Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

LinkedIn, hoe werkt dat?

AL jaren geleden heb ik eens een account aangemaakt op Linkedin maar nooit iets mee gedaan. Omdat ik nu wat meer wil netwerken wilde ik mijn gegevens maar eens gaan toevoegen. Toen ik inlogde zag ik allerlei mensen staan waar ik misschien een connectie mee zou hebben. Daar zaten inderdaad bekenden bij en ik had 1 contact op Linkedin, een vriendin van mij die mij indertijd uitnodigde.
Nu was ik lekker aan het rondkijken en heb ook namen ingetypt om mensen op te zoeken.
Gisteravond zag ik ineens dat ik een melding had op LinkedIn. Iemand had mijn profiel bekeken...
Is dat dan altijd zichtbaar? Dat is wel vervelend want heb random mensen bekeken..Kan ik dat ook uit zetten? Dat iemand niet ziet dat ik hem heb bekeken?
En welke mensen voeg je toe op linkedin? MOeten dat mensen zijn met wie je iets hebt of ook mensen die je interessant vindt?
Ik heb een eigen bedrijf en zit er niet om werk te zoeken maar wil wel graag netwerken met de juiste mensen en wil natuurlijk ook graag dat ik gezien wordt..
Wie weet hier meer van??

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-02-2018 om 10:02

Ciska

Ik zou beginnen met het uitnodigen van mensen waar je mee samenwerkt (of hebt samenwerkt). Je kunt dan altijd nog bepalen of je ook wil linken met onbekenden. Er zijn genoeg mensen die dat doen, maar ook veel mensen die zich willen beperken tot bekend. In dat opzicht is het anders dan Facebook: je deelt hier niet je privé-foto's enzo. En nu-nog-onbekenden kunnen zakelijk wel degelijk interessant zijn.

In je privacy-instellingen kun je instellen wat wel/niet zichtbaar is, handig om eens naar te kijken.

Ook is het interessant om je voor relevante groepen (in je eigen vakgebied bijvoorbeeld) aan te melden. In sommige groepen is veel activiteit en reuring: discussies, oproepjes, vacatures.

Bo

Bo

09-02-2018 om 12:47

privacy

Als je niet wilt dat mensen zien dat je hun profiel hebt bekeken, kan je dit uitzetten. Heb ik ook gedaan. Je kan dan ook niet meer zien wie er jouw profiel bekeken hebt.

Met wie je wilt linken is een persoonlijke keuze. Ik accepteer alleen connecties die ik ken of waarvan ik denk dat het nuttig kan zijn (in mijn netwerk past). Ik accepteer niet elke uitnodiging hoor, anders krijg je te veel verkopers die je lastig gaan vallen. Vaak denk je: waarom stuur jij mij een uitnodiging? Aaah.. uit eigen belang en niet interessant voor mij.

Verder elke dag je tijdlijk bekijken en proberen zelf ook actief te participeren. Dan kan je daadwerkelijk iets voor elkaar betekenen.

Jouw LinkedIn Coach

Jouw LinkedIn Coach

11-02-2018 om 13:42

Anoniem kijken

LinkedIn is om zakelijk te netwerken en deze contacten te onderhouden. Daarnaast wordt het uiteraard actief gebruikt om te solliciteren en bij het vinden van een baan.

Velen denken nog steeds dat het alleen je online CV is. Maar dat is verleden tijd. LinkedIn is je eigen online website waar jij jezelf profileert en laat zien. Je expertise deelt en je onderscheidt. Noem het je 'Personal Branding'.

Bouw je netwerk eerst uit met vrienden, sportvrienden, (oud)studiegenoten, (oud)collega's, familie, mensen die je ontmoet tijdens netwerken, etc. Accepteer uitnodigen van mensen die inderdaad nuttig zijn. Je weet maar nooit waar het goed voor is.

Zie jij mensen die je graag wilt volgen? Stuur ze dan geen 'connectie verzoek' maar ga je ze 'volgen'. Velen mensen weten niet dat je mensen ook kunt 'volgen' in plaats van een 'connectie verzoek' sturen.

Ik raad echt af om je profiel op 'anoniem' te zetten. Wat is daar de toegevoegde waarde van. Het heeft meer nadelen dan voordelen.

Ciska22

Ciska22

14-02-2018 om 10:18 Topicstarter

Jouw LinkedIn Coach

Bedankt voor je reactie. Als je mensen gaat volgen zien ze dat ook? Krijgen ze daar een melding van?
Ik vind het nog wat lastig. Ik ben directeur van een bedrijf in dienstverlening, ga ik dan klanten van mijn bedrijf connecten of volgen?
Mijn personeel volgen of connnecten is not done denk ik?
Tenminste die heb ik ook niet op facebook.
IJsvogeltje heeft het over aanmelden in groepen. Hoe zie ik dat soort groepen?
Ik ben nog wat onzeker over Linkedin omdat ik niet klungelig over wil komen op linkedin...ik wil het wel graag goed doen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

14-02-2018 om 11:26

juist wel!

"Mijn personeel volgen of connnecten is not done denk ik?"

Juist wel! Het is een zakelijke netwerk-site, niet vergelijkbaar met Facebook. Dus klanten & medewerkers: absoluut doen.

Groepen waren vroeger wat makkelijker vindbaar op LinkedIn, ik vind het nu wat onoverzichtelijk. Rechtsbovenaan (naast je profiel) staat 'werk'. Via die knop kun je naar groepen. Er zijn er enorm veel, dus even zoeken wat eventueel relevant is. Het aantal leden geeft al aan of het interessant is of niet. Sommige groepen zijn open, andere zijn besloten, daar moet je je eerst voor aanmelden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.