Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


Eleanor schreef op 06-07-2023 om 12:29:

[..]

Dat vind ik zelf ook spannend want op dit moment breng ik het nog niet veel verder dan de supermarkt als ik eerlijk ben. Hier ook een pittige bevalling dus fysiek is het zwaar en de baby lijkt soms wel de hele dag aan mijn borst vastgeplakt. Maar ik hoop natuurlijk dat het over een paar weken wat beter gaat. Zo niet, dan had het überhaupt niet uitgemaakt of de baby welkom was of niet want dan is het sowieso overmacht..

Als het niet gaat gaat het niet, goed dat je er zo in staat. Maar herstel kan ineens heel snel gaan.

Nog van harte gefeliciteerd trouwens met je baby!

ik zou me ook niet rot voelen als het je  het niet lukt, TS. Je bent net bevallen, dat is genoeg reden om af te haken. Ook al ben ik team "ik snap dat kinderen niet welkom zijn op de bruiloft" maar ik begrijp heel goed dat de situatie nu moeilijk is.

Envelop schreef op 06-07-2023 om 12:29:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet zo? Baby's kunnen toch prima met vader zijn of een andere dierbare terwijl moeder er een paar uur of een dag niet is? Zo is onze hele maatschappij toch niet ingericht? Vanaf 10 weken gaan vrouwen weer "gewoon" aan het werk. Persoonlijk ken ik niemand die maanden onafscheidelijk was van haar kind. Ik ben gek op mijn kinderen maar vond het ook heerlijk dat ik na een paar weken weer een halve dag met een vriendin op pad kon gaan. En ja, ik heb ook 'gewoon' borstvoeding gegeven evenals de meeste van mijn vriendinnen waar het hetzelfde werkte.

Dat dat voor TO (en blijkbaar ook best wat schrijvers hier) anders ligt is niet meteen het probleem van haar broer. Sowieso is het raadzaam om niet zo te wijzen en te kijken naar wiens probleem het is, je kan beter kijken naar de oplossing.

Je kan beter kijken naar de oplossing, wie is je? Naar mijn idee is het zoeken en vinden van een oplossing niet alleen de verantwoordelijkheid van TO. Broer mag hier ook best wat helpen/tegemoetkomen.

Eleanor schreef op 06-07-2023 om 12:29:

[..]

Dat vind ik zelf ook spannend want op dit moment breng ik het nog niet veel verder dan de supermarkt als ik eerlijk ben. Hier ook een pittige bevalling dus fysiek is het zwaar en de baby lijkt soms wel de hele dag aan mijn borst vastgeplakt. Maar ik hoop natuurlijk dat het over een paar weken wat beter gaat. Zo niet, dan had het überhaupt niet uitgemaakt of de baby welkom was of niet want dan is het sowieso overmacht..

Je broer weet dat je je best doet om te komen en dat hij geen couvert of buffet voor jou en je man hoeft te bestellen. Dat is voor nu het belangrijkste. Als het niet lukt, weten jullie beiden wat de intentie was. Daar gaat het om! 

(en even een korte anecdote uit een ander universum, omdat ik daar door jouw topic steeds aan moet denken: toen wij trouwden, kwam een van mijn getuigen per ambulance. De trouwzaal was op de 1e verdieping van een oud kasteel. Na bijna 2 uur reizen, werd ze daar de binnenplaats opgereden, op een brancard de trappen opgetild en op de tafel van de ambtenaar uitgepakt - met haar baby van 11 dagen oud 💜)

Eleanor schreef op 06-07-2023 om 09:38:

Er wordt nu wat gespeculeerd, dus om eea nog te verduidelijken:

- De band met mijn broer zou er zeker nog verder op achteruit gaan als ik niet zou komen, hij heeft meerdere keren duidelijk gezegd dat hij me erbij wil hebben.
- Er stond niets over kinderen op de uitnodiging, maar omdat onze baby niet expliciet uitgenodigd was, dachten ze dat het daarmee wel duidelijk zou zijn. Ik had dat alleen niet zo geïnterpreteerd, ook omdat de baby destijds nog niet geboren was.
- Het zou kunnen dat de wens voor een kindvrije bruiloft ook deels van mijn schoonzus afkomt, dat weet ik niet.

Ik kan mij trouwens best voorstellen dat niet iedereen net zo dol is op mijn baby als ik, maar dan nog vind ik dit een lastige situatie. Het voelt allemaal best wel koud. Ik ben blij met de oplossing waar we voor gekozen hebben en we gaan er die dag gewoon het beste van maken, maar om nou te zeggen dat ik me welkom en geliefd voel bij deze gang van zaken nee.

Heb jij je broer gesproken en uitgelegd van de borstvoeding? En dat jullie niet zo ruim zitten dat jullie een hotel of huisje kunnen boeken? 

Nick90 schreef op 06-07-2023 om 06:12:

[..]

Maar waar lees jij dan dat hij geen begrip toont? Hij heeft gezegd dat hij hoopt dat ze erbij kan zijn maar hij verwacht er niks van verder blijkbaar.

Potverdikke wat ben je vroeg wakker.

Dat daargelaten, toont hij zich niet bepaald begripvol door te stellen " dat de baby niet welkom is". Ik snap best wel dat je geen hordes aan baby's en/of kids op je bruiloft wil. Nu ik er over nadenk, op elke bruiloft waar we geweest zijn, waren de kids er in elk geval het feestgedeelte niet meer bij. Maar zeker de bruiloft van hun oom en tante, waren ze gewoon bij. Nu had ik het ook prima gevonden als oom gezegd had: Joh, kun je oppas regelen? Maar mijn kids waren dan ook al 3 en 5. Dat is met een baby van een paar week oud anders en daar zou je wat mij betreft best een uitzondering voor kunnen maken. Het getuig niet bepaald van veel begrip dat hij dat niet doet, maar dat zal dan wel weer te maken hebben met het niet zelf hebben van kinderen. 

Maar goed, als hij dat niet wil, dan wil hij dat niet. Het is zijn bruiloft, zijn feest, dus dat moet die zelf weten. Ik had vervolgens wel vriendelijk bedankt als TO zijnde voor de plechtigheid.


Maar ik heb dan ook redelijk schijt aan mijn zussen, en zou met heel veel plezier een smoes hebben om hun bruiloft te missen dus misschien ben ik niet helemaal objectief. Famillie kies je niet uit. 

Bakblik schreef op 06-07-2023 om 11:20:

[..]

Is het geen probleem van de broer? Hij wil graag dat zus erbij is maar zonder haar kind. Als hij een beetje kennis heeft van de biologie weet hij dat een jonge voedende moeder moeilijk voor langere tijd gescheiden kan worden van haar "jong".

Door dit van haar te vragen is hij dus veroorzaker van het probleem en mag helpen om het probleem op te lossen.

En wie koos er dan voor een kind? Niet de broer neem ik aan.

Nick90 schreef op 06-07-2023 om 13:19:

[..]

En wie koos er dan voor een kind? Niet de broer neem ik aan.

Ik heb echt werkelijk waar nog niet vaak iemand gezien die ZO voorbij het punt gaat en dat constant weet te bewijzen in een enkele zin. 

Elpisto schreef op 06-07-2023 om 13:21:

[..]

Ik heb echt werkelijk waar nog niet vaak iemand gezien die ZO voorbij het punt gaat en dat constant weet te bewijzen in een enkele zin.

Welk punt? Ze kan ook gewoon zeggen dat ze niet komt.

Bakblik schreef op 06-07-2023 om 12:40:

[..]

Je kan beter kijken naar de oplossing, wie is je? Naar mijn idee is het zoeken en vinden van een oplossing niet alleen de verantwoordelijkheid van TO. Broer mag hier ook best wat helpen/tegemoetkomen.

"Je" is iedereen. Ik wordt altijd allergisch van mensen die een probleem ervaren en dat maar bij iemand anders willen neerleggen. Natuurlijk kan je altijd hulp vragen aan iemand, zoals in dit geval haar broer. Wellicht kan ze gewoon in zijn huis, wil hij wel een huisje betalen of kan hij nog ergens anders bij helpen zonder aan zijn eigen wens (een kindvrij huwelijk) voorbij te gaan.

Maar misschien vind broer het wel fijn als ze er bij is maar ook geen "probleem" indien ze niet komt.

Envelop schreef op 06-07-2023 om 13:45:

[..]

"Je" is iedereen. Ik wordt altijd allergisch van mensen die een probleem ervaren en dat maar bij iemand anders willen neerleggen. 

Maar het grappige is nu: dan zou je dus óók allergisch moeten worden van die broer die een probleem ervaart met de aanwezigheid van een baby en dat bij zijn zus wil neerleggen.

Valeria schreef op 06-07-2023 om 13:51:

[..]

Maar het grappige is nu: dan zou je dus óók allergisch moeten worden van die broer die een probleem ervaart met de aanwezigheid van een baby en dat bij zijn zus wil neerleggen.

Jij schrijft wat ik bedoel

Valeria schreef op 06-07-2023 om 13:51:

[..]

Maar het grappige is nu: dan zou je dus óók allergisch moeten worden van die broer die een probleem ervaart met de aanwezigheid van een baby en dat bij zijn zus wil neerleggen.

 

Waarom zou ik daar allergisch van moeten worden? Die snap ik dus echt oprecht niet. Hij heeft een "probleem" met kinderen op zijn bruiloft dus kiest hij ervoor deze niet uit te nodigen en wil ook geen uitzondering maken. Gevolg is misschien dat zijn zus daardoor niet (de hele dag) komt maar wie zegt dat hij daar een probleem mee heeft? Ik zie geen probleem wat hij ervaart wat hij bij iemand anders neerlegt.

Envelop schreef op 06-07-2023 om 14:18:

[..]



Waarom zou ik daar allergisch van moeten worden? Die snap ik dus echt oprecht niet. Hij heeft een "probleem" met kinderen op zijn bruiloft dus kiest hij ervoor deze niet uit te nodigen en wil ook geen uitzondering maken. Gevolg is misschien dat zijn zus daardoor niet (de hele dag) komt maar wie zegt dat hij daar een probleem mee heeft? Ik zie geen probleem wat hij ervaart wat hij bij iemand anders neerlegt.

De broer heeft aangegeven dat hij zijn zus er GRAAG  bij wil hebben,  hij heeft er dus een "probleem  mee" als ze niet komt aka dat niet voor hem over heeft. Hij bezorgd haar dus een schuldgevoel door aan te dringen op haar komst. Hij legt dus wel degelijk het probleem bij zijn zus. Hij dwingt haar tot het maken van een keuze die ze liever (nog) niet maakt. 

Wat een vreemde gedachtengang.  Broer is toch niet verantwoordelijk voor HOE een gast het gaat invullen?

Voor hetzelfde geld is er een gast die inhet gips zit, een die geen vervoer heeft, een die geen oppas kan krijgen voor de hond.. dwingt broer deze personen dan ook ergens toe? Nee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.