Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

@Hortensia

Handelen vanuit haat? Ik haat helemaal niemand, nog nooit gedaan en ik hoop daar ook nooit een redden voor te hebben.

Handelen vanuit liefde en mededogen? Vanuit complete en stompzinnige naiviteit bedoel je.

Maar goed, je voelt je duidelijk beter. Dat de hele samenleving moet lijden onder de goedheid van jouw soort mensen boeit je niet. Dat mensen aangemeodigd worden hun leven te wagen door dit soort stompzinnige goedhei9d blijkbaar ook niet. Jij staat tenslotte aan de goed kant van de geschiedenis, toch?

@Hortensia

Wel je huis openstellen voor vluchtelingen hè. En dan niet eentje, maar meerderen. Aangezien bijn 80% van de vluchtelingen jonge mannen zijn verwacht ik dat je die ook niet weigert. Als ze komen, blijven ze overigens voor jaren, dus stel je daar maar vast op in.

Als je zo goed bent, voeg dan de daad bij het woord, anders wil je gewoon goed zijn met andermans geld, dat is makkelijk, dat kan ik ook.

Mijntje

Mijntje

08-09-2015 om 09:43

tsss

Nee hoor Mark, ik voel me niet goed. Ik zie alleen wel een dood kind. Hij lijkt op mijn eigen kind maar is toevallig op een ongelukkige plek geboren, slachtoffer van gedoe in Syrie, waardoor al die mensen op de vlucht moesten en moeten. Aan die ellende zit een hele geschiedenis, die niet zo simpel is als jij schetst. Maar jij leest misschien alleen de telegraaf
Natuurlijk is alleen opvang niet de oplossing van het probleem, maar de handen aftrekken ook niet.
Ik heb ook geen zin in dit soort discussies, dus hierbij vaarwel. Ik vond jouw teksten meer wat voor twitter, beetje pvv geroep.

@Mijntje

Het jongetje is dood, omdat zijn vader besloot om hem op een gammel bootje te zetten om de oversteek naar Greikenland te wagen. Omdat vader naar het beloofde land wou. Omdat vader geen vijf euro over had voor een reddingsvest voor zijn zoon (maar wel 5000 euro had voor mesnensmokkelaars). Daarom is dat jongetje dood.

De fgamilei was veilig in Istanbul, ze hoefden niet te vluchten.

Zo simpel is het.

Priscilla

Priscilla

08-09-2015 om 10:18

dubbel

Ik blijf een heel dubbel gevoel houden over dit alles. Ik blijf denken erover. Bijvoorbeeld waarom doet die foto van dat jongetje vorige week zoveel bij mensen, terwijl er heel veel meer kinderen verdronken zijn of op een andere manier zijn overleden op hun weg naar Europa, nog veel jonger ook dan dit jongetje? Wat zullen nou al die mensen die in Duitsland zijn vinden van hun einddoel: wachten tot je een verblijfsvergunning hebt, niet zoveel perspectief op werk, het klimaat etc Ik zou ze over een paar jaar wel weer eens willen spreken.
Ik gun iedereen veiligheid en een goed leven. Maar is voor zoveel mensen nou Europa wel het paradijs dat ze denken dat het is? Ik ken diverse vluchtelingen die hier al jaren zijn. Of ze nou allemaal happy zijn? Bijvoorbeeld een dokter die in de fietsenstalling werkt? Iemand uit Syrie die al 20 jaar hier is en die geen werk heeft? Een bootvluchteling die aan de alcohol is?
Wat de oplossing wel is, weet ik niet. Je kunt mensen in nood niet laten verkommeren.

Kowalski

Kowalski

08-09-2015 om 10:24

dom

Ook zo typisch dat iedereen die tegen de massa immigranten(niet vluchtelingen!)stroom is, hier wordt weggezet als dom. Telegraaflezer, Wilders- of Janmaat-aanhanger.

Velen van ons (tegenstanders economische islamitische MIGRANTEN, niet vluchtelingen) zijn echter helemaal niet dom. We hebben alleen een andere, minder naïeve kijk op de wereld. Ja, wij lezen 'echte' kranten en kijken het journaal, etc. Echter wij trekken daar andere conclusies uit. Ja, wij weten dat de media alles kunnen verdraaien en er anders uit kunnen laten zien. Echter, dat zien we vooral in de 'kwaliteitskranten' en het NOS journaal gebeuren. En op Joop etc.

Evanlyn

Evanlyn

08-09-2015 om 10:36

kolonialisme

Waarom is dat ene jongetje zo belangrijk? Omdat er een foto van hem is. Dat zegt wel een hoop over onze cultuur en het niveau waarop de meeste mensen denken en beslissingen nemen.

Eerst komen er foto's van kinderen die verminkt zijn door Assad's chemische wapens en roept iedereen dat Europa de verantwoordelijkheid heeft om in te grijpen. Dan intensiveert de oorlog omdat iedereen zich ermee bemoeit en komt er een foto van een verdronken kind. En dat is dan ook weer onze verantwoordelijkheid.

Eigenlijk is dat heel kolonialistisch gedacht. Die mensen daar zijn te primitief om orde op zaken te stellen, dus moeten wij dat doen. En als ze hierheen komen, brengen wij ze wel beschaving bij, zodat ze lief doen tegen vrouwen, homo's, joden en christenen.

Helaas eindigt dit in een deceptie voor de meeste mensen die hierheen komen, zoals Mark al zei. Die krijgen straks alleen bed, bad en brood en dat is niet wat ze willen. Je ziet nu al filmpjes van allahoe akbar schreeuwende idioten en van jonge mannen die de boel slopen als ze niet krijgen wat ze willen. Het zijn voornamelijk jonge mannen, dus die vlam slaat zo in pan. En dat gaan wij allemaal "beschaven", ten koste van onze kinderen?

Dat is een van de redenen waarom opvang in de regio beter is. Geen vervreemding, geen niet ingeloste beloftes, geen geïmporteerde clash van culturen, die op termijn alleen maar tot meer geweld kan leiden. En het is eerlijker, want opvang in de regio is er niet alleen voor de rijken, maar voor iedereen.

eens

Eens met jou Evanlyn, het wordt een deceptie voor alle goedwillende idealisten die denken dat de hele wereld er zulke principes op na houden als zijzelf. En dit gaat ten koste van alle verworven rechten voor onszelf als vrouw zijnde, onze dochters en alle minderheden die hier een bestaansrecht gevonden hebben zoals homo's, joden, ex moslims (ook een grote groep aan het worden) christenen uit moslimlanden. Het is hier nu al een wankel evenwicht. Ga eens met een keppel in de schilderswijk lopen of neem twee homofiele vrienden mee die hand in hand lopen. Het is een grote boze mensenwereld en de wereld om ons heen waar niet onze normen en waarden heersen is veel groter dan ons kleine stukje Nederland dus denk eens na met zn allen. Ga eens reizen en open je ogen eens. En met ga eens reizen bedoel ik ga eens naar het midden Oosten of willekeurig Islamitisch land. En voor al die mensen die denken dat wij telegraaflezers zijn en geen educatie hebben genoten. Woehahahahaha droom lekker verder.

Veranderen

Je kunt mensen ook de kans geven om hun houding bij te stellen.
Wie had gedacht dat inmiddels in heel Amerika het homohuwelijk bij wet geregeld is?
Ik zie nog Bill Clinton voor me met ' dont' ask, don't tell' in het leger, en inmiddels is er sprake van het opheffen van de ban op mensen die transgender zijn.
http://www.advocate.com/transgender/2015/07/30/us-militarys-transgender-ban-begins-fall-monday

Ja, cultuur is hardnekkig, maar je doet er alles aan dat het gezonde verstand in een diverse wereld, de overhand krijgt. En dan heb je er niets aan als het in eigen land goed geregeld is, maar aan de grens is de tolerantie afgelopen.
Het is 1 wereld.

Dat je ook de politieke tegenstellingen importeert is een feit. Het is handiger om je daar actief mee bezig te houden, dan mensen proberen actief buiten te houden. Dat gaat niet werken. Uiteindelijk komen ze toch of je moet zelf in een bunker gaan zitten.

AnneJ

Da's wel makkelijk praten als je zelf niet met een keppel loopt of hand in hand met je homofiele echtgeno(o)t(e). Talk the Talk, walk the walk!

Hortensia

Hortensia

08-09-2015 om 13:21

Eefy

"Da's wel makkelijk praten als je zelf niet met een keppel loopt of hand in hand met je homofiele echtgeno(o)t(e). Talk the Talk, walk the walk!"

Die maken ongeveer hetzelfde mee als wat vrouwen met een hoofddoekje meemaken. Om maar eens wat te noemen.
Ook voor eigen volk zijn westerlingen niet mild. Kijk maar eens hoe westerlingen reageren op "eigen volk" dat er niet doorsnee uit ziet door bijvoorbeeld alternatieve kleding, overgewicht of andere afwijkende kenmerken.

Oké, ze worden niet in elkaar gerost, maar de westerlingen zijn ook wat subtieler in onze intolerantie.

En de intolerantie van christenen en atheïsten onderling en naar elkaar toe.

Westerlingen gebruiken minder snel geweld. Westerlingen gebruiken woorden. Liefst zo hard en ongenuanceerd mogelijk. Maar dat mag, want "wij" zijn superieur en "zij" hebben toch maar een achterlijke cultuur.

"Wij" zouden onze hand eens in eigen boezem moeten steken voor we de bek vol hebben over "hun".

(voor de duidelijkheid: ik heb ook mijn vraagtekens rondom het massale opvangen wat nu gebeurt en vraag me af of dat niet beter "bij de bron" aangepakt kan worden - maar een oplossing heb ik niet. Niets doen of haat is sowieso geen oplossing. Misschien is er gewoon geen oplossing)

@AnneJ

Ik begrijp dat jij hoogstpersoonlijk het fundamentalisme en de achterlijke ideeen uit de hier geimporteerden gaat slaan? Hoe zie je dat voor je? In een land waar leraren op zwarte scholen al geen les meer durven te geven over de holocaust. Waar je als homoseksuele leraar al niet meer voor jegeaardheid uit kunt komen op veel scholen?

Evanlyn

Evanlyn

08-09-2015 om 13:22

AnneJ

Waarom heb je er niets aan als je de tegenstellingen buiten de deur houdt? Dat lijkt me juist prima. Waarom moet je problemen importeren, hebben wij er zelf niet genoeg? Denk je nog steeds zo als jouw kind slachtoffer van een ISIS-aanslag in Nederland wordt? Moeten we ook alle andere wereldproblemen hier importeren? Volgens mij kunnen we beter de Rohingya's uit Burma hierheen halen. Ook moslims, maar ik zie ze niet zo snel aanslagen plegen en ze zitten veel erger in de klem, omdat ze echt nergens heen kunnen. Maar ja, er zijn weinig foto's en films van.

Je hoeft niet in een bunker te gaan zitten. Gewoon de grenzen bewaken is voldoende. Dan stellen ze in eigen land hun houding maar bij, voordat ze hier komen. Bovendien: wie zegt dat jouw houding de beste is? Waarom zou je niet in een religie mogen geloven die homo-haat predikt en geweld als oplossing voor alle problemen ziet? Dat bedoel ik nou met kolonialisme: wij gaan de rest van de wereld even vertellen hoe ze moeten denken. Helaas zit die wereld daar helemaal niet op te wachten. En onze kinderen worden slachtoffer van die zendingsdrang, want die komen in een soort Balkan-oorlog terecht. Daar werkt al die diversiteit namelijk ook niet zo geweldig. Het is dichterbij dan je denkt.

Ach Gossie hortensia

Wil jij nu echt de Joden en homoseksuelen die in Amsterdam in elakar geslagen worden door de jou zo bejubelde moslimminderheden gaan vergelijken met de enke negatieve opmerking die een vrouw met hoofddoek of in boerka krijgt?

Jij bent echt van het paadje los hè.

Hortensia

Hortensia

08-09-2015 om 13:35

Mark74

Typerend voor haatbrullers is het erbij halen van dingen die nooit gezegd zijn door hun tegensprekers.
Want: waar bejubel ik moslimminderheden?

Ik ben misschien van het paadje los, maar ik ben niet de enige hier.

Nou ja slaan...

Het is een taai werk en valt echt niet mee, vooral burgemeesters hebben het er soms mee te stellen, maar je hebt ook helden in het onderwijs die de discussie wel aangaan.
En steunprogramma's. http://www.schoolenveiligheid.nl/actueel/ondersteuning-leerkrachten-voor-moeilijke-themas/

En ik ben ook nog niet vergeten dat het in een vorige generatie nog heel erg gewoon was om openlijk te spreken over minderheden op een afwijzende toon.

Het veiligste voor iedereen is om actief dat gesprek aan te gaan en mensen uit te dagen. En uiteraard burgers die bedreigt worden actief in bescherming te nemen. Maar het is een illusie om te denken dat je migratie tegen kunt houden. Je kunt beter zorgen dat je het in goede banen gaat leiden. We zijn hier niet Australie die de mogelijkheid heeft om bootjes terug te sturen of naar Indonesie te brengen.
In europa is een enorm grensgebied aan alle kanten dat je niet kunt bewaken.
En zelf kun je ook veel doen door niet weg te kijken en mensen uit te dagen. Te beginnen met je eigen gezin. Ook onder zogenaamde Nederlanders zijn nog heel veel vooroordelen en intolerant gedrag.

Ach Hortensia

Je stelt wel het geweld van immigranten in ons land tegenover Joden en homo's op één lijn met een negatieve opmerkingover een hoofddoek die moslimvrouwen, volgens jou, regelmatig naar hun hoofd geslingerd krijgen.

Tja, het is duidelijk waar jouw prioriteiten liggen.

Jongens het begint pas

Er is een humanitaire ramp gaande. In gewone mensentaal: het gaat over veel mensen en het loopt uit de hand.

Dat enkele feit betekent dat er een oplossing moet komen. Daarvoor hoef je de mensen die erbij betrokken zijn niet aardig te vinden, noch hun geloof aan te hangen. Je hoeft ze zelfs niet te vertrouwen.
Je moet wel wat doen al is lukraak draagdoeken verzamelen niet zo handig.

Mind you, de stroom vluchtelingen begint pas.

Ik was afgelopen januari in Istanbul. De angst onder daar wonende koerden, christenen en seculieren was er toen al groot. De koffers staan al klaar bij veel mensen. De vluchtroutes zijn al gepland. Desondanks hebben ze het gewaagd de afgelopen verkiezen vaker tegen Erdogan te stemmen zodat hij geen absolute meerderheid meer heeft.
Sinds die verkiezingen zijn de treiterijen en bedreigingen naar Koerden, christenen en seculieren alleen maar toegenomen.

De koerden (meestal Turks) vechten tegen IS, Erdogan vecht tegen de Koerden. Aanhangers van Erdogan gaan als knokploegen het land door om mensen de mond te snoeren.
Ik zou de zolder maar vast gaan witten.
Er komen nog heel veel mensen deze kant op.

Hortensia

Hortensia

08-09-2015 om 13:44

Mark74

Dat is een aanname en geen feit.

Evanlyn

Evanlyn

08-09-2015 om 13:50

AnneJ

Wat jij zegt is juist een goede reden om hier niet nog meer mensen binnen te laten die nog "beschaafd" moeten worden. Richt je aandacht op wat hier al rondloopt, dan heb je voorlopig wel genoeg werk.

rode krullenbol

rode krullenbol

08-09-2015 om 13:55

Witten van de zolder?

Dat witten van die zolder zou ik niet zelf doen. Ik raad je aan daarvoor een vluchteling in te huren. Arbeid is een uitstekend middel om te integreren.

Rode krullenbol

niet binnen laten Evanlyn

Ik denk dat je niet genoeg hebt aan een nachtslot. Mensen komen toch binnen. Al wil je dat zo hard niet.

De multiculturele samenleving

Moslims, die specifiek blanke meisjes uitzoeken om te misbruiken. Want, geen moslim en dus toch niks waard.

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/09/minder_risico_voor_pedo_als_me.html

Hortensia

Hortensia

08-09-2015 om 14:11

powned...

Ja, dat is een genuanceerde bron... Ik neem je opeens hartstikke serieus, Mark, en schaam me verschrikkelijk dat ik dat niet eerder heb gedaan.

Want Powned zegt het ook.

Over beschaving gesproken

De golf van mensen die nu komt zijn mensen die een westerse leefstijl gewend zijn, meestal goed zijn opgeleid en die een westers bestaan ambiëren.
Zij zijn in feite in hun eigen land/omgeving de voedingsbodem voor IS en fundamentalistische stromingen als de AK partij in Turkije.
Dat is ook precies de reden dat ze vluchten. Ze hebben wat te vrezen.

Paddington

Paddington

08-09-2015 om 14:15

Vluchtelingen

Ik heb jaren geleden een aantal jaar bij COA gewerkt. Op dat moment waren er veel mensen uit voormalig Joegoslavie die asiel kwamen vragen.
Het probleem was toen minder zichtbaar dan nu. Er liepen geen hele groepen mensen over oude spoorbanen of langs snelwegen. Ik kan niet inschatten of het even groot was toen.

Wat mij altijd heeft geintrigeerd is wat mensen ertoe beweegt om alles achter te laten en naar een ander land te vertrekken. Ik woon op dit moment bij mijn ouders omdat ik geen woning kan krijgen, leef met een minimum inkomen en heb torenhoge schulden uit mijn huwelijk met mijn ex (hij heeft namelijk ook een torenhoog inkomen), ondanks dat pieker ik er niet over om hier weg te gaan.

Ik heb daar wel eens over gesproken met wat asielzoekers. De meeste mensen die ik daar heb gesproken vertelde mij dat zij eigenlijk geen keuze hadden, het was of levend vertrekken uit hun vaderland Natuurlijk hoeft dat niet de waarheid te zijn. Of dat waar is of niet is natuurlijk de vraag.

Vanwege de enorme stroom mensen die nu naar Europa komt, kan ik mij voorstellen dat er een behoorlijke grote groep goed georganiseerde mensensmokkelaars achter zit. Wellicht is dat ook de reden dat de vluchtelingenstroom maar een richting op gaat en niet, zoals je zou verwachten in noodgevallen alle richtingen op, zolang je maar weg bent van het gevaar

Is het een oplossing om al die mensen hier op te vangen? In mijn ogen niet. Ik denk dat het veel belangrijker is om te zorgen voor goede opvangkampen in nabij gelegen landen, waar alle nodige voorzieningen zijn en waar de vluchtelingen ook zelf hun steentje kunnen bijdragen. Als mensen zien dat mensen weer teruggestuurd worden, nadat ze de oversteek hebben gewaagd voor veel geld, denken ze misschien wel beter na voordat ze het ook proberen.

Hortensia

Zo stompzinnig en zielig om te zeggen als een ebricht je neit bevalt dat de boodschapper of het medium neit betrouwbaar is.

Het is een heel bekend feit wat ik noemde. Uitgebreid in depers geweest in binnen en buitenland. Veel over geschreven in Engeland. de heren moslims zijn veroordeeld door een Engelse rechter.

maar goed, een Engelse rechter, dat is vast ook geen genunaceerde bron.

Wat ben jij dom zeg. Wat jij niet wilt zien, zie je gewoon niet.

Kortzichtig, noemen ze dat.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3225226/Six-members-Asian-child-sex-abuse-gang-jailed-total-82-years-grooming-white-girls-sex-exchange-milkshake-McDonald-s.html

Evanlyn

Evanlyn

08-09-2015 om 14:22

eh, hortensia...

http://www.bbc.com/news/uk-england-32786263

Zo beter?

Ach evanlyn

De BBC zit ook vol smerige rechtse racisten. Toch?

Mensen als Hortensia zijn ziende blind en horende doof. Daar doe je geen ene mallemoer aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.