Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

brigges

brigges

21-12-2009 om 23:25

Zweden tips gevraagd

Beste allemaal,

Wij willen dit jaar graag naar zweden op vakantie. Alleen heb ik geen idee wat daar eigenlijk te beleven is. we zijn op zoek naar 2 of 3 vakantieparken met huisjes waar wellicht ook activiteiten te boeken zijn. Maar misschien hebben jullie veel betere tips. Ook heb ik geen idee welk gebied het aantrekkelijkste is. We gaan met onze zoon van 10 en onze dochter van 8. We zijn niet zo erg van het vele wandelen of zo. Na een ochtendje actief zijn vinden we het meestal meer dan genoeg. Wel vinden we pretparken.dierentuinen etc. leuk. Dus graag heel veel tips gevraagd over van alles en nog wat.

alvast bedankt
brigges

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

22-12-2009 om 14:14

Hier

zo`n 12 jaar geleden een rondreis gemaakt door Zweden en Noorwegen. In Zweden hadden we 2 huisjes, 1 in Dals-Ed en 1 in Orsa.
In Orsa zit een groot berenpark en op het park zelf was ook vanalles te doen, we hebben een ochtend paard gereden.

In Noorwegen is mijn man wezen canyon-ingen (als ik dat zo schrijf?), hebben we een hele mooie rondrit gemaakt bij eikesdalen.

Volgens mij als je weet waar je naartoe gaat, welke plaatsen is er genoeg leuks in de buurt te vinden. Zo had je bij Mora een heel groot meer waar je vanalles kon doen.

Veel plezier met het uitzoeken,

Jessica

Lynna

Lynna

22-12-2009 om 20:17

Pharos

Ik ben afgelopen jaar met Pharos naar Zweden geweest. Wat een prachtig land! Pharos zelf zou ik je trouwens heel erg afraden, ze waren telefonisch niet bereikbaar en per mail kreeg je pas na 3 weken antwoord. Totdat ik de directeur van Pharos mailde en daarna een persoonlijk emailadres van iemand kreeg zodat ik tenminste mijn vragen kon stellen;-(

Maar je kunt op hun website wel ideeen op doen. Sowieso is de overtocht per boot al een geweldige ervaring, het berenpark in Orsa vonden mijn pubers ook leuk (het naastgelegen vakantiepark veel minder), de rendieren die we zomaar in het wild tegenkwamen en we vonden het een heel mooi land waar je heerlijk rustig kon rondrijden.

Mocht je meer vragen hebben, stel gerust!

chrien

chrien

24-12-2009 om 21:16

Zweden

Afgelopen zomer ook in Zweden geweest. Rondreis bij Pharosreizen geboekt. Overigens wel goede ervaringen met deze reisorganisatie. Prachtige rondreis gemaakt. Drie bungalowparken gehad. Veel te doen. Goede huisjes. Eén en al goede vakantie gehad! Op alle bungalowparken voldoende te doen voor de kids. Prachtige vakantie gehad! Zeker even op de site een keertje kijken van Pharos.

brigges

brigges

26-12-2009 om 14:21

Weet iets meer wat we willen

we weten nu iets beter wat we willen ; 2 parken, paardrijden, huskytocht, kanoën. Niet al te groot park maar wel een huisje met eigen douche en toilet. Dus als jullie nog namen hebben van een park dan hoor ik het graag...

groeten brigges

chrien

chrien

26-12-2009 om 19:28

Drie parken

Wij zijn via kiel naar Goteborg met de boot gegaan. Daarna naar Safsen gereden. Groot park, veel te doen. Mooie huisje. Daarna door naar Orsa. Ook wederom groot park (skigebied in winter) Erg groot park. Naast park ligt een berenpark. Laatste park waar wij gelogeerd hebben is Safsen. Heel groot. Huisje klein maar achteraf wel het leukste park waar we gelogeerd hebben. Alle drie de parken liggen in skigebied. Hopelijk heb je hier iets aan.

brigges

brigges

28-12-2009 om 19:22

Hoi chrien

ik was aan het kijken naar de parken die je noemde. Safsen lijkt me inderdaad een leuk park. Maar je noemt in je berichtje 2x het park Safsen. Ben je daar 2x geweest of heb je je vergist in de naam ?

groeten brigges

chrien1

chrien1

29-12-2009 om 10:56

Inderdaad

Inderdaad, vergissing. Derde park was Idre Fjall. Dit park ligt vrij hoog in Zweden. Geweldig park. Regelmatig lopen er rendieren voor je deur voorbij. Ook dit park is in de winter een skigebied. Ik denk dat dit park het grootste park is wat wij bezocht hadden. Huisje waar wij logeerden was iets minder maar de omgeving maakte alles goed! Hopelijk kom je eruit en ga je een geweldige vakantie tegemoet!
groet Chrien

Bianca76

Bianca76

30-12-2009 om 11:57

Blokhut op een camping?

Hoi, je vraagt naar vakantieparken dus misschien is mijn reactie helemaal geen antwoord op je vraag... Maar toch. Wij hebben de afgelopen 2 jaar gekampeerd in Zweden en op werkelijk elke camping heb je huisjes (stuga genaamd), soms maar 1 of 2, maar dat hangt natuurlijk af van de grootte van de camping. Groot voordeel van camping is voor de kinderen (8 en 10 schrijf je, vakantie staat of valt bij wijze van spreken bij onze kinderen van bijna dezelfde leeftijd met vakantievriendjes) het contact met andere kinderen. Ze vermaken zich dan prima. Zweden is prachtig, de meren, het licht, de rust en de ruimte. De reis ernaar toe vind ik al vakantie, niks geen gestress met files of overvolle pichnickplekken enzo. Veel succes met plannen maken!
groeten,
Bianca

brigges

brigges

01-01-2010 om 16:09

Bianca en is lindgrens varld de moeite?

bedankt voor je tip. Het liefst zou ik ook op een camping gaan staan. Maar wij willen graag een eigen douche/toilet. Vind het zo'n nadeel om 's nachts me bed uit te moeten voor een toilet bezoek...

ben druk bezig met plannen. Nog even een vraagje is pippie langkousdorp leuk ?

brigges

brigges

01-01-2010 om 16:11

Chrien, idre ver van gotenborg

Hoi Chrien,

Ik zat nog te denken aan lindgrensvarld maar weet niet of dat de moeite waard is. En wij vroegen ons af of het niet een lange weg terug is van Idre naar goteborg. Wij zijn nl ook van plan de boot van Kiel naar Gotenborg te nemen en weer terug.

Groeten Brigges

Lynna

Lynna

01-01-2010 om 18:45

Afstanden

Volgens mij is het een behoorlijk eind van Idre terug naara Goteborg. Wij gingen vanaf Idre naar Oslo met de boot.
Denk eraan dat je max 90 km per uur rijdt in Zweden en dat je dus behoorlijk lang doet over 500/600.

Bianca76

Bianca76

02-01-2010 om 20:50

'pippi-land'

Wij vonden Pippi-land oftwewel Astrid Lindgrens Värld, zeker de moeite waard. Misschien als ouders nog wel het meest Alhoewel de kinderen ondanks de zweedse taal van de voorstellingen met open mond zaten te kijken. Naar die van Pippi natuurlijk maar ook Emil en zeker Ronja waren gewoon superleuk!
Astrid Lindgren is zelf betrokken geweest bij de ontwikkeling van het park en een van haar voorwaarden was dat kinderen zelf ook moesten blijven ontdekken enzo. Betekent niet alleen die voorstellingen maar ook erg leuke speel- en picknickplekken. Nouja, alles is natuurlijk persoonlijk, maar zoals gezegd, wij vonden het de moeite (alhoewel moeite?) waard!
groeten,
Bianca

chrien1

chrien1

03-01-2010 om 19:44

Afstand

Hoi Brigges,
Wij zijn vanuit Idre Fjall naar Oslo gegaan om aldaar de 'avonds met de boot te vertrekken naar Denemarken. Ook dit is een behoorlijke afstand, maar zeker goed te doen. De afstanden die je rijdt in Zweden zijn nu eenmaal groot! Maar zeker de moeite waard.... Het laatste stuk naar Oslo is snelweg. En Oslo is ook de moeite waard om te bekijken!

groet,
Tineke.

KGO

KGO

06-01-2010 om 18:07

Scherenkust, west zweden

Hallo,
Wij zijn de afgelopen twee jaren naar scandinavie geweest en alle twee keer de laatste week naar Tjörn, een eiland voor de kust van Zweden, boven Gotenburg. Dat is een ideal eiland (niet te groot) voor vakantie met kleine kinderen. Allemaal baaitjes waar je kan zwemmen; sommige met rotsen, zand of steiger de zee in. De zee is superrustig (meer een soort meer) en goed van temperatuur. ENNN : krabbetjes vangen met een eigengemaakte hengel + garnaal. Onze kinderen vonden dit fantastisch. Verder heb je leuke pittoresque vissersplaatjes, kun je met de boot naar nog kleinere eilanden zoals Marstrand, etc. Echt de moeite waard. We hebben beiden jaren overnacht bij www.lekander.nu; een aanrader!

Groetjes,

Karin

Vliegen

met Ryan Air vlieg je super goedkoop naar Skavsta (Stockholm) ligt niet zo ver van Stockholmcity en is een kleine overzichtelijke luchthaven.....
Je kunt er gemakkelijk een auto huren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.