping naar camping is nogal groot.
Ikzelf zou denk ik voor een eerste jaar 'op de camping' iets reserveren. Dan komen jullie er achter of kamperen iets is en ook wat wat voor camping je dan wil, pubers stellen vaak andere eisen aan een camping dan pa en ma
Wij trekken graag maar zijn ook wel eens ruim drie weken op één camping geweest omdat iedereen er aan zijn trekken kwam en zich kostelijk vermaakte.

Tihama

Tihama

02-11-2013 om 14:42

Nooit gereserveerd

En altijd plek op topcampings. Ook aan de Middellandse Zee, campings met mega-animatie, aan het strand en met zwembaden.

Er is maar 1 maar: je kunt zelden langer dan 1 week aaneengesloten krijgen. Ze houden op al die campings gaten over in hun reserveringen. Gaten die maximaal 1 week groot zijn.

Wat we meestal doen, is informeren bij de receptie welke plekken ze vrij hebben. We maken dan een wandeling over de camping naar die plekken. Als de camping en de plek ons bevalt, beslissen we pas.

Er zijn een aantal grote voordelen aan dit systeem: je hoeft niet te kiezen vanaf een site, je weet zeker hoe je plek eruit ziet (wel/geen schaduw ed), je kunt afhankelijk van het weer beslissen of waar je heen gaat (er zit bijv. altijd 10 graden tussen de noordzijde en de zuidzijde van de Pyreneen), het soort sfeer en voorzieningen op de camping (geen kinderen, jonge kinderen, pubers) etc.

We zijn maar 1 keer de mist ingegaan met dit systeem, en dat was het jaar dat we met een caravan waren. Toen konden we (in Italie) geen plek vinden. Maar uit mijn ervaring is die ellende echt gekoppeld aan caravans. Ik heb toen uiteindelijk 30 (!) campings gebeld met de vraag voor een plek voor 1 nacht. Overal was de wedervraag: tent of caravan. En zodra ik caravan zei, was er geen plek.

Met de tent gaat het prima.

Tihama

Charis

Charis

04-11-2013 om 11:38

Tent of caravan

Tihama, het hangt er wel vanaf hoe groot je tent is . Met een benodigde opzetruimte van minimaal 100 m2 vang je wel eens bot hoor, zeker in Italië. Maar Suus heeft het over twee (kleine?) tentjes, dus dat zou moeten gaan lijkt me.

Thursday Next

Thursday Next

04-11-2013 om 13:00

wij...

hebben ook nooit vooraf geboekt. Maar we zijn wel af en toe bij campings geweest waar geen plaats meer was, we hadden toen een niet erg grote tent. We hebben ook wel 's ochtends of de avond van tevoren gebeld of er plaats was op de volgende camping, maar dat was dan op fietsvakantie.

suus36

suus36

04-11-2013 om 14:25

Vera

Hoi Vera,
Je hebt gelijk hoor dat het een grote overgang is. We doen dit sinds een jaar of 5. VOor die tijd kampeerden we, maar dan met gehuurde tent. Maar ik denk dat ik de stap wel durf te zetten. Het voordeel is dat als we gillend gek worden we altijd weer naar huis kunnen Maar ik denk dat het wel meevalt, ik ben niet zo heel veeleisend in mijn vakanties.
Ben wel benieuwd hoe puberdochter het gaat vinden. Ik heb haar alle horrorscenario's voorgehouden (poep aan de muur, vliegen, vervelende buren). Maar ze blijft enthousiast. Zij is het enige luxepaardje van onze familie. Vindt alle vies. Maar ze wil het toch graag proberen...........
Suus

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.