Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Zweden of scandinavie - wie heeft tips?

Hi,

Ik wil graag in de meivakantie mijn KLM miles besteden aan een tripje richting Scandinavie. Zweden, Noorwegen? Ben er nog nooit geweest, lijkt me hartstikke mooi.

Wie kan mij wat leuks aanraden, we zoeken iets niet TE ver van een vliegveld, liefst bungalows of huisje, natuur maar ook niet te ver van een stadje ... kindvriendelijk (2 meiden van dan 8 en 5 jaar), dus met zwembad/speeltuin.

Heeft iemand leuke tips voor ons?
Dank, groetjes,

Marlou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joer

joer

04-11-2008 om 21:28

Klm miles lukt niet denk ik

Hoi Marlou,

Wij hebben al een paar keer geprobeerd om onze KLM miles op te nemen in een schoolvakantie. Van de zomer nog voor onze reis naar Amerika.

Heel irritant maar om de een of andere reden(en) lukt dat dus steeds niet. Weet niet meer precies wat de redenen waren, maar wij konden ze nooit gebruiken.

Als ik jou was zou ik het snel even navragen voordat je al vastomlijnde plannen hebt gemaakt en blijkt dat je gewoon de volle mep moet betalen voor de vliegtickets.

Groeten JOER.

Ook joer

Er zijn per vlucht maar een aantal stoelen beschikbaar voor mijlen gebruik, dus boeken zo gauw het kan = 8 maanden van te voren. Wel heb je kans dat je het dubbele aantal mijlen moet betalen in de zomervakanties. Afgelopen zomer naar Curacao geweest,met 5 x dubbele mijlen ;o((

joer

joer

05-11-2008 om 15:50

Klopt inderdaad!

Nog even nagevraagd aan manlief.

Hoewel wij echt ruim op tijd (zeker langer dan 8 maanden) de stoelen aanvroegen waren de gereserveerde stoelen voor KLM miles al niet meer beschikbaar.

En kosten deze stoelen in de zomer/schoolvakanties je inderdaad gewoon een behoorlijk aantal miles punten extra.

Heel irritant deze manier van zaken doen van de KLM.
Maar ja wat kun je er tegen doen?

Groeten JOER.

Jorm

Jorm

09-11-2008 om 19:46

Tja

Het kan inderdaad een crime zijn om reizen tijdig te boeken, maar mijn ervaringen zijn behoorlijk goed.

Je kunt 10 maanden van te voren boeken. Voor populaire data (schoolvakanties) en populaire bestemmingen (Ned. Antillen/Suriname) moet je heel vroeg zijn, dus eigenlijk gewoon 10 maanden van te voren.

Mijn ervaringen:
1) een half jaar van te voren 5 tickets voor Canada geboekt, dit gaf eerst wat problemen maar is wel gelukt.
2) een dag (!) van te voren 4 tickets (+1 betaald ticket, was zakenreis voor mij) naar Curacao geboekt.
3) nu weer 6 maanden van te voren opnieuw 4 tickets (+1 betaald) geboekt naar Curacao.
Dit alles in 2 jaar tijd.

KLM kijkt naar de (te verwachten) bezetting. Afhankelijk daarvan worden stoelen vrijgegeven of juist niet. Er is in de loop van de tijd dus variatie, met name de laatste 2 weken voor een vlucht kan er plotseling weer beschikbaarheid opduiken.

Mocht je genoeg miles hebben, dan is er nog de optie om eerst met dubbele miles te reserveren (heen en terugreis zo mogelijk apart). Wanneer dan een of enkele dagen voor de reis alsnog een of meer gewone awards beschikbaar komen, dan kun je de oude kosteloos annuleren en opnieuw boeken. Uiteraard in omgekeerde volgorde. Het duurt wel enige tijd (enkele weken) voordat je de miles van de eerste reservering terugkrijgt, die kun je dus niet meteen weer gebruiken.
De reden dat je enkele reizen moet boeken is simpel: je doet dit namelijk alleen voor de heenreis en later weer voor de terugreis. Heb je een retour geboekt, vervalt het hele retour en loop je het risico dat de terugreis niet meer beschikbaar is (ook niet voor dubbele mijlen)

Wanneer je met Air France zou vliegen, dan zou je een abonnement op ExpertFlyer kunnen overwegen, die sturen een mail/sms wanneer awards beschikbaar komen op jouw route en datum. Helaas werkt dat niet met KLM. Een alternatief is een programma KVS. Hiermee kun je zelf in de gaten houden of, wanneer en hoeveel awards er beschikbaar komen.

Mocht iemand vragen hebben, neem gerust contact op.

Marlou

Marlou

15-11-2008 om 22:25 Topicstarter

Oh ja die miles

Ik weet het weer dat het zo lastig boeken is, was ik weer even vergeten! Een paar jaar terug heb ik eens een reisje geboekt en het was werkelijk een crime. Maar nu zie ik dat KLM een online service heeft dus kan je precies zien wat beschikbaar is. Dus dat is heel handig!

Jorm bedankt voor de goede tips!! Een ervaren award boeker, zo te zien!

Overigens heb ik gisteren wat bestemmingen bekeken en de kosten die er dan toch nog bij komen vallen wel erg tegen. Zo moet je dan toch nog voor een "gratis" ticket voor 4 pers (w.o. 2 kinderen) iets van 540 euro betalen (dit was voor Wenen). Kun je toch niet echt gratis noemen.

Enfin, ik zie wel waar het schip gaat stranden, bedankt voor het meedenken allemaal.
Groetjes,
Marlou

Jorm

Jorm

16-11-2008 om 15:14

"gratis"

Je hebt helemaal gelijk, dat "gratis" is grote onzin. Je betaalt geen ticketprijs, alleen de brandstoftoeslag, veiligheidstoeslag, belastingen etc. Het komt soms voor dat er aanbiedingen zijn, waarbij je een belachelijk lage ticketprijs hebt EN korting op de toeslagen. Dan kun je soms goedkoper uit zijn met een betaald ticket dan met een awardticket (!).

En de boekingstool van KLM is inderdaad erg handig, maar helaas nog niet foutvrij. Het komt regelmatig voor dat de tool aangeeft dat er geen tickets beschikbaar zijn, terwijl ze dat wel zijn, en omgekeerd, of dat er een verkeerd aantal miles wordt berekend (vooral als je een overstap hebt, bijv. wanneer je via Parijs vliegt). Dus je moet goed opletten bij het online boeken via deze tool, bij problemen toch gewoon weer de oude vertrouwde telefoon pakken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.