Darla123
23-04-2024 om 15:23
Goedwerkende deo voor puberzoon gezocht
Ja, de titel zegt het al, zoonlief zit nu echt in de puberteit en zijn gebruikelijke deo (Sanex) voldoet inmiddels niet meer. Om de - soms echt heftige - geur te voorkomen wil ik graag weten welk deo hij het beste kan gebruiken. Hij doucht trouwens keurig iedere avond en kleding wordt ook iedere dag gewisseld.
Zijn er deodorants die niet zo overweldigend zijn (Axe ruikt te sterk voor hem en zou hij niet gebruiken) en goed hun werk doen?
Dank jullie al.
AnnaPollewop
24-04-2024 om 18:15
Ik zie niet zo gauw ergens hoe oud hij is? Als hij net aan de puberteit begonnen is, dan blijft dit nog wel even zo tot hij hormonaal weer meer in evenwicht is. Valt inderdaad niet tegen op te deo-en. Veel deo is trouwens meer een geurtje dan een echte anti-transpirant, daar zou je nog op kunnen letten.
Wij gebruiken ook wel de deo van HappySoaps, dat werkt best goed, maar wij hebben geen pubers meer dus ze ruiken sowieso al weer een stuk beter...
Zorg ook wel dat zijn kleding echt goed schoon is, want het kan er erg in blijven hangen en dan lijkt het schoon en netjes gestreken maar na even dragen komt de geur er dan toch weer door.
Miekje6
24-04-2024 om 19:22
ik had al eerder gereageerd dat ik fan was van Loveli, maar bedacht later dat er eigenlijk meer werkt in hormonaal-rommelige tijden. Anti-bacteriele zeep (zo'n blok van Sebamed) in combinatie met een washandje om goed schoon te 'schuren'. Verder incidenteel zo'n spuitflesje Dettol (om wonden te desinfecteren) gebruiken als er echt heftige geur blijft hangen. Ooit ontdekt na wat uitslag dat dat ook helpt om die oude zweetgeur weg te halen. Daarbij dus Loveli-deo (heel dun laagje).
majorette2005
25-04-2024 om 10:47
MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 23-04-2024 om 17:58:
o mijn god mijn lievelings onderwerp!!! Deo!! 😁 geloof mij medeforummers, rexona maximum protection stick (blauwe variant&nu in aanbiedingbij de kruidvat) is de BESTE deo ooit!!(vind ik) Je kan ONMOGELIJK stinken met deze deo roller! Voor mij en iedereen die ik heb het aangeraden, zowat de hele stad, nooit meer een andere! Het blijft minimaal 24 uur goed zitten!! Je stinkt NOOIT, en zoals sommige van jullie weten vraagt mijn zorgenkindje 24/7 intensieve zorg. Dus ik ben dag in dag uit aan het bewegen en ik stink NOOIT door deze deo. Het is heel anders dan standaard rollers, deze rolt een soort creme achtige subtantie, alsof het je zweetporiën dicht lijmt. Zelfde effect als botox in de oksels! Nogmaals geloof me deze werkt echt!!!!
Mijn man gebruikt ook dezelfde, ze hebben hem ook in mannen variant maar hij gebruikt ook gewoon deze en ook bij hem werkt die perfect, ook bij de puberzoon van mijn buurvrouw!
Helemaal eens is de enige die bij puber en mij helpt, wij gebruiken het beide al jaren. Is wel duur maar vaak bij Etos Da of Kruitvat 2 voor de prijs van 1
Darla123
25-04-2024 om 11:32
iedereen hartstikke bedankt!
Zoon (14 jaar trouwens) heeft nu het deo van Borotalco en dat maakt al een verschil - gelukkig! Hij gaat dit merk nu 2 weken lang testen, daarna de andere merken, maar eens kijken welk het beste bij hem werkt. Ik zal berichten.
De lokale Etos is ook heel blij met ons want we hebben gisteren een hoop gekocht
De zweetgeur gaat prima uit de kleding en ik ruim was ook pas op als het echt droog is. Vooral katoen kan ietsje muf ruiken als het nog ietsje vochtig is.
Dus nog een keer van harte bedankt
Darla123
27-06-2024 om 18:36
Korte update:
Nog een keer bedankt voor al jullie tips!
Borotalco in combinatie met Sebamed en 1x extra onder de oksels wassen met Unicura werkt ook bij deze temperaturen super!
dank jullie wel, ook namens zoonlief
Jesse_1
27-06-2024 om 20:44
o mijn god mijn lievelings onderwerp!!! Deo!! 😁 geloof mij medeforummers, rexona maximum protection stick (blauwe variant&nu in aanbiedingbij de kruidvat) is de BESTE deo ooit!!(vind ik) Je kan ONMOGELIJK stinken met deze deo roller! Voor mij en iedereen die ik heb het aangeraden, zowat de hele stad, nooit meer een andere! Het blijft minimaal 24 uur goed zitten!! Je stinkt NOOIT, en zoals sommige van jullie weten vraagt mijn zorgenkindje 24/7 intensieve zorg. Dus ik ben dag in dag uit aan het bewegen en ik stink NOOIT door deze deo. Het is heel anders dan standaard rollers, deze rolt een soort creme achtige subtantie, alsof het je zweetporiën dicht lijmt. Zelfde effect als botox in de oksels! Nogmaals geloof me deze werkt echt!!!!
Mijn man gebruikt ook dezelfde, ze hebben hem ook in mannen variant maar hij gebruikt ook gewoon deze en ook bij hem werkt die perfect, ook bij de puberzoon van mijn buurvrouw!
Hoi Mom (of iemand anders), nog even een vraagje; je hebt het over de maximum protection stick, maar ook over de roller. Welke bedoel je? Of maakt dat niet uIt?
Ik heb een andere variant geprobeerd (want de maximum was er niet) en daar was ik ook al tevreden over, maar de stick vind ik niet handig. Dus ik vraag me af of de roller hetzelfde effect heeft.
NB ik ben ook fan van syneo5, maar dat gaat bij mij dus niet in combinatie met oksels scheren, dus dan is het een keuze tussen stinken of harige oksels.
MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM
27-06-2024 om 21:21
Jesse_1 schreef op 27-06-2024 om 20:44:
[..]
Hoi Mom (of iemand anders), nog even een vraagje; je hebt het over de maximum protection stick, maar ook over de roller. Welke bedoel je? Of maakt dat niet uIt?
Ik heb een andere variant geprobeerd (want de maximum was er niet) en daar was ik ook al tevreden over, maar de stick vind ik niet handig. Dus ik vraag me af of de roller hetzelfde effect heeft.
NB ik ben ook fan van syneo5, maar dat gaat bij mij dus niet in combinatie met oksels scheren, dus dan is het een keuze tussen stinken of harige oksels.
Hoi, ik heb het over de stick en dan de blauwe variant.dus geen roller nee. Ik heb daarna nooit meer een andere getest dus ik zou echt niet weten of de roller even goed is. Het gaat er echt om dat deze stick een soort pasta substantie onder je oksels smeert. bij een roller is dat denk ik niet zo omdat de substantie dan dunner is denk ik. Ook met deze hitte stink je er niet mee! Echt ongelovelijk goed spul die blauwe stick van rexona maximum protection! Als je op het linkje klikt zie je precies die ik gebruik:
Theekopje
27-06-2024 om 21:23
Jesse_1 schreef op 27-06-2024 om 20:44:
[..]
Hier ook syneo! Beste deo ooit!
Ik houd er vaak rekening mee dat ik bv zaterdag ga scheren en zondag deo op doe. Werkt dar voor jou niet?
Mevrouw75
27-06-2024 om 21:31
Ikzelf vond de deo’s van The Lekker Company (kort: Lekker) verrassend goed werken. Stiekem de beste deo die ik ken (maar ik ken de veelgeprezen Loveli niet).
DeOnbekende
27-06-2024 om 22:37
o mijn god mijn lievelings onderwerp!!! Deo!! 😁 geloof mij medeforummers, rexona maximum protection stick (blauwe variant&nu in aanbiedingbij de kruidvat) is de BESTE deo ooit!!(vind ik)
Ik krijg van die "crèmesticks" hiervan erge witte vlekken op mijn kleren, is dat met de roller minder? Het is inderdaad superfijne deo, dus dan ga ik nog een poging wagen
DeOnbekende
27-06-2024 om 22:39
MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM schreef op 27-06-2024 om 21:21:
[..]
Hoi, ik heb het over de stick en dan de blauwe variant.dus geen roller nee. Ik heb daarna nooit meer een andere getest dus ik zou echt niet weten of de roller even goed is. Het gaat er echt om dat deze stick een soort pasta substantie onder je oksels smeert. bij een roller is dat denk ik niet zo omdat de substantie dan dunner is denk ik. Ook met deze hitte stink je er niet mee! Echt ongelovelijk goed spul die blauwe stick van rexona maximum protection! Als je op het linkje klikt zie je precies die ik gebruik:
Lees nu deze reactie pas.. Deze vlekt dus echt ontzettend bij mij
MOMOFMYPRINSESWITHAUTISM
27-06-2024 om 22:56
@deonbekende misschien gebruik je iets te veel, ik gebruik echt weinig omdat dat al genoeg is. Misschien dat dat het probleem is?
Poezenmeisje
27-06-2024 om 23:02
Hier werkt DO2 erg goed. Ooit twee sticks in e aanbieding gekocht. Eéntje aan gruis geslagen en een deel van de kruimels in een spuitflesje gedaan. Die gaat mee op vliegvakantie (meeste water afgegoten) en in mijn tas. Waarschijnlijk heb ik nog genoeg gruis voor de rest van mijn leven, het lost heel langzaam op.
De stick gebruik ik elke dag na het douchen.
Het verstopt mijn poriën niet, ik zweet nog steeds, maar de bacteriën die verantwoordelijk zijn voor zweetgeur vinden deze aluin-omgeving blijkbaar niet fijn.
Jesse_1
28-06-2024 om 16:38
Theekopje schreef op 27-06-2024 om 21:23:
[..]
Hier ook syneo! Beste deo ooit!
Ik houd er vaak rekening mee dat ik bv zaterdag ga scheren en zondag deo op doe. Werkt dar voor jou niet?
Bedoel je andersom? Want na het sprayen mag je minstens 2 dagen niet scheren.
Ik sprayde dan 's avonds syneo (zodat het kan inwerken) en de ochtend er op scheren. En dan na 5 dagen weer sprayen. Soms ging dat nog een keer - redelijk - goed (soms ook niet), maar als ik dan weer na 5 dagen ging sprayen, dan kon ik niet slapen van de pijn omdat het zo irriteerde. Ik heb wel eens geprobeerd het er dan weer af te wassen, maar dan deed het al teveel pijn en dan kreeg ik dat niet weg
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.