Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sophie

Sophie

03-05-2014 om 12:59

Zwemkleding dreumes

Hallo allemaal,

Over enkele weken gaan we op vakantie met ons gezin. Ik ben al bezig met de voorbereidingen en dan met name voor mijn dochtertje. We gaan de zon opzoeken en hopelijk kunnen we veel tijd in het zwembad vertoeven. Ik ben me nu dan ook aan het oriënteren op zwemkleding voor mijn kleine meid (16 maanden) en ik kom erachter dat er veel op de markt is! Zo zijn er UV shirts (korte- en lange mouw), UV zwempakken met mouwen en broekjes, zwembroekjes met ingebouwde luiers, wetsuits etc.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee?

Zelf denk ik dat een zwembroekje (al dan niet met ingebouwde luier) met een UV shirt voldoende moet zijn.

Ben benieuwd wat jullie mening hierover is.

Groetjes Sophie

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-05-2014 om 13:06

Gewoon een zwembroekje? Of iid zwemluiers om poep op te kunnen vangen. En vergeet niet zwemvleugeltjes mee te nemen, in sommige zwembaden zijn ze verplicht. UV-shirts vind ik echt alleen maar nuttig als een kind snel verbrand ofzo. Lijkt me helemaal niet lekker zitten ook.

Jaina

Jaina

03-05-2014 om 13:59

UV shirtjes

Ik zou gaan voor zwemluier met een UV shirtje inderdaad.
Ik vind die shirtjes enorm handig. Die hadden ze nog niet toen mijn kinderen klein waren helaas. Voor mijn nichtje heb ik wel een gekocht en ik ben er heel tevreden over. Natuurlijk moet je daarnaast nog steeds insmeren maar zonnebrand slijt zeker door de combinatie van zand en zeewater vlug dus dat moet je altijd in de gaten houden. Bij gebruik van zo'n shirtje zijn de meest kwetsbare delen van het lichaam sowieso beschermd. Een shirtje trekt natuurlijk wel wat op dus misschien is een shirtje/broekje ineen (zwempak idee) makkelijker.

Mijntje

Mijntje

03-05-2014 om 14:05

alleen zwemluier

Shirtje vind ik niet nodig. Je moet toch die beentjes ook smeren, dan maar de rest ook. Als ze uit het water zijn doe je ze een gewoon t- shirt aan. En oppassen met de zon wanneer die op z'n hoogst staat.
Je moet nu eenmaal niet de hele dag in de volle zon gaan zitten.

En losse zwembandjes om de armen.

jep

Zeker zwemluiers, want niets zo vervelend als een spoor poep door het zwembad Op het heetst van de dag ben je toch in de schaduw met zo'n jong kind, en verder moet je sowieso goed insmeren, dus ik zie ook niet zo'n meerwaarde in speciale shirtjes.
Een petje vind ik dan wel weer aan te raden, omdat het haar vaak nog erg dun is en je kind ook op andere wijze (dan verbranding) last kan krijgen van teveel zon op z'n hoofd.

vlinder72

vlinder72

03-05-2014 om 15:48

zwemluier

Wij hadden er een van stof zodat wij het broekje steeds weer konden gebruiken. Geen UV shirt gebruikt.

Mijntje

Mijntje

03-05-2014 om 16:45

petje

Ja idd: een petje is zeker aan te bevelen, en 1 die ook de nek beschermt. Een weggooi zwemluier is idd wel zo prettig met poep, een zelf uitwasbare is goedkoper uiteindelijk (marktplaats), tis maar wat je keuze is.

Tango

Tango

04-06-2014 om 14:23

Shirtje

Toen dochter hier die leeftijd had en we naar Griekenland gingen, droeg ze gewoon een zwembroekje en een dun t-shirt, ook als ze het water inging. Uit het water trokken we dan weer een droog shirt aan. UV-shirts waren er toen nog niet. Maar dit ging prima. Wel een hoedje of petje op en natuurlijk goed insmeren en op het heetst van de dag uit de zon. Ze sliep toen nog 's middags dus dat ging ook makkelijk.
Zwemluiers heb ik nooit gebruikt. Ze poepte nooit in het zwembad, anders had ik het wel gedaan hoor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.