Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Fijn weer...

" De Duitse politievakbond vreest voor verdere escalatie van het geweld in asielzoekerscentra. De voorzitter van de vakbond, Rainer Wendt, waarschuwt voor georganiseerde criminaliteit.

Wendt zegt dat groeperingen, die op basis van gemeenschappelijke etniciteit of religie samenwerken, hun eigen regelgeving maken en hanteren in de asielopvang. Ook zouden ze eigen wapens maken, schrijft de Duitse krant Passauer Neue Presse.

De voorzitter zegt dat het gebrek aan ruimte niet de belangrijkste reden is voor de gewelddadige confrontaties. Hij denkt dat er vooral religieuze en politieke motieven gelden. Het geweld zal op korte termijn niet afnemen, voorspelt Wendt.

Jelte Wiersma: Het Berlijn van Angela Merkel speelt steeds nadrukkelijker de baas in Europa. Duitsland vervreemdt zich daardoor steeds meer van andere landen. Hoe gevaarlijk is dat? Lees het artikel van Jelte Wiersma >

Islamitische groepen zijn volgens de krant Welt am Sonntag vaak betrokken bij incidenten. Dat komt omdat omdat zij hun normen en waarden aan de andere asielzoekers opleggen, zegt de bondsvoorzitter. Moslims dwingen migranten die niet in de islam geloven te bidden en vrouwen worden onderdrukt.
Speciale bescherming

Christenen worden vaak lastiggevallen en moeten daarom 'onder speciale bescherming' worden geplaatst. Ook onbegeleide kinderen en jongeren vormen een kwetsbare groep. De omvang van het geweld is lastig in te schatten omdat vrouwen uit angst en schaamte niks toegeven over misbruik en verkrachting, volgens Wendt.
Dinsdag werden de Duitse coalitiepartijen CSU en SPD het al eens over strengere asielwetten. Zo krijgen migranten niet langer zakgeld wanneer zij zich aanmelden bij opvanglocaties. In plaats daarvan moeten ze consumptiebonnen gebruiken.
Religieuze scheiding

Om te voorkomen dat asielzoekers botsen, scheiden bepaalde deelstaten de migranten op basis van etniciteit of religie. Vooral christenen en moslims worden uit elkaar gehouden, soms gebeurt dat door private beveiligingsbedrijven.

Ook de Nederlandse Politie Bond is voorstander van een religieuze en etnische scheiding in asielzoekerscentra. De vakbond vreest voor een toename van incidenten als de migranten willekeurig worden ingedeeld.

In een azc in het Utrechtse Overberg braken vorige week donderdag al gevechten uit, terwijl het zondag in Almelo uit de hand liep."

Bron: http://www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond/2015/9/Duitse-politiebond-criminele-groepen-terroriseren-asielcentra-2694196W/?masterpageid=158493

We halen gewoon massaal

fundamentalistisch tuig hier binnen onze grenzen uit naam van onze barmhartigheid.

Het kan en zal niks dan ellende op gaan leveren.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-09-2015 om 12:10

Kijk Mark

en daar protesteer ik dus tegen. Er zal 'tuig' tussen zitten, er zullen relschoppers tussen zitten, het zal waar zijn dat er conflicten tussen verschillende groeperingen naar boven komen... het zal best. Maar mijn glas is nog steeds halfvol water in plaats van jouw halflege glas citroensap. In onze maatschappij ben je pas schuldig als er bewijs geleverd is. Jij schraapt zoveel mogelijk teksten bij elkaar om maar te bewijzen dat ze állemaal schuldig zijn. Oké, dat kan ik ook. Iedereen die zijn bedenkingen heeft over de komst van de vluchtelingen is een nationalistische xenofoob. Allemaal! Tuig is het.... Als we dat niet de kop indrukken, zitten we straks met een dictatuur met Wilders op de troon. Zo werkt het toch, Mark? Lekker zwart/wit. Grijs is een kleur die de kegeltjes in jouw ogen niet waarnemen.

De gastsprekers

Bij Pauw was dus een gastspreker die in beeld was en haar idee als waarheid uitsprak om de kijkers een mening te doen vormen over de situatie. Er wordt daarbij ingespeeld op de gevoelens van de kijker. Ze heeft een doel. En als Pauw haar uitnodigt zal men daar het wel met haar eens zijn..
Hier thuis praten we over de voors en tegens. Maar nadat een gastspreker op school, die daar had geleefd, zijn verhaal deed, merkten we hoe de mening van ons kind was veranderd na één presentatie. Dat is het effect van inspelen op de emoties van toehoorders. Ons kind mag een eigen mening hebben maar de ommekeer na één toespraak voelde wel ongemakkelijk. Hoe beïnvloedbaar een jong mens. Welk een macht heeft de spreker.
Het hulp bieden in de regio en een tijdelijke opvang in Nederland veranderde in grenzen open gooien want het gaat maar om 2% op de Europese bevolking. Dat was men aan de mensheid eigenlijk wel verplicht, in kader van humaniteit. De spreker deed zijn werk.
Dat vind ik best zorgelijk dat gevoel van manipulatie. Men schrijft of spreekt over anderen, met een doel.

@Kaaskopje. Het wel of geen empathie wordt ook wel beïnvloed door de leefomstandigheden van de mensen. Misschien woon jij in een huis met een tuin en een beestje en heb je weinig last van buren omdat je niet in een flat woont met luidruchtige gezinnen boven je en sta je ook niet op de lijst jarenlang woningzoekende. Als het dichterbij komt, willen meningen wel eens gaan veranderen op basis van eigen ervaringen. Daarom waren de bewoners van Purmerend ook zo boos en moest de raadzaal door politie ontzet worden. Is dit nu haatzaaien, nee eerder moeite hebben met de door de politiek opgelegde toezeggingen.

Krullevaar

Krullevaar

30-09-2015 om 14:00

etnische scheiding

Is voor mij echt een brug te ver. Ik vind het prima om mensen op te vangen die uit oorlogsgebieden vluchten, maar ze moeten wel bereid zijn om deel uit te maken van onze westerse maatschappij.

AZCs indelen in moslims en christenen apart vind ik de wereld op z'n kop. Deze nieuwe Nederlanders moeten juist direct kennis maken met onze maatschappij en een ander die andere normen en waarden aanhoudt respecteren. Doen ze dat niet en gebruiken ze geweld dan is dat voor mij direct reden om de asielaanvraag te weigeren.

Ik hoop toch echt dat hieraan niet wordt toegegeven en we geen etnische scheiding in AZCs gaan krijgen.

Amare

Amare

30-09-2015 om 14:30

Ach Mark

'We halen gewoon massaal fundamentalistisch tuig hier binnen onze grenzen uit naam van onze barmhartigheid. Het kan en zal niks dan ellende op gaan leveren.'

Ach, dan verhuis jij toch gewoon ergens anders heen? Er schijnen in Syrië nog een paar hele leuke spookdorpen voorhanden te zijn. Geheel naar eigen inzicht te renoveren ...

Amare

Dat is zo fijn van die EU. Met zijn EU-paspoort kan Mark overal naartoe. Hongarije bijvoorbeeld, waar ze zijn angst voor de Grote Boze Muzelman delen geloof ik. Wel een extreem moeilijke taal om de leren, dat Hongaars, maar als hij nou maar flink zijn best doet lukt het vast wel.

Wel je eigen broek ophouden, want je mag als migrerend werknemer of zelfstandige wel overal in de EU aan de slag maar je mag niet direct na aankomst zomaar je handje ophouden bij de lokale overheid. Maar Mark is een ongetwijfeld een flinke vent dus ook dat zal m wel lukken.

Terzijde: de asielzoekers kunnen vziw niet zomaar door de hele EU zwerven. Die zijn geen EU-burgers namelijk, en blijven vziw gebonden aan het land waar ze hun verblijfsvergunning krijgen. Als ze genaturaliseerd worden is het een ander verhaal, maar dat duurt jaren, als ze het al willen.

Overigens, Mark: als er nu al zoveel moslims zijn in Nederland en er nog altijd geen begin van een islamitische overheersing is, waarom zou de aanvoer van een veel kleinere groep nieuwe moslims dan nu ineens voor een catastrofe zorgen? Zijn recente immigranten uit Damascus en Aleppo zoveel fundamentalistischer dan de Nedermoslims? Ik vraag het me af.

Groeten,

Temet

Niet alleen moslims

http://www.nrc.nl/nieuws/2013/08/31/deze-kaart-laat-zien-hoe-ingewikkeld-de-lappendeken-syrie-is/

In Syrie wonen niet alleen moslims maar diverse etnische en religieuze minderheden als Koerden, alawieten, druzen en vooral ook christenen.

Hopelijk dringt dat nu eens door.

In Nederland zijn inmiddels al langer Syrische christenen. Al zo'n 30 jaar een groeiende groep vanwege de discriminatie van christenen in het Midden-Oosten. Daar hoor je nooit wat over, die komen niet speciaal voor in geen enkel lijstje.

IMBY

Laatst werd op tv uitgelegd waarom azc's vaak in kleine, ietwat afgelegen dorpen komen: daar staat wel één en ander leeg. Ik kan me heel goed voorstellen dat als er een azc komt dat meer mensen huisvest dan er dorpelingen zijn, dat een te zware belasting voor het dorp is.

Mij lijkt dat een grote stad een paar duizend nieuwkomers makkelijker absorbeert dan een klein dorpje. Nu komen er in mijn stad, mijn wijk, vluchtelingen met een verblijfsstatus wonen. Die komen dan in de sociale huurwoningen terecht in een sociaal-economisch zwak deel van de wijk. Het lijkt mij voor de wijk beter als de mensen verspreider over de wijk komen wonen, dus bij voorkeur juist in de sociaal-economisch sterkere wijken. Maar daar zijn dan weer geen betaalbare woningen beschikbaar. Nu gaan die vluchtelingkinderen een zgn. zwarte school. Daar is dan wel een schakelklas, maar ik denk toch dat ze een stuk sneller ingegreren en de taal oppikken in de zgn. witte school. Ze krijgen halve kansen maar worden er straks wel geheel op afgerekend.

skik

Koerden

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koerden

5 procent is christen en er is een deel Yezidi's. Zelfs een Joodse minderheid. Dat kwam nog voorbij, ik dacht, in De Wandeling. Een Syrische moslim die thuis in Aleppo iedere dag de Joodse mensen van de synagoge aan de overkant van de straat groette.

Geheel OT: Go Kaaskopje !

g.t.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2015 om 12:59

Flanagan

Ik heb een Afrikaanse ex-asielzoeker als buur gehad. Een gentleman die op alles 'geen probleem' zei. Ik heb oprecht verdriet gehad om zijn plotselinge overlijden. Hij had één zoon, naast meer zoons en dochters, die zich nogal ongemanierd gedroeg tegenover de nieuwe huurder van het huis, waardoor de nieuwe huurder het beeld had van 'het zal ook niet, ondankbaar tuig!'.

Ik heb Néderlandse buurtgenoten, waar ik iets mee had afgesproken en die komen gewoon niet opdagen, wat moet ik ervan zeggen? Hoogblonde kinderen in de buurt gooien jaarlijks zand en sneeuw tegen onze voordeur. Ik heb een prima contact met buren met een kleurtje, maar ik heb het ook aan de stok gehad met kinderen met een kleurtje. Ik woon in een wijk, zonder typische cultuurverschil-problemen en dat zal ongetwijfeld helpen om minder vooroordelen te hebben, maar dat staat niet in de weg dat ik best snap dat die vooroordelen er wel zijn. Ik heb verkering gehad met 'buitenlanders', ik weet uit de praktijk hoe moslims op bepaalde situaties kunnen reageren, ik ben niet blind voor wat er gaande is, door waar ik woon. Maar ik vertik het gewoon om me mee te laten sleuren in die negatieve reacties.

Hoe het komt weet ik niet, maar om mij heen zie ik alleen maar mensen die die vluchtelingen het liefst meteen weer op de boot terug zetten. Ik laat mijn mening op Facebook horen, maar ik ga niet met al die mensen om mij heen persoonlijk in discussie. Ik zou amper iemand overhouden, als ik het zou laten afhangen van politiek en vluchtelingen. Opvallend is dat dat bijna allemaal mensen zijn die amper last kúnnen hebben van moslims en vluchtelingen. Die gaan alleen maar af op dat dit wéér de schuld is van de regering, die er ook al voor gezorgd heeft dat 'onze ouderen', 'onze zwakkeren', de zorgpremie, de zorgkosten, etc. etc. naar de 'kloten' heeft geholpen en die er nu ook voor zorgt dat iedereen nog eens tien jaar moet wachten op een nieuw huurhuis, een nieuwe baan, etc. etc.. Totaal niet gebaseerd op ware feiten. En ook totaal niet gebaseerd op persoonlijk ongemak door buitenlanders/moslims. Ook wordt altijd maar geroepen dat het aan dat linkse gajes ligt. Nou, het nieuwe zorgverzekeringssysteem komt toch echt uit de pen van VVD'er Hoogervorst. Mijn man krijgt rode vlekken in zijn nek als die naam valt. Je zou amper nog durven toegeven dat je niet op een rechtse partij gestemd hebt, want wat je dan over je heen krijgt, daar lusten de honden geen brood van. "Het Volk" keert zich dus niet tegen moslims alleen, maar tegen iedereen die niet hetzelfde denkt en doet. DAt vind ik véél enger en bedreigender dan al die vluchtelingen bij elkaar.

Ik sta overigens ook op de lijst van woningzoekenden en ben mij ervan bewust dat het nog een tijdje kan duren voor ik ergens recht op heb. Dat wéét je, ook voor de vluchtelingen in deze aantallen binnenkwamen. De oplossing is dat er méér huizen gebouwd worden, of geschikt gemaakt worden voor sociale verhuur. Dat dat niet gebeurt is niet de schuld van de vluchtelingen. Ik heb nu weer even werk (hoera), maar als dat weer klaar is, heb ik 'gewoon' weer een uitkering als ik niks anders vind. Maar ik geef niet af op de nieuwe instroom, dat die mijn baan allemaal afpikken. Tegen dat ze mijn baan afpikken, zijn ze zo goed geïntegreerd dat ze dat ook gewoon kúnnen en mogen doen. Ik heb niet méér recht op een baan. Ik wilde zeggen 'omdat ik hier geboren ben', maar dat is niet zo. Ik ben hier niet geboren en heb een dubbele nationaliteit.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2015 om 13:00

Engeltje geheel o.t.

Ik go!!)

Nou ja Kaaskopje

Dat dekt het wel zo'n beetje.

Hortensia

Hortensia

01-10-2015 om 13:57

Kaaskopje

Ik ben het helemaal met je eens.

Amare

Amare

01-10-2015 om 13:59

kaaskopje

'Hoe het komt weet ik niet, maar om mij heen zie ik alleen maar mensen die die vluchtelingen het liefst meteen weer op de boot terug zetten. '

Ik ook, tot mijn stomme verbazing. Mensen die het zelf goed hebben, mensen die het zelf juist een tijdje minder hebben gehad, mensen met een gekleurde schoonzoon, mensen met hele rustige moslimburen waar ze prima contact mee hebben, mensen die al jaren PvdA stemmen, het lijkt wel of alles en iedereen ineens overruled wordt door een allesomvattende haat (of angst?).

Ik herken mensen soms gewoon niet terug.

vlinder

vlinder

01-10-2015 om 14:49

weinig hebben is geen reden voor ongastvrijheid

daar zijn volop verhalen over.

Het lastige is nu dat mensen in grote groepen komen, mensen die voor ons anoniem en onbekend zijn.

De paus stelde onlangs voor dat elke kerk/parochie een gezin zou huisvesten. Dan krijgen mensen een gezicht en is er persoonlijke betrokkenheid mogelijk. Mensen in kampen;sporthallen/kantoorgebouwen, dat 'mengt' niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2015 om 15:19

Vlinder

Het lastige met de realiteit is dat er amper nog een kerk of parochie gedeeld wordt door wijkgenoten in steden. In dorpjes lukt dat misschien iets beter, maar in de Randstad of grote steden is dat wel wat 'romantisch' gedacht misschien. Maar ik denk wel dat het zou kunnen helpen als een vluchteling niet anoniem is.

Wat ook zo is, is dat heel veel, echt heel veel, mensen menen de nieuwkomers al te kennen en daarom niet kennis willen maken.

vlinder

vlinder

01-10-2015 om 15:23

waar geen wil is, is geen weg

Het is weer feest!

"Duitse tandartsen en architecten op de vuist

luektans.jpgIn een conferentiegebouw in Hamburg zijn in de nacht van woensdag op donderdag massale vechtpartijen uitgebroken tussen tandartsen en architecten. Volgens lokale media gingen zo’n tweehonderd tandheelkundig professionals en architectonisch visionairen met elkaar op de vuist in de grote conferentiezaal in het stadsdeel Bergedorf. De lokale afdeling van de Duitse Vereniging van Advocaten (VEREINIGUNG VON ADVOKATEN) zette vijftig rechters in om de gemoederen tot bedaren te brengen. In de gevechten sneuvelden boren en werd met ijzeren linialen geslagen en met bruggen (u weet wel, die van bij de tandarts) gegooid. Een onbekend aantal mensen raakte gewond. In het conferentiegebouw is het al dagen onrustig en lopen de spanningen tussen de groepen telkens op. Naar verluid hebben de tandartsen een collectieve teringhekel aan Rem Koolhaas en de architecten niet. "

Bron: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/duitse_tandartsen_en_architect.html#comments

Dit zal de Gutmenschen heir wel aanspreken.

Een hartverscheurend lied over vluchtelingen!

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/man_zingt_hartverscheurend_lie.html#comments

In Apeldoorn

zijn ze inmiddels wijzer.

Herinneren jullie je dit lied nog?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/09/hahaha_apeldoorn_schopt_vlucht.html

Aufmachen und Platz machen

In Duitsland word je gewoon je huis uitgezet om plaats te maken voor vluchtelingen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/4154214/2015/10/01/Vrouw-na-23-jaar-huis-uitgezet-voor-vluchtelingen.dhtml

Amare

Amare

01-10-2015 om 17:33

ach Mark74

wat moet het vreselijk zijn om zo bang te zijn elke dag. Zoals jij. Heb je nooit zin om die angst eens van je af te gooien? Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest.

@Amare

Ik ben niet bang. Wel bezorgd.

Het moet overigens heerlijk zijn om zo naief te zijn als jij!

Jaina

Jaina

01-10-2015 om 17:55

Mark

Als je veel mensen bij elkaar zet met niks of weinig te doen is het logisch dat er spanningen zijn en soms ook gevechten uitbreken. Zeker als die mensen ook nog eens vooral mannen zijn en dan ook nog eens jonge mannen. Jonge mannen geven in elke maatschappij de meeste overlast. En dan zitten ze ook nog met anderen samen die ze niet kunnen verstaan en andere culturele gewoontes hebben. Dat is het heel logisch dat er af en toe eens gedoe is. Vervelend zeker maar niet te voorkomen. Heeft niks te maken met de afkomst van die mensen.

Natuurlijk zou het handiger zijn als er veel minder mensen tegelijk asiel aan zouden vragen. Dat zou voor iedereen fijner zijn. Dan is er veel meer ruimte om mensen echt te helpen. Maar de realiteit is nou eenmaal dat er heel veel mensen tegelijk komen. Je kan ze moeilijk op straat rond laten zwerven. Dat geeft natuurlijk nog veel meer overlast.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-10-2015 om 19:16

Geen Stijl

We lezen natuurlijk allemaal wat we willen lezen, maar dat je Geen Stijl nu werkelijk als bron van je kennis gebruikt vind ik teleurstellend.

Ik las inderdaad ook dat die Duitse vrouw haar huis uit moet omdat het een huis van de gemeente is en de gemeente nu besloten heeft dat er vluchtelingen gehuisvest moeten worden. Dat heeft blijkbaar met de locatie te maken of iets dergelijks. Daar ben ik het ook niet mee eens. Het kan te gek. Het arme mens woont er al 23 jaar, hoe kweek je onbegrip.

Nog even een persoonlijk dingetje: Gutmensch... stop er nu eens mee. Het is een woord wat typisch in de extreem rechtse hoek veel gebruikt wordt en het verbaast me in die zin niet dat je het fijn vindt om te pas en te onpas te laten vallen, maar je kunt het achterwege laten toch? Het lijkt wel een gemeenschappelijk karaktertrekje van PVV-gezinde mensen. Jennen tot anderen zich laten verleiden tot dezelfde botte discussiestijl.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.