Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

-Flupke-

-Flupke-

22-05-2013 om 10:58

121/2 jaar ergens werken

Hoe gaat dat bij anderen als je ergens 12 en 1/2 jaar in dienst bent? Ik heb een extraatje op mijn salaris gehad, wat zeeer welkom was, maar verder heb ik eigenlijk helemaal niets gehoord van collega's of leiddinggevenden. Wel stond ik vermeld in een bedrijfskrantje. Was ik een beetje teleurgesteld over. Of moet ik ook niks verwachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

22-05-2013 om 13:06

Nee, niets

Hoi Flupke, ik werk bij een heel groot bedrijf (maar een afdeling van zo'n 35 mensen) en in onze CAO staat dat je een (deel van je) maandsalaris krijgt bij 25 jaar (niet eerder!), 40 of 50 jaar. Niet meer van deze tijd.
Ik dacht ook dat ik na 10 jaar of daarna na 12,5 jaar misschien iets zou horen van iemand. Gewoon van een van mijn leidinggevenden een bloemetje of zo.
Maar nee hoor. Ik zei het bij de koffie. Er werd vaag gereageerd.
Dus kijk even in jullie CAO bij ambtsjubileum. En kijk hoe het bij anderen gaat. Of misschien beter: vraag er nu al naar: 'Wat wordt er gedaan als iemand bij ons 12,5 jaar in dienst is?'. Had ik misschien ook kunnen doen want nu is het moment voorbij en duurt het nog 12 jaar!
Groeten, Egel

Marianne

Marianne

22-05-2013 om 13:31

Niets

Bij 25 jaar ben je aan de beurt. Financieel extraatje en als je dat wilt etentje met alle collega's en je eigen partner. En een lelijk kunstwerkje van het bestuur.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

22-05-2013 om 14:00

Wat ik heb gekregen

Ik had vorig jaar mijn 12,5 jarig jubileum. Bij ons (rijksoverheid) krijg je dan een kwart van je maandsalaris incl. vakantiegeld e.d., maar dat wordt wel belast (bij 25 en 40 jaar is het netto). Daarnaast heb ik bloemen en onderscheidingstekens gekregen, een medaille en een lintje dat je bij enkele gelegenheden mag dragen op je gala-uniform (wat ik niet heb, dus bij mij staat het doosje in de vitrinekast). In het werkoverleg is door mijn leidinggevende een praatje gehouden. Oh, en ik heb nog 200 euro budget gekregen voor koffie en gebak. Dat heb ik aan het budget van ons teamuitje toegevoegd.

Jaymza

Jaymza

22-05-2013 om 16:40

Bij ons

Krijg je een kwart maandsalaris, een cadeau, taart, bloemen en een budget voor iets leuks met je naaste collega's. Daarnaast gaan die zelf nog met de pet rond voor een cadeautje of knutselen een aandenken.

Jaymza

liora

liora

22-05-2013 om 16:48

Oh!

Volgens mij ben ik nu precies deze maand 12,5 jaar in dienst. Eens opzoeken of ik iets krijg!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-05-2013 om 17:41

Herkenbaar

Beetje extra salaris, cadeautje van de collega's, maar niks van de baas, niet eens een woordje. Zou bijna gaan denken dat ie niet blij met me is...

Hier is 12,5 jaar overigens niet zo bijzonder, zelfs 25 jaar in dienst is hier niet echt een prestatie. Pas met een jaar of 40 dienstjaren begin je hier een beetje mee te tellen. Dat zal ook vast wel meespelen.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

22-05-2013 om 17:44

En met beetje bedoel ik

Ook echt een beetje, weet niet meer precies, maar het was tientjeswerk. Samen met de bon van mijn colllega's heb ik daar een mooi bankje voor in de hal gekocht, van de Ikea, dat kon net....

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Yta Chalne

Yta Chalne

22-05-2013 om 18:31

Een keer

Een keer is het me tot nu toe gelukt de 12,5 jaar te halen, en toen kreeg ik een (leuk, mooi) kunstwerk voor aan de muur. Met vijf jaar kreeg ik een espressomachine. Bij mijn huidige werkgever krijg je een gouden pen als je er tien jaar werkt (een groot deel van de mensen die er werkt, schrijft). Met bloemen en taart. En een speech.

Klaartje

Klaartje

22-05-2013 om 21:15

Bij ons

Ik werk in een klein bedrijfje, en wij hebben een personeelspot waar we als het nodig is 5 of 10 euro stoppen per persoon. Als iemand 12,5 jaar in dienst is, krijgt die uit het potje een bon of iets dergelijks. Van de leidinggevenden krijgen we een bos bloemen.

Met z'n allen................

Bij ons (zorg) als je een jubileum hebt (ook 12,5 jaar en 25 en 40)wordt er een beetje extra betaald (de moeite niet waard echt niet zoveel) en krijg je een soortement felicitatieronde met alle collega's samen van 4 (!!!) locaties die hun jubileum hebben (is ong. 1000 personeelsleden). Dus sta je met b.v. 6 collega's in de rij en krijg je een toespraak en bloemen en een of ander beeldje en alle cliënten en collega's die zich geroepen voelen komen je feliciteren. De mensen die er zijn krijgen een kopje koffie en wat erbij en dat is het wel
Van sommige locaties zie je aktieve collega's die zich inspannen er wat leuks van te maken (zamelen geld in of maken persoonlijke cadeautjes) en van andere locaties maken ze zich nergens druk om.
groeten albana

Tarte Tatin

Tarte Tatin

23-05-2013 om 11:03

Tot dit jaar

Kreeg je bij ons een borrel voor de afdeling of voor het hele bedrijf (mocht je zelf kiezen). In vroegere tijden kwam er ook een half brutomaandsalaris, maar dat is al jaren niet meer zo. Sinds dit jaar kun je kiezen uit: een etentje met (paar) collega's, een donatie aan Stichting Hulphond of een weekeindje weg met diner. Alle drie met budget tot 500 euro. Laat ik nou net dit jaar 12,5 jaar in dienst zijn!

Zelf vorig jaar en

op de dag zelf ( was werkdag) een toespraakje in de kantine met iedereen erbij (30 mensen) en een bos bloemen, certificaat en speldje, met taart voor iedereen. Verder een envelop met 200 euro en 200 euro bij het salaris. We zijn met t gezinnetje 's avonds lekker uit eten geweest (was ook twee dagen na onze trouwdag) en ik heb later een mooi horloge gekocht van t geld.

-Flupke-

-Flupke-

23-05-2013 om 13:35

Haha

net nadat ik dit bericht geplaatst had (gut, misschien leest ze mee) kwam mijn leidinggevende naar me toe; beschaamd omdat ze het helemaal was vergeten; maar ik had nog iets te goed omdat ik 12,5 jaar in dienst ben....

Egel

Egel

23-05-2013 om 14:25

Poeh

Nou, dat het bij mij niets, helemaal niets was, er kwam zelfs geen 'gefeliciteerd' uit iemands mond, lijkt na al bovenstaande verhalen toch wel vrij extreem. Ik voelde me er toch al een beetje rot over!
Maar fijn Flupke, dat je leidinggevende wakker is geworden en/of hier meeleest!

Fiorucci

Fiorucci

23-05-2013 om 17:54

Lunch

Mijn man werkt in een klein bedrijf, man of 18 geloof ik. Hij kreeg een lunch aangeboden, een praatje enzo en daarbij nog een paar honderd euro cash.

-Flupke-

-Flupke-

24-05-2013 om 12:31

Egeltje........

voelt knap lullig he?
maar vlg. mij is het een gegeven dat je ongeveer een/derde van je salaris als gratificatie krijgt.
Dat in ieder geval.....

Egel

Egel

24-05-2013 om 14:07

Ja...

Ja best lullig.
Maar die eenderde salaris is geen gegeven hoor. Dat mag het bedrijf zelf weten. In onze CAO staat er niets bij 12,5 maar pas bij het dubbele 25 jaar)! Dan (pas) krijg je er een half maandsalaris bij.
Ze vinden de jarenlange toewijding en trouw blijkbaar niet zo belangrijk hier. Grrrrroeten, Egeltje

Monique D*

Monique D*

24-05-2013 om 15:49

Helemaal niets

Bij mij op het bedrijf heeft een collega, die zelf 12,5 jaar in dienst was, helemaal niets gehad. Zij had er laatst nog over geklaagd. Misschien was men het vergeten?
Ook Secretaressedag wordt vergeten. De twee secretaresses die bij ons in dienst zijn doen veel meer voor het bedrijf dan er bij het werk wordt verwacht. De directeur en leidinggevenden dachten daar helemaal niet aan. Tot een oplettende collega onze leidinggevende tipte om een bloemetje te kopen voor het secretariaat.. en ook om ze in het zonnetje te zetten.
Bij het 15-jarig bestaan van het bedrijf kwam een van onze collega's op het idee om de bazen te verrassen met een heel leuk uitje. Omdat niemand bij de financiële pot kon komen moesten wij dat zelf betalen (40 euro). Ook dat ging niet door omdat onze bazen een heel volle agenda hadden waar er geen verrassing tussen kon worden gepland èn veel collega's hadden geen zin om zelf de kosten op zich te nemen.. gevolg was dat dat uitje helemaal niet door ging.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.