Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-09-2015 om 19:18

Because we carry...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Amare

Amare

01-10-2015 om 19:33

klopt mark74

'Het moet overigens heerlijk zijn om zo naief te zijn als jij!'

Of ik naief ben, weet ik niet. Wel gelukkig (meestal). Naast mijn Tunesische buurvrouw-met-hoofddoek die overigens gewoon doktersassistente is.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 00:46

Miriam

Je opmerking neigt naar flauw, maar als we het er dan toch over hebben, is mij wel duidelijk geworden dat Limburgers eigenlijk niet bij Holland willen horen. Zij voelen zich niet gehoord in Den Haag, maar ik heb ook niet de indruk dat zij moeite doen om de banden warm te houden.
Ook in Limburg wordt er royaal op Wilders gestemd en is men het dus eens met Eigen Volk eerst. Maar welk eigen volk bedoelt men dan eigenlijk? Wil men dan opeens wel bij het geheel horen? Ik bedoel... dat eigen volk is toch best betrekkelijk eigenlijk. Onder de rivieren, boven de rivieren, totaal ander volk... Vaak gaat het zelfs niet verder dan de eigen wijk of woonplaats, want tien kilometer verderop ligt een plaats waar je nog niet dood gevonden wil worden en wat niet 'eigen volk' is.

Krullevaar

Krullevaar

02-10-2015 om 09:10

Goed idee

Onafhankelijk Limburg en Wilders voor president. Zij blij, wij blij

Kunnen ze alleen niet betalen, het is net een soort Wallonie.

Iets met een hek en een grens enzo

Inderdaad. Zijn we meteen van dat corrupte zuiden af (kan ik ook een heleboel linkjes naar geven)

Ja Kaaskopje, het is flauw. Maar tegelijkertijd ook de makkelijkste manier om mensen, gebiedsdelen en landen non grata te maken.

Priscilla

Priscilla

02-10-2015 om 11:16

Hee, hee, hee

Ik neem aan dat de opmerkingen over Limburg grappig etc bedoeld zijn maar ik zou het heel fijn vinden als jullie daar mee stoppen. Ik woon in Limburg, heb niet op de PVV gestemd, ben niet corrupt en ben anti-Wilders, net als veel andere mensen in Limburg. En hier vangen we ook genoeg vluchtelingen op.

zo zie je maar

'Eigen volk' is een onzinnige benaming, elke groep is gemengd en kent volop variaties.

En verder: mensen die heel zwart/wit denken en van alles reopen - bij voorkeur anonym online- , reageren meestal ineens compleet anders als een eerder gemakkelijk afgehandeld vraagstuk hun Eigen familieleden of vrienden betreft.

Krullevaar

Krullevaar

02-10-2015 om 11:42

snap ik

Snap ik hoor Priscilla. Verder eens met bromvlieg.

Maak je niet druk

Het leukste uitje van Nederland (theepottenmuseum.nl) bevindt zich in Limburg.
Ik zou niet zonder ze willen

Antikraak en wat meer

Het arme mens is een antikraak-bewoonster. Kenmerk van anti-kraak is dat je geen huurbescherming geniet en maar hebt te gaan als de eigenaar jou sommeert. Dat 'arme' mens wordt nu bespreekgeval in de gemeenteraad. Of ze er echt wel uit moet. Omdat het om asielzoekers gaat.

Dat overspannen gedoe, dat enorme gebrek aan vertrouwen in jouw eigen land en landgenoten, ik weet niet of ik het nu belachelijk of zorgwekkend moet vinden.

Mark74 heeft bij mij inmiddels de status van homeopaat Onno. Uitdrager van een gedachtegoed maar zodra het inhoudelijk wordt, komen de sneren en daarna een oorverdovende stilte.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 13:20

Limburg

Limburg mag er van mij ook lekker bij blijven hoor. Ik vind het er prachtig en heb er al heel wat kilometers gefietst. Daarom vind ik het wel jammer dat er Limburgers zijn die laten merken dat ze niks op hebben met de rest van Nederland, vooral met de Randstad. We horen bij elkaar, of je nu wilt of niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 13:23

Miriam

Ik heb ergens anders ook gereageerd met dat je nu ook weer kunt zien hoe makkelijk mensen tegenover elkaar komen te staan. Dat vind ik best zorgelijk.

Jaina

Jaina

02-10-2015 om 13:43

Kaaskopje

Misschien komt dat omdat in de rest van Nederland de randstand soms gezien wordt als vrij overheersend?* Of vanwege de enorm irritante gewoonte die zelfs de overheid regelmatig over lijkt te nemen door het hele land Holland te noemen? Zoals de verschikkelijke officiele toerisme pagina van Nederland die holland.com heeft. Ik snap helemaal dat het vanwege commerciele redenen is maar ik vind dat de overheid in elk geval het goede voorbeeld zou moeten geven. ik kom zelf niet uit Limburg overigens maar uit een andere uithoek en als mensen het bijvoorbeeld over Holland hebben dan voel ik mezelf niet aangesproken. Ik ben geen Hollander.

* iets wat niet exclusief is aan Nederland. In Frankrijk denken ze hetzelfde over Parijs, in Spanje over Madrid...

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 14:03

Jaina

Ik vind dat wat ver gaan hoor dat je je niet aangesproken voelt door de naam Holland. Het mag dan historisch gezien zo zijn dat alleen Noord en Zuid Holland de Hollanden zijn, maar wat mij betreft is de naam Holland niet meer alleen aan die provincies voorbehouden. Zeker in toeristisch verband is Holland gewoon een andere naam voor Nederland. Hoeveel buitenlanders noemen ons land niet Holland? Hoeveel Nederlandse toeristen adresseren een kaart niet met Pietje Kaas, Molenstraat 10, 2939AB Kanaalstad HOLLAND. Bosjes.

Een Parijzenaar is dus geen Fransman? Of bedoel je dat men Parijs overheersend vindt? Tja, het is de hoofdstad. Net zoals hier de hoofdstad in de Randstad ligt, net als de plaats waar de regering zetelt en de koning woont. In Maastricht vinden weer andere belangrijke zaken plaats.

Jaina

Jaina

02-10-2015 om 14:15

Kaaskopje

Ik weet dat de naam Holland veel gebruikt wordt. Ik neem het buitenlanders ook niet kwalijk. Die hoeven dat ook niet te weten. Maar ik vind het inderdaad enorm irritant als andere Nederlanders spreken over Holland en Hollanders en daarmee het hele land bedoelen. Ik ben geen Hollander. Ik heb geen enkele band met Holland en ik voel me echt niet aangesproken.

Nee, een Parijzenaar is wel een Fransman maar in de rest van Frankrijk vinden ze Parijs vaak overheersend en dat Parijzenaars zich gedragen alsof heel Frankrijk een soort van achtertuin is van Parijs wat het epicentrum van de wereld is. Dat heb je bij mensen in de randstad soms ook.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 15:46

Jaina

Ik kijk er echt van op. Met ogen op steeltjes zit ik hier, haha. Als jij dat zo ervaart is dat zo, maar ik zie dat vanuit mijn positie heel anders. Ik vind het ook apart om te zeggen dat je geen band met Holland hebt. Niet dat ik nu zo'n grote band met andere provincies hebt, maar ik beschouw alle provincies als onderdeel van het land waarin ik woon. In die zin heb ik er een band mee. Bovendien ligt in een heel stel provincies wel een stukje familiegeschiedenis van mij. Brabant, Zuid Holland, Noord Holland, Overijssel, Groningen, Drenthe, Gelderland, Friesland (waar sinds dik een jaar de jongste dochter woont), en Utrecht. Wat mis ik, oh ja de Flevopolder, Limburg en Zeeland.

tjee

Hier kijk ik ook van op. Of men mij nu Nederlander of Hollander noemt, of ons land Nederland of Holland, het zal mij worst wezen. Voor mij zijn die twee volkomen uitwisselbaar. Ik heb er geen ander 'gevoel' of associatie bij in ieder geval.

Krullevaar

Krullevaar

02-10-2015 om 16:17

Holland

Als ik in het buitenland ben en iemand vraagt waar ik vandaan kom zeg ik: Holland. Nooit the Netherlands. Misschien moeten we die naam wel afschaffen. Daar heb ik juist weer minder mee.

Laten we eerlijk zijn thenetherlands.com bekt ook niet lekker.

mirreke

mirreke

02-10-2015 om 16:44

nou in Duitsland

is de algemene naam voor Nederland dus ook gewoon die Niederlande... Holland is hier echt Holland, ja de provincies.

Ik zeg ook altijd Nederland of the Netherlands.

Maar dan wat anders: ik zou het wel leuk vinden als Vlaanderen en Nederland samengaan. Leuk, welke naam zouden we kunnen kiezen?

Jaina

Jaina

02-10-2015 om 16:57

Ja, echt

Ik vind het echt een heel vervelende gewoonte. Het is voor mij hetzelfde alsof je tegen een Welshman of tegen een Schot zou zeggen dat ze in Engeland wonen. Zo voelt het voor mij ook. En ik voel inderdaad niet echt een even sterke band met alle provincies. Gewoon omdat ik ze minder goed ken, er nooit gewoond hebt... Daarom kan ik het nog wel hele leuke provincies vinden maar die emotionele betrokkenheid heb ik gewoon niet zo. Het land als geheel is weer een ander verhaal. Maar dat land als geheel is voor mij Nederland en zeker niet Holland.

In het buitenland zeggen veel mensen inderdaad Holland maar in bijna alle talen is er ook wel een correcte vertaling voor Nederland. Ik woon in Frankrijk en ik leg elke week wel een keer het verschil tussen Holland en Nederland uit. In mijn omgeving weet inmiddels iedereen dat het Les Pays-Bas is en niet Hollande. Dat mag voor de President behouden worden

Overigens sta ik hier niet alleen in. In mijn omgeving was het woord Hollanders ook meer voor mensen uit het westen des lands.

Jaina

Jaina

02-10-2015 om 16:59

Omgeving

Met mijn omgeving bedoel ik uiteraard niet waar ik nu woon want daar heeft niemand een mening over dit onderwerp maar met name de omgeving waar ik ben opgegroeid (Noorden)

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 17:31

Duidelijk Jaina

Niemand kan je verplichten het anders te zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-10-2015 om 17:34

Gewoon Nederland

Of de Lage Landen. Niet omdat ik nu zo snobistisch ben om Nederland er door te willen drukken, maar omdat ik denk dat Vlaanderen zich dan aan wil sluiten bij Nederland en de naam dus zo kan blijven.

mirreke

mirreke

02-10-2015 om 18:15

De Lage Landen vind ik wel mooi

net iets anders en toch hetzelfde, en ook erg goed uitdrukkend hoe het in de Nederlandse omgeving gesteld is...

Tonny

Tonny

02-10-2015 om 19:52

Hof van holland

in Dordrecht is is bij nader inzien Hof van Nederland genoemd. Terwijl Hof van Holland de lading historisch dekt. Maar ja.

Met ' Engelsen' bedoelen velen ook iedereen die bij Groot- Brittannië hoort. Is niet correct, maar vanaf de maan gezien maakt het allemaal niet zoveel uit.

Ik snap Jaina haar ergernis wel, maar mij houdt het niet zo bezig. Zal waarschijnlijk komen omdat ik Hollander ben. Mijn geliefde niet, die is Fries en ja wij leggen buitenlandse bezoekers ook weleens uit hoe het zit met Holland en Nederland.
De ene provincie heeft voor mijn gevoel net wat meer chauvinisme dan de andere

Mark = onno!

Ja Done, dat gevoel roept mark ook bij mij op, jammer, want ik laat mij graag overtuigen door goede argumenten!

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2015 om 01:14

Metro

Metro stort het ene na het andere nieuwtje op Facebook, wat standaard uit de hand loopt qua reacties.

Priscilla

Priscilla

03-10-2015 om 10:44

Dankjewel

Bedankt allemaal, ik ben dan wel in de ogen van Limburgers ook een Hollander want import, ook al kom ik niet uit Holland. Maar toch. Voor mij is Holland ook Noord- en Zuid-holland, het hele land is Nederland. Ik vertel dat altijd buitenlanders die dan best wel verbaasd zijn maar t dan wel over Netherlands hebben.

Priscilla

Priscilla

03-10-2015 om 10:45

Vonk

De bijlage Vonk van de volkskrant gaat over de angst voor vluchtelingen en misdaden en verkrachtingen etc. Ik heb het nog niet gelezen maar ik dacht, ik zeg het hier even.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.