Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Extreem slechte slaper, we weten het niet meer


MarvelousM schreef op 13-03-2024 om 11:28:

[..]


En dat is precies wat DueScimmie deed. Niet wat ik doe.

Het is in het algemeen wel handig om achteraf naar je eigen acties te kunnen kijken en niet alleen maar te denken 'oh, perfect gedaan!'.

Ik geef gewoon aan waarom wij bepaalde dingen niet doen. Laten huilen vind ik een no go, dat iemand anders daar voor kiest moet ie zelf weten. 

Je gaat nu op de man. Dat mag volgens mij niet op het forum .

Wij hebben het zeker niet perfect gedaan maar het werd echt makkelijker voor ins toen we gingen accepteren ipv strijden met kind. 

MarvelousM schreef op 13-03-2024 om 11:28:

[..]

Het is in het algemeen wel handig om achteraf naar je eigen acties te kunnen kijken en niet alleen maar te denken 'oh, perfect gedaan!'.

Eens, als ouder moet je leren wat bij jou en je kind past. Ik heb regelmatig iets gezegd of gedaan waarvan ik achteraf dacht dat was niet handig of methode y blijkt veel beter te werken.

Zo is het ook met het laten huilen, ik was er eerst op tegen maar alle andere dingen (wiegen/erbij blijven etc) leken niet te helpen. Onze dochter bleek gewoon 5 minuten jammeren nodig te hebben om de dag achter zich te laten en in slaap te vallen. Daardoor leerde ik ook dat ze verschillende huiltje heeft, de dag verwerken-huil klinkt heel anders dan de pijn of ongemak huil. Die laatste heeft ze soms ook en dan helpen we haar wel direct. (Laatst had ze zelf haar slaapzak uitgedaan en uw t bed gegooid en werd ze huilend wakker van de kou...)

Vrienden van mij hadden een slaap coach in geschakeld

Storm2023

Storm2023

20-03-2024 om 11:50 Topicstarter

Lieve mensen, ontzettend bedankt voor de vele reacties en verschillende inzichten! Het lukt mij niet om overal op te reageren maar ik heb jullie verschillende tips en visies meegenomen om het even iets anders aan te pakken.

En het gaat een stuk beter zelfs!

Wat we nu doen is de slaaproutine, die is altijd heel duidelijk geweest voor hem. dan leggen we hem wakker weg, zeggen; "slaap lekker lieverd, pappa en mamma zijn vlak bij je" (oid). Dan laten we hem ongeveer een minuut of maximaal 2 minuten huilen. We merken dat hij dat soms nodig heeft om even in de 'slaapmodus' te komen. Dan gaan we terug, geven hem een aai over de bol en leggen hem weer neer. Etc etc. 

Die gaat nu ontzettend goed. Hij is altijd binnen 10 minuten in slaap, maar de laatste dagen zelfs sneller. Gisteren kon ik hem overdag en 's avonds wakker wegleggen, dan speelt hij één of twee minuutjes en dan valt hij zelf in slaap?? Voeden doe ik rond middernacht en rond 5 uur 's ochtends. 

Vannacht is hij maar 3 keer wakker geweest en konden we hem 2x zonder te huilen weer in slaap krijgen. Hij heeft zelfs de hele nacht in zijn eigen bedje geslapen. Gisteren heeft hij overdag zelf een uur en een kwartier geslapen! Dat is echt uniek, ik wist niet wat ik met mijn vrije tijd moest hahaha. 

We zijn consequent en duidelijk. Ik denk dat hij dat gewoon nodig had. Ik en mijn partner voelen ons hier heel goed bij en ik denk dat het ook goed is voor Storm Hopelijk gaat dit zo blijven. 

Bedankt allemaal! 

Wat fijn om te lezen! Klinkt goed! 
Er zullen nog wel eens periodes zijn dat het weer even wat minder gaat ivm tandjes, ziektes en soms onverklaarbaar. Wanhoop dan niet. Als je eenmaal een manier hebt gevonden die voor jullie werkt zal die dan ook weer werken na een tijdje. En die manier heb je nu  

Storm2023

Storm2023

19-04-2024 om 09:32 Topicstarter

Nog even een update: 

Het gaat fantastisch!! We leggen hem wakker weg, soms geeft hij zelfs aan dat hij naar bed wil, en dan speelt hij een minuut of 10 met z'n dekentje en valt dan rustig in slaap. Hij wordt ongeveer 3 keer per nacht wakker in plaats van 8/12 keer en zijn overdag dutjes zijn van 25 minuten naar drie kwartier/een uur en een kwartier gegaan. 

Zo happy! 

Ik denk dat dit normaal is hij is nu nog steeds te jong. Ik had het hetzelfde met alle kinderen. Ik was met hun in mijn bed slapen en geven de borst altijd ze het nodig heb. Hij heeft geen honger denk ik. Maar het isvoor hem nodig voor zijn veiligheid gevoel. In rond 18 maand begonnen mijn kinderen met hun vader slapen. Hij zong voor hen of neem hen hoog in handen. In een 1-3 weken lerden ze met hem zonder brest te slapen - alle nacht. (maar één zoon had langer tijd nodig - rond 3 maanden.. dat vas echt moeilijk).

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.