Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Paragnost huilbaby


absor schreef op 17-10-2023 om 15:39:

Mooie van homeopathie is dat het geen schade kan geven. Ik ben toevallig ook homeopaat en als je 1 druppel maagzuur mengt met 100 druppels water dan heb je een effectief middel tegen brandend maagzuur. Elke dag 10 druppels dan.

Nou dat is dan ook weer niet zo, want als je te lang op homeopathie vertrouwd kan het best zo ver ontwikkeld zijn dat behandeling niet meer mogelijk is. 

Ysenda schreef op 17-10-2023 om 16:45:

[..]

Nou dat is dan ook weer niet zo, want als je te lang op homeopathie vertrouwd kan het best zo ver ontwikkeld zijn dat behandeling niet meer mogelijk is.

Ja ik moet specificeren inderdaad; als aanvullende therapie 

Het aardige van welke therapie ook is dat de meeste dingen vanzelf overgaan dus therapie lijkt dan al gauw succesvol, en je kunt het experiment niet herhalen.
Die baby groeit er ook vanzelf overheen, als alle mogelijke medische oorzaken zijn uitgesloten of opgelost, dus de laatste therapeut krijgt alle eer. Gewoon accepteren dat het shit is om een huil baby te hebben was vroeger een optie, maar tegenwoordig natuurlijk niet meer. Enter de alternatieve geneeskunde. Waarschijnlijk helpt ook bidden wel. Als je het maar lang genoeg doet.

Madamecannibale schreef op 17-10-2023 om 09:47:

Ik kan nooit begrijpen waarom je naar zo’n soort alternatief therapeut zou gaan. Nu zal vast meespelen dat ik zelf helemaal niet zweverig ben. Maar ik kan me niet voorstellen dat je je kinderen hieraan bloot wil stellen.

Overigens had ik ooit een bovenbuurvrouw die een paragnost liet komen voor haar zoontje van 6 die steeds zo moest huilen in de nacht. Het zoontje vertelde dat hij een man met een mes in zijn kamer zag staan. De paragnost ging daar helemaal in mee, en de ouders vervolgens ook. Wat kan er nou enger zijn als kind dan dat je angsten worden bevestigd door je ouders en een vreemde. Dat iemand zegt dat er echt spoken en monsters bestaan Ik zou ver weg blijven van dit soort kwakzalverij.

Ja, dan heb je een stuk meer aan iemand die je kind een spuit flesje met monsterverjaagspray geeft. Kinderen weten al dat monsters bestaan. Wat wij ze moeten leren is dat monsters verslagen kunnen worden.

absor schreef op 16-10-2023 om 16:41:

ik ben een paragnost en ik zie dat je zoon een enorme behoefte heeft aan een suitdaging. Ik zie in mijn glazen bol dat het rond een maand of 9 beter wordt. Hij zal snel gaan lopen en praten. Ik zie wel dat het een flinke handenbinder zal blijven
voor nu veel structuur aanbieden. Dat doet hem goed. Dus elke dag zelfde patronen en tijden aanhouden en hier niet van afwijken

oh ja en veel naar buiten en wandelen. Het is een buitenkind

Ja, duh... Jij bent gewoon een ervaren moeder... betrapt. 

absor schreef op 17-10-2023 om 15:39:

Mooie van homeopathie is dat het geen schade kan geven. Ik ben toevallig ook homeopaat en als je 1 druppel maagzuur mengt met 100 druppels water dan heb je een effectief middel tegen brandend maagzuur. Elke dag 10 druppels dan.

Dit is nog eens nuttige info voor de toekomst. 

AnnaPollewop schreef op 17-10-2023 om 17:07:

Het aardige van welke therapie ook is dat de meeste dingen vanzelf overgaan dus therapie lijkt dan al gauw succesvol, en je kunt het experiment niet herhalen.
Die baby groeit er ook vanzelf overheen, als alle mogelijke medische oorzaken zijn uitgesloten of opgelost, dus de laatste therapeut krijgt alle eer. Gewoon accepteren dat het shit is om een huil baby te hebben was vroeger een optie, maar tegenwoordig natuurlijk niet meer. Enter de alternatieve geneeskunde. Waarschijnlijk helpt ook bidden wel. Als je het maar lang genoeg doet.

Edit: ik heb niks tegen bidden. Als je er baat bij hebt, vooral doen. 

Even terug naar de vraag want we zitten nu alle alternatieve oplossingen wel (terecht) af te kraken / belachelijk te maken maar als TO daar aan denkt ben je als jonge ouder gewoon wanhopig en wil je rust en een baby die zich prettig voelt.

TO zijn jullie al door verwezen naar een kinderarts?
Zouden jullie je zoon een weekend ergens kunnen laten logeren of een weekend oppas bij jullie thuis en jullie ergens anders zodat jullie kunnen bij tanken.

Een optie zou ook nog kunnen zijn een thuis observatie want soms sluipen er patronen in die het huilen triggeren terwijl je dan juist zo je best doet om het te voorkomen.

Wij  moesten ook erg schakelen bij onze tweede, want de eerste moest echt bij elk huiltje getroost worden en dat hielp ook (vaak was er wel iets, verstopte neus, zere buik, oorpijn, enfin alles kwam langs) terwijl we bij nr 2 moesten leren dat hij juist huilde omdat hij overprikkeld was en er weinig anders opzat dan hem met rust laten en zo’n 20 minuten laten huilen tot hij in slaap viel. Van al onze pogingen tussendoor om het huilen te verhelpen werd het alleen maar erger. Er is dus niet perse 1 ding dat voor alle babies werkt, en ook niet in elke periode van hun babytijd. Alles uitproberen, kijken, analyseren en opnieuw beginnen kan helpen om het uit te vogelen, maar als je moe bent en kribbig dan lukt dat ook niet meer zo best natuurlijk. Het is wel van alle tijden, ik hoorde ook verhalen over mijn opa die nachten lang rondliep met een huilende baby (ze kregen 8 kinderen, hij was van 1901) en mijn tantes vroegen ook altijd of onze babies een beetje rustig waren. Een huil baby werd aan pech geweten en niet aan slecht moederschap, en dat vond ik wel steunend. En inderdaad, het kan helpen als je eens een nachtje bij kan slapen, om en om of allebei als de baby uit logeren mag. Als je echt niks meer kan verzinnen dat een mogelijke oplossing kan zijn, dan is uitzitten het enige.

Ted68 schreef op 17-10-2023 om 00:08:

Uithouden.... Mijn zoon huilde,en huilde.Toen hij kon lopen veranderde dat.Hij is nu 23,leraar van groep 6 en alles is relax....

Kinderen met reflux willen graag snel leren lopen (dan vloeit het zuur niet terug de slokdarm in) maar daarmee slaan deze kinderen vaak het kruipen over. En dat is niet goed voor het leren van allerlei motorische zaken. Eigenlijk zou je dan toch een kinderfysio moeten raadplegen om te zorgen dat de motoriek goed verloopt. 

oke even hoor, ik ben een gelover in de wetenschap, als ik iemand als Messias zou zien is het Stephen Hawking. Maar. Ik had ook een kind dat huilde, en huilde en huilde. Je kan niks met het idee dat dat voor zn zestiende wel overgaat, hoe goed bedoeld ook, ik begrijp zo ontzettend goed dat je echt alle mogelijke oplossingen onderzoekt. En waarom ook niet, je moet je ergens aan vasthouden om te voorkomen dat je nu verzuipt. Dus wat helpt, je hebt alle reguliere zaken laten onderzoeken en geprobeerd. Zorg in elk geval dat je elkaar als partners aflost en ontziet en ben ook zoveel mogelijk mild naar jezelf. Dit is misschien wel de moeilijkste periode in je leven en het gaat nu ook om overleven. En ja, echt, het wordt beter, je komt hier doorheen. Een hele dikke knuffel verdien je, je bent een kanjer, je komt hier doorheen. Hou je haaks vrouw

Philou schreef op 18-10-2023 om 19:12:

[..]

Kinderen met reflux willen graag snel leren lopen (dan vloeit het zuur niet terug de slokdarm in) maar daarmee slaan deze kinderen vaak het kruipen over. En dat is niet goed voor het leren van allerlei motorische zaken. Eigenlijk zou je dan toch een kinderfysio moeten raadplegen om te zorgen dat de motoriek goed verloopt.

Ik heb wel eens gelezen dat er helemaal geen duidelijk oorzakelijk verband is tussen niet kruipen en een afwijkende motorische ontwikkeling. En dat is ook verklaarbaar: het is goed denkbaar dat kinderen met een afwijkende motoriek vaker niet kruipen, en dan is die afwijkende motoriek dus oorzaak van niet kruipen, geen gevolg.

Vziw zijn er culturen waarin kinderen helemaal niet kruipen, omdat ze steeds gedragen worden totdat ze aan lopen toe zijn. En die volkoren zijn niet massaal motorisch gestoord.

Je kunt een kind toch niet dwingen om te kruipen?

AnnaPollewop schreef op 19-10-2023 om 07:26:

Je kunt een kind toch niet dwingen om te kruipen?

Nee, maar een kinderfysiotherapeut kan een kindje wel begeleiden, door de reflux lopen ze achter (als je pijn hebt is de zin in bewegen ook minder) Vriendin haar baby had reflux, diëtiste en kinderfysiotherapeut hebben de kleine goed gedaan.

Temet schreef op 18-10-2023 om 22:01:

[..]

Ik heb wel eens gelezen dat er helemaal geen duidelijk oorzakelijk verband is tussen niet kruipen en een afwijkende motorische ontwikkeling. En dat is ook verklaarbaar: het is goed denkbaar dat kinderen met een afwijkende motoriek vaker niet kruipen, en dan is die afwijkende motoriek dus oorzaak van niet kruipen, geen gevolg.

Vziw zijn er culturen waarin kinderen helemaal niet kruipen, omdat ze steeds gedragen worden totdat ze aan lopen toe zijn. En die volkoren zijn niet massaal motorisch gestoord.

Dat staan is niet voortgekomen uit noodzaak om geen pijn te hebben maar een ontwikkeling dat op het eigen pas ligt. Bij reflux is dat dus anders. Bij reflux kan het zijn dat er gestaan wordt zonder dat de rest van de motoriek goed klaar voor was. Bij kinderen die gedragen worden kan het best zijn dat die daar allang klaar voor zouden zijn maar nog geen noodzaak voor hadden totdat ze te zwaar werden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.