Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

04-11-2013 om 13:23

leuke uitspraken pubers

Ik zit blazend op de bank met zoon, ik heb een opvlieger. Zegt zoon meelevend:'Uh, mam, ga je al landen?'


Ja Nanny

Smiley vergeten

Mijn vriendin is blind

die zou er hartelijk om lachen.

Het mooie is dat, als we samen winkelen, zij mij verteld waar alles staat. Dan zegt ze volgens mij zijn we net de ontbijtkoek voorbij gelopen, die zou ik toch graag hebben.

Shonagh

Ik weet het, ik weet het
Mijn slechtziende partner zou er overigens wel om kunnen lachen. Die vindt het ook dolkomisch dat hij op een cursus 'blind typen' zit.
Het is dus echt mijn probleem.

Nou ja, ik heb mijn ei gelegd. Door maar weer met de leuke uitspraken!

Monique D*

Monique D*

31-01-2014 om 17:13

Misschien wel goed om dat te weten

Volgens jou neemt Nanny het te zwaar op, maar als je zoon zou begrijpen dat juist visueel gehandicapten zeer georganiseerd moeten werken (omdat ze alles blindelings moeten pakken en dat kan niet als de spullen steeds op een andere plek worden weggelegd) dan maak je zo'n grap niet zo snel. Als mijn kind zo'n grap zou maken dan zou ik juist zeggen dat hij zo'n vergelijking niet kan maken, want als volgens jouw manier van denken zo'n puinhoop van die keuken wordt gemaakt, hoe kan hij in vredesnaam een maaltijd op tafel zetten als hij niets kan zien??

Maar ja, wat niet weet, wat niet deert.. dit moeten wij niet te zwaar of te serieus opnemen, want het is maar een grapje. Maar het zou wel handig zijn als hij nu wel weet hoe visueel gehandicapten hun huishouding voeren. Dan vervangt hij de naam "Stevie Wonder" in de naam "Jan Steen".

Stenna

Stenna

08-02-2014 om 23:52

nog maar weer eens eentje

Man is typisch ochtendmens, en sukkelt steevast 's avonds op de bank bij de t.v. in slaap. Bij uitzondering werkt hij een dagje thuis en zucht 's avonds vergenoegd dat hij echt opknapt van zo'n dagje zonder stress en lange reistijd. Zoon: Ja, want je bent nog wakker en het is al tien voor zeven!

Druif

Druif

10-02-2014 om 12:25

gewone mensen

Zoon kijkt over mijn schouder naar ouders on line 'Als je naar zo'n forum kijkt, dan is het wel grappig. Het verschil tussen oude-mensen-forums en gewone-mensen-forums. Jullie forum ziet er zo raar uit. Jullie schrijven hele verhalen in je posts. Waarom doen jullie niet gewoon een regeltje ofzo.'

Evanlyn

Evanlyn

10-02-2014 om 14:06

ja , en mijn puber:

"En nou ga je zeker weer op Ouders Online roepen dat je niet weet wat je met me aan moet."

caton

caton

10-02-2014 om 14:11

en die van mij

(toen ik vertelde dat ik vaak op OO tips las): dus jij haalt mijn opvoeding gewoon van internet?

Druif

Druif

10-02-2014 om 14:11

Zoon moest wel lachen dat ik zijn commentaar hier neerzette.
Ik ben wel beledigd hoor! trouwens.

Oude mensen.... Pfffff, de blaag, de snotneus, de targ. Hij moest zich schamen!

Stenna

Stenna

11-02-2014 om 00:36

druif

Zo is het. Oude mensen, kom zeg. Wij kunnen tenminste nog gewoon schrijven, met volzinnen en bijzinnen enzo. Ik vind m wel erg leuk trouwens, hoe treffender kun je een generatieverschil weergeven?!

Caton

Ik vind hem errug leuk

Niny

Niny

13-02-2014 om 09:21

Olympische Spelen

We zitten naar kunstschaatsen te kijken, de kür voor paren. Een stel heeft zijn kür afgerond en zit hijgend op het bankje. Zoon (13): "Hebben ze nou de snelste tijd?"

Niny

Niet echt een uitspraak

maar wel erg leuk. Mijn dochter wilde haar paardrijkousen in een sopje zetten, maar alle emmers stonden vol. Ze vroeg welke emmer ze kon gebruiken, dus zei ik: neem de emmer maar waar mijn panty in staat, leg de panty maar zolang even in de wasbak, die kom ik zo uithangen.
Toen ik later de panty kwam uithangen, lag deze in hartjesvorm gedrapeerd in de wasbak. Na navraag was dat inderdaad zo bedoeld voor mij.
Lief hoor!

Stenna

Stenna

19-02-2014 om 22:30

schrik pasta

Ik ben zoon coachend door het koken van een pastagerecht heen aan het leiden. Na het afgieten zeg ik dat hij de pasta even moet laten schrikken maar krijg de kans niet mijn zin af te maken (door er even kort koud water over te laten lopen) want hij schreeuwt meteen loeihard WHAAAAAAA tegen de gootsteen en vergiet. Het echt leuke eraan is dat het geen grapje was, hij neemt dingen nogal letterlijk (ASS-er).

oke dan...

Die zal ik hier ook eens proberen.....

kaatje43

kaatje43

22-02-2014 om 15:53

beetje brutaal

Puber kreeg na de zoveelste smoes om maar niet aan het huiswerk te kunnen en andere afspraken na te komen, de opmerking van zijn vader: "Wij zijn ook niet van gisteren". Waarop puber razend snel antwoordde: "nee, zo zien jullie er ook niet uit" Tja dan lig ik vlak.

Katniss

Katniss

07-03-2014 om 18:38

Kat

Vanmiddag knuffelde ik mijn kat en zong tegelijkertijd een liedje. Kat, die normaal alles toelaat stribbelde tegen, waarop ik hem een beetje mopperend maar weer losliet, en tegen dochter opmerkte dat hij er schijnbaar geen zin in had. Zegt dochter: 'Ja, maar je was ook aan het zíngen'. En bedankt...

Katniss

Katniss

07-03-2014 om 18:41

En nog een

Dochter is nogal een rommelkont en laat normaal gesproken alles liggen waar ze het het laatst gebruikt heeft. Vanmiddag had ze een leeg snoepzakje en bracht dat zomaar naar de keuken, waar ze het vervolgens op het aanrecht legde. Dus ik zei dat ze zó goed bezig was en dat het nota bene in de juiste ruimte was beland, waarom dan niet een halve meter verder in de vuilnisbak. Zegt dochter verongelijkt: 'Dat is een groeiproces, mam. En het is best ontmoedigend dat je dat niet inziet'. Pfff pubers

zebra

zebra

09-03-2014 om 12:09

boekje

bij de bestelling van bol.com zat ook een gratis boekje met de titel: mooie jonge vrouw. Puberzoon, 15 jaar, zegt: "dat slaat niet op jou, mama."

Puck

Puck

10-03-2014 om 11:57

askruisje

Jongste zit op een katholieke school en dit jaar werd er extra aandacht aan besteed en kwam een priester uitleggen wat de vasten inhield en konden de kinderen ook een askruisje krijgen. De avond ervoor zaten we 112 ooggetuige te kijken en hadden ze het op een gegeven moment erover dat de "stal volledig in de as was gelegd" Komt jongste daar gortdroog overheen "ja, en morgen word ik ook in de as gelegd".

Conference

Conference

10-03-2014 om 15:14

Er goed uitzien

Ik zou met puberzoon mee gaan naar de nieuwe huisarts. Toen ik hem naar boven stuurde om gel in zijn haren te doen want "ik ga zo niet de straat met je op, je ziet er niet uit," kreeg ik de volgende opmerking naar mijn hoofd: "Maar mam, dat heb ik toch helemaal niet nodig, ik lijk tenslotte op jou, dus ik zie er altijd goed uit."

Conference

Conference

10-03-2014 om 15:25

Verse groenten

Als nieuwe voornemen had ik om meer verse groenten te koken voor mijn gezin en kook de avond van te voren alvast voor de avond erna. Als ik twee weken lang mezelf heb uitgesloofd in de keuken en allerlei heerlijke "verse" gerechten op tafel heb getoverd, presteert mijn oudste puber het, om te zeggen: "mam ik word echt ziek van al dat gezonde voedsel. Kunnen we morgen gewoon weer erwten uit blik eten, met aardappels uit een pakje?" En bedankt.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

12-03-2014 om 22:00

uit de kast

Zoon is aan het stoeien met wel/niet openheid over zijn homoseksualiteit. Zie ik hem de gangkastdeur achter zich dichttrekken om er direct weer uit te stappen:

'Zo, mam. Hehe: ik ben uit de kast!"

Juno

Juno

13-03-2014 om 23:44

Calorieën

Zoon kijkt misprijzend naar een wat donker uitgeslagen stukje pizza. "Dit is de snelste manier om 500 calorieën te verbranden."

Anna

Anna

14-03-2014 om 22:50

Verwennen

Dochter lag op de bank, was erg moe en vroeg (heel lief) of ik misschien de laptop van zolder wilde halen. Ik vond het geen punt, dus haalde de laptop en gaf hem aan haar. Zij blij en zegt lief Dank je wel.

Ik zei: Je wordt toch wel regelmatig verwend door mij, heb je dat door?

Ja, zegt ze, dank je wel.

Zeg ik: je zou ook kunnen zeggen....?

Zegt ze: Heel erg bedankt!

Ik zeg: Ja, goed hoor, maar ik bedoel, je zou ook kunnen zeggen .... (en ik had in gedachten dat dochter dan zou zeggen: dan zal ik jou een andere keer ook wel eens verwennen).

Zegt ze: Ik zal later mijn kinderen ook heel erg verwennen!

Geeen puber maar toch leuk:

Ik zit zoon (9) onder zijn shirt te kriebelen, en voelde overal wat kleine bobbeltjes. Ík zeg: 'He, je hebt een heleboel kleine bultjes op je buik en borst'. Zegt hij: 'Dat zijn de zaadjes waar mijn borsthaar uit gaat groeien!'

Vera*

Vera*

02-04-2014 om 21:51

Gehaat vak

Aan tafel hebben we het er over dat je toch echt moet leren en je best doen, ook voor het vak waar je een hekel aan hebt. Hierop zegt puber dat je de basis niet nodig hebt als je maar voldoendes haalt.

Katniss

Katniss

09-04-2014 om 22:40

Complimenteus

Ik had nieuwe kleren gekocht en had mijn nieuwe spijkerbroek en bloesje aan. Kwam thuis uit mijn werk, trek mijn jas uit, en puber vraagt: 'Ben je zó naar je werk geweest?' Hmmm tja, niet leuk dus (vind ik wel!).
Omdat ze er meestal wel kijk of heeft heb ik vandaag gevraagd wat ik op mijn nieuwe keurige donkerblauwe rokje zal gaan dragen. Mijn vraag was inclusief toevoeging dat ze alleen mocht antwoorden op mijn vraag en verder geen goedbedoelde extra adviezen mocht geven. Nadat ze uitgelachen was: 'Nou, dat rokje zou mij als 14-jarige ook erg leuk staan, en ik zou er zus en zo shirt op dragen en mijn all-stars eronder'. Nee, duidelijk... (ik zat zelf meer te denken aan colbertje, bloesje, pumps, en twijfel nu heel hard of ik weer de plank heb misgeslagen).

Dalarna

Dalarna

12-05-2014 om 19:48

Puber van 15

Puber van 15 is aan het freewheelen zo aan het eind van het jaar en probeert minder tijd te besteden aan de vakken die hij volgend jaar niet kiest in zijn profiel. Hij kon dus bijvoorbeeld vandaag een 1 halen voor geschiedenis. Hij moest 12 blaadjes leren en ik zei nog: als je wat leert leer dan niet van elk blaadje een stukje maar maak een heel blaadje af omdat je anders waarschijnlijk net iets leert wat niet gevraagd wordt. Afijn hij had zo ongeveer 2/5 deel geleerd.

Komt mopperend thuis: dan leer je een keer slecht maar maken ze het je nog onmogelijk om een onvoldoende te halen door opeens multiple choice te geven!

Na-dine

Na-dine

12-05-2014 om 23:11

Verhuizen

In het weekend dat de kinderen bij hun vader waren ben ik wezen kamperen. Het is me gelukt om een uur voordat de kinderen door mijn ex thuisgebracht werden thuis te zijn. Ik heb alle tassen en zakken in de gang neergeploft en lig uitgeteld op de bank.
Zoonlief komt binnen, kijkt rond naar alle tassen en roept: "Zo mam! ga je verhuizen?"

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.