Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

17-07-2010 om 20:45

Mijn vriendin wil haar egyptische partner

naar Nederland halen. Eerst op vakantie op een toeristenvisum en daarna wil ze hem naar hier halen.
We hebben al op wat fora zitten kijken over het aanvragen van een verblijfsvergunning.

Maar we zien door de bomen het bos niet meer.

Heeft er hier iemand zijn buitenlandse partner naar hier gehaald? Hoe gaat dat een beetje en, heel belangrijk, wat is de kans van slagen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

17-07-2010 om 23:27

Beetje

Hallo
Wat ik er zo'n beetje van weet:
- vriendin moet vast werk hebben en er moet iemand borg kunnen staan als ze dat niet (meer) heeft (haar ouders ofzo). Ze moet haar partner dus zelf kunnen onderhouden;
- ze moet een vast woonadres hebben volgens mij;
- partner moet een inburgeringscursus volgen (ik weet niet helemaal zeker of hij daar dan al in Egypte mee moet beginnen)
Maar waarom informeren jullie niet eens bij de gemeente? Zij kunnen je wellicht ook meer vertellen.
Succes

Sancy

Sancy

18-07-2010 om 11:04

Kijk eens

op de site van de IND, de Immigratie- en Naturalisatiedienst.Daar vind je verschillende folders, waaronder 1 over de mvv (machtiging voorlopig verblijf) en de verblijfsvergunning. Onderstaande moet je vriendin een eind op weg kunnen helpen:
http://www.ind.nl/nl/Images/1001_VIN_NL_4011_tcm5-596.pdf

Forum

Volgens mij is je vriendin meer geholpen met het forum
http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/

De IND is de officiele informatie, maar op het forum vindt je veel meer dan dat; praktijkinformatie, je kunt ervaringsdeskundigen vragen en er is vaak meer specifieke informatie over het land waar je mee te maken hebt. In dit geval dus Egypte.

Naar mijn weten kun je je partner alleen vanuit het land van herkomst naar Nederland halen. Omdat dit nogal een bureaucratische procedure is moeten ze elkaar een tijd missen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.