Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Mijn kind dreigt een thuiszitter te worden.


citroentje schreef op 16-04-2024 om 10:19:

Ik denk dat ASS kinderen bovengemiddeld vaak thuis zitten, maar heb geen cijfers paraat. Oudervereniging Balans voor neurodiverse kinderen had er altijd veel aandacht voor. Toen ik op de middelbare school zat kwam er een meisje niet naar school vanwege een angststoornis. Daar werd toen heel geheimzinnig over gedaan.

Daar ken ik ook voorbeelden van. Die zijn uiteindelijk "huisvrouw" geworden. Zogenaamd als keuze maar feitelijk konden ze een gewone baan gewoon echt niet aan. En ook nu met kinderen zie je dat het lastig is. De maatschappij is ingewikkeld. 

Citroentje, misschien was je dit online event al tegen gekomen, maar ik dacht ik post m ook:

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-ouders-van-thuiszitters-in-verbinding-online-ontmoetingsavond-873969766097

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

citroentje

citroentje

22-04-2024 om 11:30 Topicstarter

Dank je! Na een goed gesprek heb ik tiener naar school gekregen. Stage gaat het niet meer worden. Dus dat isdrie halve dagen school met zeker niet onbelangrijk: ook sport. We zijn er nog niet, en zijn mbo 1 gaat hij dit jaar niet halen, maar dan heeft hij in ieder geval wat struktuur.

citroentje schreef op 22-04-2024 om 11:30:

Dank je! Na een goed gesprek heb ik tiener naar school gekregen. Stage gaat het niet meer worden. Dus dat isdrie halve dagen school met zeker niet onbelangrijk: ook sport. We zijn er nog niet, en zijn mbo 1 gaat hij dit jaar niet halen, maar dan heeft hij in ieder geval wat struktuur.

Wat goed, Citroentje! Alles wat lukt is winst. Stap voor stap is ook vooruitgang. En soms is stilstaan of een stap terug ook nodig.

Ow wat goed dat er weer wat lukt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.