Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Paal

Paal

02-01-2011 om 17:25

Zuid frankrijk

Dit is handig, mensen met ervaring. Zoek me al dagen suf. We hadden een camping uitgezocht, maar die is al vol.

Wat zoeken we?
* Staplaats in Zuid Frankrijk.
* Een middelgrootte camping, waar ook iets te doen is voor de jeugd. (Niet een compleet vermaak, dat doen we zelf wel, maar een eventuele ontmoeting lijkt ze leuk) 14 en 16 jaar,
* We willen graag de Georges du Verdon zien, maar willen daar gerust zo'n 100-150 km voor rijden.
* Het strand moet dichterbij liggen.
* Een zwembad is handig, Maar een ballenknijper uit de boze. (vielen campings op af afgelopen dagen)
* en als laatste: laat het niet bij een snelweg of spoorlijn liggen. uit ervaring weet ik dat ik dat 's nachts wel hoor. Alle nachten!
* Drukte maakt ons niet uit.

Nou als iemand hier iets op weet ben ik heel erg blij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ballenknijper

Die zijn verplicht in heel Frankrijk. Dus voor wat dat betreft geef ik jullie ijdele hoop voor Frankrijk. Misschien toch eens kijken naar een ander land?

Gr. Poezie.

Tijgeroog

Tijgeroog

03-01-2011 om 11:38

Proest

Bij de term ballenknijper dacht ik toch vooral aan een persoon. Met name een type persoon dat op bijzondere interesse van de zedenpolitie kan rekenen. (en logisch dat Paal daar niet van houdt)
De reactie van Poezie ("verplicht in heel Frankrijk") bracht mij dan ook over ernstige verwarring over de huidige normen en waarden in Frankrijk.

Tijgeroog, naturist (en nooit last van verplichte ballenknijpers)

Paal

Paal

03-01-2011 om 16:27

Oeps

Nou ja zeg, geen seconde aan mijn nick gedacht. Snapte eerst de proest ook niet
Heb gekeken op het net en het lijkt erop dat veel campings in Frankrijk dus willen dat ze een strakke zwembroek aanhebben.
Wij zijn al jaren in Frankrijk geweest en het is me nog nooit opgevallen. Misschien hadden we geluk, of misschien was zoonlief nog niet zo bezig met de boxer.

Mijn vraag was dus eigenlijk of er iemand een camping wist. Tot nu toe nog niet zo heel veel campings dus.
Jammer.

krin

krin

03-01-2011 om 16:44

Ballenknijpers

Ik heb ook wel gelezen (zoals hier: http://frontpage.fok.nl/nieuws/210544/1/1/50/zwembroek-moet-reljeugd-uit-zwembad-weren.html) dat het indirect bedoeld is om allochtone jongeren te weren.

An

An

03-01-2011 om 21:09

Val in herhaling...

maar deze vraag wordt op het forum van www.camping-frankrijk.nl vaak gesteld. er zijn genoeg campings waar shorts aanmogen. Stel daar je vraag eens of kijk bij de zoekfunctie.
An

vlinder72

vlinder72

03-01-2011 om 21:45

Roquebrune sur argens

Is een leuke plaats. Genoeg campings in de buurt (wel even nagaan of ze nog open zijn aangezien Roquebrune vorige jaar onder water heeft gestaan). Ligging is prima. Mooie uitvalsbasis om de kust en het binnenland te bezoeken. Nadeel vind ik wel dat de kustweg zo ontzettend druk is en duur omdat alles tolweg is. Castellane is inderdaad ook mooi. Alleen dan zit je natuurlijk niet in de buurt van het strand.

Geen idee of je shorts aan mag. Daar houden wij ons totaal niet mee bezig. Mijn zoons en man dragen in het zwembad trouwens altijd een normale zwembroek. Een short is voor op het strand. Smaken verschillen maar ik vind een short in het zwembad er echt niet uit zien. Zeker niet als het eigenlijk een normale korte broek is met zo'n onderbroek eronder. Of veel te groot met veel te lange pijpen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

03-01-2011 om 22:27

Le plan d'eau in st privat (ardeche)

Vorig jaar na tip op dit forum op deze camping geweest. Voordeel is een zwembadje (ballenknijper verplicht) maar het ligt ook prachtig aan de Ardeche. Een gigantische rotswand rijst omhoog, ervoor is een plateau waarvan overdag in de rivier gesprongen wordt en waar 's avonds jeugd zit. Ver genoeg om geen last van te hebben . Puber heeft hier erg leuke contacten op gedaan. Mijn andere kinderen hebben zich ook prima vermaakt. Er is een droge rivierbedding op de camping (goed verstopt) waar je fossielen kan vinden. Er is een sportveldje waar 's avonds gevoetbald of gevolleybald wordt, brood kan je op de camping kopen, restaurant met gratis wifi. Eenvoudig maar erg schoon sanitair. In de buurt van grote supermarkten (ook biologische) en een flinke sportzaak, een zeer goede bakker en ook wat bezienswaardigheden. Op de camping zijn ze druk met het milieu, zuinig met water, recycling, insectenhotels enz. Sympathieke eigenaren.
Toch ook wat kleine nadelen. Er is een recreatieteam wat zich er af en toe wel érg makkelijk van af maakt. Soms feestavond met live-muziek (is niet aan mij besteed), ze stoppen wel keurig op tijd. Veel Hollanders, al is dat voor de kinderen misschien juist fijn en naar mijn smaak iets te groot. Als je een plek bij het water hebt is het echt superidyllisch. Ik vind het te ver om er weer heen te gaan omdat ik in mijn eentje moet rijden, anders zou ik voor de kinderen overwegen om nogmaals te gaan.

Vlinder (ot)

Ik begrijp dat jouw kinderen nog geen pubers zijn zoals die van Paal :o)

Oplossing?

Mijn pubers hadden de volgende oplossing: een Speedo ( zoals de ballenknijper hier in Schotland genoemd wordt) onder zwemshorts. Aan de rand van het zwembad laat je de zwemshorts supersnel zakken en schiet het zwembad in en je komt het zwembad uit precies daar waar je shorts ligt. Ik heb nooit geweten dat mijn jongens zich zo snel konden uit/ aankleden :o)

Shonagh

Lijkt me een héél grappig gezicht, van die "bange" jongens! (Hier vinden ze die "ballenknijpers" ook helemaal niets. Ze hebben zelf die met die pijpjes... én uiteraard shorts)

Gr. Poezie.

Ja maar paal

Je schrijft: "Mijn vraag was dus eigenlijk of er iemand een camping wist. Tot nu toe nog niet zo heel veel campings dus."
Waarom geef je dan geen antwoord op de vragen om aanvullende vragen op je wensen? Op deze manier is het ook moeilijk meedenken voor je. (Behalve dat ballenknijper gedoe dan )

Gr. Poezie.

Tweets

Tweets

05-01-2011 om 13:20

Gewoon geen zwembad doen

maar een camping zoeken met een rivier of meertje om in te zwemmen. Jongeren vinden het sowieso leuk om van rotsen af te duiken, en er zijn genoeg campings waar je sávonds dan op dat steenstrandje ook nog een kampvuur mag maken met zelf gesprokkeld hout.

dat zou ik dus doen.

Rembrand

Rembrand

05-01-2011 om 15:37

Le plan d´eau is vol

Helaas, wij visten er ook naast het net.
We hebben nu twee andere campings benaderd.
M.

Rembrand

Rembrand

07-01-2011 om 10:30

Gereserveerd

Het is voor ons nu La Garenne geworden. Lijkt me echt een leuke camping. http://www.garenne.nl/
De andere camping die nog op ons lijstje stond was les charmilles. http://www.campinglescharmilles.fr/
Ik heb nu al zin in de vakantie.
M.

Paal

Paal

08-01-2011 om 19:46

Sorry

Deze week nauwelijks thuis geweest. Uiteindelijk nog een andere dag geprobeerd op een camping van de RCN in Zuid Frankrijk en die hebben plaats.
Was me er niet van bewust dat er meer vragen zijn gesteld, zie ze ook niet, maar dat geeft niet.
De ballenknijper vinden we wel belangrijk. Ook dat mag. De 1 wil in ons gezin graag zon, de ander dat en weer een ander vindt alles prima, als er hij maar een short aan mag.
Maar we zijn geslaagd.
Bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.