Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Twijfel 3de kindje


nou weet je wat, omdat mijn bijdrage zoveel commotie opleverd zou ik wel een simpel ja of nee advies geven zoals de meeste anderen. Ja, doe maar. Succes TO. Ik hoop dat je eruit komt.

Gingergirl schreef op 30-03-2024 om 19:04:

[..]

Klopt maar ik weet uit ervaring nu dat drie ook geweldig is. Dus bij twijfel zou ik er zeker voor gaan als ik to was.

En ik zou bij twijfel altijd adviseren er zeer zeker niet voor te gaan.

Moederkareltje schreef op 31-03-2024 om 17:48:

[..]

Jij noemt dat teveel. Ik heb juist diep respect voor die vrouwen van een huis vol.

Respect? Waarom?

Ik zou zelf de angst voor een kind met een beperking niet leidend laten zijn. Met gezond geboren kinderen kan ook vanalles gebeuren in het leven. Zekerheid heb je nooit. 

Wat voor mij meer leidend zou zijn, is de financiële draaglast, tijd, ruimte en draaglast in het gezin. Dit kun je zelf het beste inschatten to.

Ikzelf heb 3 jongens. Onze oudste is geboren met een genetische afwijking en een ernstige verstandelijke beperking. Mensen hebben mij voor gek verklaard dat we hierna nog 2 kinderen durfden te krijgen. Stel dat je weer een gehandicapt kind krijgt? De wens voor nog 2 kinderen was gewoon enorm sterk. Dat is niet uit te leggen. Natuurlijk ben ik wel zenuwachtig geweest en opgelucht toen de andere 2 goed ontwikkelden. Ik ben heel blij met mijn 3 kinderen. Het gezin voelt nu in evenwicht. De wens voor nog een kind na de 3de was direct verdwenen. Nooit meer getwijfeld over een 4de. Je weet gewoon wanneer het goed is. En dat is voor iedereen anders.

Succes met je beslissing to! 

Volgens mij is TO met de muziek mee.

Herfstappeltaart schreef op 02-04-2024 om 08:28:

Volgens mij is TO met de muziek mee.

Of ze zijn een derde aan het maken .😜

Euphoria schreef op 02-04-2024 om 05:41:

[..]

Respect? Waarom?

Omdat het zo een zware job is. Ga er maar aan staan zo een 8 kinderen 24/7 verzorgen, opvoeden, huishouden op orde houden, kinderen op tijd naar school etc. En ook nog terwijl je steeds zwanger bent. Ik heb genoeg vrouwen gehoord met maar 2 kinderen die blij zijn dat het weekend of vakantie er bijna opzit zodat de kinderen weer wieberen zijn en zij op hun werk kunnen 'uitrusten'. 

Roos55 schreef op 02-04-2024 om 08:37:

[..]

Of ze zijn een derde aan het maken .😜

Moederkareltje schreef op 02-04-2024 om 09:08:

[..]

Omdat het zo een zware job is. Ga er maar aan staan zo een 8 kinderen 24/7 verzorgen, opvoeden, huishouden op orde houden, kinderen op tijd naar school etc. En ook nog terwijl je steeds zwanger bent. Ik heb genoeg vrouwen gehoord met maar 2 kinderen die blij zijn dat het weekend of vakantie er bijna opzit zodat de kinderen weer wieberen zijn en zij op hun werk kunnen 'uitrusten'.

Daar kiezen ze toch zelf voor? Geen idee waarom daar respect voor zou moeten zijn. 

Moederkareltje schreef op 02-04-2024 om 09:08:

[..]

Omdat het zo een zware job is. Ga er maar aan staan zo een 8 kinderen 24/7 verzorgen, opvoeden, huishouden op orde houden, kinderen op tijd naar school etc. En ook nog terwijl je steeds zwanger bent. Ik heb genoeg vrouwen gehoord met maar 2 kinderen die blij zijn dat het weekend of vakantie er bijna opzit zodat de kinderen weer wieberen zijn en zij op hun werk kunnen 'uitrusten'.

Die vrouwen kiezen er toch voor?

Ik kan daar geen respect voor opbrengen in hogere mate dan voor vrouwen die bewust kiezen voor  1 of 2 kinderen. 

En heel eerlijk…ik begrijp ze niet en vind het een vreemde keuze. Maar dat is mijn mening die er niet toe doet.

Even los van of ze er voor kiezen ofniet. Het is toch gewoon retezwaar. Dat kan toch erkent worden. 

Moederkareltje schreef op 02-04-2024 om 10:08:

Even los van of ze er voor kiezen ofniet. Het is toch gewoon retezwaar. Dat kan toch erkent worden.

Erkennen is iets anders dan diep respect hebben. Nee, sorry…ik heb dat echt niet voor ze. Al helemaal niet omdat ze deze keuze maken.

Euphoria schreef op 02-04-2024 om 10:46:

[..]

Erkennen is iets anders dan diep respect hebben. Nee, sorry…ik heb dat echt niet voor ze. Al helemaal niet omdat ze deze keuze maken.

Ja iedereen kijkt op tegen andere dingen. De een kijkt op naar iemand met veel geld, de ander naar iemand die prachtig kan muziek maken etc. Ik kijk op tegen vrouwen die veel kinderen kunnen baren en er zelf voor zorgen. Dat vind ik zo op en top vrouwelijk, die staan bij mij al 5 nul voor en aan de bovenkant van de hiërarchie. Daarom zei ik diep respect. 

Moederkareltje schreef op 02-04-2024 om 13:30:

[..]

Ja iedereen kijkt op tegen andere dingen. De een kijkt op naar iemand met veel geld, de ander naar iemand die prachtig kan muziek maken etc. Ik kijk op tegen vrouwen die veel kinderen kunnen baren en er zelf voor zorgen. Dat vind ik zo op en top vrouwelijk, die staan bij mij al 5 nul voor en aan de bovenkant van de hiërarchie. Daarom zei ik diep respect.

Ik vind het zielig voor die kinderen eerlijk gezegd. 

ik vind dit een interessant topic worden! Iedereen heeft andere waarden, ervaringen etc, dus ook veel verschillende meningen. Mooi toch!

Ik denk dat het leven een aaneenschakeling is van toevalligheden die samen een mooi verhaal vormen. We hebben hierin keuzes (anticonceptie oa) maar die zijn vrij beperkt. Ik denk dat de sleutel ligt in het vertrouwen in jezelf (en de mensen om je heen) om op een veerkrachtige manier om te gaan met de dingen die zich aandienen. Je hebt gezinnen in allerlei vormen en maten, gelukkige en ongelukkige. Het is een illusie dat je vooraf kan bedenken hoe iets zal uitpakken. En weet ook als je veel twijfelt, die twijfel heel normaal en menselijk is. Zo zijn de dingen nu eenmaal. Mensen doen heel vaak alsof ze heel zeker zijn van de dingen of iets 'heel sterk voelen'. Nou, dat zal wel. Maar heus niet altijd.

Als kind vroeg mijn moeder ons (3 meiden) ons af en toe 'zullen we nog een broertje nemen'? 'Jaaaaaaa' zeiden we toen. Nu ik zelf moeder ben zie ik nu ook met wat voor een proces ze bezig was. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.