Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

04-11-2013 om 13:23

leuke uitspraken pubers

Ik zit blazend op de bank met zoon, ik heb een opvlieger. Zegt zoon meelevend:'Uh, mam, ga je al landen?'


monique

monique

20-05-2014 om 12:00

kennen

Dochter vertelt onder het eten dat straks een jongen bij haar komt chillen. "Pap, jij kent hem want hij zei laatst "hoi" tegen jou"

In verwachting

Naar aanleiding van een scene op de tv: ik vind het altijd zo grappig dat mensen zeggen "we verwachten een kindje". Het kan ook een T-rex zijn?

Aangebrand en niet gaar...

Zeker als er snel-snel iets op tafel moet komen, ben ik geen keukenprinses. Vandaag had ik in de haast de vegetarische balletjes op een te hoog vuur gezet. Mijn merkte dat op en zei dat de balletjes een wel erg stevig korstje hadden gekregen. Waarop zoonlief met een enorme grijns me toevoegde: "O mam, het enige recht dat je hebt is het aanrecht en zelfs dat verknal je nog!" Na eens hartelijk gelachen te hebben legde ik hem uit: "Daarom ben ik ook voor gelijke rechten, zodat je ook eens lekker kunt eten als papa in de keuken staat!"

Dochter in de bocht

Zuchten citeer ik een "opwekkend" opvoedingsbericht: "Ouders met tijdgebrek, fastfood, veel tv en computergames en elke dag clubjes. Een giftige cocktail, volgens de Britse opvoedkundige Sue Palmer. "
Computergames zijn hier populair en tijdgebrek ken ik ook.
Waarop dochter zegt: "Een giftige cocktail? Ach mam, in Tjernobyl groeien ook nog bomen..."

Lou

Lou

20-12-2014 om 11:35

Boeijen

Gisteravond met dochter op de bank voor de finale van The Voice. Kandidaat Sjors zingt een duet met zijn held Frank Boeijen.
Ik zeg: "Goh die Sjors, die zingt mooier dan Frank..."
Dochter vult aan: "Boeiuh!"
(vul zelf de intonatie in)

Inanna

Inanna

20-12-2014 om 22:30

inbreker

Ik hoor de voordeur open gaan en roep vanaf de bank "Zoon, ben jij dat?" Zoon (13) roept met een lage stem terug "Nee, ik ben de man met het plastic pasje"
(n.a.v. de inbraakpreventiecampagne)

lennest

lennest

02-01-2015 om 23:02

Spijkerbroek

Mijn man heeft twee nieuwe spijkerbroeken gekocht, ze zitten nog in het tasje als mijn dochter binnenkomt. Ze vraagt wie er wat in haar favoriete spijkerbroekenwinkel heeft gekocht, ik, zegt mijn man en haalt de spijkerbroeken uit het tasje en laat ze zien. Dochter kijkt naar de broeken, kijkt naar mij, kijkt haar vader aan en zegt: dat is geen spijkerbroek, maar tent, een gróepstent!

Kerstlied

Zit met zoon (14) in de auto en zing mee met het grijsgedraaide nummer van Paul Mccartney, Simply having a wonderful Christmas Time: "The childrens choir sing their song, they practiced all year long: Ding Dong Ding Dong!"

Zoon bromt: "Je mag toch wel wat meer verwachten als ze het hele jaar geoefend hebben".

Moest even de auto langs de kant zetten.

Hadewich

Hadewich

05-01-2015 om 13:37

Fely

Whahaha, geweldig!!

Lucerna

Lucerna

05-01-2015 om 18:58

van de buurpuber

"Och mam, heb je weer wat opvoederigs gelezen?"

Moeder

Moeder

05-01-2015 om 19:48

Zoon

Zoon van bijna 18 vind dat we (ik) niet met de telefoon aan tafel mogen onder het eten. Jaja, de rollen zijn hier omgedraaid
Hoe dan ook, ik at bij mijn vriend. Een giga loempia. Zo groot heb ik hem nog niet gezien dus ik maak een foto ervan om die naar zoonlief te appen. Schrijft ie terug: wacht eens even. Zit jij met je mobiel aan tafel? Zo heb ik je niet opgevoed.
Vriend en ik lagen dubbel

Mijn zoon en de zoon van mijn nieuwe vriend hebben elkaar nog niet ontmoet.
Zoon van vriend zit daar altijd met de telefoon aan tafel. Dus ik zeg tegen mijn zoon dat ik dan misschien erg ben maar dat de zoon van mijn vriend nog veel erger is. Zegt mijn zoon heel droogjes: ik hou wel van een uitdaging.
Toen kon je me opdweilen

Hadewich

Hadewich

12-01-2015 om 20:21

Konijn

Puber: mijn konijn is 4 jaar oud.
Ik: hoe weet je dat?
Puber: ik heb zijn jaarringen geteld!

dihanne

dihanne

16-01-2015 om 20:07

technisch gesproken

Dochter zit de hele maaltijd overal en nergens haar mening over te geven, op een gegeven moment ook over een boek dat ze niet gelezen heeft

maar zegt ze: 'Ik kan technisch gesproken overal een mening over hebben, ook al weet ik er niets vanaf'

Dihanne

(en je hoort toch een vleugje Berenboot!)

Puck

Puck

24-01-2015 om 19:27

Dochter gisteren 2x achter elkaar

RTL Late night zat bij Vrienden van Amstel Live en aan tafel werd The Lau verwelkomd. Zegt dochter: The Lau??? ik heb liever thee warm.
Later werd er een liedje van André Hazes gespeeld met de tekst "ach vrienden, de koek is op" zegt ze: dan stuur je je vrienden toch niet weg, dan koop je nieuwe koek!

tante Sidonia

tante Sidonia

28-01-2015 om 12:40

geen grapje maar wel superlief....

Kijk hiervan kwam gewoon een hele grote glimlach op mijn gezicht. Zoon, 16 jaar, sinds 2 dagen superverliefd vertelde mij dat zijn vriendje en hij elkaar foto's hebben gestuurd van de knuffelbeesten waar ze nachts mee slapen!!!
Dat is toch het ultieme bewijs van vertrouwen en pure schattigheid! Ik heb mijn schoonzoon (!) Nog niet gezien maar nu al in mijn hart gesloten...

Lief!!

Sidonia, ik zou jouw schoonzoon ook zo in mijn armen willen sluiten hoor. Klinkt heel lief allemaal. Veel plezier toegewenst met de nieuwe liefde in jullie gezin.

belle mara

belle mara

28-01-2015 om 13:51

Gekookte aardappels

Dochter 16 jaar:
" fijn mam, de gekookte aardappels zijn weer precies zoals ik ze het lekkerst vind. Zwart en krokant. "

belle mara

Haha! Als wij vroeger die typische aangebrande aardappellucht roken, riepen we: hoi, we eten friet!

skik

Ali

Ali

01-09-2015 om 15:56

Buiten?

Ik, tegen jongere broer: 'Je kan nog wel even naar buiten.'
Zus (13) die er naast staat: 'Buiten? Wie komt daar nou nog?'

Marjolein

Marjolein

03-09-2015 om 21:35

Kom maar, ga terug naar je gevoel

Tijdens eten wordt jongste een beetje gepest door zijn vader. Totaal onverwacht wordt jongste witheet en begint te tieren. Kortom redelijk door het lint.
In de gespannen stilte die valt, begint oudste op zweefteeftoon: "Ja, goed zo, laat het maar gaan. Het is tijd om je gevoel de ruimte te geven. Wil je nog iets met ons delen?"
Helaas kon jongste er niet om lachen, ik wel

mijk

mijk

04-09-2015 om 21:22

invalleerkracht

Dochter heeft onbekende invaller gehad dus ik vraag haar: Wat hebben jullie met de invaller gedaan.

Zoon gortdroog vanaf de bank: Op zijn kop vastgebonden aan het klimrek.

monique

monique

08-09-2015 om 07:32

natuur

Dochter (net 18) tegen mij: "Ik liep net de garage in en dacht hee, wiet. Maar toen bleek het jouw snoeiafval te zijn."

Emma

Emma

08-09-2015 om 07:57

Hier een klassieke

"Puberteit? Dat is de tijd dat ouders lullig gaan lopen doen"

plat

https://www.facebook.com/Jezuswatslecht/photos/a.880990495266635.1073741828.880794051952946/880990408599977/?type=1&theater

Na de laatste logeerpartij: " je hebt je trui hier laten liggen, mijn moeder doet het in de was".
" Dat hoeft niet hoor".
" Nou, mijn moeder staat erop".
" Dan wordt ie juist vuil!"

foute naam voor een website maar pubers hebben veel plezier van de letterlijke grappen van deze site, naast de grappen die ze zelf maken.

Geer en Goor aan tafel: " Tafelpoten"

geen ' keus'

Dus je gaat vanavond niet mee biljarten?
Nee, ik heb geen ' keus'.

Puck

Puck

13-11-2015 om 16:37

herkansng

Puber moest voor school een werkstuk maken. Probeerde er met een Jantje van Leiden vanaf te maken. Diverse keren voor gewaarschuwd maar uiteraard niet luisteren. Gevolg: een 2,2 maar wel herkansing. Toen er wel aan gewerkt met als gevolg een eveneens dik verdiende 8,5. Uiteraard gecomplimenteerd en gevraagd: en wat heb je hier nu van geleerd? Antwoord: dat ik in de herkansing ook een goed cijfer kan halen.....
Zijn mentor kan er trouwens ook wat van: toen ik m dit vertelde (met instemming kind) kreeg ik als antwoord: een toets kan je herkansen, een feestje niet....
Tjaaa... geen speld tussen te krijgen

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

13-11-2015 om 19:46

Oooh Puck

Die vind ik geweldig!

zoon

is vorig jaar blijven zitten door veel te weinig te doen, niet vooruit te branden etc. Dit jaar zoekt mijn broer iemand die aan vriendje van neefje uit kan leggen hoe je geschiedenis leert.
Zoon heel droog...nou das simpel...hij hoeft alleen maar op te letten in de klas...
Wij lagen dubbel.
Hij heeft nu idd wel een ruime voldoende

Lou

Lou

15-11-2015 om 20:12

koud

Dochter loopt op blote voeten in de keuken. Zegt ze serieus:
"Waarom hebben sommige mensen vloerverwarming en wij niet?"

Handdoekken

Gek word ik er van, die handdoeken die overal rondzwerven. Is het nou zo moeilijk om die gebruik aan één van de overvloedige rekjes te drogen te hangen in plaats van ze op je kamer op de grond te kwakken? Met een diepe zucht raap ik er weer eentje op. Dochter: die ligt er pas sinds gisteren, dus een halve zucht is wel genoeg.

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.