Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

fladderbeestje

fladderbeestje

01-04-2010 om 09:14

Problemen met zorgleverancier

Ik zal jullie het lange verhaal besparen, maar na enkele jaren met problemen (1x moest ik zelfs mijn rechtsbijstand erop loslaten) ben ik het helemaal zat met mijn zorgleverancier (huishoudelijke thuiszorg, niet via het WMO maar met PG. Ik heb de samenwerking schriftelijk opgezegd, mede omdat ik door hun gesteggel altijd de handen vol had met de facturen en het PGB verantwoorden (en verder vertrouwde ik ze voor geen meter, niet onterecht, blijkt nu).
Er is een regelrechte poging tot fraude gedaan om me toch aan hen te binden. Het lijkt erop dat ze me echt niet willen laten gaan.
CIZ is op de hoogte van de fraude en heeft me gewaarschuwd om eventuele nota's niet te betalen. Nieuwe zorg accepteer ik ook niet meer van ze (mijn hulp is op de hoogte). Maar het lijkt er echt op dat deze zorgleverancier zich wanhopig als een teek aan me heeft vastgezogen.
Hoe kom ik van ze af? Waar kan ik eventueel terecht als ik hun waanzinnige praktijken ergens wil aangeven? Dat laatste ben ik niet direct van plan, maar ga ik wel overwegen als ze me niet willen laten gaan en me lastig blijven vallen met hun trieste smeekbedes om toch te blijven.
De situatie is te maf voor woorden. Ik heb er ook geen cent stress van, want ze zitten zo verschrikkelijk fout dat het bijna komisch is. Maar ik wil zo ontzettend graag van ze áf & een bevestiging dat ik dat ook werkelijk ben!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

01-04-2010 om 12:14

Fladder, 2 dingen

Ten eerste: als jij je bij de opzegging van het contract gehouden hebt aan de regels daaromtrent en als je bewijs hebt dat zij ook daadwerkelijk de opzegging ontvangen hebben, hoef je je geen zorgen te maken, ook niet als je géén bevestiging krijgt. Je zou nog eens kunnen vragen (schriftelijk) of ze een bevestiging willen sturen van de beëindiging, voor je administratie, en die aangetekend met handtekening retour sturen.
Wat de poging tot fraude betreft: misschien kun je hier informeren waar je terecht kunt http://www.zn.nl/Dossiers/Fraudebestrijding/index.asp
In hun pdf met rapport voor 2008 wordt een soortgelijke casus aangehaald op pagina 2 (voorbeeld van derden fraude)
En verder: relax

Sancy

Sancy

01-04-2010 om 12:17

Oh ja

En er is altijd de NZa, de Nederlandse Zorgautoriteit.

Sancy

Sancy

01-04-2010 om 12:17

de FIOD. En de ECD.
Tijd om te lunchen geloof ik

Fladder

Zorgleverancieirs...oeh....er zit zoveel kaf onder het koren. Bah!.

Ik ben dat gedoe met die zorg zo ongelovelijk zat!
Het is toch ook geen wonder dat de AWBZ de pan uit groeit. Het is zo fraude gevoelig. Ik ben er zo klaar mee. Je moet verdorie als zorggvrager bijna jurdisch geschoold zijn en dan heb ik het niet eens over het PGB. Dit gaat puur over ZIN.

Oew, wat verdienen er een hoop mensen aan de zorg!

Sterkte overigens! Go Fladder Go....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.