Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

15-10-2010 om 13:57

Tv stuk, dure reparatie

Vriend heeft een 4 jaar oude Philips televisie (flatscreen, destijds peperduur). Twee weken geleden is de tv van het ene op het andere moment stuk gegaan. Hij heeft gebeld en met Philips afgesproken dat reparatie maximaal 300 euro zou kosten, en als het meer zou zijn zou hij korting krijgen op een nieuwe tv. Vanmorgen kwam de monteur (van een ander bedrijf, door Philips ingehuurd). De tv kon niet ter plekke gerepareerd worden, moest worden meegenomen en reparatie zou ruim 400 euro gaan kosten. Dat was natuurlijk niet de afspraak dus vriend is weer met Philips gaan bellen, die van de hele afspraak nu ineens niet afweet (vriend heeft geen naam genoteerd), en verwijst naar de reparateur om nieuwe afspraken te maken. Uiteindelijk is de monteur zonder tv, en zonder handtekening op zijn reparatiebon, weer vertrokken en is vriend weer net zo ver als 2 weken geleden. Wel heeft de monteur nog medegedeeld dat hij een rekening van 150 euro kan verwachten voor zijn bezoek.
Wat kan hij nu nog doen? Helaas heeft hij geen rechtsbijstandverzekering ;-(

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leverancier

Het eerste adres waar je aan moet kloppen is de leverancier van de tv, want daarmee heb je de overeenkomst.
als tweede, mijn persoonlijke mening. Vanwege dezelfde ervaring met deze fabrikant is onze huidige tv van een ander merk. We kopen geen artikelen meer met de laatste "snufjes" , waar je bij uitkomen nog de hoofdprijs voor betaald. Het lijkt alsof dit wegwerpartikelen zijn die nog maar hooguit 6-8 jaar mee hoeven te gaan en dan is de afschrijving erg hoog.

Mijn televisie is kapot en de fabrieksgarantie is net verlopen. Moet ik de reparatie nu zelf betalen?Stuur door Print Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van

8.30-17.30u, tarief 088-nummer

Nee. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is.

Hoe lang gaat een televisie mee?
Hoe lang een televisie meegaat, hangt af van het volgende:

de prijs; wat de verkoper erover gezegd heeft; de eigenschappen van de televisie. U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoe lang de televisie mee kan gaan. Dan kunt u bepalen of het normaal is dat uw televisie al kapot is.

Hebt u uw televisie normaal gebruikt en is uw televisie kapot? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuwe televisie. Dit moet dan niet te lang duren, en u mag er niet te veel last van hebben. De televisie mag bijvoorbeeld niet te lang weg zijn voor een reparatie.

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen.

Mijn televisie is kapot en de fabrieksgarantie is net verlopen. Moet ik de reparatie nu zelf betalen?Stuur door Print Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70
5 dagen per week van

8.30-17.30u, tarief 088-nummer

Nee. Als de fabrieksgarantie is afgelopen, hebt u nog steeds rechten. De verkoper moet ervoor zorgen dat u uw televisie een aantal jaren gewoon kunt gebruiken. Ook als de garantie al voorbij is. Dit staat zo in de wet. In de wet staat dat een verkoper verplicht is om een product te repareren of een nieuw product te geven. Dit moet hij doen als het product niet goed is.

Hoe lang gaat een televisie mee?
Hoe lang een televisie meegaat, hangt af van het volgende:

de prijs; wat de verkoper erover gezegd heeft; de eigenschappen van de televisie. U kunt aan de fabrikant of aan een deskundige vragen hoe lang de televisie mee kan gaan. Dan kunt u bepalen of het normaal is dat uw televisie al kapot is.

Hebt u uw televisie normaal gebruikt en is uw televisie kapot? Dan hebt u recht op een gratis reparatie of een nieuwe televisie. Dit moet dan niet te lang duren, en u mag er niet te veel last van hebben. De televisie mag bijvoorbeeld niet te lang weg zijn voor een reparatie.

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen.

Deze informatie komt van consuwijzer.nl

Ik wens je succes.
mams

Vic

Vic

15-10-2010 om 19:44

Leverancier

Helaas is de leverancier vertrokken of failliet, dat is niet helemaal duidelijk. Het was een vestiging van Electroworld en volgens mij zijn dat franchise winkels zodat je ook niet kunt klagen bij een hoofdkantoor. Kan ik natuurlijk wel proberen, hoewel ik geloof dat vriend er weinig heil in ziet en al een nieuwe tv op het oog heeft.

Merel78

Merel78

17-10-2010 om 23:07

Hier ook

onlangs een akkefietje met onze vriezer die na 4 jaar stuk ging. dankzij de tips hier op het forum gegoogled op het conformiteitsbeginsel en gebeld met het bedrijf. uiteindelijk tot de overeenstemming gekomen dat we iemand mochten laten komen (ging om whirlpool vriezer). die kwam, ter plekke heb ik gebeld en is afgesproken dat we de kosten delen: een vriezer gaat ong. 8 jaar mee, hij was iets meer dan 4 jaar oud, dus ik kreeg net iets minder dan de helft terug. bon opgestuurd met gegevens erbij....en later werd ik gebeld door de whirlpool of ik mijn bankrekening nr wilde doorgeven. Kortom, het bedrijf had gedeclareerd bij de fabrikant...

het wordt miss. wat lastiger als het bedrijf failliet is, maar ik zou het zeker proberen. een tv hoort volgens mij langer mee te gaan dan 4 jaar.

groetjes, Merel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.