Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Asa Torell

Asa Torell

09-09-2010 om 21:00

Gratis een notaris spreken

weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg? De notaristelefoon heb ik al geprobeerd, maar na 6 pogingen 'alle lijnen zijn bezet, wij vragen u om later nog eens te proberen' begin ik daar een hard hoofd in te krijgen. (Niet dat die lijn trouwens gratis is).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Site?

Er is een site, meen ik, 'degoedkoopstenotaris.nl' - misschien zie je daar adressen van kantoren waar ze aan gratis gesprekken doen.

Als je een heel kort en simpel vraagje heb kan je natuurlijk ook gewoon een notariskantoor bellen, misschien krijg je wel gewoon antwoord.

Groeten,

Temet

Asa Torell

Asa Torell

10-09-2010 om 20:37

Dank temet

ik zal de goedkoopstenotaris weer eens uitpluizen. Degene die ik daarvan ooit had voor mijn testament rekent in elk geval gewoon 195/uur excl btw voor een orienterend gesprek, heb ik al nagevraagd, dus dat is weinig veelbelovend.
Misschien kan ik het zelf vinden in een site met het burgerlijk wetboek erop, als die bestaat?

madlief

madlief

10-09-2010 om 21:53

1e half uur gratis

Hoi, toen ik laatst notaris belde om wat informatie, zei men daar dat het eerste half uur gratis was, en dat kleine info-vragen daarin regelmatig wel beantwoord konden worden.
Uiteindelijk ben ik niet gegaan, want ik heb via iemand anders de informatie gekregen. Dus ik weet niet zeker of het ook echt zo gaat. Misschien halen ze je zo binnen, houden 20 minuten een algemeen verhaal, en dan kun jje je vraag stellen, en dan moet je een nieuwe, betaalde afspraak maken voor het antwoord......
Ligt in ieder geval aan je vraag, hoe complex, en aan de notaris zelf.
gr
Madlief

Sancy (o.t.)

Hoi,

ik had je vraag gelezen en wist zo snel niemand. Wil wel nog even verder kijken. Ik ken iemand die misschien wel iemand kent. enz...

Maar hotmail deed raar vanmiddag dus ik kon geen antwoord geven..

Asa Torell

Asa Torell

10-09-2010 om 22:02

Madlief

dat is goed om te weten, het loont dus wellicht de moeite voor me om nog eens een paar kantoren te bellen!

Link van internet

http://www.notarisinfo.nl/vragentekst.html waarin je persoonlijk je vraag kunt stellen en antwoord kunt krijgen. Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens mij werkt dit wel.

Ik werk zelf op een notariskantoor en wanneer er mensen bij ons langskomen is het nooit gratis. Echter, aan de telefoon kun je ook een boel informatie krijgen, dus ik zou als ik jou was eens een notariskantoor bellen om je vraag te stellen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.