Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Massi Nissa

Massi Nissa

25-02-2011 om 21:31

Vraag over de bijstand


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

01-03-2011 om 15:19

Beursvloer...

dat was de voorloper van het werkplein
En die naam? Is in zo'n zelfde oprisping bedacht kan ik je vertellen. UWV/CWI/GSD ers blinken nu eenmaal niet uit in creativiteit

fladder

fladder

01-03-2011 om 17:42

Nasha en temet

Hoeveel uren vergadering zou hieraan besteed zijn? En wat zouden de kosten van die pogingen tot creatief zijn hebben gekost? Vast meer dan een gemiddeld maandje bijstand van een gemiddelde bijstandstrekker

Goh, vroegâh zat je gewoon in de steun en moest je naar het GAK, c'est tout

Bijna 300.001 bijstandstrekkers

Ik dacht ook altijd dat er veel meer mensen in de bijstand zitten, maar goed daar komt er straks eentje bij, ik nl, en ik schaam me daar niet voor. Het zal zeker een tijdelijke oplossing zijn, want ja ik wil wel aan het werk maar er is weinig.
En als je dat laatste hier op het forum zet dan krijg je gelijk de opmerking........ Als je wilt is er altijd werk........... nee dus dat is niet zo er is hier in de omgeving waar ik woon niet veel werk, en er wordt alleen maar steeds meer bezuinigd, overal gaan er nog banen uit, bv bij de belastingdienst, en het UWV callcentre, net waar ik nou voor in aanmerking zou komen.
Waarom ik nu niet ga werken is omdat het me door de medici en ervaringsdeskundigen is afgeraden. Doe het niet muizemeis wacht wacht wacht. Eerst opneiuw een start maken dan pas aan het werk. En dat advies ga ik opvolgen, ik heb wel twee open sollicitaties uitstaan, en als ik daarop uitgenodigd zou worden dan ga ik er wel op in, maar anders eerst even rust. Ik ga bezig met de behandelend arts om uitstel te krijgen van de sollicitatie plicht, tot na de zomer denk ik, of al in de zomer, even aankijken hoe het met mij gaat. Als er een ding is dat ik de laatste maanden heb geleerd is dat mijn gezondheid voor gaat en uiteraard die van de kinderen, en daarna pas het werk. Ik maak gebruik van het vangnet dat er is, en ik ben geen luie bijstandtrekker maar iemand met gezond verstand, en dat wil ik graag houden
Muizemeis
Uiteraard zijn er mensen hier niet met mij eens, dat weet ik wel.

NaShA

NaShA

01-03-2011 om 21:21

Eh muizemeis

>>en het UWV callcentre, net waar ik nou voor in aanmerking zou komen. < <

?????????????????????? Ik weet nergens van, en ik WERK nota bene op een callcenter van het UWV (WERKbedrijf)....Voorlopig hebben we daar nog werk genoeg en weet ik niks van bezuinigen daar....

Nasha

Hoorde het tijdens een gesprek bij het werk/leerloket dat er een hoop banen uitgaan, zowiezo aan deze kant van nederland. Zowiezo is er een personeelsstop hier.
Ook werkcoachen worden vermindert.
Muizemeis

fladder

fladder

01-03-2011 om 21:41

Muizemeis

Ik vind het heel verstandig van je om tijdelijk gebruik te maken van het vangnet tot je de boel wat beter op de rails hebt. Had ik dat zelf maar op tijd ingezien in plaats van blind door te rennen, alleen de negatieve opmerkingen en de aanvallen en de borrelpraat onthoudend, en vooral de angst gezien te worden als "sloeber" (een term die ik als geuzennaam ga gebruiken).
Jij gaat het redden!

NaShA

NaShA

01-03-2011 om 21:59

veel tijdelijke krachten gaan er uit of zijn er al uit, voornamelijk werkcoaches die tijdens de crisis aangetrokken zijn, dat klopt. Vacaturestop klopt ook, om in dienst van het UWV zelf te komen, maar op het callcenter werken vrijwel alleen maar uitzendkrachten, geen vaste medewerkers en klantadviseurs op het callcenter worden er altijd wel gevraagd, daar staat op intranet een doorlopende vacature van open...Meer een klok en klepel verhaal wat je gehoord hebt, dus als je echt op het callcenter wilt werken, dan zou ik daar maar eens naar kijken. Ik weet dat vooral Adecco, Manpower en Randstad de agenten leveren....

Fladder

Of ik het ga redden weet ik nog niet, het is soms net of ik in een soap zit, zal je eerdaags even een update mailen, kun je meelachen of janken, afhankelijk van je stemming.
Ik vind het niet erg om een tijdje een sloeber te zijn, dan maar hoor, het zij zo. Liever een sloeber dan over dek op gaan, dan ben ik verder van huis.
Muizemeis

Nasha

Okee dan is dat het verhaal wat erachter zit.
Op zich wil ik liever ander werk doen, maar ik moet dan eerst aan de studie, en van een uitkering is dat niet te betalen, en of er bij het UWV nog een potje voor is weet ik niet. Voor de arbeidsmarkt ben ik ongeschoold, maar voor een callcentre zou ik wel in aanmerking komen. Ik heb een MBO achtergrond. Of ik nu moet gaan werken, lijkt me niet verstandig, maar ik hou het zeker in het achterhoofd hoor, sluit dat niet uit.
Muizemeis

NaShA

NaShA

02-03-2011 om 11:03

Potjes voor studie

zijn er niet, dat kan ik je nu al vertellen...Dan moet je vaak al langer dan 1 jaar in een uitkering zitten en zal er een baangarantie aan vast moeten zitten...

Was ik al bang voor

Dat er geen potjes meer waren, mwah we zien wel even hoe het gaat lopen
muizemeis

sip

sip

03-03-2011 om 22:01

Nasha

Helaas ben je in het KCC ook je baan niet meer zeker. Nieuwsbrief gelezen vandaag?

NaShA

NaShA

03-03-2011 om 22:59

Ja....

dat was even schrikken...Dit heeft echter wel een andere reden op dit moment...maar dat er de komende jaren nog wel wat veranderingen gaan komen, daar ben ik van overtuigd...

NaShA

NaShA

03-03-2011 om 23:00

Maarre sip

waar zit jij dan?

NaShA

NaShA

04-03-2011 om 18:43

Nog even voor alle duidelijkheid

er gaan nu nog geen ontslagen vallen op het KCC, er gaat ws wel 1 vestiging dicht, maar dit heeft een puur praktische reden, namelijk, het huurcontract loopt af. En in een bezuinigingssituatie is het dan niet wenselijk een nieuwe af te sluiten. Voor nu lijkt het dat iedereen gewoon aan het werk kan blijven, alleen op een andere plek...

sip

sip

11-03-2011 om 19:35

Nasha

Ik zit dus daar
En 1,5 tot 2 uur reistijd enkele reis zonder vergoeding van al je reiskosten is niet echt een fijne nieuwe plek. Ze zeggen dat je mee mag naar een andere vestiging, maar de opties zijn niet te doen voor de meeste mensen bij ons.

NaShA

NaShA

11-03-2011 om 19:54

Jakkes sip

dat is flink balen...Rotterdam geen optie dan? Ik weet natuurlijk niet waar je woont...Nee, voor de mensen daar is het inderdaad niet prettig, ben ik helemaal met je eens! (eerlijk gezegd had ik het ook niet verwacht, in elk geval nu nog niet....)

sip

sip

11-03-2011 om 23:13

Helaas

Rotterdam is nog verder Het nieuws sloeg hier echt in als een bom. Wij hadden echt niet verwacht dat wij (nu al) wegbezuinigd zouden worden.

NaShA

NaShA

11-03-2011 om 23:32

Jammer

Je was welkom geweest! Nee, niemand denk ik. Ook op de andere KCC's sloeg het best in (want, who's next niet waar?)

Sterkte in elk geval (ben wel benieuwd of ik je weleens gesproken heb eigenlijk....)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.