Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lia Traan

Lia Traan

09-11-2012 om 18:53

Iemand verstand van inboedelverzekering?

Hi Allen,

Nav lekkage is de loodgieter vandaag geweest. Lekkage betreft toiletgebied. Loodgieter veltelde dat er vermoedelijk een lek in de leiding zit. Het water brengt de drempel en de vloer inmiddels omhoog en de omliggende muren zijn voorzien van veel vocht. Hij moet nu mijn hele toilet slopen, een gipswand voorzien van tegels om de stortbak, ms de vloer , moet uitgebroken worden. Ik heb een koopappertemt en hij vertelde dat dit niet onder de opstalverzekering vanlt maar onder mijn prive inboedel verzekering.
Ik belde de verzekering en deze zegt, ondanks dat ik ben verzekerd tegen waterschade, dat het toilet, de tegels en de vloer niet onder de inboedel vallen.
Omdat zij het niet zeker wist, zou ze mij vanmiddag laten terugbellen door de afdeling schade.
Deze hebben niet teruggebeld, ze kon het immers niet beloven op vrijdagmiddag!
De schade zal rond de 2500 euro liggen volgens de loodgieter.
Ik woon drie jaar in dit flatje en heb gene ervaring met dit soort zaken.

Is er ms iemand die mij kan vertellen dat de schade die ontstaat door lekkage van de leiding, het sloopwerk en opnieuw tegels aanleggen zal worden verzekerd, of kan ik dit wel verge
ten. Polis nageplozen maar kan het niet terugvinden iig.

Mvrg, Lia (huilt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

09-11-2012 om 20:08

Meestal

Meestal krijg je het kapotte ding wat de schade veroorzaakt niet vergoed, en gevolgschade wel. In jouw geval zou ik denken dat de kosten voor het breken en de nieuwe leiding niet gedekt zijn, maar de kosten voor het herstel (tegels e.d.) wel. Waarom ben je anders nog verzekerd?

Vic

Vic

09-11-2012 om 20:20

Wel

Ik heb net eens mijn eigen polis nagelezen (FBTO). Daarop zouden alle kosten gedekt zijn. Het is trouwens nog wel een hele klus om wijs te worden uit die voorwaarden, je moet altijd minimaal 3 artikelen met elkaar verbinden voordat je er uit bent ;-(
Waar ben je verzekerd?

Waterschade

Wij hebben de gehele vloer opnieuw mogen laten leggen in de woonkamer door waterschade. Is ong. 2 jaar geleden. Koophuis. Kosten waren rond de 3000 euro. De waterschade betrof maar een klein gedeelte. Maar aangezien je niet een 'stukje' vloer kan leggen bij een ander stuk kregen we vergoed voor de gehele kamer.
Is dat wat je bedoeld?
groeten albana

Inboedel

Volgens mij is het probleem dat je dit probeert te claimen bij je inboedelverzekering. Volgens valt een toilet en betegeling onder je opstalverzekering. Heb je je opstal- en inboedel bij dezelfde verzekeraar?

Overigens zal alleen vervolgschade gedekt zijn. Je moet dus kunnen aantonen dat door een lekkage ...., ...... en ........ beschadigd is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

bibi63

bibi63

10-11-2012 om 13:36

Kopt

waterschade aan muren, vloer worden gedekt door de opstalverzekering.
Gr. Bibi

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

10-11-2012 om 22:32

Bij ons via inboedelverzekering

Wij hebben flink wat jaren geleden een bevroren, gesprongen en weer ontdooide waterleiding gehad. Tijdens de Kerst, toen we een paar dagen weg waren.

Toen we thuis kwamen was het dus een ravage. Wij hebben alles vergoed gekregen uit de inboedelverzekering. Ook de kromgetrokken houten vloer.

De waterleiding is door mijn man zelf gerepareerd. Er was nog even twijfel of de leiding in de muur ook niet lek was. Als dat zo zou zijn zou dat voor rekening van de verhuurder zijn, via zijn opstalverzekering.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-11-2012 om 23:10

Wat trouwens niet vergoed is

Is het waterverbruik. Al met al viel die schadepost trouwens nog wel mee.
Of dit ook niet verzekerd was, weet ik eigenlijk niet. Het kan ook zijn dat de taxateur dit niet heeft meegenomen in zijn rapport. En wij dachten daar ook pas maanden en maanden later aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.