Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Baby niet welkom op bruiloft


Naamgenootje schreef op 06-07-2023 om 14:59:

Wat een vreemde gedachtengang. Broer is toch niet verantwoordelijk voor HOE een gast het gaat invullen?

Voor hetzelfde geld is er een gast die inhet gips zit, een die geen vervoer heeft, een die geen oppas kan krijgen voor de hond.. dwingt broer deze personen dan ook ergens toe? Nee.

Ik vraag me altijd af of mensen zelf zien hoe vergezocht hun argumenten zijn, als ze hun punt niet kunnen maken? 

Jammer om te zien dat je op die manier reageert als je het niet met iemand eens bent. Ik heb mijn punt prima gemaakt als je het mij vraagt,  maar goed.

Er zijn twee opties als je een uitnodiging krijgt voor iets. Gaan of niet gaan.
Ts kiest voor een mooie middenweg door wel te gaan, maar maar even. Hartstikke fijn voor broer natuurlijk. 

Elpisto schreef op 06-07-2023 om 15:03:

[..]

Ik vraag me altijd af of mensen zelf zien hoe vergezocht hun argumenten zijn, als ze hun punt niet kunnen maken?

Maar als het punt is dat broer een kindvrije trouw wil dat je daar weinig aan kunt veranderen en dus een andere oplossing moet zoeken. Ik vind het dan weer vergezocht dat broer een huisje of hotel moet regelen aangezien bruiloften meestal niet heel goedkoop zijn zodat z’n zus kan komen of hun eigen ideeën van hun bruiloft maar opzij moeten zetten zodat zus toch met de baby kan komen. Ze heeft het probleem nu al zelf opgelost dus eind goed al goed. 

yette schreef op 06-07-2023 om 12:08:

[..]

Ook hier lanceer je zelf weer een mening die je onterecht toeschrijft aan anderen. Veel ouders voelen zich inderdaad een eenheid met hun kinderen en vinden een afspraak mèt gezin daardoor gezelliger of makkelijker dan zonder. Zo simpel is het. Ze denken echt niet meteen dat jij een kinderhater bent als je graag afspreekt zonder kinderen. Ze hopen alleen dat anderen in bepaalde situaties zoals een bruiloft (velen zien dat als familiereünie) ook vinden dat kinderen erbij horen. Maar ze verwachten echt niet dat anderen dolgelukkig worden van hun nageslacht.

Trek je je eigen mening ook zo in het extreme, of alleen die van anderen?

Je doet vooral rare aannames gebaseerd op mijn tekst. Prima hoor, ik snap dat dat gebeurd met geschreven tekst. 

Nick90 schreef op 06-07-2023 om 15:30:

[..]

Maar als het punt is dat broer een kindvrije trouw wil dat je daar weinig aan kunt veranderen en dus een andere oplossing moet zoeken. Ik vind het dan weer vergezocht dat broer een huisje of hotel moet regelen aangezien bruiloften meestal niet heel goedkoop zijn zodat z’n zus kan komen of hun eigen ideeën van hun bruiloft maar opzij moeten zetten zodat zus toch met de baby kan komen. Ze heeft het probleem nu al zelf opgelost dus eind goed al goed.

Oh maar dat vind ik ook niet. Laten we dat even voorop stellen. Ik snap an sich niet wat het probleem is met tegen je zus zeggen: Joh, ik begrijp dat je een kleine hebt van een paar weken oud, in principe zeggen we tegen iedereen dat we het zonder kinderen doen, maar we maken voor jou een uitzondering omdat die kleine wel heel klein is.

Dat er daarna aller hande oplossingen aangeboden worden, gaat mij ook wat ver: Ik had mijn broer gewoon medegedeeld dat ik ofwel de baby mee nam, ofwel ik niet zou komen. Overigens ligt dat ook aan de afstand: Als het naast de deur was geweest, dan had ik gezegd: Prima, ik kom ff voor de ceremonie, laat kind thuis met partner, en ga daarna weer naar huis. 


Elpisto schreef op 06-07-2023 om 15:46:

[..]

Oh maar dat vind ik ook niet. Laten we dat even voorop stellen. Ik snap an sich niet wat het probleem is met tegen je zus zeggen: Joh, ik begrijp dat je een kleine hebt van een paar weken oud, in principe zeggen we tegen iedereen dat we het zonder kinderen doen, maar we maken voor jou een uitzondering omdat die kleine wel heel klein is.

Dat er daarna aller hande oplossingen aangeboden worden, gaat mij ook wat ver: Ik had mijn broer gewoon medegedeeld dat ik ofwel de baby mee nam, ofwel ik niet zou komen. Overigens ligt dat ook aan de afstand: Als het naast de deur was geweest, dan had ik gezegd: Prima, ik kom ff voor de ceremonie, laat kind thuis met partner, en ga daarna weer naar huis.


Zijn aanstaande vrouw heeft er waarschijnlijk ook nog wel een stem in. 

Maar goed, als je voor je zus een uitzondering moet maken dan kan het ook wel voor x en y want... noem willekeurige reden.. en dan krijg je daar weer gelazer van. Of boze gezichten want hey TS mag d'r kind meenemen waarom ik dan niet?!

Naamgenootje schreef op 06-07-2023 om 16:22:

Maar goed, als je voor je zus een uitzondering moet maken dan kan het ook wel voor x en y want... noem willekeurige reden.. en dan krijg je daar weer gelazer van. Of boze gezichten want hey TS mag d'r kind meenemen waarom ik dan niet?!

Als er daadwerkelijk mensen zijn die niet snappen dat dat met een kind van 6 week oud net even wat anders loopt dan met kids die een jaar of ouder zijn, dan moet je die ook maar niet op je bruiloft willen, lijkt me.

Om nog te zwijgen over het feit dat er natuurlijk wel verschil zit tussen je zus en de aangetrouwde nicht, oid. 

Tsja. Als organisator trek je ergens een grens. Of je jezelf nou populair maakt of niet. Jouw feestje. Of FEEST in dit geval. Want hopelijk/waarschijnlijk is dit het belangrijkste feest dat ze ooit geven. 

Deze broer trekt een leeftijdsgrens. Hij wil er geen kinderen bij, maar wèl zijn zusje. En dat zusje gaat haar best doen om te komen. Ondanks de jeuk die het haar geeft, reageert ze niet zo allergisch als sommigen hier - die vanuit een anafylactische shock niet meer bereid lijken te zijn een overeenkomst te kunnen vinden. Gelukkig gaat het in het dagelijks leven meestal anders dan online. Broer is nu blij. En zus gaat het vast voor elkaar krijgen. Maar ook als het niet lukt, dan telt vooral de intentie.  

Maak er wat van Eleanor!


Ik denk dat de vraag van  TO al lang beantwoord is. De discussie schiet nu alle kanten op waarbij situaties naar voren worden gehaald die niks meer te maken hebben met de vraag van TO. Van haar uit las ik oprechte bedenkingen en gelukkig heeft ze nu een fijn alternatief gevonden. 

Eleanor, mooi het voorstel wat je hebt gedaan aan je broer, die hier neutraal op reageerde. Mocht je je de dagen daarvoor toch niet goed genoeg voelen om deze reis te ondernemen, dan zou ik dat laten weten en niet gaan. Ik heb me nooit met andere vergeleken in dit opzicht en mijn gevoel gevolgd (sommige moeders gaan met 8,10,12 weken werken), ik heb heel veel extra tijd gekocht en ging met 16 weken pas werken. Elk lichaam en gestel werkt anders. 
Ik zou ook doorvragen bij je broer waar het feest wordt gehouden. En of er daar niet een plek is, ruimte waar de baby s'avonds kan slapen. Dan kunnen familieleden om de beurt een oogje in het zeil houden en dan kan jij en je man er ook een tijdje bij zijn. Ik had een erge makkelijke baby, ze sliep ergens in hoekje, wel temidden in het feestgedruis als een roosje. 

Nick90 schreef op 06-07-2023 om 15:30:

[..]

Maar als het punt is dat broer een kindvrije trouw wil dat je daar weinig aan kunt veranderen en dus een andere oplossing moet zoeken. Ik vind het dan weer vergezocht dat broer een huisje of hotel moet regelen aangezien bruiloften meestal niet heel goedkoop zijn zodat z’n zus kan komen of hun eigen ideeën van hun bruiloft maar opzij moeten zetten zodat zus toch met de baby kan komen. Ze heeft het probleem nu al zelf opgelost dus eind goed al goed.

Nu is het helemaal mooi, waar staat dat broer een huisje of hotel moet regelen dan? Nergens. Nadat het als doodnormale optie naar voren kwam dat zus een hotel of huisje kan regelen waar man overdag met de baby gaat zitten zodat die in de buurt zijn voor de bv heb ik geschreven dat broer ook had voor kunnen stellen zoiets te regelen, of zijn eigenhuis beschikbaar te stellen, of begrip te tonen voor dat zus niet zou kunnen, of de baby toch een deel van de bruiloft er bij te hebben, mee te betalen of aangeven geen cadeau te willen omdat de kosten voor zus al hoger zijn omdat ze iets voor de baby moet regelen. Of, of, of, of. Niet moet. 


En ja bruiloften zijn duur, maar wie kiest er om te trouwen? Wie kiest er voor dat ze zus er bij willen hebben? Wie kiest er voor dat de baby niet welkom is? Is het dan normaal dat zus een hotel moet gaan betalen waar overdag haar man en baby kunnen zitten zodat ze heen en weer kan voor de borstvoeding? Dat zus 1000 euro kwijt is aan reiskosten, hotelkosten, een jurk en een (fatsoenlijke immers zus van de bruidengom) envelop voor de bruiloft? Of dat broer even stil staat bin wat hij van zus verwacht en hoe daar een mouw aan te passen is. Hij zal zelf in de buurt wonen en kan zijn huis beschikbaar stellen of als hij niet in de buurt woont een hotelkamer voor zichzelf boeken waar gebruik van gemaakt kan worden, zeggen dat baby na de ceremonie wel kan komen zodat zus langer kan blijven en haar man er ook bij is, zeggen dat hij het echt snapt als het niet lukt, zeggen dat hij snapt dat deze manier extra moeite en kosten met zich mee brengt en liever haar aanwezigheid heeft dan een cadeau waardoor ze misschien meer budget heeft of gewoon aan haar vragen wat voor haar handig/nodig is zodat ze kan komen. 

AppleTree schreef op 07-07-2023 om 12:03:

[..]

Nu is het helemaal mooi, waar staat dat broer een huisje of hotel moet regelen dan? Nergens. Nadat het als doodnormale optie naar voren kwam dat zus een hotel of huisje kan regelen waar man overdag met de baby gaat zitten zodat die in de buurt zijn voor de bv heb ik geschreven dat broer ook had voor kunnen stellen zoiets te regelen, of zijn eigenhuis beschikbaar te stellen, of begrip te tonen voor dat zus niet zou kunnen, of de baby toch een deel van de bruiloft er bij te hebben, mee te betalen of aangeven geen cadeau te willen omdat de kosten voor zus al hoger zijn omdat ze iets voor de baby moet regelen. Of, of, of, of. Niet moet.


En ja bruiloften zijn duur, maar wie kiest er om te trouwen? Wie kiest er voor dat ze zus er bij willen hebben? Wie kiest er voor dat de baby niet welkom is? Is het dan normaal dat zus een hotel moet gaan betalen waar overdag haar man en baby kunnen zitten zodat ze heen en weer kan voor de borstvoeding? Dat zus 1000 euro kwijt is aan reiskosten, hotelkosten, een jurk en een (fatsoenlijke immers zus van de bruidengom) envelop voor de bruiloft? Of dat broer even stil staat bin wat hij van zus verwacht en hoe daar een mouw aan te passen is. Hij zal zelf in de buurt wonen en kan zijn huis beschikbaar stellen of als hij niet in de buurt woont een hotelkamer voor zichzelf boeken waar gebruik van gemaakt kan worden, zeggen dat baby na de ceremonie wel kan komen zodat zus langer kan blijven en haar man er ook bij is, zeggen dat hij het echt snapt als het niet lukt, zeggen dat hij snapt dat deze manier extra moeite en kosten met zich mee brengt en liever haar aanwezigheid heeft dan een cadeau waardoor ze misschien meer budget heeft of gewoon aan haar vragen wat voor haar handig/nodig is zodat ze kan komen.

Het probleem is allang opgelost hoor. En misschien lees jij andere dingen dan ik maar ik lees nergens dat de broer moeilijk doet. En nee als je kiest om een leuk feestje te geven om te trouwen met de vrouw van wie je houdt zie ik geen enkele reden om me druk te maken hoe de gasten het allemaal regelen en als ik 20.000 euro voor een dag betaal zou ik me daar totaal niet druk om maken, het is namelijk niet de dag van de ouders van de newborn maar die van het bruidspaar. Beter wen je er aan dat je het vanaf nu zelf moet regelen voor jezelf en je baby en dat rekenen op derden zodat jij ergens heen kunt misschien niet de beste keus is. En om nou te onderhandelen over je komst met of zonder baby of je eigen kosten van het cadeau af te trekken vind ik dat je beter gewoon eerlijk kunt zijn en af kan zeggen ipv allerlei shitty gierige excuses te bedenken. Maar om nou te verwachten dat iemand jouw kosten wel betaald omdat er een 0 kind policy geld en jij je nog jonge baby toch mee wil nemen want zo’n kleintje maakt ook niks uit volgens jou. 

Nick90 schreef op 07-07-2023 om 16:49:

[..]

Het probleem is allang opgelost hoor. En misschien lees jij andere dingen dan ik maar ik lees nergens dat de broer moeilijk doet. En nee als je kiest om een leuk feestje te geven om te trouwen met de vrouw van wie je houdt zie ik geen enkele reden om me druk te maken hoe de gasten het allemaal regelen en als ik 20.000 euro voor een dag betaal zou ik me daar totaal niet druk om maken, het is namelijk niet de dag van de ouders van de newborn maar die van het bruidspaar. Beter wen je er aan dat je het vanaf nu zelf moet regelen voor jezelf en je baby en dat rekenen op derden zodat jij ergens heen kunt misschien niet de beste keus is. En om nou te onderhandelen over je komst met of zonder baby of je eigen kosten van het cadeau af te trekken vind ik dat je beter gewoon eerlijk kunt zijn en af kan zeggen ipv allerlei shitty gierige excuses te bedenken. Maar om nou te verwachten dat iemand jouw kosten wel betaald omdat er een 0 kind policy geld en jij je nog jonge baby toch mee wil nemen want zo’n kleintje maakt ook niks uit volgens jou.

Dit klinkt wel heel onaardig. Geen kinderen welkom op de bruiloft is een legitieme keuze van het bruidspaar. Hoe mensen dan hun kinderen al dan niet opvangen is dan 'hun probleem'. Toch kan dat dan wel betekenen dat mensen niet of slechts een gedeelte kunnen komen vanwege die kinderen. 
Als mensen in het buitenland willen trouwen, kan dat ook beteken dat niet alle genodigde gasten erbij kunnen zijn i.v.m. aantal dagen dat het kost, reiskosten, kinderen die geen vrij krijgen van school etc. 
Elke keuze die een bruidspaar daarin maakt is legitiem, maar keuzes hebben wel consequenties. TS en haar man hebben nu een prima tussenoplossing gevonden. 

De broer heeft aangegeven dat hij graag wil dat zijn zus erbij is. Als de baby volledig afhankelijk is van borstvoeding, is die dus ook afhankelijk van de nabijheid van moeder, in ieder geval meerdere momenten op een dag. Als de bruiloft in de buurt is, kun je tussendoor op en neer voor voedingen, als het op twee uur rijden is kan dat niet. 
Geen hotel of huisje willen huren is geen 'shitty gierig excuus'. Dat kost best veel geld en niet iedereen heeft het even breed. Tel daarbij nog de reiskosten en de kosten van een cadeau en je zit al snel op een aardig bedrag. 

Ik vind het sowieso heel bemoedigend dat TO toch nog een manier heeft gevonden om bij de bruiloft aanwezig te zijn.
Ik zou mijn kind echt niet 8 weken ergens bij een oppas achterlaten. Zeker icm borstvoeding en weinig slaap vanwege de nachten had ik vanaf begin al aangegeven dat ze niet op mij hoeven te rekenen. Is toch voor jezelf ook niet ontspannend zo’n dag met een kleintje. Ik snap heel goed dat broer geen kinderen en baby’s erbij wil hebben. Ik vind dat voor iedereen is een tijd en een plek, kinderen hoeven toch ook niet overal bij te zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.