Verlies en Verdriet Verlies en Verdriet

Verlies en Verdriet

Kring voor heli

Om te helpen met het dragen van het verdriet en samen te hopen op eurotransplant kom op mensen pak mijn hand...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vandaag

Een mooie dag vandaag!

Heli

goed dat jullie met z'n drietjes toch jullie verjaardagen vieren. Dit is toch ook prima. Mijn hart gaat naar jullie uit, vandaag ietsjes meer naar je kleine mannetje. Een speeltuin in stormen met je grote broer is anders dan alleen. Ik schiet er gewoon vol van. Zelf heb ik ook twee jongens en realiseer me dat ze op zo'n dag juist met elkaar optrekken. Wat zal dat anders zijn voor je zoontje én voor jullie.

Dikke knuffel van Purk

Een kind, twee volwassenen...

behoeft verder geen uitleg denk ik...

Jongste heeft het erg naar zijn zin gehad. We zijn naar het dolfinarium geweest, tegelijkertijd met de rest van Nederland geloof ik. Het was ontzettend druk! Jongste was er nog nooit geweest en vond de shows geweldig! Doordat hij zo genoot hebben wij het ook goed gehad. Toch is het net als Purk zegt; normaal trekken kinderen bij dit soort gelegenheden met elkaar op. Zo ook die van ons.(Sowieso was Joram de enige en beste vriend van jongste.) Jongste was inderdaad wel heel alleen. Dat hebben we natuurlijk al veel vaker ervaren en de afgelopen twee maanden...
Voor ons en misschien ook wel voor hem - we hebben hem er vandaag niet over gehoord - was het heel dubbel. Hij is gewoon voortdurend in gedachten bij je. Je "ziet" hem ook spelen, genieten; probeert een voorstelling te maken hoe hij daar zijn schoolreisje heeft beleefd.
Al met al was het een goede verjaardag voor ons beide (wij zijn bijna tegelijk jarig; dat hebben we dus weer gehad.)

Maar dat zinnetje "een kind, twee volwassenen" (mooie boektitel!) blijft ook maar spoken. Bah!

Tineke

Tineke

20-09-2009 om 20:35

Zo incompleet

Oh, ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, hoe je daar loopt, geniet van je kind en in gedachten Joram er gewoon bij ziet...en ook hoe je je jongste dat gewoon gunt.
Toch goed dat jullie zo vorm konden geven aan jullie verjaardagen. Pff, ze zijn maar weer mooi voorbij!

Mayte*

Mayte*

20-09-2009 om 21:09

'een kind, twee volwassenen'; dat doet pijn

Want voor jullie zullen er altijd twee kinderen zijn en het doet verschrikkelijk veel pijn dat dat niet meer zichtbaar twee kinderen zijn.
Ik herken zoveel in wat je schrijft. Je bent daar ook gewoon nog met zijn vieren. Bij iedere stap die je zet is je overleden kind erbij. Bedenk je wat hij ervan gevonden zou hebben, waar hij naar toe gerend zou zijn, hoe hij enthousiast geweest zou zijn, wat hij met zijn broertje gedaan zou hebben.
Fijn dat jullie een dagje uit bedacht hebben, waarin hij zo nadrukkelijk aanwezig kon zijn, omdat hij er al geweest was. Zo laat je hem niet zo achter in het verleden. Iets wat onherroepelijk en onuitstaanbaar ook gaat gebeuren, omdat je dingen gaat doen die hij niet zal meemaken, maar wat best nog even mag wachten.
Wat ons nog steeds helpt is ons 'altaartje' voor ons manneke. Daar zetten we elke keer andere dingen neer. Een bloem, een gevonden schelp, een veer, een mooi steentje, speelgoedjes, dingetjes die bij die dag, of die week horen. We branden er dagelijks kaarsjes en vaak ook een wierrookje. Het voelt heel goed om hem op deze manier nog steeds deel uit te laten maken van het gezin.

Liefs voor jullie allemaal!

Mayte

*Twinkel*

*Twinkel*

22-09-2009 om 11:37

Heli

Nog steeds denk ik veel aan jullie!

mirreke

mirreke

23-09-2009 om 00:29

Wat een mooi iets, mayte*, zo'n altaartje

Op die manier kun je iets nieuws toch met je overleden kind delen, een steen neerleggen, of een foto van jullie nu, raakt het misschien niet zo onherroepelijk en hartverscheurend achterop. Ik denk dat het ook heel goed werkt voor het 'achtergebleven' kind... Er is dan toch een plekje waar je kunt communiceren met je dode broertje. Een tastbaar plekje waar je ontastbare gevoelens kunt uiten. Ik vind het echt heel mooi, ook iets waar je kind eventjes privé toch samen kan zijn met de ander.
Ik denk dat als nu vroeger was, ik ook met zo'n altaartje voor mijn ouders zou beginnen. Misschien doe ik het ook nog wel, ik heb het gewoon nooit zo bedacht, het leven ging ineens zo snel, en was ook zo vol nieuw geluk. Maar nu loop ik steeds tegen het gemis aan...

mirreke

mirreke

23-09-2009 om 00:37

Heli, dagje uit

Dubbele dag. Fijn om te zien dat jongste zo heeft genoten.
Maar oh zo moeilijk lijkt het me, ik kan me voorstellen dat je telkens je kind denkt te zien, dat hij in je ooghoek opduikt, en dat je hem telkens nét mist, dat hij net uit beeld rent. Zo'n onbewuste reflex, dat je telkens omkijkt waar hij blijft...

Lieve heli

een nieuwe dag
doorgaan zonder je liefste
crisis wat is dat moeilijk

Lieve heli

Lieve Heli,

Ik heb al eerder gereageerd; nl op brandende kaars. Ik kan niet precies zeggen hoe ik me voel want dat is niets in hoe jij je moet voelen. Gisteren heb ik voor het eerst gelezen wat er jou en je gezin is overkomen....
Tjee, meid wat een verschrikkelijke tijd heb jij en je gezin meegemaakt!!
Dit is het ergste wat een ouder kan overkomen. Hopelijk kunnen jij en je man er goed over praten, maar probeer je verdriet niet te koesteren. Ik wil absoluut niet betweterig overkomen maar dat kan je relatie verstikken. En jullie hebben elkaar zo hard nodig! Ik weet niet of het helpt maar het boek van Dolores Thijs - Het jaar nul en het vervolg Een dag in december kan je misschien hulp bieden. Het gaat over een jongen van 13 die samen met zijn vriendje op kerstavond verdrinkt in het zwembad. Zijn moeder, de schrijfster van het boek, vertelt werkelijk prachtig hoe zij deze periode heeft ervaren. Misschien kan het je steun bieden. Maar aan de andere kant, iedere ouder verwerkt dit weer op zijn eigen manier.
Leif van de school dat ze een plekje voor Joram hebben ingericht. Op die manier wordt hij zeker niet vergeten. Dat moet een enorme troost voor jullie zijn.
Hopelijk helpt het om over hem te blijven praten en om over hem te blijven praten. Hij is natuurlijk 7 jaar een deel van jullie gezin geweest en blijft dat op een bepaalde manier ook.

Heel veel sterkte en ik denk veel aan jullie.

Ik heb zelf een zoon van 2 jaar en we zijn bezig voor een broertje of zusje voor hem wat nog niet echt wil lukken. We zijn nu ruim een jaar bezig en zijn nu onder behandeling vand e gyneacoloog. Iedere maand dat ik weer ongesteld ben is weer een teleurstelling, maar dat is niets in wat jullie meemaken.

Heel veel liefs,

Leitje

Petra-

Petra-

25-09-2009 om 18:06

Lieve heil

ik blijf staan , voor jullie, voor jullie Joram!

Puck2

Puck2

26-09-2009 om 09:24

Lieve heli

Puckzoon staat op dit moment te voetballen in jullie woonplaats en nu ik langs dit draadje kom besef ik ineens weer ten volle dat jullie Joram ook eigenlijk nu heerlijk in het najaarszonnetje had moeten kunnen rennen en ravotten. Ik blijf ook in de kring voor jullie staan.

Voor heli

Zomaar in de zon wat gedachten en gebeden voor jullie Joram.

Ook ik...

...sta er nog voor jullie en Joram*.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-09-2009 om 16:50

Vandaag

sta ik ook weer hier

mopke

mopke

27-09-2009 om 19:21

Voor heli

Ook ik sta weer in de kring en denk aan jullie...

Ach sini

Wat erg.... ook voor je dochter inderdaad!

Zonnestralen

vanuit hier, voor jullie Dino_manneke!

Liefs, Mien

Lief!

Dat jullie nog steeds zo aan ons denken! Lief!
Zonnestralen (Dat je vanuit daar aan ons denkt! Hup Mien*, terug de zon in! ), kaartjes, mail en nog steeds hier in de kring. Doet heel erg goed!
Het is nu alweer ruim twee maanden geleden, maar het gemis en het verdriet lijkt alleen maar intenser te worden. Misschien komt het ook omdat de dagen weer korter worden. De regeldingen voor ons gevoel nu toch echt niet meer uit te stellen zijn (omdat we het gevoel hebben dat de drempel anders (nog) veel hoger zal worden). Afgelopen week ben ik bij de fotograaf geweest die de foto's van de begrafenis en ook hier thuis nog gemaakt heeft. Pfff... De beelden komen dan weer even vers op je netvlies. Goed, maar ook erg heftig.
Zelf ben ik een weekend met een vriendin weggeweest. Stond al heel lang gepland en ik heb lang getwijfeld of ik wel moest gaan, maar het was niet ver en kon zo naar huis als het niet zou gaan. Het was een goed weekend, maar heel vermoeiend. Slecht geslapen, (te) veel gelopen. Maar het was ook goed.
Beide mannen voelden zich wel heel alleen thuis en hebben daarom gisteren nog genoten van het mooie najaarsweer door op een witte fiets de veluwe te doorkruizen.
Maar alles blijft dubbel. 'Genieten' van een weekendje weg; 'genieten' van de bossen en de schaterlach van jongste op de veluwe. Maar pffff... wat is het gemis dan groot!
liefs,
heli

Bastet

Bastet

28-09-2009 om 13:28

Alweer....

Maar meis,alweer twee maanden....nee,pas twee maanden,ga niet vreemd vinden dat het missen en het verdriet intenser lijkt te worden....de buitenwereld gaat weer verder,maar laat je niet wijsmaken dat jij dat ook moet!Liefs,Bastet

Rafelkap

Rafelkap

28-09-2009 om 17:28

Ook ik

sta er nog steeds.

*Twinkel*

*Twinkel*

29-09-2009 om 22:27

En ik ook

nog altijd op dezelfde plek!

Petra-

Petra-

01-10-2009 om 09:33

In de kring

sta ik nog steeds, voor jullie, voor jullie Joram.

Naast petra-

Voor jullie inderdaad. Voor Joram.

*Lotus*

*Lotus*

01-10-2009 om 10:08

Ook weer

een mooie grote brandende warme kaars voor jullie!

Petr@

Petr@

02-10-2009 om 16:39

Ik ook

Dikke knuffel voor jullie...

liefs,
Petr@

Rafelkap

Rafelkap

03-10-2009 om 13:42

En ik

ben er ook weer.

*Lotus*

*Lotus*

05-10-2009 om 08:56

Lieve heli

De kring blijft staan hoor! Ik ga niet weg! Jullie zullen altijd in mijn gedachten en herinnering zijn!

Nasha 1st

Nasha 1st

05-10-2009 om 21:36

Heli

man....net een weekendje met ons gezin achter de rug en nu weer in deze rubriek, en dan komt het hier weer even hard binnen....dat jouw gezinnetje niet langer compleet is, dat er iemand heel erg gemist wordt.....ik sta er nog steeds voor je....

Kinderbijslag...

ben ik net aan het internetbankieren; zie ik dat er kinderbijslag is overgemaakt voor twee kinderen, terwijl er twee weken na het overlijden van Joram al een brief van de SVB kregen dat ze ons condoleerden, maar er natuurlijk geen kinderbijslag meer voor hem werd overgemaakt (en terecht natuurlijk).
Kunnen we daar weer achteraan... Zucht!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.