Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

04-09-2015 om 21:30

Afgezien van de discussie...

Mensen uit dat soort landen hebben volgens mij genoeg aan een willekeurige lap en hoeven geen ingewikkelde, ergonomische westerse hangconstructies. In die zin is het misschien een overbodige, omslachtige actie. Maar misschien dat de Grieken er zelf iets aan hebben, dat zijn ook de rijksten niet.

faatje

faatje

04-09-2015 om 22:26

Amare

Echt zelden zulke flauwekul gelezen. Wat ben jij echt naief met je verhaal over dat zwemvest. En ben je nou echt serieus als je vraagt waarom vluchtelingen ook naar de golfstaten zouden moeten gaan? Wat dacht je ervan dat het in de buurt is en dat ze dan niet een zee in een rubberbootje hoeven over te steken??? Dat ze dan een grotere kans hebben om te overleven en dat deze drama's met deze kinderen niet gebeuren! Dat ze dan niet ver van huis en haard opgevangen hoeven worden in een cultuur die ver van hun eigen cultuur staat met alle problemen van dien. Omdat er genoeg, meer dan genoeg geld is in de regio zelf, omdat ....moet ik nog verder gaan. Er is eerlijk gezegd geen enkele reden waarom ze hier naar toe zouden komen. Opvangen in de regio, dat is de les die we ondertussen wel geleerd zouden moeten hebben.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-09-2015 om 01:11

Hahaha Brunette

Dat was mijn gedachte ook.
En ik heb een mooie ByKay in de aanbieding dus dat gaat helemaal goed komen.

Al schat ik wel in dat je het niveau van de Syriers onderschat. Zo onderontwikkeld is/was het daar niet.

Column

EBRU UMAR - Over Elsevier en de arme Aylan
Weekblad Elsevier kreeg Nederland over zich heen, omdat het had gewaagd te melden dat de Koerdische vader van het verdronken jongetje al jaren in Istanbul zat, nooit een asielaanvraag had gedaan en willens en wetens op een gammele boot was gestapt met zijn gezin. Mede omdat zijn gebit kapot was en een nieuw gebit in Turkije wel 14.000 euro kost. Dat kon in Europa vast goedkoper, wellicht zelfs gratis bij een asielaanvraag. Heel het Nederlandse goedvolk boos omdat Elsevier het in zijn hoofd haalt om de feiten te benoemen. En dat terwijl Elsevier zelfs de belangrijkste feiten achterwege liet: 1. Er is geen oorlog in Turkije maar dit hardop beweren wordt niet op prijs gesteld door iedereen die de Europese deuren voor vluchtelingen wijd open willen stellen. Ik herhaal: er is geen oorlog in Turkije. En hoe ik dat weet is simpel: ik was er voor en na het zinken van het rubberen bootje waar de kindertjes en vrouw van de Koerd in kwestie bij omkwamen. Ik ben nog steeds in Turkije. En heus, er is nog steeds geen oorlog. In Bodrum niet, in Kusadasi niet, in Istanbul niet en alsof dat niet genoeg is, is er nergens oorlog. Er schijnt gevochten te worden bij de grens met Syrië maar even een nuancering. Turkije is wat groter dan de grens bij Syrië. Je kunt het vergelijken met beweren dat West-Europa geteisterd wordt door aardbevingen terwijl het gaat om Slochteren. Veel lokaler wordt het niet. Er is geen oorlog in Turkije.
2. Veiligheid is geen universeel concept maar Koerden zijn veilig in Turkije. Zolang ze Erdogan niet beledigen en geen bommen gooien naar Turkse soldaten, kan een beetje Koerd redelijk rustig over straat. Net als de rest van de Turkse bevolking – nou ja op journalisten na. Er wordt neergekeken op Koerden, het zijn de Marokkanen van Turkije. Ze zijn laagopgeleid, fokken teveel kinderen, zitten in de criminaliteit en vechten voor een eigen territorium – na het uiteenvallen van het Ottomaanse rijk, werden Koerden de paria van de regio. Het wordt saai maar er is geen oorlog in Turkije, ergo: Koerden zijn er veilig. De enige reden waarom mijn Koerdische buren (ontelbaar veel leden, heus, N=20 is er niets bij) wegdromen bij Europa is omdat iedereen er rijk is, vrouwen geëmancipeerd zijn en de overheid gratis geld uitdeelt waardoor iedereen twee auto’s voor zijn deur heeft staan. Dat ik dat allemaal ontken, doet ze niets. Ik lieg, want anders zou ik niet zoveel ‘vakantie’ hebben.
3. Natuurlijk zijn niet alle Koerden dom maar zoals één Aboutaleb geen leuk volk van Marokkanen maakt, geldt hetzelfde ook voor Koerden. Als je je gezin in een dobberbootje pakt zonder dat ze kunnen zwemmen, ben je dom. Vooral als je kapper van huis uit bent; heus, in een volgend leven word ik kapper. Met een schaar en een föhn in de hand kun je je vak wereldwijd uitoefenen. En zwart bovendien, desnoods knip je in een kelderbox. De állerslechtst uitziende kapper in Turkije, is nog beter dan de allerduurste kapper van Nederland. Aan meneer de Koerd had ik mijn haar blindelings toevertrouwd terwijl ik in Nederland mijn neus ophaal voor Tony and Guy.
Dus dat kapper Kurdi in Turkije/ Istanbul verpieterde zal eerder aan hemzelf gelegen hebben dan aan Turkije/ Istanbul. Bovendien maken domme gelukszoekers, of het nou Koerden zijn of anderen, een grote rekenfout. Ze vergeten dat als een knip/kappersbeurt in Europa 180 euro kost (niet schrikken mannen) de helft naar de belasting gaat, en de rest naar winkelhuur, - baas, en overhead. Het concept afdracht bestaat in Midden-Oosterse contreien niet. Nee, in plaats van met een universeel vak als een gek te gaan knippen in Istanbul en daar een bestaan op te bouwen, stappen ze liever in een gammel bootje.
4. De tandartskosten in Turkije zijn zó laag, dat volksstammen Nederlanders erheen gaan om hun gebit te vernieuwen. 14k voor iets wat in Nederland (en waarschijnlijk ook de rest van Europa) 70k moet kosten. Blijft natuurlijk een hoop geld maar een beetje kapper knipt dat zo bij elkaar. Zeker in Turkije waar vrouwen dagelijks naar de kapper gaan (ja, ik ook). De Nederlanders die ik ken en die in Turkije hun tanden hebben laten doen, zijn mensen met een inkomen van een kwart miljoen en meer. Dan zou je zeggen dat je je tanden best ook in Nederland kunt laten doen maar ja, het blijven Nederlanders hé? Bovendien ben je in Turkije meteen aan de beurt.
5. Koerden, Syriërs en vluchtelingen in het algemeen worden in Istanbul slecht behandeld. Tja, wat denk je dan: het zijn vreemdelingen. Als je ze vertelt dat in Nederland ruzies en protesten uitbreken rondom asielzoekerscentra, in Duitsland zelfs de fik erin gaat, geloven ze je niet. Het groene gras hé? En als waarheidsbrenger word je uitgekotst door Nederlands goedvolk. Niemand zit te wachten op vluchtelingen. Hoewel, sorry. Al die BN’ers wel. Toch vreemd dat er geen vluchtelingen binnen de grachtengordel, Het Gooi, Hilversum, Wassenaar en Den Haag te vinden is. Ja, een beetje NIMBY neemt een hashtag. En plaatst een advertentie.
Tot slot het belangrijkste wat Elsevier verzwijgt:
De vader van Aylan Kurdi en met hem velen die zich vluchteling noemen, vormen in hun land van herkomst en dus ook in Turkije de onderkant van de samenleving. Die mensen moeten er ook zijn, daar is niets mis mee. Maar deze mensen denken dat ze de onderkant van de samenleving vormen omdat ze in een bepaald land wonen. Omdat ze Koerden zijn in Syrië, Irak of Turkije. Dit soort mensen denken dat alles wat ze overkomt de schuld van de wereld is in plaats van dat ze de waarheid erkennen: niemand wordt het leven aangedragen, zelfs Maxima heeft er keihard voor gewerkt voordat ze een trouwjurk mocht laten maken door Valentino. En als je als kapper je hoofd niet boven water kunt houden, doe je iets verkeerd. Een arts kan nergens anders werken dan in het land waar hij zijn diploma heeft behaald. Het wetboek van de advocaat stelt niets voor over de landsgrenzen. Een auteur krijgt geen fatsoenlijke volzin op papier in een vreemde taal. Maar een kapper... gouden handel. Maak wat van je leven! Doe het dan! Helaas denkt dit soort mensen dat het gras elders groener is.
En de mensen die elders wonen? Die vluchtelingen willen opnemen in huis? Dat zijn mensen die met opgeheven neus voorbij de bedelaars en daklozen van Albert Heijn lopen. Mensen die nog geen week met hun schoonmoeder op vakantie willen, laat staan haar in huis zouden opnemen. Mensen die arme kindertjes van ver enig vinden, maar in Nederland over kutmarokkanen praten. Dat soort mensen weigert in te zien dat de vader van Aylan Kurdi willens en wetens zijn gezin in een veilig land op een boot zette, die niet geloofde dat water dodelijk kan zijn en die nu zijn gezin moet begraven in Kobani.
De vader van Aylan Kurdi is een domme man. Maar mensen die nu, omdat Aylan Kurdi is omgekomen door domheid van zijn vader, vluchtelingen willen opnemen in huis, zijn niet veel slimmer.

Merkwaardig

Ik sta echt te kijken van de transitie van Turkije in de ogen van rechtse rakkers. Van armlastige, corrupte religekkies die de vrijheid van meningsuiting en de mensenrechten aan hun laars lappen tot veilige haven met voldoende mogelijkheden voor het opbouwen van een economisch zelfstandig en vrij bestaan.

skik

Koerden in Turkije

http://www.volkskrant.nl/binnenland/het-broeit-in-de-koerdische-wijken-van-istanbul~a797610/

Op de rand van een burgeroorlog. De toekomst van je kinderen in de misdaad. Persona non grata. Koerden in Turkije.

Natuurlijk zijn er onder de vluchtelingen vooroordelen over de kansen in het westen, maar in het westen zijn er vooroordelen over de situatie in Turkije.

Toch vind ik het prima dat de tegengeluiden allemaal boven water komen. De werkelijkheid is niet zo zwart wit.

We moeten allemaal heel erg ons best doen blijkbaar om menselijk met elkaar om te gaan. Het hemd is nader dan de rok. Duitsland geeft hierin het goede voorbeeld.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

05-09-2015 om 16:26

Zoals de wind waait... Skik

Net in ieder geval mijn draagdoek weggebracht naar het plaatselijke inzamelpunt.
Lag een mooi stapeltje op tafel. Dat doet mij dan weer deugd.

We hopen er maar het beste van.

Moreel juist gedrag

http://www.npo.nl/nieuwsuur/03-09-2015/VPWON_1241387?start_at=883

Een overzicht dat begint met de Turkse fotografe van het jongetje. Ook premier Orban van Hongarije die het ook moreel juist vind om mensen te ontmoedigen van een veilig land als Turkije te vertrekken en het weren van vluchtelingen dat dat oplevert in Europa.
Het is een Duits probleem volgens Orban. Syriers hebben van Merkel begrepen dat ze rechtstreeks naar Duitsland mogen gaan voor opvang. Verwarring want Hongarije wordt nog steeds verwacht de vluchtelingen te registreren en zich aan de afspraken te houden.
Voorzitter Dzsingisz Gabor van vluchtelingenwerk die zelf zoveel jaar geleden uit Hongarije als vluchteling uit Hongarije kwam.
Gabor wijst op het vluchtelingen verdrag en dat als je iedereen toelaat zo'n 80 procent van de immigranten terug gestuurd zal worden.
Niet de syriers.

Faatje

Faatje

05-09-2015 om 18:00

Schuldgevoel

Lekker allemaal ons schuldgevoel afkopen met een draagdoek wegbrengen. Lekker goedkoop en makkelijk. Ik heb er ook nog een op zolder liggen. Ga ik ook maar eens doen. Hoor ik ook bij de "goeie" . Heb er nu al zin an om mn buren tegen te komen en elkaar aan te kijken en toe te knikken dat wij toch maar mooi iets goeds doen voor de wereld. Soms is het leven simpel.

Evanlyn

Evanlyn

05-09-2015 om 18:08

probleem is...

dat als al die mensen hierheen komen, hier precies hetzelfde met ze zal gebeuren. Onbegrip, onderaan de maatschappij staan vanwege te weinig opleiding, slechte wijken, criminaliteit. Daarbij komt dat er oneindig veel mensen in andere delen van de wereld in net zo'n situatie zitten. En zo'n honderdvijftig jaar geleden was dat hier ook het geval.

Onze relatieve rijkdom, vrede en gelijke kansen zijn niet de norm, maar de uitzondering. Het is allemaal veel kwetsbaarder dan we denken.

EO Metterdaad

http://www.npo.nl/live/npo-2 Nu.
Er zijn nogal wat Nederlanders op Lesbos die vluchtelingen eerste opvang geven.
Een restauranthoudster kookt voor 2000,- euro per dag en man en kinderen helpen haar restaurant overeind te houden en de vluchtelingen te eten te geven. Vrijwilligers delen fruit en drinken uit.
Toeristen zamelen geld in wat bezorgt wordt bij de supermarkt zodat daar vandaan ingredienten aangeschaft kunnen worden en de rekeningen voor voedsel betaald. Zakken met spullen, schoenen, worden bezorgd en uitgedeeld.
Na het eten worden ze de route naar de bus gewezen.
Begint een beetje boven haar hoofd te groeien want de stroom zwelt nog steeds aan. Het begon met een bootje per dag.

Birgit

Birgit

05-09-2015 om 21:05

Oostenrijk niet goed genoeg

Vandaag op nu.nl. Een trein met honderden vluchtelingen op weg van Hongarije naar het westen. Stopt in Salzburg, vrijwillegers staan klaar met eten, drinken en kleding. Er is opvang en er zijn veldbedden geregeld. Helaas. Er wil geen vluchteling de trein uit. Iedereen wil door naar minstens Duitsland, of verder door naar Zweden....

Het wordt

een enorme deceptie. Voor iedereen. Voor de "vluchtelingen" en voor die naieve Duitsers.

Er komt alleen maar ellende van.

Hebben ze ongelijk?

Mark, ik neem aan dat je aanhanger bent van het culturisme, de gedachte dat de (christelijke!) westerse wereld de beste wereld is.

Ik denk dat al die vluchtelingen het met je eens zijn.
Ze willen niet naar Saoudie-Arabië of overige golfstaten. Ze vertrouwen die staten niet, als ze al toegelaten zouden worden. Ze vertrouwen Hongaren ook niet. Misschien ben je dat ook wel met ze eens.

Ze willen naar Duitsland. Of Zweden. Vooruit, Nederland kan nog net.

Ze willen niets weten van de mediterrane corrupte olijvenvreters zoals Wilders dat ooit omschreef.

Hebben die mensen ongelijk?

Birgit

Birgit

06-09-2015 om 11:39

Tuurlijk hebben ze gelijk

Maar daar gaat het niet om, dat gelijk is geen reden voor asiel. Zoals iemand eerder in dit draadje schreef, die zou heel graag de rest van haar leven in Nieuw-Zeeland doorbrengen. Rust, ruimte, natuur, easy-going, heerlijk. Een beter leven dan in Nederland. Gelijk? Tuurlijk. En toch komt ze er niet in....

Nog meer gelijk

"die zou heel graag de rest van haar leven in Nieuw-Zeeland doorbrengen. Rust, ruimte, natuur, easy-going, heerlijk."

Dat begrijp ik even niet. Dus Saoudi Arabië staat tot Nederland als Nederland staat tot New Zeeland?

Dat is bepaald niet de propaganda die uitgaat van het culturisme dat verkondigd wordt: Dat gaat over corrupte olijvenvreters, gevaarlijke koppensnellers, terrorist by nature en ga zo maar even door.

Die mensen vluchten van iets weg dat in hun ogen een groot gevaar vormt en naar een gebied toe dat in hun ogen de best denkbare maatschappij biedt. Volgens mij zijn zij het 100% eens met de culturisten van deze tijd. Hier is het beter en dat gaat juist niet over rustige natuur.

Hier is het beter als ze jou, Mark, Elsevier, Ebru, Wilders en overige Europese rechts populisten moeten geloven. Dat doen ze. Het zijn volgelingen. Ze willen erbij zijn en ze hebben thuis werkelijk wat te vrezen.

mirreke

mirreke

06-09-2015 om 14:06

Los van alle meningen

Laten we even kijken naar de historie. Volksverhuizingen zijn een verschijnsel dat door de geschiedenis heen telkens weer plaatsvond en nu vindt.
De geschiedenis wijst uit dat volksverhuizingen niet te stoppen zijn. De drang naar een beter leven en de angst om het vege lijf en dat van hun kinderen is zo sterk dat 'wij' (het westen of Europa) dit niet kunnen stoppen. Sterker nog, en het werd hierboven al aangehaald, zo is West-Europa ooit ook bevolkt geraakt.
Wat we wel kunnen stoppen is onze eigen angst en vijandigheid. Mensen laten zich bangmaken door roeptoeters als Mark74 die doet voorkomen alsof alle vluchtelingen egoïstische bedriegers zijn die hun tanden willen laten opkalefateren.

Lees even alle onderzoeken: een volk mét migranten is beter af, op alle fronten. Er komt meer werk, meer geld, meer kansen. https://www.newscientist.com/article/dn26605-opening-the-door-to-immigrants-is-good-for-the-economy/ Wij hebben veel te weinig kinderen, alleen daarom al moeten wij instromers verwelkomen. Straks is er later niemand om onze vergrijsde maatschappij te ondersteunen.

Verder is de afgrijselijke situatie in het verre/midden-oosten linea recta te herleiden op het ingrijpen door westerse staten. Het evenwicht is zoek. Wij hebben deze mess veroorzaakt. Het minste wat we kunnen doen is de mensen die hier de dupe van zijn helpen. Opvang in de regio? Laat me niet lachen. Dat gebeurt al: http://www.unhcr.nl/print/unhcr-in-nederland/nieuws/2013/artikel/63783cfddc141740899a6afdcbb761d5/syrie-en-de-grenzen-van-opvang-in-d.html Voor meer info hierover, volg Harald Doornbos op twitter.

Ook in het artikel van UNHCR: als wij nu niets doen, slaat dat uiteindelijk op onszelf terug. Dat geloof ik ook.

Faatje

Faatje

06-09-2015 om 15:48

Schuldgevoel

Oh gelukkig in ieder geval een iemand is erin getrapt dat wij de problemen hebben veroorzaakt en dus ook moeten oplossen. Oh Mirreke wat fijn dat er mensen zoals jij zijn. Neem alsjeblieft 10 mensen in huis want het is eigenlijk allemaal jouw schuld. Kan ik je trouwens ook mijn bankrekening geven en je nog wat schuldgevoel aanpraten? Duitsland neemt nu ook zo veel immigranten op omdat zij ook last hebben van schuldgevoel. Wat is dat toch een mooi iets schuldgevoel.
En mirjam naar nieuw zeeland wil ik niet voor rust en ruimte en de natuur maar omdat ik het zat ben dat hier homo' s in elkaar geslagen worden, vrouwen en meisjes in korte broekjes voor hoer uitgemaakt worden en joden en afvallige moslims bedreigd worden. Maar haal gerust nog zo n invasie binnen. Kunnen we met zn allen Kumba Ya zingen rondom het kampvuur terwijl we allemaal respect voor elkaar hebben.

Angela67

Angela67

06-09-2015 om 19:53

Acties / COA

http://www.nu.nl/binnenland/4120512/coa-wil-meer-structuur-in-spontane-acties-vluchtelingen.html

et Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) raadt Nederlanders af spontane inzamelingsacties te gaan organiseren voor vluchtelingen.
Volgens de instantie die de opvang van migranten in Nederland reguleert, zijn er de afgelopen dagen al te veel goederen ingezameld.

Er zijn door het hele land vele tientallen initiatieven opgestart waarmee mensen de stroom vluchtelingen een helpende hand willen bieden.

Via een Facebook-actie meldden zich in korte tijd meer dan 20.000 mensen die een vluchteling onderdak zouden willen bieden, meldt de NOS. Ook de acteurs van de serie Divorce, die de afgelopen week op Lesbos draaiden, deden een oproep om geld te storten of kleren in te zamelen.

Afremmen
Het COA probeert de stroom aan initiatieven echter af te remmen. Bij de noodopvang voor vluchtelingen in de Americahal in Apeldoorn liggen verschillende ruimtes inmiddels overvol met kleding, toiletartikelen, ondergoed en speelgoed, meldt de NOS. De spullen zijn de afgelopen dagen gedoneerd.

Ook de opvang van vluchtelingen bij Nederlandse gezinnen is niet zo simpel als het lijkt, waarschuwt woordvoerder Jan Willem Anholts.

Lessen geleerd
"Er zijn lessen getrokken uit het verleden bij de opvang van Joegoslavische vluchtelingen", stelt Anholts. "Die werden deels ondergebracht bij gastgezinnen, maar de opvang van getraumatiseerde vluchtelingen moet je overlaten aan professionals."

Wie echt iets wil doen, wordt gevraagd zich te melden bij het COA. De opvangorganisatie gaat proberen de komende dagen alle vormen van hulp die worden aangeboden te inventariseren

mirreke

mirreke

06-09-2015 om 22:27

Schuldgevoek? Verantwoordelijkheid zal je bedoelen!

Met een beetje agressief bleren je verantwoordelijkheid willen wegduwen kom je er niet faatje. Verantwoordelijkheid ja. Want inderdaad hebben acties in gang gezet door de arrogantie van de westelijke wereld van een betrekkelijk rustig oosten een kruitvat gemaakt.
Jij voelt je zeker ook niet aangesproken als het gaat om klimaatverandering die voor een groot deel door de rijke landen wordt veroorzaakt en waar vooral de arme landen last van hebben. Lekker laten verdrinken die armen uit thailand en Cambodja en zo. Hadden ze maar hier geboren moeten worden! Net als die Syriërs die vermalen worden tussen IS en Assad. Eigen schuld, dikke bult!
Indertussen een beetje dom vergeten dat europa vroeger ook geholpen is en elkaar geholpen heeft. Ik schrik van een dergelijke domheid. Maakt de noodzaak van goed onderwijs pijnlijk duidelijk.
Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en redden we het net zonder elkaar. Al denk ik stiekem dat ik types als jou kan missen als kiespijn.
Gelukkig zijn er ook anderen, zoals uit het bericht van Angela67 blijkt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-09-2015 om 22:44

Mirreke

Adem in adem uit... Daar is geen kruid tegen gewassen!

maria

maria

06-09-2015 om 23:23

Mirreke

Amen.

Evanlyn

Evanlyn

06-09-2015 om 23:59

tsja

die oorlog in Syrië was allang aan de gang voordat het westen zich ermee bemoeide en volgens mij heeft het westen daar nog geen deuk in een pakje boter geslagen. Dus als dat het argument moet zijn...

Mijn christelijke Syrische familie maakt zich grote zorgen. Zij zeggen: nu zijn wij hierheen gevlucht en eindelijk veilig, gaan jullie het allemaal hierheen halen! Als de kinderen op straat een kruisje om hun nek dragen, worden ze nu al in elkaar geslagen of bespuugd. Dat gaat echt niet minder worden door de strijdende partijen hierheen te halen. Die nemen hun ideeën namelijk gewoon mee. Natuurlijk moeten die mensen geholpen worden, maar moet dat hier? Of mag mijn familie eindelijk rustig leven?

Birgit

Birgit

07-09-2015 om 10:55

Hulp mirreke

Daar zullen weinigen op tegen zijn. Mensen die in hun eigen land gevaar lopen moeten hulp en opvang krijgen. In dit draadje vragen sommigen zich af of deze manier (de grenzen openstellen voor eenieder die liever hier woont) wel de goede manier is. Mensen die vanuit Afrika het vliegtuig naar Istanboel pakken, daar maanden werken en leven en dan doorreizen via Griekenland naar Duitsland... Mensen die de aangeboden Oostenrijkse hulp afslaan, nee Duitslland of Zweden moet het zijn.... Daar staan de vraagtekens bij.
Waarbij, Miriam, Oostenrijk zich verhoudt tot Duitsland zoals Nederland tot Nieuw-Zeeland.

@Mirreke

Verantwoordelijkheid van het westen? Hoe dat zo? waarom zijn wij er verantwoordelijk voor dat men in het Midden-Oosten in het algemeen elkaar het licht in de ogen niet gunt? Men elkaar massaal afmaakt om een soms miniem afwijkende geloofsopvatting, laat staan als je geloof heel anders is dan Islamitisch (zie de Jezidi's en Christenen). Dat doen ze toch lekker allemaal zelf, al dan niet gesteund een aangemoedigd oor conservatieve geloofsgenoten uit Saoedie-Arabie en de Golfstaten. Diezelfde landen die nu lekker toekijken hoe er enorme vluchtelingenstromen op gang komen en zelf nul komma nul bijdragen aan de oplossing en nul komma nul vluchtelingne opnemen (nou goed dan SA iets van 500 en Qatar wel 40).

Saoedie.Arabie, dat voor de bühne wat schreeuwt dat IS toch echt heel slecht is, maar tegelijkertijd de grootste sponsor van die club geweest is dat neit emedoet bij het bombarderen van die club haatbaarden, datzelfde SA. dat wel zijn hele, aanzienlijke, militaire mach inzet in buurland Jemen omdat daar afwijkende moslims, sjiieten de macht over aan het nemen waren.

Ik begrijp het hoor Mirreke. Wij westerlingen, wij verswhcrikkelijk slechte imperialiste enkapitalisten dwingen die arme zielige moslims in het Midden-Oosten er haast toe om een islamitische staat op te richten, vrouwen to seksslaaf te maken en als vee te verkopen, interantionale clutuurschatten tot de grond toe af te breken.

Syriers vluchten massaal weg, soms op bootjes, soms op bootjes waar de moslims de christen halverwege overboord hebben gezet (echt gebeurd) en die lui halen we hier binnen.

Een tijdbom, iets anders is het niet.

Feit is dat de bevolking in het Midden-Oosten in grote meerderheid blijkbaar de elementaire beschavingsnormen ontbeert om gezamelijk een veilig, welvarende rechtstaat te ondersteunen. Ze mkissen elementair respect voor andersdenkenden en andersgelovigen, voor vrouwen en minderheden. Ze missen elementair respect voor andermans rechten en voor hun eigen plichten. Ze kunnen, kortom, blijkbaar niet anders in vrede leven met elkaar dan onder d eknoet van een wrede en keiharde dictator die het hele zooitje in het gareel houdt.

Het is dus, feitelijk, een volk dat een bepaald beschavingsniveau mist en dat halen we nu massaal binnen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.