Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Paragnost huilbaby


patayaicetea

patayaicetea

16-10-2023 om 19:51 Topicstarter

rionyriony schreef op 16-10-2023 om 18:58:

Op de term "babyfluisteraar" krijg je best veel hits. Ik weet niets over de kunde van een babyfluisteraar. Ik denk dat iemand die zich rustig en zelfzeker gedraagt, erg kalmerend kan werken op een kind.

Of De Slaapfee. https://deslaapfee.nl/slaap-en-ritmecheck/

Ik weet niet precies wat voor kunde die laatste heeft maar ze was eens te horen op de radio.

Maar waarschijnlijk is hij over 16 jaar niet uit zijn nest te krijgen 's morgens dus best kans dat het vanzelf over gaat.

Bedankt voor de tip ik bekijk het even

reflux is ook via een homeopaat wat aan te doen, weet ik uit ervaring. 

patayaicetea schreef op 16-10-2023 om 18:15:

[..]

Hebben we reeds enkele malen gedaan, géén verschil 😢

Ach wat naar, ben je al bij een kinderdiëtist geweest? Die kan je goed begeleiden en kijken wat je qua voeding kan verbeteren/aanpassen. 

Reflux kan een wond aan de bekleding van de slokdarm veroorzaken dat aanvoelt als een brandwond. Soms zijn de maagklepjes bij babies nog niet helemaal goed en als je ze neerlegt, loopt het maagzuur zo de wond in. Heel pijnlijk. Niet gek dus dat hij veel huilt als hij zou moeten slapen. Er is verdikkingsmiddel op recept te krijgen wat voeding beter inde maag houdt en je kan een opgerolde handdoek (even kijken of dat beter aan de korte kant of lange kant opgerold kan worden) onder het matras aan het voeteneind en hoofdeind leggen waardoor hij in een kommetje ligt. Dat zorgt er voor dat het maagzuur niet zo snel de slokdarm in loopt. Als er geen zuur meer de slokdarm in loopt, kan de wond helen maar dat kan wel een paar weken duren.. succes.

Uithouden.... Mijn zoon huilde,en huilde.Toen hij kon lopen veranderde dat.Hij is nu 23,leraar van groep 6 en alles is relax....

Wat betreft de alternatieve behandelingen: baat het niet, soms schaadt het wel degelijk.

https://www.ntvg.nl/artikelen/overleden-zuigeling-na-craniosacrale-manipulatie-van-hals-en-wervelkolom#:~:text=Een%20voorheen%20gezond%2C%203%20maanden,een%20ademstilstand%20gevolgd%20door%20asystolie.

Begin in elk geval niet aan craniosacrale wat dan ook.

Sterkte verder, want dit is natuurlijk ontzettend beroerd

Ted68 schreef op 17-10-2023 om 00:08:

Uithouden.... Mijn zoon huilde,en huilde.Toen hij kon lopen veranderde dat.Hij is nu 23,leraar van groep 6 en alles is relax....

Ja, maar het feit dat het over zoveel jaar beter wordt is natuurlijk niet helpend voor TO.

Dit kan je namelijk bij veel dingen wel vermelden, maar als TO nu op haar tandvlees loopt, dan kan je er niks mee

Als je alle medische zaken hebt uitgesloten is het vaak een kwestie van uitzitten. 

- Gebruik een draagdoek of zak. Ook binnenshuis. 
- Sommige baby's worden rustig of slapen in zo'n zitje dat heen en weer gaat en waar ze meer rechtop zitten ipv liggen.
- Misschien bij jullie in bed of co sleeper
- Noise cancelling oortjes in met muziek, luisterboek of podcast helpt enorm. Je kunt toch bij hem zijn maar dat geluid is afschuwelijk en dat kan je voor hem niet oplossen,
- accepteer alle hulp die je kunt krijgen aan opvang! Dus vraag grootouders, kinderopvang of siblings om op te passen of te logeren zodat jullie kunnen bijslapen. Slaap is essentieel om niet gek te worden of in een flinke relatiecrisis te komen. Niet schuldig voelen. Een ander helpt graag en je kind heeft niets aan een overspannen of oververmoeide ouder. 

Ik kan nooit begrijpen waarom je naar zo’n soort alternatief therapeut zou gaan. Nu zal vast meespelen dat ik zelf helemaal niet zweverig ben. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je kinderen hieraan bloot wil stellen.

Overigens had ik ooit een bovenbuurvrouw die een paragnost liet komen voor haar zoontje van 6 die steeds zo moest huilen in de nacht. Het zoontje vertelde dat hij een man met een mes in zijn kamer zag staan. De paragnost ging daar helemaal in mee, en de ouders vervolgens ook. Wat kan er nou enger zijn als kind dan dat je angsten worden bevestigd door je ouders en een vreemde. Dat iemand zegt dat er echt spoken en monsters bestaan  Ik zou ver weg blijven van dit soort kwakzalverij.

Madamecannibale schreef op 17-10-2023 om 09:47:

Ik kan nooit begrijpen waarom je naar zo’n soort alternatief therapeut zou gaan. Nu zal vast meespelen dat ik zelf helemaal niet zweverig ben. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je kinderen hieraan bloot wil stellen.

Overigens had ik ooit een bovenbuurvrouw die een paragnost liet komen voor haar zoontje van 6 die steeds zo moest huilen in de nacht. Het zoontje vertelde dat hij een man met een mes in zijn kamer zag staan. De paragnost ging daar helemaal in mee, en de ouders vervolgens ook. Wat kan er nou enger zijn als kind dan dat je angsten worden bevestigd door je ouders en een vreemde. Dat iemand zegt dat er echt spoken en monsters bestaan Ik zou ver weg blijven van dit soort kwakzalverij.

Hear hear.

maar homeopathie al geprobeerd?
Kijk eens op de website hoewerkthomeopathie.nl

Als jullie bij de huisarts worden weggestuurd en nog niet bij een kinderarts zijn geweest zou ik daar zeker een verwijzing naar vragen want een huilend kind is gewoon heel naar, zeker als je ziet dat je kind zich niet lekker voelt. Maar ga niet het alternatieve circuit in, dat kan echt gewoon schadelijk zijn zoals hierboven al geschreven, al lijkt het soms een oplossing.

Mooie van homeopathie is dat het geen schade kan geven.  Ik ben toevallig ook homeopaat en als je 1 druppel maagzuur mengt met 100 druppels water dan heb je een effectief middel tegen brandend maagzuur.  Elke dag 10 druppels dan.  

En opname/observatie in het ziekenhuis? Us dat al besproken?

Als je echt iets zoekt in de 'zweverige' hoek dan is de fluisterkind methode misschien wat voor jullie. Geeft jou als ouders inzichten en helpt soms direct het kind er ook verder mee. 
Moet je wel over zelfreflectie beschikken, want idee hierachter is dat kind jou spiegelt en jouw blinde vlekken laat zien. Dus jij moet veranderen, ipv het kind moet veranderen. 

Een kinderkinesioloog is ook een andere optie. Die kunnen ook achterhalen waar klachten vandaan kunnen komen. 

Of luisteren naar je moedergevoel. Als jij denkt dat er iets mis is en er meer aan de hand is. Op je strepen gaan staan bij huisarts en of kinderarts voor verdere onderzoeken. 

absor schreef op 17-10-2023 om 15:39:

Mooie van homeopathie is dat het geen schade kan geven. Ik ben toevallig ook homeopaat en als je 1 druppel maagzuur mengt met 100 druppels water dan heb je een effectief middel tegen brandend maagzuur. Elke dag 10 druppels dan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.