Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ellen

Ellen

15-07-2009 om 11:46

Verschil bruto - netto

Weet iemand wat ik ongeveer over houd van een bruto-uurloon van €8,43 waneer ik 10 uur ga werken?

Ik hoor zeer uiteenlopende bedragen..

Alvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hangt ervan af

Dat hangt vziw van je omstandigheden af, met name je gezinsomstandigheden, want die bepalen o.a. op welke heffingskortingen je recht hebt.

Kan je de loonadministratie van het bedrijf niet bellen en vragen of ze een schatting kunnen doen?

Groeten,

Temet

Ellen

Ellen

15-07-2009 om 13:59

Temet

Nee, die geven hetzelfde antwoord als jij, dat ze dat niet zo maar kunnen zeggen omdat dat bij iedereen verschillend is.

Vic

Vic

15-07-2009 om 19:13

8,43

Temet weet het waarschijnlijk beter, maar ik schat met mijn basale kennis in dat je netto 8,43 overhoudt. Waarschijnlijk wordt er wel loonheffing ingehouden, maar dit kun je terugvragen aan het eind van het jaar. Met dit aantal uren en uurloon kom je nooit aan een bedrag dat je meer belasting moet betalen dan je algemene heffingskorting.

Inge M

Inge M

15-07-2009 om 20:28

De grootste vraag is de heffingskorting

Als je tot nu toe niet werkte, dan krijg je ook als niet-werkende een heffingskorting.
Als je daarna wel gaat werken, wordt de heffingskorting wel/niet verrekend in je salaris.
Als jij wil weten hoeveel je extra overhoudt, kun je uitgaan van een salaris en daarnaast de heffingskorting die je al krijgt. Over je salaris betaal je dan gewoon belasting. Daarnaast krijg je nog je heffingskorting.
Even los van eventuele andere extra's en partnerinkomen gaat er ongeveer 30% van je salaris af. Alles wat er meer overblijft is mooi meegenomen.
Als de heffingskorting wel door je werkgever meegenomen wordt, lijkt het netto bedrag veel beter (al snel gelijk met het bruto bedrag bij jouw uren en salaris). Maar dan krijg je apart geen heffingskorting meer uitbetaald. Dus onder de streep maakt het geen verschil.

Simone

Simone

27-07-2009 om 00:55

11€ bruto=7,50 € netto

Ik werk sinds een paar maanden als huishoudelijk hulp voor een thuiszorgorganisatie, dat meer dan het dubbele van mijn salaris per uur vraagt en van 11 euro bruto houd ik ongeveer 7,50 netto over. Maar ik moet nog zien wat voor invloed het heeft na invulling van IB2009. Ik heb van meerdere mensen het advies gekregen om als particulier voor mensen met een pgb te gaan werken en daar ga ik me maar in verdiepen.

Pgb

als je voor iemand werkt die pgb heeft bouw je toch geen pensioen op?
krulleke

Simone

Simone

28-07-2009 om 22:27

Heffingskorting : nee

Nee, ze houden geen rekening met de heffingskorting. Het aantal uren dat ik werk is afwisselend, meestal rond 10 uur maar soms ook 15 (als er ineens veel vraag is) en dan weer 4(als er een klant wegvalt).
Krulleke, als pgb'er kan je als je wilt pensioen opbouwen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.