Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

N.N.

N.N.

20-06-2011 om 12:07

Uwv-ers op het forum?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Een vraag

Kaaskopje, een vraag over de ww regels is niet hetzelfde als erop uit zijn ww te krijgen en niet te hoeven werken.
"Je zegt dat NN en haar man niet op ww uit zijn. Wat verwachten ze dan als NN-man niet meteen een baan vindt?"
Daar ging de vraag over. Ik neem aan dat het antwoord wordt meegewogen.
Groet,
Miriam Lavell

N.N.

N.N.

22-06-2011 om 13:19

Mijn vraag

Zoals gezegd is mijn man van plan een tweede contract te gaan weigeren, om redenen zoals ik die hierboven heb omschreven. Hij wil geen WW-uitkering, hij wil gewoon een leuke baan. Ik vind het heel onzeker om zomaar ontslag te nemen door een tweede contract niet te accepteren, iets van oude schoenen en zo. Vandaar mijn vraag.

NaShA

NaShA

22-06-2011 om 13:38

Het weigeren

van dat 2e contract kán gevolgen hebben voor het recht op WW, dus als hij nog geen andere baan heeft, dan zou ik er goed over nadenken....

Fiorucci

Fiorucci

22-06-2011 om 17:58

Risico

Het is absoluut een risico, ik zou het liever niet zo doen als ik hem was. en zeker met een gezin is het maar de vraag of je je dit kunt permitteren...

N.N.

N.N.

22-06-2011 om 22:36

Voorlopige afloop

Het gesprek over de verlenging is geweest. En zoals hij al dacht, werd mijn man een tweede contract aangeboden. Mede dankzij jullie adviezen, heeft hij het contract aanvaard met de mededeling dat hij het jammer vindt, dat er niet voldoende vertrouwen is om hem een vast contract, zoals oorspronkelijk de bedoeling was, aan te bieden. Hij heeft verder aangegeven dat hij om die reden om zich heen gaat kijken. Hij werkt in een klein wereldje en zijn baas zou het onmiddelijk horen, als hij zou gaan solliciteren. Nu kan hij dat met open vizier doen. Hartelijk dank voor het meedenken. Het heeft geholpen een standpunt te bepalen.

Heel veel succes!

N.N., ik hoop dat je man snel een leuke baan vindt in een stimulerende omgeving, Succes met de sollicitaties!
Laat je nog horen wat het vervolg is?

Kaaskopje

Kaaskopje

23-06-2011 om 01:37

Goed om te horen

Verstandige beslissing

Mover

Mover

24-06-2011 om 13:13

Opzegtermijn

NN, letten jullie nog even op een eventueel opzegtermijn in het tweede contract? Dat je niet vastzit om het tweede contract uit te dienen, als je man een andere baan vindt? (zoals eerder in dit draadje gesuggereerd)

n.n.

n.n.

24-06-2011 om 19:14

Mover

Zeker houden we die opzegtermijn erin. Het (nieuwe) contract heeft man nog niet gekregen.
Hij heeft volgende week een (netwerk)gesprek. Wie weet wat daar uit volgt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.