Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

dc

dc

20-01-2012 om 14:55

Zuid frankrijk

Wie weet er een leuke, niet te dure camping (met huisjes) in de bergen, niet al te ver (zeg max 1.5u rijden) van Cannes vandaan?

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

20-01-2012 om 17:12

dc

dc

21-01-2012 om 23:27

Dank je

Ik heb gekeken, maar het is aardig uit de buurt. Dus ik hou me voor andere tips ook aanbevolen en hou deze achter de hand

Vorig jaar was ik er

Vorig jaar ben op het allerlaatste moment op een camping 20 km van de Cote D'Azur beland; La Camassade in La Tourettes Sur loup, vlak naast Saint Paul de Vence. Een heel eenvoudige camping met een zwembad dat meer een plonsbad is EN enkele huisjes/stacaravans. De prijs is heel redelijk, maar het is geen luxe en weelde. Wel heel rustig met brood verse gebakken in de morgen en een flesje koude melk en bijv. een stukje kaas. Het is echt een stuk de bergen in. Wij hebben vanuit het stadje een 3 uur durende wandeling gemaakt door het gebergte met schitterende vergezichten. We hebben toen Nice zelfs zien liggen (het beroemde flatgebouw in de vorm van een boot).
Het publiek is zeer internationaal, en na 10 uur is er volkomen stilte. Veel kinderen, maar ook ouderen.
Nogmaals; geen luxe, wel goed sanitair (met muziek!) en lekkere bomen om onder te zitten.
Vanuit de camping kun je als je wil naar t stadje wandelen en klimmen via een eeuwen oud pad. (30 mintuten)

Gossiemikke

Dorry, die camping ziet er leuk uit, maar het is ver! Hoe lang heb je over de heenreis gedaan? Het is ruim 13 uur rijden vanuit het midden van Nederland. Google Maps stuurt je via Zwitersland en Italië voor de kortste route. Hebben jullie een tussenstop gemaakt?

Chris (naarstig op zoek naar vakantiebestemmingen, maar er nog lang niet uit)

Haha

De vier recensies op Google waren nogal negatief over La Camassade (in tegenstelling tot die op zoover). Een voorbeeld:

"A total dump of a place with a weird fellow managing the place the type that stares down a lady's top. The people and the place feels unhappy, campers stare at each other in the midday sun and silently ask themselves "is this really a holiday or a nightmare?" Don't waste your precious holiday time in this prison"

Grappig hè, hoe verschillend mensen dingen kunnen ervaren.

Chris

Tja...

De eigenaar heeft een scheefstand van zijn nek. Dat kan verkeerd uitgelegd worden. Het is geen dumpplace, maar aan de taal te zien verwacht diegene blijkbaar een caravanpark met asfalt zoals in de VS of de UK. Het is er rustig stil, en weinig tierlantijnen. Ik weet wel dat de camping een beetje opgeruimd is enkele jaren terug.
Op Camping-frankrijk staan andere recenssies. Maar even op je eerste vraag terugkomen; het is ver ja. Maar als je 1 1/2 uur van Cannes maximaal wil zitten, dan moet je ver rijden. Wij hebben het in 1 dag gedaan; 3 uur 's nachts vertrekken(vroeg naar bed) en tegen 3 uur 's middags aangekomen. Gewoon via de peage N7 (voor de Nederlanders onder ons, da's de route du soleil)Denk er aan dat naar Cannes het altijd heeeel druk is op de weg. Kost je zo nog een uurtje vanaf die camping. Sneller ben je op de scooter....

dc

dc

25-01-2012 om 18:04

Dank je

Ziet er goed uit! Ik hoef niet zoveel franjes, en zal verbaasd zijn als er iemand naar mijn top zou kijken

En wij moeten vanuit engeland rijden, dus geen route de soleil. Maar we maken tussenstop van een paar dagen bij schoonouders, zowel heen als terug.

Maar is deze camping als het zo rustig is wel een beetje leuk voor kinderen? (6,4 en 1)? Of worden die weggekeken als er gespeeld wordt?

Genoeg kinderen

Toen wij er waren, werd er vollop gespeeld door kleine en grote kinderen. Dus, heb geen vrees! En vergeet niet in t dorp te lunchen bij cafe de sport! Heel eenvoudig, maar goed! En sla le relais du coches over

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Oooohhh

Ik heb ook even gekeken en het ziet er mooi uit! Des te beter dat er slechte recensies zijn, dan blijven de luxekonijnen weg. Ik ga het zeker overwegen voor april!

Janeway

Janeway

28-01-2012 om 20:12

Dorry

Waren er ook puber kids. Oudste is 13. Is het voor haar daar ook leuk?
Ziet er leuk uit.. En we zijn op zoek naar een camping in het zuiden van Frankrijk.. Niet te groot en geen kermis camping met animatie tot 24 uur..

Jane

Onze oudste is dan ook 13. En vorig jaar waren er ook in die categorie jongeren. Niet heel veel, maar de camping is maar klein.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Janeway

Janeway

29-01-2012 om 15:15

Dorry

Vermaken de groteren zich goed daar? Ziet er heerlijk uit daar maar oudste moet zich ook vermaken anders wordt het een drama vakantie

Janeway en tienervermaak

De camping heeft veel bomen en is een redelijk groot terrein. Genoeg plek om je als tiener met vrienden en vriendinnen af te zonderen. Het zwembad is natuurlijk leuk, daar hangen kinderen de hele dag rond. Er is bij de receptie een internetcafe (lees, 2 tuinstoeltjes waar je wifi hebt hahaha) dus dat is dé ontmoetingsplek voor jongeren. Je kunt al wandelend via een oude stenen pad/trap naar t dorpje. Duurt ongeveer een half uur. Dus daar kunnen de jongeren ook nog heen. Geef ze geld mee voor een ijsje en ze zijn weer uren zoet. In t dorpje heb je een paar cafe's , bakkertje, slager, groenteboer en wat souvenir winkeltjes. Disco's en ander wild uitgaansgedoe vind je er niet. Maar op zomeravonden wordt er tot laat nog op t terras gezeten en door tieners op te pleintje rondgehangen.
Ik kan me herinneren dat mijn ouders destijds een vriendin van me meenamen op vakantie. Want je bent anders wel erg afhankelijk van het aanbod tieners op de camping. Ik kan natuurlijk niet garanderen dat er in bepaalde weken leuke vrienden/vriendinnen zijn voor je oudste.
Omdat je binnen een half uur aan de cote d'azur staat en daar een scala aan diverse soorten stranden is met leuke strandtenten en veel uitgaansgebeuren, moet er voor je oudste toch wel wat te doen zijn!

dc

dc

31-01-2012 om 08:49

Bedankt!

Ik ga ze van de week even bellen

Janeway

Janeway

01-02-2012 om 17:29

Dorry

Tnx maar ik denk dat ik nog even verder moet zoeken. Vriendin mee, leuk idee maar waar laat ik onze nr 3 dan in de vakantie hahaha.. Kleine campings trekken enorm maar kindlief heeft ook wel wat vermaak nodig dus iets groters zoeken maar. Nog steeds geen mega camping maar wel iets met wat meer plaatsen.. We zoeken verder. Ik sta open voor tips hoor

Wij gaan komende zomer

naar deze camping http://www.3cantons.eu/

Het is een redelijk kleine camping, dat willen wij en de kinderen ook, maar toch vertier genoeg ook voor grotere. Ik weet dat jij ooit ook naar Chez Gendron bent geweest, wij ook 2 keer. Ik heb het idee dat dit een beetje hetzelfde is, maar met ook meer dingen voor pubers Wel zuidelijk, maar misschien niet te zuidelijk genoeg voor jullie?

We zijn hier nog niet geweest, we kennen wel de omgeving en die is erg leuk met veel marktjes ed.

Succes met zoeken, Pinkelot

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.