Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Toke

Toke

11-11-2012 om 11:21

Raar gegevensoverzicht belastingdienst

Ik wilde vanochtend een aantal wijzigingen aan belastingdienst doorgeven, omdat er het nodig in mijn situatie is veranderd en nog gaat veranderen.
Op de site mijntoeslagen.nl zag ik na inloggen met digid een aantal wijzigen die ik de afgelopen weken zou hebben gedaan, waardoor mijn kinderopvangsituatie per 1 januari 2013 een bijzondere status krijgt (door reintegratietraject). Van zo'n traject is helemaal geen sprake, en ik heb geen enkele wijziging doorgegeven sinds de jongste vier jaar geleden naar school ging. Het inkomen klopt ook helemaal niet met mijn eigen inkomen. Maar de gegevens van mij en de kinderen kloppen allemaal wel.
Ik ga hier natuurlijk morgen zelf achteraan bij de Belastingdienst, maar klinkt dit bij iemand bekend? Maakt mijntoeslagen.nl er vaker een rotzooitje van?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

11-11-2012 om 11:32

Altijd goed in de gaten houden

Ik heb het vaker meegemaakt dat ik plotseling een héél ander jaarinkomen blijk te hebben waardoor ik veel meer, of juist minder of helemaal geen toeslagen krijg.
Of de huur van mijn huis is plotseling heel anders.
Eén telefoontje en het wordt weer rechtgezet.
Maar zit er altijd bovenop, want mijn ervaring is inderdaad dat het soms echt een rommeltje is.

Misbruik digid

Ik zou even een vermoeden van misbruik melden als ik jou was. Zie https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/?nodeid=1997
Zie voor voorbeelden van misbruik: http://tweakers.net/nieuws/76847/honderden-burgers-slachtoffer-van-digid-fraude-bij-belastingdienst.html
En:
http://www.nationaleombudsman.nl/misbruik-digid
Mijntoeslagen.nl doet niks zelf. Iemand heeft aan jouw gegevens zitten rommelen.
Woon je nog wel op hetzelfde adres?
Groet,
Miriam Lavell

Jemig!

Oh jee, Rvinkt, dat betekent dan dat er ook nog binnen de belastingdienst zelf heftig aan gegevensverwisseling wordt gedaan. Wat een ellende!
Ik zou toch die melding van misbruik doen, Toke.
Op die afdeling zitten ze er bovenop en wordt het supersnel weer recht getrokken.
Groet,
Miriam Lavell

Toke

Toke

11-11-2012 om 15:18

Binnen de bdienst

dank voor de info en waarschuwing. Bij mijnDigid kun je tegenwoordig zien wanneer je hebt ingelogd en wat je toen hebt gedaan. Dat komt keurig overeen met het gebruik.
Lijkt er dus op dat Bdienst informatie verkeerd heeft verwerkt, net als RodeVulpenInkt. Verkeerd nummer ingevoerd of zo. Gek is wel dat eind oktober mijn verwachte inkomen voor 2013 naar beneden is bijgesteld, terwijl dat inkomen al een stuk lager was dan verzamelinkomen van laatste aangifte. Andere wijzigingen zijn van week geleden.
Ik ga morgen bellen. Voorzie wel weer zo'n heerlijk 'leukerkunnenwehetnietmaken'traject. Brrr.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

11-11-2012 om 17:27

In mijn geval...

In mijn geval gaf de Belastingdienst meteen toe dat er iets bij hen was fout gegaan. Wát precies weet ik niet meer, maar bij de huurtoeslag weet ik het wel, toen heeft iemand op een mooie dag een fout cijfertje neergezet. Het werd met excuses meteen rechtgezet, net als alle andere dingen.
Ik zie dan ook geen enkele reden om digid/inbraak te vermoeden.
En Toke, geen zorgen, het was elke keer een prima gesprek waarin de problemen (die geen verband hadden, maar ik trek dit soort dingen aan :-/ ) telkens heel snel werden opgelost!

Toke

Toke

30-11-2012 om 11:05

Leuker kunnen we het niet maken

Ah, zie, nou komt de aap uit de mouw. Belastingdienst verstuurde gisteren brieven met woorden van deze strekking aan duizenden mensen. Brief ten onrechte verstuurd, zeggen ze nu. Of iedereen even wil bellen en de gegevens recht laten zetten, want dat kunnen ze niet zelf.
Ik heb de week na deze posting gebeld en aangegeven dat de gegevens niet klopten en ook niet door mij waren opgegeven. Maar rechtgezet? Nee hoor.
Dus toch echt een 'leukerkunnenwehetnietmaken'-traject.

Hier ook

Ook hier bleken partner en ik tot onze eigen verrassing in een reïntegratietraject te zitten. Gisteren belastingdienst gebeld, moest ik wijziging doorgeven. Ja maar er is niks gewijzigd, jullie zitten gewoon fout, mopperde ik nog, maar desondanks...

Dus maar een wijziging doorgegeven en nu maar hopen dat dat allemaal niet tot rampen leidt.

Volgens de Telegraaf van vandaag zouden de mensen niks hoeven te doen. Was ik dus te snel. http://www.telegraaf.nl/binnenland/21120491/__Belasting_blundert_met_brief__.html

Ik zou nu de excuusbrief maar afwachten, die zal volgende week wel op de mat ploffen.

Groeten,

Temet

Wij ook!

Wij zaten ook midden in een reintegratietraject...
Wel gek dat we dat zelf niet wisten.

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.