Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zuid limburg, wie weet het leukste plekje?

Wij willen onze ouders dit jaar op hun 45 jarige trouwdag verrassen met een concert van A. Rieu op het Vrijthof, in juni. Daarbij willen we graag 2 of 3 nachten onderdak zoeken in de omgeving. Een kamer voor mijn ouders, een kamer voor mijn zus en man en een kamer voor mijn echtgenoot, zoon en mezelf moeten we hebben. Het liefst een ruime slaapkamer zodat we evt. ook even apart kunnen zijn. Verder graag een gezamenlijke eet- en of zitkamer. We houden van rust, een mooi uitzicht. B&B, vak.huizen, hotelletje, alle tips zijn welkom. Mijn ouders, die regelmatig bijv. naar Australie gaan, zijn nog nooit in Z.Limburg geweest en we willen echt iets moois voor hen.
Dank voor de tips!

Janitha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heerlijk!

Wat een vooruitzicht, leuk!

Vakwerkhuisje; herberg De Smidse, http://www.smidse.nl/
Ligt in Epen, een mooi stukje Zuid Limburg en je kunt er heerlijke vlaaien eten!

Kijk ook eens op de site van het vvv:
http://www.vvvzuidlimburg.nl/overnachten/detailinformatie.aspx?vg=120&id=3438

Ons Krijtland is een hotel in Epen dat ook erg mooi ligt.

Maar als je echt in een vakwerkhuisje wil logeren, zoek dan eens op vakwerkhuisje en Vijlen, dan vind je er een aantal. In Vijlen heb je een prachtig gebied, Cottessen genaamd. Daar staan een aantal vakwerkhuisjes. Kijk eens op http://www.eeuwenover.nl/

Geniet ze, want het is er prachtig! Ik ben echt in het verkeerde deel van NL geboren Hahaha!

janitha

janitha

08-01-2010 om 13:01 Topicstarter

Haha moppeke

eeuwen over: dat is bijna naast ons vakantiehuisje. Wij gaan elk jaar wel een keer naar Camerig, vakantie genezijde. Liggen de huisjes nog mooier dan E.O.
Ook De Smidse kan zich elk jaar verheugen op onze aandacht, alhoewel wij het eten bij jachtlust (met uizicht dat nog mooier is dan bij De Smidse) nog lekkerder vinden!!

Groets, Janitha (kop van Drenthe, ook erg mooi, maar ik zou direct wel met gezin naar ZL willen verhuizen)

Zalig he?

Als we het over Zuid Limburg hebben begint het al te kriebelen hoor, ik word helemaal blij als we het over Zuid Limburg hebben, hahahahah!

Jachtlust, het doet even geen belletje rinkelen, is dat ook in Epen?

janitha

janitha

09-01-2010 om 11:35 Topicstarter

Hoe kom ik bij jachtlust?

Hoi Moppeke,

'k Was er niet helemaal bij gisteren. Buitenlust bedoel ik. Ook de klim naar 't Hijgend Hert is fijn! En ga je wel eens bij moeder de Gans eten, in Teuven? Een aanrader! En fossielen zoeken in Beutenaken en mergelgroeven 't Rooth. Enz. enz. enz.

Groet, Janitha

Hijgend hert

Yep, de weg naar 't Hijgend Hert weet ik blindelings te vinden LOL. Vooral de Hemelse Modder is daar erg aangenaam. Of een lekker stukje taart.... zucht... Prachtige plek.

Buitenlust ken ik inderdaad, mooi uitzicht maar op een of andere manier heeft het me nooit aangetrokken om daar naar binnen te gaan.

Moeder De Gans ken ik niet, ik heb het even opgezocht en het ziet er erg leuk uit. Moppeke-man zag de kaart en kreeg direct trek Dank voor de tip!

Fossielen zoeken hebben we nog nooit gedaan, klinkt goed. Die tip bewaren we ook, hahaha!

Ben je weleens in de Pietersberg geweest voor een rondleiding en in het ernaast gelegen fort? Zeker een aanrader. Of Fort Willem, de speeltuin in Maastricht, erg leuk voor kids. Of een ijsje eten in de bocht net buiten Gulpen op weg naar de Vijlenerbossen. Over ijs gesproken: de grootste bollen ijs voor een belachelijke prijs eet je onderweg in een stalletje net voor Noorbeek. Jammie!

Ach, het simpelst en het meest genieten: Vanaf camping De Rozenhof naar de overkant lopen het weiland in en dan een van de wandelpaden pakken. Waanzinnig wandelgebied.

Wanneer wij in de buurt zijn en overnachten, dan gaan we overigens vaak ontbijten bij de bakker in Vaals, degene tegenover het zebrapad aan het einde van de Maastrichterlaan (t/o de chinees). Heerlijke broodjes, lekker vers beleg en je kunt kiezen wat je erop wilt; diverse ommeletten, vleeswaren, zoetigheid. En dat alles voor een matsprijs.

Zucht... ik krijg helemaal heimwee! LOL

janitha

janitha

09-01-2010 om 18:43 Topicstarter

De appeltaart

van het Hijgend Hert!! En Buitenlust ziet er niet uit maar het uitzicht is geweldig. De kok is ook super. Wij zijn echt verwende eters en we vinden het daar lekkerder dan de al eerder genoemde zaken. De tip van Vaals zal ik onthouden. Fort Willem doen we ook altijd wel aan, alhoewel zoonlief er langzamerhand te groot voor wordt. Pietersberg: zowel de binnenkant als de buitenkant als het fort kennen we. Deze herfst er nog een GPS wandeltocht gedaan. Ja, daar bij de Rozenhof is het me zeer bekend. Bij het fruitstalletje kopen we kilo's blauwe bessen. Welke ijsstal bedoel je net buiten Gulpen? Bedoel je niet net buiten Epen (Goeie morgen) Die van Noorbeek ken ik niet, wel die tussen Slenaken en Beutenaken in ligt. Auberge De Smockelaer is ook lekker eten bij de open haard.

Groets, Janitha

Fruitstal

He ja, waarom ik nou op Gulpen kwam??
Ik bedoelde inderdaad net buiten Epen, die fruitstal met de ijskraam.

Die andere ijsstal (het is een soort vrieskist met toonbank onderweg tussen huizen in, ligt net voor Noorbeek. Daar krijg je echt voor een 1 euro een megabol op je hoorn, bestel je een hoorn met 2 bollen dan heb je echt moeite met het opkrijgen ervan. Komende vanuit Slenaken rij je naar Noorbeek en dan kom je het aan je linkerhand vanzelf tegen. Het is net voor een T-splitsing waar je binnendoor naar Gulpen kunt. Sinds een poosje hebben ze nu ook wat meer bankjes buiten. Misschien bedoelen we wel hetzelfde?

Waar je trouwens ook heerlijk kunt eten is in Mechelen, Herberg de Burgemeester. Leuke sfeer, erg lekkere koffie en heerlijke gerechten. Mooie binnentuin waar het goed toeven is.

Als je trouwens wandelend bent; ga bij Herberg de Burgemeester rechtsaf de straat in (Commandeurstraat) en loop alsmaar rechtdoor, dan kun je via de bossen weer richting Epen lopen. Je komt langs leuke huisjes en het is een prachtige route door het bos.

De allerleukste camping vinden wij Cottesserhoeve. Ligt prachtig, goede sfeer en voor kinderen een feest.

Nog een laatste tip (want ik sla helemaal door): voor een leuke prijs eten, simpele gerechten: bovenop de Gulpenberg. Het heet ook restaurant De Gulpenberg. We komen er al jaren. Vroeger was het een Stap In. Maar dat bestaat niet meer, maar het concept (goedkoop en lekker eten) bestaat daar nog steeds. Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon biefstukje, schnitzel, varkenshaasje, dat soort werk. Bijzonder kindvriendelijk.

Maar ga vooral door hoor, met wat leuke tips, hahahaha!

janitha

janitha

10-01-2010 om 14:14 Topicstarter

Ja, die ijscokraam is ook bekend

We bedoeken ws. dezelfde. Er staat een grote boom voor. En rechts ga je het Gulpdal in. Je tips bewaar ik. Cottesserhoeve is aan ons niet besteed. Veel te druk. Ons huisje, Landlust, grenst aan Belletboomgaard. We lopen dus direct naar de Heimansgroeve. Wat zal het daar nu ook mooi zijn in de sneeuw! Wij wandelen veel. Zoonlief en ik hebben altijd een wedstrijd. Wie het minste zeurt heeft gewonnen. We gaan trouwens ook altijd even naar Aken. De speelgoedwinkels daar hebben vaak Lego stukken goedkoper dan in NL.

Gr, Janitha

Hahahahahhaah!

Ik lig hier in een deuk.
We zijn nl. in december nog een weekend in Z-Limburg geweest en toen op zaterdag naar Aken, naar de kerstmarkt.

En ja, dan even naar een groot warenhuis richting speelgoedafdeling. Want dochterlief is gek van Playmobil en daar is het stukken goedkoper

Groet, Moppeke

ayla

ayla

11-01-2010 om 11:19

Even reageren-speelgoed

jullie hoeven echt niet helemaal naar aken te rijden voor goedkoop speelgoed. Bij de top1toys in Vaals krijg je speelgoed (vooral playmobil) voor spotprijzen. Wij gaan er altijd naar toe rond sinterklaas.

Zuid-limburg is trouwens prachtig nu, je waant je in oostenrijk.

Gut, die megafoute winkel?

Op de Maastrichterlaan, t/o de Hema?

Wat een goeie tip! Je snapt, daar ga ik volgende keer naar binnen.

We gaan er eigenlijk nooit naar binnen omdat die winkel voor geen meter aantrekt. Zelfs dochterlief boeit het niet. De bakker heeft toch een grotere aantrekkingskracht

Of de ijssalon, ietsje verderop.....

Dank voor je tip, die sla ik mooi even op. Al is naar Aken rijden absoluut geen straf hoor, zeker rond kersttijd niet. Heerlijke sfeer.

ayla

ayla

13-01-2010 om 09:45

Nee

deze winkel ligt in de tentstraat, aan het pleintje bij de kerk, wel shabby trouwens, van binnen en van buiten. Maar het is echt een stuk goedkoper daar. Rond sinterklaas en kerst vind je trouwens ook veel duitsers daar, dus of het voor duitse maatstaven zelfs goedkoop is?

ayla

ayla

13-01-2010 om 09:46

Oh ja

ik ben zelf niet zo'n aken fan, wij gaan liever richting Belgie. Hasselt en Luik zijn verassend mooie en leuke winkelsteden. Al zijn de winkels iets duurder dan in Aken

Dank

voor je tip. Ik zal 'm onthouden

janitha

janitha

15-01-2010 om 20:19 Topicstarter

Ha, weer een tip!

Want in Vaals hebben wij alleen als speelgoedwinkel de B.S. bezocht en die was niet goedkoop. Wij sjezen altijd naar Aken voor de speelgoedzaken plus de megaboekenzaak. Daarna snel weer terug met de buit. 'k Heb trouwens nog niets geboekt.

Groet, Janitha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.