Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zwarte strepen op tentdoek

Nadat onze tent bijna 3 weken onder een boom heeft gestaan zijn er allmaal zwarte strepen op het doek gekomen. Met alleen water lukt het niet om dit eraf te krijgen. Hij is er niet mooier op geworden.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan schoonmaken zonder de waterdichtheid van het doek aan te tasten?

Ja!

Toevallig heb ik ook het dak van de luifel schoongemaakt en hier het spul gekocht. Ik heb wel voor de zekerheid het dak opnieuw met waterproof behandeld.

http://www.esvocampingshop.com/nl/tentaccessoires/impregneermiddelen-pvc-lijm-nadendicht-seam-seal.html

margot

margot

14-08-2013 om 11:14 Topicstarter

Niets doen?

Had gehoopt dat meer mensen hier ervaring mee hebben.
Vraag me af het tentdoek ervan te lijden heeft als we er verder niets meer aan doen. Is dat ook een optie?

Trix

Trix

14-08-2013 om 16:07

Wat is het?

Zijn het sappen uit de bomen? Of is het gewoon stof wat op het doek is gekomen? In dat geval zou ik het zo laten... Zolang er geen kleverig of bijtend spul (vogelpoep blèh) op het doek zit, laten wij het. Geeft de tent karakter

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

margot

margot

14-08-2013 om 21:19 Topicstarter

Droog spul

Het is in ieder geval droog spul. Stof of stuifmeel o.i.d., de boom liet bloesem en blaadjes vallen en al tijdens de vakantie zagen we grijs/zwarte strepen op het doek ontstaan. Het was verder niet kleverig, gewoon droog.

Trix

Trix

14-08-2013 om 22:16

Tja

Tja, voor mij hoeft de tent niet eeuwig gloednieuw eruit te zien. Onze tent is flink verkleurd, maar hij is nog steeds waterdicht en heeft deze vakantie een enorme storm aan het Gardameer glansrijk doorstaan gelukkig.
Ik ben zeer terughoudend in het gebruik van middeltjes bij kwetsbare artikelen. Water en misschien wat Dreft of groene zeep of zo, maar iets anders zou ik niet gebruiken. Zeker bij stof of stuifmeel zou ik gewoon ruim water gebruiken, dit zou het moeten verminderen en anders is het jammer...
Onze tent is van een of andere kunststof, waar is jouw tent van gemaakt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

margot

margot

15-08-2013 om 10:30 Topicstarter

Katoenen tunneltent

Onze tentdoek is van katoen
http://www.obelink.nl/tenten/tunneltenten/hypercamp-record-6.html
We hebben hem bij het opbreken met water afgeborsteld en daar knapte hij wel wat van op, maar de grijs/zwarte strepen bleven wel zichtbaar.
Op internet gezocht naar middeltjes, maar ben bang dat dan de hele tent daarna weer opnieuw geïmpregneerd moet worden. Hoopte dat hier mensen waren die ervaring hadden met bepaalde middelen waarbij opnieuw impregneren niet nodig is. De tent is pas 2 jaar oud.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.