Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

marietje2

marietje2

05-03-2015 om 19:43

Hoe afkomen van ongevraagde toegezonde zending met factuur?


jacqueline

jacqueline

31-05-2015 om 00:18

Deze reactie heb ik gegeven aan luxstyle !!!

Ik heb net zoals ander hier op FACEBOOK op een advertentie geklikt waarop de vraag kwam om mijn adres in te geven !! wat ik dus gedaan heb achteraf gezien dom van me. 2 dagen later ligt erop eens een pakketje in mijn brievenbus met het artikel waarna ik gekeken heb .
Ik moest €43,95 en de volgende maand zou er weer een pakket komen .

Ik heb meteen een mail gestuurd en heb tevens even op internet na gekeken en daar kun je op heel veel site klachten zien over dit bedrijf !!

Heb zelf via internet een proces-verbaal ingediend bij de politie wegens internetfraude, daarnaast hun dit gemaild en tevens kenbaar gemaakt dat ik niks ga betalen geen producten van hun wens en dat ze de spullen bij mij thuis kunnen laten ophalen door de postbode dit omdat ik het retour beleid van hun niet vertrouw !!! Volgens ander heeft retour sturen geen zin omdat hun dan zeggen product of doosje was beschadigd waarop je nog alles moet betalen .

Tevens hun medegedeeld dat hun oplichten overal op internet staat omschreven en dat ik alvast de rechtsbijstand inschakel zodat deze ook op de hoogte zijn !

kijken wat de vervolg stappen nu zijn

Marea

Marea

31-05-2015 om 07:16

onterecht boos

Jacqueline, nu kun je wel boos zijn en een bericht vol verontwaardigde uitroeptekens schrijven, maar hoe dom ben je om je adres in te typen? De fout begint echt bij jou

jacqueline

jacqueline

31-05-2015 om 10:21

Marea

Inderdaad dom van mij, maar als je dus je adres ingeeft geeft dat het ander recht om misbruik daarvan te maken en fraude te plegen , Sorry vreemde opvatting vind ik dat .Ik lees nu op heel veel site s dat het een al oplichting is wat dit bedrijf doet .AL deze mensen zijn dom en naïef geweest net zoals ik volgens jou opvatting !

Bedankt voor je verhelderende antwoord

Marea

Marea

31-05-2015 om 10:50

ja inderdaad

Al deze mensen zijn net zo dom en naïef geweest als jij.
Wie geeft er nou zomaar een adres aan een commercieel bedrijf? Waarschijnlijk wilde je alleen wat meer informatie omdat de advertentie je aansprak en je iets over het product wilde weten. Dat moet je dan gewoon op internet kunnen lezen zonder dat je daarvoor je adres opgeeft.

En ik heb niet gezegd dat bedrijf fraude mag plegen, ik heb geschreven dat de fout bij jou BEGINT. Als jij je adres niet had ingegeven, dan hadden ze niet eens fraude kunnen plegen.

Maar ik begrijp je reactie wel. Niemand geeft graag toe dat hij dom is geweest en geeft daarom liever een ander de schuld.

marea

Jacequeline zegt in zo'n beetje haar eerste zin zelf al: "wat ik dus gedaan heb achteraf gezien dom van me". Dus je reactie dat niemand graag toegeeft dat 'ie dom is geweest is een tikkeltje misplaatst...

plus

stond er in die link echt niks over de kosten die zich met zich mee zouden brengen? Kan je die link nog achterhalen? Anders sta je gewoon in je recht en kan je er makkelijk vanaf komen. Maar als jij ook dat hebt geaccordeerd, wordt het een lastiger verhaal...

jacqueline

jacqueline

31-05-2015 om 18:11

antwoord voor Meisje Klein

Ik heb een email gestuurd met mijn verhaal na lux style en hun antwoord is dat als je het adres ingeeft en je adres bevestigd en je onder breekt dan de browser dat dit voor hun een bevestiging is tot aankoop en tevens een bevestiging is dat je een abonnement afsluit .

Ze geven dus toe in de mail dat alleen een adres invullen voor hun een bevestiging is tot aankoop, hierop heb ik dus gereageerd dat dit wettelijk nooit kan en dat ik blij ben dat ze dat even vermeld hebben op mail na mij toe , tevens geeft men aan in de mail dat ik het terug kan sturen na Denemarken op mijn kosten .Ik heb hun verteld dat ik niks heb besteld en dat ik hiervoor dus ook geen verzendkosten ga betalen en omdat terug sturen na Nederland niet kan dat de postbode het bij mij thuis kan oppikken Daarnaast is terug sturen ook geen optie want ander mensen klagen op internet dat ze nog de volle rekening kregen omdat men dan aangaf dat het doosje of zo beschadigd was .

Vreemd is ook dat e-mails krijg van Nederland -België het banknummer Nederlands is en dat ik het terug moet sturen na een vreemd adres in Denemarken en dat je hierin Nederland geen contact met hun krijgt buiten schimmige e-mails .

Achteraf gezien dom van me om alleen mijn adres door te geven , maar ik ben niet zo dom om te betalen of en niks te doen Ik heb en ik zal de nodige stappen ondernemen zo als ik boven heb geschreven tegen dit bedrijf.
En zal me niet laten intimideren want dat is wat ze doen mensen bang maken zodat ze toch betalen succes allemaal die problemen heeft met dit bedrijf.

Fijn Weekend

Pieter

Pieter

31-05-2015 om 19:44

maar

Je hebt toch altijd nog de wet van koop of afstand: https://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand met veertien dagen bedenktijd.

Lieke

Lieke

02-06-2015 om 10:54

Jacqueline

Waarschijnlijk heb je dit zelf al gezien maar ik wil het je voor de zekerheid niet onthouden. http://www.nu.nl/werk-en-prive/4060231/gratis-proefpakket-niet-altijd-voordelig.html

het is nu heel erg in het nieuws

En de strekking is , niet betalen je hebt niets getekend

Beste Jacqueline,

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt vandaag. Ook pakketje gekregen nadat ik mijn adres had gegeven op een FB advertentie van Lux style. Mail gestuurd dat ik geen bestelling heb gedaan en dat ik alles waarop ik ongevraagd geabonneerd ben per direct wil annuleren.
Dat ik zsm kosteloos het pakketje wil retourneren maar toen had ik nog niet ondervonden dat er zoveel klachten waren en retouren ook geen oplossing is. Ik zou heel graag willen weten hoe het bij jou afgelopen is zodat ik de juiste stappen kan nemen om dit op te lossen.

Alvast bedank,

Groetjes Sophie

Sandra

Sandra

18-09-2015 om 17:23

Luxstyle

Beste Sophie en Jacqueline,

ik heb dus ook exact hetzelfde meegemaakt.

Ik heb ze een mail gestuurd dat ik niets besteld heb en ook geen overeenkomst met ze heb en dat als ze het pakket terug willen hebben ze het kunnen halen.
En dat als zij vinden dat er wel een overeenkomst is ik daar graag bewijzen van wil zien.

hun reactie was dat als je je adresgegevens invult en bevestigt er een bestelling aangemaakt wordt en verwerkt. Als je daarna je browser sluit blijft de bestelling bestaan. Ze hebben geen mogelijkheid om het pakket op te halen.

Onderaan de mail hebben ze als zg bewijs een kopie van mijn gegevens en ip adres plus tijdstip waarop de zg bestelling zou zijn gedaan.

Dit zijn professionele oplichters die op deze manier hun geld verdienen. Waardeloze producten opsturen en dreigen met incasso etc. Van mij gaan ze geen cent krijgen. Dit is een principe kwestie.

ik ben heel benieuwd hoe het bij jullie is afgelopen.

Klachten Lux Style melden bij ECC

Voor de mensen die alsnog een geschil op te lossen hebben met Lux Style, het e.e.a. wordt door Het Europees Consumenten centrum opgepakt, ECC. Lux style is bij hen bekend. Niet retourneren of betalen is het advies maar contact opnemen met ECC tel:030-2326440

Succes allemaal!

dt rloigne

dt rloigne

17-01-2017 om 21:30

Niet laten intimideren!

Dit soort zendingen hoef je niet te betalen, noch terug te sturen!
Laat je niet intimideren! Ze zijn bekend bij de bevoegde instanties en die weten van hun illegale praktijken.
Ik vraag me wel af waarom Het Europees Centrum voor de Consument en de Economische Inspectie of andere instanties betreffende internetcriminaliteit dit zo lang laat aanslepen. Al jaren gaat o.a. LuxStyle gewoon zijn gang en maakt dagelijks nieuwe slachtoffers.

Ik contacteerde:
Europees Centrum voor de Consument
Hollandstraat 13 te 1060 Brussel
Tel.: 02/542.33.46,
Fax : 02/542.32.43,
E-mail : [email protected]
Voor meer informatie zie website: http://www.eccbelgie.be/default_NL.asp. U kan hier ook het online klachtenformulier vinden.

De organisatie is Europees, hun diensten zijn gratis.

De gegevens voor Nederland:
Bel: 030-2326440
Maandag t/m vrijdag 9:00-17:00 uur
Stuur een e-mail naar: [email protected]
Of schrijf naar:
Europees Consumenten Centrum
postbus 487
3500 AL Utrecht
http://www.eccnederland.nl/nl/contact/contactgegevens

Ze antwoordden:
Geachte heer, Geachte mevrouw,

Wij hebben uw klacht goed ontvangen en aandachtig gelezen.

LuxStyle is gekend bij ons. Zij maakt gebruik van illegale praktijken.

Advies:
U moet niets betalen en niets terugsturen. E-mail de Deense firma dat u nooit akkoord bent gegaan om deze producten op te laten sturen, dat u elke levering zal weigeren en dat u niet zal betalen. Dit alles conform de Belgische en Europese wetgeving betreffende misleidende praktijken.

De wet:
Het boek VI “Marktpraktijken en consumentenbescherming” van het Wetboek van Economisch recht (Boek VI WER) verbiedt elke onderneming om een consument, zonder voorafgaan verzoek een goed of een dienst te bezorgen, met de vraag het te kopen of terug te sturen naar de verzender indien hij het niet wenst te houden (art. VI.103, 6° en 108 WER).

Over ons:
Het Europees Centrum voor de Consument maakt deel uit van een Europees netwerk. Wij worden gesubsidieerd door de Europese Unie, de Federale Overheidsdienst Economie - KMO - Middenstand en Energie en OOBC vzw. Wij helpen consumenten bij hun grensoverschrijdende geschillen (wanneer de consument en de handelaar zich elk in een verschillende lidstaat van de EU bevinden). Onze diensten zijn gratis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.