Alice12
26-09-2023 om 20:01
Sperma onderzoek
Bij mijn beste vriend is een sperma onderzoek gedaan. Vandaag kon hij bellen met de assistente voor de uitslag. Was niet goed, zei ze. Maar wat precies wist ze niet. Pas over 12 dagen kan hij terecht in het ziekenhuis voor uitleg.
Ik heb geprobeerd om met Google er wijs uit te worden, maar snap het niet goed.
Sperma kop vorm 100% (Sperma heeft geen middenstuk en geen staart)
Sperma morfologie 0% ( volgens mij is dat wel een probleem)
VCM waarde 18.0
Sperma perc.progressief bewegend 35,0
Sperma functionele concentratie 17,0
Zegt jullie dit iets? Mijn beste vriend zit in zak en as en denkt nu dat hij steriel is.
Iemand enig idee of deze waarden inderdaad hopeloos zijn?
( hij weet trouwens dat ik het hier vraag)
Meesje
28-09-2023 om 18:43
Alice12 schreef op 28-09-2023 om 18:27:
[..]
Hij denkt dat onvruchtbaar betekent dat hij niet een biologisch kind kan krijgen.
Nee, dat betekent het gelukkig niet. Het betekent dat je het niet zonder hulp kunt verwekken.
Alice12
28-09-2023 om 19:26
Ik heb hem net weer even gebeld en hem verteld wat jij hier schreef, Meesje. Hij was er blij mee en zei dat het niet meer zo gitzwart was in zijn hoofd. Gelukkig gaat het heel goed tussen zijn vrouw en hem. Ze steunt hem enorm en verwijt hem helemaal niks.
Fourtyfour
28-09-2023 om 20:35
Alice12 schreef op 28-09-2023 om 19:26:
Ik heb hem net weer even gebeld en hem verteld wat jij hier schreef, Meesje. Hij was er blij mee en zei dat het niet meer zo gitzwart was in zijn hoofd. Gelukkig gaat het heel goed tussen zijn vrouw en hem. Ze steunt hem enorm en verwijt hem helemaal niks.
Zolang er zaad is gevonden kunnen ze nog heel wat. Er is zelfs nog een mogelijkheid om Mesa/Tese te doen, dat mag nu ook in Nederland ( ).
Maar er word eerst gekeken of er dingen zijn waardoor het zaad verbeterd kan worden, kijken of het zaad opgewerkt kan worden (iui) en pas daarna kom je ivf ed. Er is heel veel mogelijk.
Yumi
28-09-2023 om 21:49
Meesje schreef op 28-09-2023 om 11:19:
[..]
Dat kan toch bij elkaar passen? Bij een morfologiescore van 0 ben je onvruchtbaar. In de zin dat je niet een vrouw zwanger kan maken door seks. Maar dat kan dan opgelost worden door icsi/ivf
Dat las ik ook, vandaar dat ik vroeg of Alice eroverheen had gelezen.... dacht die zal wel blij zijn met de mogelijkheden.
Blijkbaar is jou uitleg wel betrouwbaar, Meesje
Meesje
29-09-2023 om 08:40
Yumi schreef op 28-09-2023 om 21:49:
[..]
Dat las ik ook, vandaar dat ik vroeg of Alice eroverheen had gelezen.... dacht die zal wel blij zijn met de mogelijkheden.
Haha, ik denk dat er een spraakverwarring zat bij 'onvruchtbaar'.
Daargelaten dat ik natuurlijk ook heel betrouwbaar ben 😉
Yumi
29-09-2023 om 10:44
Meesje schreef op 29-09-2023 om 08:40:
[..]
Haha, ik denk dat er een spraakverwarring zat bij 'onvruchtbaar'.
Daargelaten dat ik natuurlijk ook heel betrouwbaar ben 😉
Zo zie je maar, dat zelfs een website die duidelijkheid wil geven over een vruchtbaarheidsprobleem voor spraakverwarring kan zorgen
Betrouwbare meesjes zijn onmisbaar
Alice12
29-09-2023 om 15:00
Yumi schreef op 28-09-2023 om 21:49:
[..]
Nee hoor Yuri, ik vind jou net zo betrouwbaar. 😊
Yumi
29-09-2023 om 22:52
Alice12 schreef op 29-09-2023 om 15:00:
[..]
Nee hoor Yuri, ik vind jou net zo betrouwbaar. 😊
Haha dat is lief
Alice12
08-10-2023 om 22:26
Update:
Vrijdag zijn mijn vrienden naar het ziekenhuis gegaan voor de uitslag van het sperma onderzoek. Iets eerder dan gepland. Het ziekenhuis had eerder ruimte.
Tot hun stomme verbazing vindt het ziekenhuis de uitslag prima.
Morfologie 0 was geen probleem, de VCM was 18, dus goed.
Mijn vriendin kreeg een inwendige echo en ze had 2 rijpe eitjes. Slijmdikte was goed, dus de eisprong kon elk moment komen.
Heel fijn weekend, zei de arts.
Yumi
08-10-2023 om 22:38
Ach dat betekent dat al die spanning voor niets was? 🤔Waarom dan dat telefoontje met de mededeling dat de uitslag niet goed is?
Vreemd hoor, maar...
Ik hoop dat ze de ongerustheid weg konden nemen en er binnenkort wat te vieren valt ☺️
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.