Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zonvakantie in januari met kinderen

wij willen in januari (of evt. voorjaarsvak. februari) naar de zon met 2 kinderen van 11 en 14.

Zonzekerheid is dus belangrijk. Wij zijn al eens naar Gambia geweest en vonden dat erg leuk. Mooi resort met zwembad en strand. Mooi land, vriendelijke mensen. Leuke excursies voor de kinderen. Nadeel is dat je inentingen moet halen.

Zonder kinderen zijn we al eens naar Egypte geweest (sharm al sheik?) en vonden dat ook erg relaxed. Alleen was het zwembad ijskoud dus daar lag niemand in en dan wordt het voor de kinderen toch ineens een stuk minder leuk. Wel leuke excursies mogelijk.

Dus vroeg me af of jullie tips hebben voor een weekje zonvakantie met de kinderen. All inclusive vind ik prima. Wel zo makkelijk met de kinderen.

groetjes,
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoi

Voor echt mooi weer in die periode moet je naar Aruba, Bonaire die kant op of naar het oosten. Thailand en omgeving.

Gran Canaria of een ander Canarisch eiland kan ook goed zijn maar ook niet. Je hebt alle dichtbij zijnde zelf ook al benoemd.

Als je niet op geld hoeft te letten zou ik een verre bestemming kiezen. Het is wel wat verder vliegen maar mensen die gaan wintersporten rijden ook 10 uur in de auto voor 8 dagen vakantie.

Aanvulling op je vraag

Ik zou ook eens een reisburo binnenstappen en daar informeren naar hotels met verwarmde zwembaden. Ook weten zij wel hotels waar veel nederlanders komen en niet zoveel russen.

Ik denk er ook aan om naar Egypte te gaan in febr

Chippie

Chippie

01-09-2011 om 12:57

Lang vliegen

Wij hebben twee keer lang (veel meer dan 10 uur) gevlogen met de kinderen (ze waren 4 en 5 en de andere keer waren ze bijna 2, 6 en 8). Echt ik vind het relaxt. Je kunt niet even uitstappen maar je kunt wel even een wandelingetje maken in het vliegtuig. Maar onze kinderen hadden het te druk met Nintendo, stickertjes, vliegtuigeten, lezen, etc. Bovendien heb je allebei je handen vrij.

Voor onze eerste verre reis zag ik best een beetje tegen het vliegen op. Achteraf vond zoon van bijna 4 het vliegtuig het allermooist. Hij had wel eens eerder gevlogen maar nog nooit gegeten in vliegtuig, hij mocht cola drinken, spelletjes op zo'n priveschermpje.

Wij zijn ooit in Mexico geweest zonder kinderen. Playa del Carmen: prachtig strand, heel gaaf snorkelpark, ruines van Chichen Itza en Tulum, dolfijnentrainer-for-a-day. Ik vind het echt jammer dat we niet met de kinderen naar Mexico zijng geweest.

Chippie

Chippie

01-09-2011 om 16:54

Izar, je punt is...

Het gevoel dat het een avontuur herken ik. Dat had ik de eerste keer maar ook de tweede keer (toen hadden we een dreumes bij ons). Beide keren is prima gegaan. Vergeleken met een autorit naar het verre Zuiden vind ik 10 uur in een vliegtuig misschien nog wel makkelijker. Je hebt allebei je handen vrij, je hoeft geen kaart oid te lezen, je hoeft geen files te ontwijken, het hele gebeuren in een vliegtuig vonden mijn kinderen erg interessant. Beemers kinderen zijn een stuk ouder. Die kun je toch prima voorbereiden op 10 uur vliegtuig?

Ik wil Beemer alleen laten zien dat het niet zo'n enorme onderneming is om 10 uur te vliegen met kinderen. Ik zou het zonde vinden om - alleen om die reden - niet voor een verre bestemming te kiezen (misschien heeft het er ook mee te maken dat ik echt niet te porren ben voor een weekje in een toeristisch resort terwijl de temperatuur maar zozo is). Haar kinderen zijn 11 en 14, ik durf te wedden dat die heel graag 10 uur in een vliegtuig zitten voor een bestemming als Mexico, Thailand, oid. Dat is toch ubercool? Kinderen van die leeftijd kunnen ook een prima voorstelling maken van 10 uur (redelijk) stil zitten...

Nou...

zuid frankrijk is ook 10 uur stil zitten met een hoop minder bewegingsruimte en flexibiliteit. In een vliegtuig kun je lekker rondlopen, altijd plassen, lekker lezen, een film kijken. Als je kinderen de drein-en-op-schoot-leeftijd voorbij zijn kan ik me echt niet voorstellen dat een vliegtuig erger is dan een auto. integendeel. Okee, ruim 24 uur met een paar tussenstops naar Nieuw Zeeland is misschien een ander verhaal, maar een uurtje of 10 non stop...lijkt me echt geen probleem.

Ingrid

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-09-2011 om 18:30

Niet te ver weg

Ik zou niet te ver weg gaan. Als ik jou goed begrijp, willen jullie maar een weekje, en gaat het vooral om het zwembad/strand. Geen haar op mijn hoofd om 10 uur te gaan vliegen om vooral te luieren, zwemmen en zonnen.
Aan concrete tips kan ik je helaas niet helpen. Egypte is 'maar' een paar uur vliegen, en heeft natuurlijk veel resorts aan de kust; ik denk dat dat een prima optie is.

Serwe

Serwe

02-09-2011 om 11:20

Mexico/florida

Mexico is erg leuk. Mijn man heeft daar familie dus we komen daar regelmatig. Ook 's winters is het zeker aan de kust vaak lekker weer. Cancun bijvoorbeeld of inderdaad Playa del Carmen. Cabo San Lucas is ook mooi en vaak ook goed weer. Er kan zeker gezwomen worden hoewel het 's avonds soms wat kan afkoelen.

Florida is ook leuk maar daar is het 's winters wel vaak net iets te koud om echt lekker te kunnen zwemmen. het is wel heel leuk voor een actieve vakantie. Wil je echt alleen strand en zwembad zou ik eerder Mexico aanraden.

Of (helaas wel duurder maar zo mooi) Brazilie. Prachtig land, heel veel te doen en ook zeker stukken waar het ook in Januari prima weer is.

Vanwege de kosten zou ik echter voor Mexico gaan.

Okee beemer

ik had NADH koters in mijn hoofd toen ik typte. Jij weet vast zelf prima wat de jouwe wel en niet aankunnen...succes met kiezen! Lekker vooruitzicht in elk geval (hier 4 skifanaten in huis, dus ik delf bijna standaard het onderspit in de winter...)

Ingird

Beemer

in februari kan het al best lekker zijn op de Canarische weilanden. Als je een leuke website wil van huisjes op La Palma, dan kan ik je die wel mailen.

Verder vond ons IADH kind skien afgelopen jaar eigenlijk best leuk. We hadden een juf geregeld voor de twee jongens en zo'n privéles was eigenlijk heel geschikt. Dit was wel in Tsjechie....dus betaalbaar. Dat koppie toen het hem gewoon lukte, echt geweldig.

Goed, Canarische Weilanden dus....maar wel in februari, dan is het volgens mij warmer, dan in januari.

groetjes van Purk

Florida

In januari / februari kán het mooi weer zijn op de Canarische Eilanden, maar je moet er wel een beetje geluk mee hebben. Geldt ook voor Egypte. Kijk de klimaattabellen/statistieken er maar op na.

Florida zou best een goede keuze kunnen zijn met kids in deze leeftijd. Qua vliegen goed te doen met zo'n eigen schermpje. Er is zo veel te doen. OF je maakt een rondreis, OF je kiest ervoor om een luxe villa met (verwarmd) prive pool te huren (prijzen liggen rond de € 500 p/wk). Disney, Universal, Seaworld, Discovery Cove, Cape Canaveral, Animal Kingdom, waterparken, strand, downtown disney, allerlei thema (mini) golf banen, outlets... shop till you drop.. te veel om op te noemen. De dollar is nu goedkoop en vliegen is in die periode ook betaalbaar.

Temperatuur in februari is gemiddeld 22 graden, gelijk aan die in Sharm el Sheikh maar omdat er zoveel meer te doen is, zal je je niet vervelen als het weer tegen zou zitten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.