Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
anita

anita

22-09-2011 om 08:53

Autisme of brutaal

hallo,
onze zoon is autistisch (klassiek). Hij zit binnen het reguliere onderwijs en over het algemeen heb ik het idee dat het goed gaat.
Nu heb ik 's ochtends wel eens de discussie dat hij zijn brood moet eten en dan geef ik hem tussendoor de borstel om zijn haar te kammen. Dan staat hij zijn haar te kammen, maar "vergeet" zijn brood compleet. Ik zeg dan dat hij ook moet eten en dan krijg ik de opmerking: ik moest mijn haar toch kammen. (hij heeft lang haar en is daar redelijk lang mee bezig ivm de klitten)

Komt die opmerking voort uit het autisme? Of is het gewoon het begin van het puberen?

gr,
anita

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fleur

Fleur

22-09-2011 om 09:08

Ik weet niet of het

met autisme of brutaliteit te maken heeft.

Maar het eerste wat mij binnenschiet is waarom laat je hem in godsnaam niet eerst zijn haren kammen en dan zijn brood eten, of andersom,ik vind het een logische reactie van je zoon als hij zit te eten en jij geeft hem de borstel om te kammen,wat al tijd kost dat hij dan niet meer aan dat broodje toekomt of aan dat broodje denkt, en nu ik het schrijf vind ik het eigenlijk helemaal niets met brutaliteit/puberen te maken hebben, hij moest toch zijn haren kammen van jou toen hij zat te eten, dus de opmerking van hem dat /hij zijn haren moest kammen/vind ik eigenlijk gewoon logisch en ik vind het onlogisch dat jij hem een borstel geeft om te kammen terwijl het kind zit te eten,maar da´s mijn mening

Nee

nee, het is niet brutaal. Je zoon kan, door zijn autisme, gewoon niet goed twee dingen tegelijk doen/twee dingen in gedachten houden en dat is wat je nu wel van hem verwacht.
Mijn zoon (ook autistisch) zou precies hetzelfde zeggen en ook boos worden: wat wil je nou dat ik doe, eten of haarkammen?!

Goed van je zoon, dat hij duidelijk formuleert wat het probleem is. Waarom moet het trouwens tegelijk, in plaats van eerst het één en dan het ander?

anita

anita

22-09-2011 om 10:04

Bedankt!

Voor de reacties.
Ik had al een vermoeden dat het zijn autisme is. Mijn man heb ik erop gewezen. Hij doet namelijk s morgens de kids en doet dat nogal ongestructureerd. Het is hem nu duidelijk dat hij gewoon wat meer structuur moet inbouwen.

gr,
anita

toja

toja

22-09-2011 om 10:41

Inderdaad

Mijn zoon (ook klassiek autisme, regulier onderwijs) zou precies hetzelfde zeggen
Hier een vaste volgorde 's morgens. Eerst aankleden, dan ontbijten, dan haren kammen en dan tandenpoetsen. Dat werkt hier het beste

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Niet brutaal

Ik vind het absoluut niet brutaal, ik vind het een logische reactie.
Hier is geen autist in huis maar een ADD-er met PDD-NOS trekjes en die zou dit absoluut niet trekken.
Structuur moet hier 's morgens altijd de boventoon voeren. Hij doet het liefst 1 ding tegelijkertijd en ook het liefst in een vaste volgorde.
Zou ik tussendoor andere taken opwerpen (en dan ook nog eens in de ochtend met zo'n gezellig ochtendhumeurtje) dan gaat dat erg veel onrust veroorzaken.
Trouwens, haren kammen onder het eten lijkt me persoonlijk niet erg hygiënisch, er dwarrelen dan al te makkelijk haren in je bord, eet smakelijk.

Fiorucci

Fiorucci

22-09-2011 om 11:31

Nou...

Mijn NADH dochter zou exact hetzelfde zeggen, zeker vroeg in de ochtend..)

Geen van beide

Mijn zoon (niets aan de hand kind) zou precies hetzelfde zeggen en ook boos worden: wat wil je nou dat ik doe, eten of haarkammen?!

Gewoon niet handig aangepakt van de ouder, twee opdrachten (brood eten/haren kammen) door elkaar geven.

skik

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-09-2011 om 11:39

Inderdaad

Ik zou zelf precies hetzelfde gezegd hebben als je zoon, en volgens mij is er met mij niks aan de hand.

Ook geen van beide

Mijn zoon zou hetzelfde reageren. Geen autisme diagnose.

Tango

Tango

22-09-2011 om 22:35

Vreemd

In de openingsposting stel je dat jij je zoon die borstel geeft. Daarna zet je in je reactie dat je man altijd 's morgens de kinderen doet en hem zal aanspreken. Volgens mij moet je dus jezelf aanspreken.
Verder ben ik het vooral eens met Zorra. Haren kammen tijdens het eten zou hier niet mogen. Haren in je eten is nou niet echt fris. En daarnaast is het inderdaad niet handig om twee opdrachten tegelijk te geven, ook niet voor nadh-kinderen en zeker niet 's morgens vroeg.

Gaat niet om de actie,

maar om de vraag. Om er nou wat van te vinden?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.