Ciska78
28-09-2022 om 08:18
Ik weet het niet meer
het gaat super slecht met mijn 15 jarige dochter.
Heeft een zeer laag zelfbeeld, vind zichzelf te dik, waardoor ze veel momenten heeft dat ze weinig/niet eet.
Heeft depressieve gevoelens, ziet “schaduwen” in huis, waardoor ze het eng vind alleen te zijn, te gaan slapen, snachts te gaan plassen. Wat er in resulteert dat ze vaak om 2 uur nog wakker is omdat ze afleiding zoekt beeldscherm.
Paniekaanvalle, stress van school, zelfverminking..
Ze ziet het leven niet meer zitten.
ze staat op de wachtlijst voor hulp, maar dit gaat zo traag. De jeugdgids die we eindelijk hebben ziet de spoed er wel van in en school, nadat ze vorige week op schoolreis in Tsjechie naar het ziekenhuis is geweest omdat het niet goed ging, ziet nu eindelijk de spoed er ook wel van in.
Maar ja, ondertussen hebben we nog steeds geen hulp en zitten wij als ouders met ons handen in het haar.Geen idee hoe we momenteel ons meisje kunnen helpen.
Wie heeft er tips, ervaringen, wil met mij mee praten? Ik heb zo de behoefte om mijn ei kwijt te kunnen.
Lizzyliz
16-04-2024 om 16:04
MoederIADHkind schreef op 16-04-2024 om 11:46:
Het vraagt moed om te doen wat je deed. En liefde. Voor je dochter. Jezelf. De rest van je gezin.
Ik weet dat het het allerhardste besluit is wat je hebt genomen. Maar het is in het belang van iedereen, inclusief je dochter.
Virtuele knuffel voor jullie allemaal!
Ik ben het helemaal eens met deze woorden.
Marianne76
16-04-2024 om 21:00
Nu op NPO3: Verward (o.a. over stemmen horen).
Ook over een jonge vrouw, Demi, met wie het nu heel goed gaat.
Layka.12
16-04-2024 om 23:19
Ik heb begrip en respect voor jullie moeilijke keuze Ciska.
Ik denk zelf dat je het goed inschat, jullie kunnen ondanks al jullie liefde dit niet aan.
Ik denk dat dit een neerwaartse spiraal zou worden, kind wat zich zo schuldig gaat voelen omdat ze voelt en ziet dat bij ouders de rek eruit is.
Ik wens jullie heel veel sterkte en weet dat er hier meegeleeft wordt met jullie alle drie.
♥️♥️
Ciska78
19-04-2024 om 12:43
onderweg voor zo een gesprek met BC, mentor, VNG, RETT, gezinsvoogd, coördinator vervolgplekken, en wij.
We zijn erg benieuwd wat hier uit gaat komen.
Doel van het gesprek:
Wat heeft dochter nu nodig en wat is nodig voor een best passende vervolgplek.
Ben best wel zenuwachtig eigenlijk.
Fourtyfour
19-04-2024 om 13:23
Wens jullie voor vanmiddag alle kracht toe die er nodig is. Dat er maar een goede, passende plek is voor haar. 🍀🕯️🙏🏻
Lizzyliz
20-04-2024 om 17:38
Hopelijk was het een goed gesprek en heeft het een goede oplossing (voor nu) opgeleverd. Wat is het toch zwaar voor jullie.
Ciska78
20-04-2024 om 21:34
nou, het gesprek is eigenlijk best tegen gevallen. Weer geen knoppen door gehakt en meer van; we moet eerst nog dit en dat uitzoeken.
Vermoeiend en frustrerend was het eigenlijk,
Zilver_gray
20-04-2024 om 21:38
Ciska78 schreef op 20-04-2024 om 21:34:
nou, het gesprek is eigenlijk best tegen gevallen. Weer geen knoppen door gehakt en meer van; we moet eerst nog dit en dat uitzoeken.
Vermoeiend en frustrerend was het eigenlijk,
Wat een domper Ciska, wat gaat het ook traag allemaal!